Två straffar har ju Sirius fått hittills i år, mot SAIK och Hammarby. Men jag kan minnas betydligt fler som vi borde ha fått. Mickel (?) blev upphakad på Sävstaås (Kandell), på Hällåsen fick vi se en bentackling i straffområdet (Fager). Mot Edsbyn var det Sudden som fick flera slag på skridskon i straffområdet (Max Johansson), och mot Tillberga var det både Mickel och Eskhult som blev nedgjorda utan åtgärd (Öhrlund). Villamatchen såg jag inte, men enligt UNT blev Sirius snuvade på straff även där, av Mikael Karlsson. Vi hade även bud på ett par straffar till mot Hammarby (Sjösten) även om jag i det fallet kan tycka att det var rätt att fria. Dessutom kan jag på rak arm nämna två helt felaktiga straffar mot Sirius, Edsbyn fick en för en fällning utanför straffområdet, och Tillberga en när bollen var död. Plus att straffen Broberg vann på var mycket billig, om inte också den helt felaktig.
Puh, det blev en lång lista det där. Men det här ständiga motflytet med domsluten för Sirius kan bara inte vara en slump. Jag är ingen anhängare av konspirationsteorier i vanliga fall. Jag tror att människan har landat på månen, att det faktiskt var terrorister som flög planen in i tornen och att frimurarna är ett gäng konservativa men ganska harmlösa gubbar. Men jag är fan övertygad om att dessa uteblivna straffar beror på att Tramsin har bestämt sig för att göra allt för att sänka det där besvärliga laget som vägrar bygga en hall och vars klack sjunger nidramsor om kejsar Tramsin på läktarna.
Puh, det blev en lång lista det där. Men det här ständiga motflytet med domsluten för Sirius kan bara inte vara en slump. Jag är ingen anhängare av konspirationsteorier i vanliga fall. Jag tror att människan har landat på månen, att det faktiskt var terrorister som flög planen in i tornen och att frimurarna är ett gäng konservativa men ganska harmlösa gubbar. Men jag är fan övertygad om att dessa uteblivna straffar beror på att Tramsin har bestämt sig för att göra allt för att sänka det där besvärliga laget som vägrar bygga en hall och vars klack sjunger nidramsor om kejsar Tramsin på läktarna.