Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Boltic-Sirius

Många matcher nu. Vinner vi den här så tror jag vi slipper direktnedflyttning. Vinner vi inte är det riktigt jävla illa. Tippar dock vinst med 5-3.
Det här tar vi 6-3. Vore ju rätt kul att åka dit men det kanske skulle jinxa allt?
Mja tänkte köra en spontanresa till karlstad för att enmansklacka men det var satan var omständigt det var med bussar och tåg. Pengar ville dom ha också så jag gav upp.
Farbror var sugen på att dra vet jag.
Det kan bli vidrigare än man tror på fredag. Men jag tror att de löser uppgiften. 4-2 till oss typ. Men det gör inte ont om vi leder med 9-0 när jag slår igång UNT-rapporten några minuter försent.
jag hade en biljett till den matchen, men den blir väl inställd om vi åker dit
Om nu inte Jakobsson får spela för Sirius innebär det att han måste spela för Boltic? Kan vi inte tvinga in honom i Boltics trupp och att han gör tre självmål, vore ballt!

Om nu inte Jakobsson får spela för Sirius innebär det att han måste spela för Boltic? Kan vi inte tvinga in honom i Boltics trupp och att han gör tre självmål, vore ballt!

Genialt! Det måste ju vara antingen deras kille eller vår...

Hursom; jäsiken vad obehagligt att läsa, hur nära vi uppenbarligen varit att bryta mot någon regel av administrativ karaktär, och därmed riskera poängavdrag. Brrr. Aaargh.

Men nu djävlar tar vi the dänsbänders!
Antagligen ingen Kyller heller. Synd. Men vi skulle kunna ersätta Kyller med en P13-spelare och ändå vinna mot Boltic. Fan, nu jinxar jag ju, men Boltic borde vara ojinxbar. Siriusseger med 6-1!

Fan, nu jinxar jag ju, men Boltic borde vara ojinxbar. Siriusseger med 6-1!

Famous last words.
Puh var tvungen att skynda in på UNT och läsa om Jacobsson och Kyller. Jag var orolig att dom inte skulle få spela mer på hela säsongen men fullt så allvarligt var det ju inte iaf. Då får man tacka UNT i den här frågan då. Klantigt att man inte tänkt på det innan.
Ojojoj, nu trippar joint på väldigt tunn is här. Ju mer given seger, desto mer jinxbart blir det!
Ja det här blir inte lätt i snö och blåst och regn och medvind. Jag fruktar en 3-4 seger i 92:a.
Jag är skitnervös! Det är läskigt med matcher som bara ska vinnas.
Ja, usch. Tveksamt om man ens pallar följa direktrapporteringen, det är fan så mycket läskigare mot skitlag än annars.

Ska man säga att det blir blåsvart vinst med 5-2 kanske?
Jag var skitnervös inför Väners. Inte längre. Jag är på jinxhumör i dag och tror att det som sämst blir kval nu. Hade Väners-matchen slutat med motsatta siffror hade jag ju så klart varit toknervig inför detta. Tyckte grabbarna visade att Kalle Anka-pausen hade gjort gott för dem. Vi är på gång. Tror att vi, med några ändringar i spelstrategin, numera kan föra matcherna på ett bättre sätt än inledningsvis i serien. Sedan har ju till exempel inte Båååltiiik en Bergwall i buren, utan deras keeper brukar i snitt släppa in 9.25 mål/match.
Jo, vi vinner säkert, men man kan ju få vara lite nervös ändå. Tror inte jag ska följa nån livesändning. Slår på text-TV (necro/kvlt) runt 20:00 och kollar vad det står då.
Vinner vi inte ikväll anser jag att vi inte är värda en slutspelsplats speciellt med tanke på att även Boltic "tvingas" ställa över en spelare ikväll o saknar två pga skada / sjukdom http://www.vf.se/sport/bandy/boltic-ute-efter-forsta-segernpa-hemmaplan

För övrigt är inte Niklas Sköld en gammal blåsvart lirare?
Tre bra spelare i mickel, eskil och spjuth? Kan nog inte riktigt hålla med honom i det uttalandet. Sälen? Putte? känns ju tex klart hetare än spjuthnikov.
För övrigt är inte Niklas Sköld en gammal blåsvart lirare?

Det stämmer. Han spelade här när han var 17-18 år men tog aldrig riktigt plats. Gick därefter till BoIS och sedan vidare till Södefors. Hamnade i år i Boltic.
Tottas son för bövelen!

