Villa verkar vara lite ur form så vi vinner ganska enkelt med 11-4.
Sirius-Villa
5-5 inför 1010 Uppsalabor.
Inga höga odds på att publiksiffran blir strax över 1000 :-)
Ska vi säga 3-7 inför 1217 pers?
Tror på 6-5 inför 1358
eftersom UNT skriver fel starttid kan det nog blir riktigt dåligt med folk, särskilt med tanke på soceplasderbyt
Klantigt UNT!
6-4 inför 1023 pers. Jag är inte en av dom och jag tror det är ett gott omen.
6-4 inför 1023 pers. Jag är inte en av dom och jag tror det är ett gott omen.
4-3
1002
1002
Jag hittar bara rätt tid i UNT eller är det inte kl 16 längre?
Enligt hemsidan är det 16.00. Enligt annonsen är det 16.00. Enligt artikeln i pappers-UNT är det 19.00. Pajasar. Och naturligtvis lägger de massa fokus på sugrörsderbyt i Fyrishallen. Nötter.
Tror vi vinner med uddamålet. Ska vi till slutspel - vilket jag tror vi ska - är det nu vi skall trampa igång på allvar; vi måste nita flera av topplagen såklart.
Fint med VM-uppehåll snart. Då kan MB lära ut lite luriga knep att använda i slutspurten.
Matchen mot VSK hemma blir...
...lite spännande.
Tror vi vinner med uddamålet. Ska vi till slutspel - vilket jag tror vi ska - är det nu vi skall trampa igång på allvar; vi måste nita flera av topplagen såklart.
Fint med VM-uppehåll snart. Då kan MB lära ut lite luriga knep att använda i slutspurten.
Matchen mot VSK hemma blir...
...lite spännande.
Slutspurten.... kan mycket väl vara kvalserien också! (Och då får man vara nöjd)
Slutspurten.... kan mycket väl vara kvalserien också! (Och då får man vara nöjd)
Jäpp.
Hörde att Göran Rosendal tränar igen. Någon som vet om det stämmer?
4-4 1031 på plats, kl 16.....
253 st undrar var matchen är kl 19, tack UNT
253 st undrar var matchen är kl 19, tack UNT
Fy faaaaaaaaan va fint! Sånt här jävla drag och spel har det inte varit på Studan sedan premiären, minst! Vi vinner fast vi blir bestulna på minst en gelt sanslöst uppenbar straff, och var dom hittade de där fyra tilläggsminuterna har jag väldigt svårt att förstå. Men nu glömmer jag alla pajasadomare och njuter istället. 2008-vibbar!
Så otroligt trevligt!!!!! Trots Sveriges virrigaste bandydomare!!! Ingen Kan som Kandell!!! Det bästa som kan sägas om honom är att han inte är partisk. Han är alltid lika usel åt båda hållen.
Men tilläggstiden var ok. Två time outs ger 3 minuter och sen la han till en minut för den filmande Villa killen, som klarade sig undan en fasthållningsutvisning genom att ligga och grina en minut på isen.
Rosa tränar kanske, men inte för oss. Han är klar för "korpspel" i Enebyberg (om jag minns rätt lag).
Att Kyller är klar för oss känns däremot plötsligt nästan sanslöst bra. Pirre har visserligen spelat med krämpor tidigare, men han tog sig knappt av banan för egen maskin idag.
I övrigt var det riktigt kul att se Sundin våga mer idag. Har velat se honom bänkad några gånger, men nu var det en helt annan kille. Dessutom betydligt mer jävlar anamma i hela laget än tidigare!!! Man bara njöt!!! Tack blåsvart!!!
Men tilläggstiden var ok. Två time outs ger 3 minuter och sen la han till en minut för den filmande Villa killen, som klarade sig undan en fasthållningsutvisning genom att ligga och grina en minut på isen.
Rosa tränar kanske, men inte för oss. Han är klar för "korpspel" i Enebyberg (om jag minns rätt lag).
Att Kyller är klar för oss känns däremot plötsligt nästan sanslöst bra. Pirre har visserligen spelat med krämpor tidigare, men han tog sig knappt av banan för egen maskin idag.
I övrigt var det riktigt kul att se Sundin våga mer idag. Har velat se honom bänkad några gånger, men nu var det en helt annan kille. Dessutom betydligt mer jävlar anamma i hela laget än tidigare!!! Man bara njöt!!! Tack blåsvart!!!
Spjutinov!!!
Jo, såhär med lite mer distans köper jag absolut tilläggstiden, tänkte inte på timeouterna över huvud taget.
Så fint.
