Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Giffarna borta

Jag startar denna tråd redan nu. Denna match är på en lördag och Sundsvall ligger hyfsat nära. Kan det vara läge för en buss? Om inte så borde vi i alla fall försöka oss på något organiserat. Några förslag?
Jag kan inte åka men bra att nån annan tar tag i detta. En minibuss borde vi väl få iväg i alla fall som serieledare
Jag är sugen, men jag håller på och vela om jag ska till Hultsfred eller inte. Jag tror mest på någon form av organiserad samåkning, jag är inte så sugen på att försöka dra ihop en buss (om inte 40 pers anmäler sig självmant) Jag vet iallafall ett gäng grabbar som ska köra dit upp.
Är ev. sugen på denna resa!
absolut sugen!!
Vi lär troligen inte få ihop folk till en full buss, så att det blir ekonomiskt hållbart. Jag tror också att organiserad samåkning är det bästa alternativet. Alla som har bil får ställa upp denna gång.
Jag är klart intresserad och har nog en bil också.
Tifo// Du måste ha på dig hela Siriuskostymen om du drar till Sundsvall... ;-)
Vi kan ju alltid försöka skapa en lista här så ser vi om det kan bli aktuellt med buss. Status just nu:
LindgreN
Brukarn (tveksam)
Joint (eventuellt)
70
Tifo

Fyll på nu!!
LindgreN
Brukarn (tveksam)
Joint (eventuellt)
70
Tifo
Kniv-jonas

Fyll på nu!!

LindgreN
Brukarn (tveksam)
Joint (eventuellt)
70
Tifo
Kniv-jonas
siriusdanne tveksam
Fyll på nu!!

LindgreN
Brukarn (tveksam)
Joint (eventuellt)
70
Tifo
Kniv-jonas
siriusdanne tveksam
Axel (förmodligen)

Fyll på nu!!
LindgreN
Brukarn (tveksam)
Joint (eventuellt)
70
Tifo med kostym ;)
Kniv-jonas
siriusdanne tveksam
Axel (förmodligen)

Fyll på nu!!
fyll på nu grabbar
LindgreN
Brukarn (tveksam)
Joint (eventuellt)
70
Tifo med kostym ;)
Kniv-jonas
siriusdanne tveksam
Axel (förmodligen)
Kalle stålis
Tåg dit runt lunch är inte något problem. Att ta sig hem efter kl 19 verkar dock vara omöjligt. Jag hittar inga swebus-resor heller. Finns det några andra kollektiva möjligheter?
Det går, men det är krångligt. Man kan ta buss t.ex till Ånge, och sedan hoppa på nattåget till Uppsala. Men då är man inte hemma förrän 7 på morgonen. Jag hoppas man kan lösa det med samåkning istället.
jag kan inte ska resa bort hela sommarn och börjar imoron men hoppas att det blir av en bussresa eller några kloka personer som åker upp så vi blir lite mer kända bland fansen
Jag, trött-axel, Sahlin och Kalle åker bil. Är det några fler som ska åka bil?
Giffarna fick en mittback utvisad och därmed avstängd mot Sirius när Peking gjorde pulvermos av dem idag. Dessutom torskade Hochen skytteligaledningen efter Gunnlaugsons hattrick
Vad jag vet så skulle Oskar (Gurras brorsa) m.fl köra upp till Sundsvall. Jag ska höra med honom hur det ligger till, men jag är klart intresserad av alla bilpatser!
LindgreN
Brukarn (tveksam)
Joint (eventuellt)
70
Tifo med kostym ;)
Kniv-jonas
siriusdanne tveksam
Axel (förmodligen)
Kalle stålis
Jim
Kan tyvärr inte åka.
Jag åker ner från Umeå till matchen men fortsätter dagen efter till uppsala. Hoppas några tar sig upp så jag slipper sitta själv på en egen bortasektion.
"Giffarna fick en mittback utvisad och därmed avstängd mot Sirius när Peking gjorde pulvermos av dem idag. Dessutom torskade Hochen skytteligaledningen efter Gunnlaugsons hattrick"

Giffarna fick en vänsterback utvisad menar du. Andravalet på den positionen, Christian söderberg (i västerås 2005) är klart svagare offensivt. Det offensiva hotet finns istället på högerbacken, med Lustig, som var bäst på plan i senaste U21-landskampen.
Några tar sig upp iaf. 2-3 bilar?
vi kommer fem personer i en bil
OK, då är det två fulla bilar, och jag har förmodligen en bilplats med Oskar, Lööf och grabbarna. Men hur är det med Tifo, kan du köra? 70 ville ju åka upp också. Och Kniv-Jonas och Jim.
Jag har inte bestämt mig ännu och vet inte hur många platser jag har om jag åker. Jag återkommer.
Alla som hinner kan (ska) komma till O'Learys innan matchen! Jag och 70 åker 9-tåget upp till Sundsvall, sedan får vi bilskjuts hem. Det finns åtminstone en plats kvar i bilen, så någon mer kan hänga på.
Se vad mycket kul ni slötrattar som inte åker upp missar:

-------------------------------------------------------------

"Hejsan!
Ni är varmt välkomna till Sundsvall.

Vi laddar upp på O`Learys (storgatan 5) innan matchen men vi är ett gäng som kommer att träffas i Hamnträdgården redan 11.30, 2 minuters promenad från O`Learys, och spela gentlemanna-spelet krocket, ta en öl eller två och lyssna på obskyr crustcore. Kika gärna förbi! "
En knivsta bil kommer kanske finns en plats ledig åter kommer i frågan.
Jag måste tyvärr avstå. Jag måste tydligen jobba på lördag. Jag som trodde jag hade semester..
Jag bangar den här bortaresan. Drygt 700 spänn är lite saftigt för mig just nu.
Kan du inte klämma in dig i någon av bilarna då?
Knivsta bilen är full.
Det finns en GRATIS TÅGBILJETT upp till Sundsvall, dessutom i första klass! Enda haken är att man kommer fram i senaste laget, 11 min innan avspark. Men det är nära till arenan, så man bör inte missa mer än några minuter av matchen. Hem kan man också komma gratis, eller åtminstone för några symboliska soppaslantar.
70 har första tjing, men om han inte hör av sig snart så får någon annan hugga!
Taget!