← Sirius Bandy
Kungälv - Sirius
Tifo
· 2011-01-12 08:58
· 4776 visningar
Riktigt tuff bortamatch med mycket i potten. Vinst ikväll och chansen till slutspel ökar betydligt. I synnerhet om Villa sköter sitt jobb samtidigt. Men det är ju svårt att ta poäng på Skarpe Nord tydligen.
Satan vad det skulle smaka fläskkorv med två pinnar ikväll! Kom igen nu Sirius! Kämpa!
Ahh det är så viktigt så jag bara vill lägga mej ner och dö. Så sjukligt svår match men man måste ju ändå hoppas.
Jag tippar med 99% hjärta och 0,5% hjärna 4-3 till Sirius inför 627 bönder.
#2 ·
Sakul
· 2011-01-12 09:14
Vad är oddsen på en hedersam uddamålsförlust efter två snabba hörnmål sista fem minuterna av Kungälv? Känns ju så uppenbart att man borde behöva betala om man spelar och vinner på det.
Som en vän sa: "Det är dags för Sirius att överraska positivt, det har inte hänt sen premiären."
Tveksam om det kommer att ske i denna match dock, det känns som vi är inne i en oflytsspiral. Blir väl 5-3 till Kungälv.
Ja, det här känns svårt. Åker man till typ Lidköping eller Byn har man ju alltid underskattning att hoppas på, men den fällan trillar aldrig Kungälv i. Vi brukar ha svårt på Skarpe Nord även säsonger då vi varit mycket bättre än Kungälv, så alla poäng ikväll känns som tokbonus.
Det enda man kan kanske kan hoppas lite på vad gäller motståndarna är någon sorts hybris över vinsten mot Bajen senast. Men samtidigt verkar de vara ett väldigt jordnära lag.
Men jag tycker också att man ska komma ihåg att Bajenförsvaret uppträdde jäkligt virrigt och att Kungälv var i princip hundraprocentiga i sin utdelning. Kungälv är ju bra förstås, men de har tagit i princip lika många poäng som oss, så man ska inte överdriva heller.
Som i en vision igår så kände jag faktiskt att flytet kanske vänder ikväll oh att de goda vinner med 5-4.
Kungälv är ju bra förstås, men de har tagit i princip lika många poäng som oss, så man ska inte överdriva heller.
Senaste åren har de varit sämre än oss och det har gått åt helvete ändå.
Mja och dom är väll ett traditionellt starkt hemmalag också.
#8 ·
haze
· 2011-01-12 14:34
Vi slipper iaf Öhrlund i kväll så det bör inte blir mer än en straff till fienden. 4-2 till de goda blir bra.
Vågar inte ens tippa hatar viktiga matcher.
#10 ·
Lemon
· 2011-01-12 16:53
Jag vågar! 6-4 till de goda.
#11 ·
johann
· 2011-01-12 16:55
hatar hatar hatar att följa matcher via unts live. gahgah
Prova Kungälvs dito då vet jag, en trevlig minigolfspelare som rapporterar där idag.
Jag känner mig hoppfull, 2-5 kanske?
#13 ·
RRR
· 2011-01-12 17:13
jaha då var den kvällen förstörd, 12-2 till Kungälv?
#14 ·
John
· 2011-01-12 17:29
Nu vänder det och blir 5 raka segrar 3-5 till de goda,
Jahapp, då var det redan kört.
Mål på målvaktsretur, Kungälv gjorde minst ett sånt mot Bajen också. Sirius har inte gjort många mål på det sättet i år.
#17 ·
John
· 2011-01-12 18:06
Mäh va dåligt
Inte kört än.
x17!!!
Nu är det kört, motbevisa mig gärna blåsvarta krigare!
#20 ·
John
· 2011-01-12 18:34
Aldrig kört bara lätt hopplöst.
#21 ·
Sakul
· 2011-01-12 18:44
Såja!
Edit: Och bara därför missar Mickel straff... MEn vafan, 3-3 i paus är trevligt.
#22 ·
Sutra
· 2011-01-12 18:54
Men vi kanske skall sätta våra straffar när vi äntligen får dem? Nästa stralle kommer 2027, statistiskt sett.
#23 ·
Sakul
· 2011-01-12 19:19
Okej, inget riktigt hörnmål, men mål på hörnretur är fan rätt otorligt det också!
#24 ·
johann
· 2011-01-12 19:43
utvisning sista 10, ovanligt
#25 ·
Sakul
· 2011-01-12 19:54
Någon vill inte att vi ska vinna.