Kändes faktiskt lovande trots underläge i paus. Det fanns någon slags envist tjurig kraft i det metodiska arbetet idag, som imponerade. Offensivt tycker jag att de blåsvarta vågade mer, fyllde på bättre och bet sig fast ibland på ett sätt som jag saknat. Fan va fint!
Defensivt; det var något läge i första då det såg så där kört ut och så plötsligt förlängdes en siriusklubba inför mina häpna ögon med två decimeter och så var situationen avvärjd. Det brukar alltid vara ondingar som trollar så där. Men nu var det vi.
Och själva dramaturgin. Vem styr sånt? Gud? Steven Spielberg? Uddamålsunderläge i paus. Rask vändning. Ledning. Avgörande pyts när tio återstår.
Och så skickas Eskhult till OBS-klassen och Villa reducerar. Sekunder som masar sig fram i snigelfart. Så djävla självklart det kändes att vi inte skulle få behålla två poäng i det läget. Inte för att de spelade klent eller darrigt, men för att det är en ond värld. Osså håller det ändå hela vägen.
Vi piskade Villa.
Vi har ju såna kvaliteter i det här laget, och skulle de vara redo att spela så här engagerat och jämnt resten av säsongen kan det ju bli larvigt roligt.
Lika bra att sänka Edsbyn i den där slöjdsalen nu när ångan är uppe.
Kändes faktiskt lovande trots underläge i paus. Det fanns någon slags envist tjurig kraft i det metodiska arbetet idag, som imponerade. Offensivt tycker jag att de blåsvarta vågade mer, fyllde på bättre och bet sig fast ibland på ett sätt som jag saknat. Fan va fint!
Defensivt; det var något läge i första då det såg så där kört ut och så plötsligt förlängdes en siriusklubba inför mina häpna ögon med två decimeter och så var situationen avvärjd. Det brukar alltid vara ondingar som trollar så där. Men nu var det vi.
Och själva dramaturgin. Vem styr sånt? Gud? Steven Spielberg? Uddamålsunderläge i paus. Rask vändning. Ledning. Avgörande pyts när tio återstår.
Och så skickas Eskhult till OBS-klassen och Villa reducerar. Sekunder som masar sig fram i snigelfart. Så djävla självklart det kändes att vi inte skulle få behålla två poäng i det läget. Inte för att de spelade klent eller darrigt, men för att det är en ond värld. Osså håller det ändå hela vägen.
Vi piskade Villa.
Vi har ju såna kvaliteter i det här laget, och skulle de vara redo att spela så här engagerat och jämnt resten av säsongen kan det ju bli larvigt roligt.
Lika bra att sänka Edsbyn i den där slöjdsalen nu när ångan är uppe.
Villa surar: http://www.vlbk.se/pages/artikel.asp?article=651
Men det gör fan inte jag! Vilken sjukt härlig seger! Den första halvtimmen i andra halvlek är smått fantastisk underhållningsmässigt. Fullt blås åt båda håll och massor med läcker bandy. Det kändes nästan som att Sirius tog sin time out mest för att vila lite. Och som Sut är inne på, dramaturgin är i världsklass. Jag kom hem och märkte att jag hade jävligt ont i ena handen, och insåg att det berodde på att jag drog in näven rätt hårt i väggen på Studan när Kandell INTE gav Eskhult årets mest solklara stralle, och det verkligen kändes som om det här skiter sig igen.
Men det gjorde det inte! Marginaler på rätt sida - den vackraste formen av marginaler!
Men det gör fan inte jag! Vilken sjukt härlig seger! Den första halvtimmen i andra halvlek är smått fantastisk underhållningsmässigt. Fullt blås åt båda håll och massor med läcker bandy. Det kändes nästan som att Sirius tog sin time out mest för att vila lite. Och som Sut är inne på, dramaturgin är i världsklass. Jag kom hem och märkte att jag hade jävligt ont i ena handen, och insåg att det berodde på att jag drog in näven rätt hårt i väggen på Studan när Kandell INTE gav Eskhult årets mest solklara stralle, och det verkligen kändes som om det här skiter sig igen.
Men det gjorde det inte! Marginaler på rätt sida - den vackraste formen av marginaler!
Hm, visste inte att det var VM i dåligt förlorarskap i år, men Villa har nog tagit ledartröjan där. De kan verkligen inte skylla på varken oflyt eller domaren idag. Pinsamt faktiskt.
Men vilken vilja idag, både på planen och på läktaren! Sirius får inga lätta segrar i år, men idag räckte fokus i 90 minuter. Hade nästan glömt hur fantastiskt kul bandy ändå kan vara!
