Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Boltic 6/1 13.15

Tagga! Fin bandytid, skitmotstånd, -1 och lite snö. Låter väl bra för att påbörja en vinstsvit? Fan, bara att slappna av och börja skjuta lite mer och bättre så.
Ja för fan. Proppen ur!

7-1 inför 886 pers.
Går det buss?
Lika bra att gå, jag har ju aldrig sett Sirius tappa poäng i år. När öppnar Alex?
MEH! Bortse från min kommentar, blandade ihop januari med februari.
Hoppas många västringar kommer. Vi måste stötta laget när det går tungt. Kom igen nu grappar!
På helger öppnar Alex klockan 12, undrar om de gör det på torsdag också. Hur blir det annars?
Kan ringa janis inte omöjligt att han öppnar 11 om vi frågar.
Försiktig. Men vi vinner med 5-2 inför 789 åskådare som även får bevittna 14 misslyckade hörnor.
Kan tyvärr inte gå, är i Karlstad...
Det är ganska ooptimalt, RRR!
Snackade med janis precis han ändrar och öppnar 11:00.
Jag börjar tycka att de två bästa värvningarna Sirius gjort de 5 senaste åren är Eskhult och Janis. Brukarn borde genast ändra "Var kan man ta en öl?"-avsnittet i bortaguiden om Sirius till att förklara hur coolt Alexander är.
Och ska man på Alex innan matchen kommer man givetvis dit innan kl 12* för att hylla Janis och låta honom förstå att vi uppskattar det han gör.

*Man kommer dit kl 10:57 och står och stampar/frustar samt ringer Fröken Ur non-stop.

Kan Västra göra Janis till någon form av hedersmedlem?
Klart vi kan. Vi kan väl ta ett fejkat styrelsebeslut på det va?
Styrelsen kan väl ta ett riktigt beslut istället. Antingen på plats där på torsdag eller ett per capsulam-beslut här.
Klart han ska bli medlem!
Ta med kort i morgon då Lars.
Ska på nån 70-tals fest i Gävle på lördag. Den som kan ta med en frånstötande kostym från tiden till Alex bjuds på öl och pizza. Är den i plysch och med kråsskjorta ingår även en sup.

Hinner du veva ihop ett diplom, Steffe? Var extra tydlig med att Jannis som medlem kan dricka prisvärd bärs (alt. ett alkoholfritt alternativ) på Alex.
Hinner gör jag väl, problemet är att jag inte har tillgång till någon Examensenhet längre. Nu kan jag typ bara ge honom ett gem eller nåt.

Kanske en friplats på någon snitsig kurs eller en godkänd lab i astrofysik?
Han kan få en friplats på Medicinens historia, 7.5 hp.

Ta med kort i morgon då Lars.

Fixar det!
vändning nu! 6-2 till de goda, Eskhult 3, Fall 1, Werner 1 och Boivie 1!
Det lutar åt snömatch:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Uppsala/Uppsala/time_for_time.html
Började riktigt bra, fortsatte sämre, blev kasst ett tag innan det avslutades ganska bra. Typ så. Boltics första 60 var i klass med KVBS, kunde ha blivit bra många mål till om vi skjutit lite mer och bättre. Deras målvakt gjorde ett par fina parader också. När kommer hörnmålen? Vi försöker ju allt, både på läktarn och på plan. Absolut närmast var det när vi körde "Gör ett hörnmål får ni popcorn", men det dög tydligen inte riktigt. Vad ska ni ha för ett hörnmål ex17? Chips? Nachos? Korv?

Sen kan jag tycka att det var lite misslyckat det här med att flytta till västra sista 30. ;( Ena sidan har ju ingen som helst aning om vad fan den andra håller på med! Gillar fördröjningen när vi väl lyckades med nån slags växelsång också.

"Kom igen Sirius"
*Ett par sekunders tystnad...
"Kom igen Sirius"

Men fan, en rätt fin match i det här vädret.
Vad sägs om "Sirius vi ger aldrig upp" vid nästa hörna??

Kändes som en stabil insats idag. Första halvlek körde vi över Boltic helt, för att sen tappa skärpan sista 25.
Fint med 13.15. Bra match! Vi var ju sjukt bäst när det var spelbart. Och vem fan vill byta bort ens såna här matcher mot nåt halltrams?

Heja Sirius!
Boltic är inte en värdemätare på något sätt. 2p.
ja, man undrar lite smått hur Happis lyckades förlora mot Boltic. Mickels iskalla avslut dagens behållning,

Bortamatcher mot Vetlanda o Kungälv närmast. Känns lite hoppfullt att Vetlandamatchen går i Målilla, borde vara lite lättare att snacka med dem där än på Kullen.
Just ja; Västra låter så fint!
Hade inte Happis 10+ sjuka eller krassliga när dom mötte BolticGöta?

Fint med 13.15. Bra match! Vi var ju sjukt bäst när det var spelbart. Och vem fan vill byta bort ens såna här matcher mot nåt halltrams?

Spelarna? Resten av publiken?

[quote1294412033=Sutra]

Spelarna? Resten av publiken?
[/quote1294419925]

I så fall finns det ju gott om altrernativ i grannskapet att ansluta sig till.

Ibland är det snö, ibland är det sol - det är alltid bandy.
För mig är bandy en utomhussport. Vädret är en komponent. Jag tycker det är bullshit att säga att snömatcher bara är slump och lotteri. I så fall skulle ju Boltic vinna varannan snömatch mot inte bara Sirius utan också typ SAIK. Däremot tvingar snömatcherna fram annan kompetens hos spelarna. Man måste ha förmågan att anpassa sitt spel till förutsättningarna och vara lite smartare och åka på bollar som man annars inte skulle åkt på, slå passningar hårdare eller högre - vilket i sig förstås kräver mer av mottagaren, etc. Personligen är dessa få extrema snömatcher bandyminnen som lever kvar, som exempelvis den mot Vetlanda. Jag vill inte vara utan matcher i snö och regn och de speciella förutsättningar som det ger. Att sortera bort alla förutsättningar som inte är perfekta tycker jag bara gör sporten mer steril.

Att sortera bort alla förutsättningar som inte är perfekta tycker jag bara gör sporten mer steril.

Erlingmark menar "göra sporten till håkki" dvs vad han i stubben jobbar på att driva igenom.
Ted Wiklund klar för Bajen, så Boltic saknade ju sin bästa spelare när de var på besök. Ett Boltic som var riktigt svaga. Knappast någon värdemätare. Två poäng varken mer eller mindre, med bättre självförtroende hade vi rullat in några bollar till även i än värre snökaos. Var ju lite oroande att vi i mitten på andra höll på att bjuda in gästerna i matchen, även om det kanske inte var så dramatiskt den här gången. Men det är för dåligt. Laget måste växla upp några växlar och komma i gång. Viktiga matcher väntar och bättre spel krävs.

För övrigt ska förstås bandy spelas utomhus.
Korrekt Farbror. Men jag ville inte ta H-ordet i min mun, än mindre låta mina såriga pekfingrar dansa fram det på skärmen.
Det som oroade mest var att Boltic var det bättre laget när det slutade snöa. Jag tror att vi är lite av ett snölag! :-)