#26 ·
Sutra
· 2011-01-12 19:56
OK, två poäng på två svåra bortamatcher. Kunde vart fan så mycket värre, men känns surt ändå. Nu är det Villa! Alla till Studan!
#27 ·
Mackan
· 2011-01-12 20:49
Tre poäng mot Kungälv i år. Obesegrade i dom tre senaste matcherna varav två på bortaplan. Mycket bra Sirius
Rättvist med oavgjort enligt Kungälv, jätteorättvist enligt Sirius. Sanningen ligger väl någonstans däremellan antar jag. Känns ändå som en lillvändning med de här två kryssen.
#29 ·
haze
· 2011-01-12 22:31
Jo, två poäng är bra mot Vetlanda/Kungälv men man hade ju gärna sett någon till med tanke på ledning i båda.
2 hörnmål känns ju bra också men synd på staffen när vi äntligen fick en. Bra att Sundin hittar målet, hoppas det lossnat nu.
4 av kvällens matcher slutade oavgjort. När hände det senast?
Det var lite upplyftande att läsa unts rapporter eftersom allt fler av våra gubbar kom i lägen. Hellboy, Sundin & Spjutinov verkar vara på gång mot formen.
Skitbra det här ju. Nu tar vi villa av bara farten.
#32 ·
Joint
· 2011-01-13 09:44
En poäng var väl okej. Sen att vi borde gjort dubbelt så många mål ... Tja, det har man ju hört förr den här säsongen, om man säger så. Vi behöver effektiviseras!
Poäng på skarpe nord är man inte bortskämd med - bonuspoäng!
#34 ·
ex17
· 2011-01-13 09:50
Joint, japp vi behöver sätta dit bollen fler ggr. I går missade vi straff och två rena frilägen (ensam med målvakten) plus en handfull andra bra lägen, vinkelskott etc.
#35 ·
Joint
· 2011-01-13 10:04
Mot Tillberga missades också "två rena frilägen", etc. Signifikativt för den här säsongen, tyvärr.
#36 ·
Markus
· 2011-01-13 10:56
Samtidigt tycker jag att det blir lite fånigt att efter varje match säga att vi borde gjort mer mål och vunnit etc. Det går knappast at ha otur och oflyt i varje match, det handlar väl just om effektivitet (inte otur) och effektivitet är en av de viktigaste faktorerna i all idrott. SAIK har ju knappast haft väldigt mycket tur eftersom de så ofta vinner och dessutom inte så sällan gör det med tio mål.
En tabell ljuger knappast, visst Sirius kunde haft någon poäng till, men laget blir lite för försiktigt och nervöst vid ledningar. Vi har ju tappat flera gånger vi har varit nära två poäng, t ex borta mot Bollnäs, borta mot Happis, borta mot VBK och nu senast borta mot Kungälv.
Hoppas dock att poängen borta mot VBK och Kungälv är trendbrott och att Sirius kommer att vara med bättre mot allt fler lag i slutet av denna säsong. För en poäng borta mot VBK och Kungälv är ju inte fy skam, synd bara att vi inte kunde ta samtliga poäng när vi var så nära.
#37 ·
ex17
· 2011-01-13 11:04
Nej tabellen ljuger inte. Men det som skiljer oss från plats 4-6 är just effektiviteten. Spelet finns och det är egentligen endast en riktigt dålig insats i år, mot bajen. Jag återkommer till det igen, vi har gjort mål på 5 % av alla hörnor många lag ligger på 15 %. Jag kan jämföra med succe säsongen för två år sedan. Då skapade vi kanske högst 5-6 lägen per match men var i princip hundra procentiga. Nu skapar vi mer, har bollen mer men får mindre utdelning. Jag ser framemot ketchup effekten.
Nej tabellen ljuger inte. Men det som skiljer oss från plats 4-6 är just effektiviteten. Spelet finns och det är egentligen endast en riktigt dålig insats i år, mot bajen. Jag återkommer till det igen, vi har gjort mål på 5 % av alla hörnor många lag ligger på 15 %. Jag kan jämföra med succe säsongen för två år sedan. Då skapade vi kanske högst 5-6 lägen per match men var i princip hundra procentiga. Nu skapar vi mer, har bollen mer men får mindre utdelning. Jag ser framemot ketchup effekten.
Vi med!
På lördag?!
Jepp på lördag! Villa kör ju den tvksamma taktiken såll-försvar så det ska kunna gå vägen.
En annan lösning är ju att skapa ännu mer, men då är väl risken att man tummar på det defensiva och det är ju alltid en svår balansgång.