Putte sjuk enligt officiella och det är ju inte så lyckat. Upp till bevis nu blåsvart och visa vad ni egentligen är kapabla till.
Vetlanda - Sirius 9/1
Riktigt trevligt med en bit över tre gånger pengarna på de goda!
Neeej inte putte. Jag tror vi torskar med 6-2 tyvärr.
Har en bra känsla. 3-5 är min gissning. Tänk vad härligt det skulle vara med en vinst.
2-4, Siriusseger.
Råtorsk! Vi hade tur hemma mot VBK och i Småland brukar vi had det jobbigt.
Skönt att Farbror tippar mot med tanke på hans tipparform. Den är usel för er som undgått att märka det.
Hårda ord mot stackars farbror ;) Ska vi ha chans på slutspel måste vi vinna tippar 19-2 till oss.
Fin början, men nu kliver visst Öhrlund in i handlingen med sin etta på tipsbongen. Straff till de onda.
Ah men fin replik av Spjutet.
Väldans vad ofta vi haft Öhrlund på slutet. Nåja, han håller väl ungefär samma klass som övriga domherrar.
Kämpa på Blåsvart!
Kämpa på Blåsvart!
#!"%!¤"!#½!""½!!"#!"!"%!%!"#!!
Mja klart över förväntan resultatmässigt iaf.
Fan va jag är less!!!!
Fan va jag är less!!!!
+1
Måste säga att det är jävligt intressant att vi har Öhrlund hela jävla tiden, och att vi fortsätter att få en jävla massa straffar emot oss. Men 3-3 borta mot Vetlanda är inte fy skam.
Välskriven matchrapport från Vetlandas Svenska Fans. Den första straffen som dömdes verkar ha varit utanför straffområdet. Ja, vad ska man säga? Inte första gången den här säsongen tyvärr. Tur då att Målilla jinxade bort den andra straffen med en prematur ejakulation.
http://www.svenskafans.com/bandy/Rattvist-oavgjort-i-tempofattig-match-387522.aspx
http://www.svenskafans.com/bandy/Rattvist-oavgjort-i-tempofattig-match-387522.aspx
jäklar vilken objektiv lirare som skrivit det där. Det hade jag aldrig stått ut med.
Japp men att vi hade 2 frilägen (helt klara frilägen) togs inte upp. Första läget har Sudden men en liten isbit gör att bollen studsar upp och bort från klubban, annars helt klart 4-2. Det andra läget är Eskhult som spelar fri Spjuth men då Öhrlund blåser av för frislag för blåsvart istället för att låta spelet gå. Annars 4-2.
Öhrlund är vår vän. Eller var det omvänt?
Det stämmer säkert men jag börjar bli trött på domargnället - från alla håll. Dom må vara dåliga men man kan fan inte skylla på det varenda eviga match.
Nej snart måste tillomed jag börja gnälla på spelarna....
I fallet Öhrlund är allt gnäll befogat. Om han hade skött sitt jobb hade vi haft 3 poäng till. Det är stor skillnad.
Bra, Apan!