Vi verkar inte kunna räkna med Boltics hjälp mot VSK i sista omgången iaf. Enligt den där Svensson är de ju tydligen chanslösa i den matchen. Bra inställning, men så ligger de ju supersist också.
Jag hade inte räknat med Boltics hjälp i den matchen...
Nä, inte jag heller såklart. Men jag har svårt att förstå varför de skulle ha bra chans att slå Sirius men inte VSK. Så stor skillnad är det ju inte mellan lagen i tabellen iallafall.
Boltic har stått upp bra hemma på Tingvalla i många matcher:
Vetlanda 5-6
Tillis 3-3
Borberg 5-7
Happis 5-7
Bollnäs 4-6

Känner mig lite halvskakis. Tar gärna en Vänersstart med 2-0 ganska bums så ska det väl fixa sig.

Boltic har stått upp bra hemma på Tingvalla i många matcher:
Vetlanda 5-6
Tillis 3-3
Borberg 5-7
Happis 5-7
Bollnäs 4-6

Känner mig lite halvskakis. Tar gärna en Vänersstart med 2-0 ganska bums så ska det väl fixa sig.

Det där är ingen rolig läsning. Men fasiken, järnet nu blåsvarta!

Det här kommer att gå åt helvete...

Det här kommer att gå åt helvete...

Jaså. Skit också.
Mhm.
Japp.
Jävla jinxningar!!!
Det värsta är alla idioter som sitter och njuter av att "hata" blåsvart på UNTs chat. Jag orkar helt enkelt inte med det "bruset". Vill kunna jobba in vinsten utan störningar!!! Kollar in liverapporten från Bandyförbundet i andra i stället!!

Kämpa på, svart och blå!!
Förstår inte hur folk pallar sitta inne på UNTs direktrapport. Man kan ju liksom omöjligen undvika att slänga mer än ett öga på kommentarsfältet, och det räckte med att jag var där i mindre än en minut för att jag skulle bli frustrerad så det räcker för resten av året. Nu drar jag och kollar på På Spåret istället och kommer tillbaka om en timme med stora förhoppningar om att vi inte har släppt in tresiffrigt.
Man måste täcka för rutan med kommentarer. Jag har en bra kartbok jag brukar använda.
Alla som har jinxat bort den här matchen kan vid oavgjort eller förlust nervöst vänta in sina straff.

Ja det här blir inte lätt i snö och blåst och regn och medvind. Jag fruktar en 3-4 seger i 92:a.

Bra fruktat/tippat!

Jag fruktar en 3-4 seger i 92:a.

Såg du matchen innan den gick?
Vad var det jag sade? "Ojinxbart"!
Hahahaha ...
Vilken jävla match ...
Men två poäng är två poäng är två poäng är två poäng ...
Snyggt tippat, John!
Fan vilken pers. mitt hjärta har sprängts. Tack gud, satan eller vem fan det är som bestämmer! Synd som fan. Happis pressade på sista 10 som galna och vetlanda hade två utvisade. Hade suttit gött med en kvittering där. Haha! Mycket ska ha mer. Nä jag är nöjd och framförallt lättad.
Mycket snyggt tips John! Så jävla skönt med marginalerna med i slutminuterna.
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, herregud. Tur att jag glodde på På Spåret istället, hade aldrig klarat av att följa det där. Länge sen man var så här lättad över en seger!
Irriterande att inte Happis knep poäng av VBK, grym slutforcering mot decimerade smålänningar.
Skönt med matchstraff på Fossis också, allt som vanligt.
Sjukt impad av Johns tips! Sjukt impad!!!

Är också lite impad av att jag själv överlevde pärsen. Och UNT:s havererade kommenterarsjälar.
Måste btw tacka Erik Sundin. Karln är en jävel på att göra viktiga Siriusmål. Tack som fan, Sudden!
Måste ändå uppmärksamma dom bedrövliga publiksiffrorna den här omgången. Inga publiklag direkt men vafan nån måtta får det vara.

Nu börjar jag hämta mej lite smått.
Att hålla på IKS är en extremsport.
Här kan jag vara ödmjuk och skylla på tur M E N eftersom jag är den vanligaste människan som finns och därför är en statistisk mitt mellan medianerna i mitten så att säga, så säger jag att det inte var oväntat, inte det minsta.

Ta rygg.
ja jesus i himmelen. tur att man var full

Måste btw tacka Erik Sundin. Karln är en jävel på att göra viktiga Siriusmål. Tack som fan, Sudden!

Sundin är banne mig värd en t-shirt snart. Visst sänkte han både Vetlanda och Edsbyn i Sudden för två år sedan? Känns som att jag inte gett de killen all den kärlek han förtjänar.

"Erik Sundin - Det är inte över förrän den tjocke gubben blåser"

Tack. Tack. Tack.
Jo, det är fan Sundins förtjänst att Sirius är skuldfria. Han skaffade oss två tämligen välbesökta semifinaler (+ en till kvart) på Studan.
Ord!! En T-tröja genast!!