Men vilken vilja idag, både på planen och på läktaren! Sirius får inga lätta segrar i år, men idag räckte fokus i 90 minuter. Hade nästan glömt hur fantastiskt kul bandy ändå kan vara!
Segerwiskyn börjar ta skruv, och glädjen är oförminskad.
Men sällan har väl ett VM-uppehåll känts längre. Vill ha mer Sirius på Studan, nu!
Men sällan har väl ett VM-uppehåll känts längre. Vill ha mer Sirius på Studan, nu!
Härligt att se laget jobba ordentligt, schysst, Hellqvists jobb siste 30 är heroiskt, Eskhult har väl sällan jobbat så mycket hemåt, Fall var nästan i fjolårsklass. Äntligen lossnade det för Sudden! Synd att inte Jocke fick sätta sin hörna, det var inte SÅ långt bort
Riktigt rolig artikel på Villas sida, maken till dåliga förlorare och enögda får man leta efter, ganska kul egentligen.
Riktigt rolig artikel på Villas sida, maken till dåliga förlorare och enögda får man leta efter, ganska kul egentligen.
Hörni, brukar ni läsa "digital matchrapport" (det står så), på svenskbandy.se? Kolla här:http://www.elitrapport.se/Data/report125.html
Inte bara bjuds vi spelarnas födelsedatum - manar till allsköns uppvaktningar och tårtbakningsjuntor för den hängivne - utan även mystiska (nåja) utvisningskoder och allsköns statistik. Torrt, sakligt och omistligt.
Tvivlar dock på sanningshalten i angiven temperatur. -4? Det var lugnt minus 12 där jag stod. Tills segern var bärgad alltså. Då blev det varmare.
Inte bara bjuds vi spelarnas födelsedatum - manar till allsköns uppvaktningar och tårtbakningsjuntor för den hängivne - utan även mystiska (nåja) utvisningskoder och allsköns statistik. Torrt, sakligt och omistligt.
Tvivlar dock på sanningshalten i angiven temperatur. -4? Det var lugnt minus 12 där jag stod. Tills segern var bärgad alltså. Då blev det varmare.
Grymt bra match av blåsvart och grymt bra match av västra.
Mikael Jacobsson mål på första bollkontakt var magiskt. Välkommen tillbaka och stanna längre denna gång.
Underbar seger på så många sätt!
...också väldigt lättad över att att pajasen i randigt inte stal en pinne från oss, för det var inte långt ifrån att han lyckades med det!!!
...också väldigt lättad över att att pajasen i randigt inte stal en pinne från oss, för det var inte långt ifrån att han lyckades med det!!!
Som sagt, vilken jävla match vi bjöds på! Så här ska det se ut. Fartfyllt och fantasifullt med en jävlaranama som gick att ta på. Man mår rent Siriuspsykiskt finfint efter en sådan här match på näthinnan. Pirre gör nog sin bästa match där han inte minst visar placerings- och tennissäkerhet alá Kyller i sina glansdagar. Sudden såg ut som i forna dagar. Hellboy som en dryg jävla slitvarg på mitten i 94 minuter. Eskhult i en fri roll på mitten som han ska ha. Jacobssons comeback var ju förjävla fin också. Han har växt till sig sedan han tagit bort gallret. Men Mickelsson, säger jag bara, fan vad gött att han plitat nytt flerårskontrakt. Hans kaxighet i djupledsspelet var riktigt fint att se, när han väggar bollen mot sargen och rundar en Villait, m.m. Också har han sådan där lång näsa för mål, återigen. Villas matchrapport är löjeväckande. Den här Siriussegern var så jävla skön och rättvis. Visst blev Villa blåsta på en straff, men vad blev inte Eskhult några minuter innan dess? Kandell Kan det där med att kompensera sedan han i efterhand kommit på att han gjort fel.
Funderar på om jag ska sluta gå på match på studan. Var ju varken på SAIK-matchen eller den här.
Funderar på om jag ska sluta gå på match på studan. Var ju varken på SAIK-matchen eller den här.
:D
Det var verkligen en sagolik tillställning på Studan! Jag får fan rysningar bara jag tänker på det! Och Västra gjorde fan en riktigt gedigen insats också! Skit-VM vill ha mer bandy nu! Och till Byn kan jag ju inte åka heller. Det kommer bli en svår, svår abstinens!
Säsongens bästa prestation av Västra också, ja, helt klart. Bra tryck matchen igenom.
Inte bara bra utav västra...
Tyckte att hela publiken var bra..
Tyckte att hela publiken var bra..
Helt klart. Vi har fan landets bästa publik och landets bästa läktardrag när det riktigt bra som det var i lördags.
jag gick däriftån i halvlek, bra gjort återigen alexis, aldrig saknad