Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Bollnäs 6/2 13.15

Från Bollnäs införrapport:
"Söndag 1315. Sirius mot Bollnäs på Studenternas. Två klassiska lag spelar på en klassisk arena en klassisk bandytid."

Bara att instämma, ser ut att bli finfint bandyväder också. "Måstematcherna" mot Väners och Boltic fixade. Nu knäpper vi VP Norra också av bara farten.

Hur var det med Alexander - öppet från ....?

Päpp!
... kl 11.00 enligt ägaren.

Känner mig inte lika nervös inför denna match, nu är det bara att spela ut och ha skoj. Därför vinner de goda med 5-3 inför 1427.
Oraklet har talat, skönt.
Syns på Alex. Jag är skyldig folk öl sen förra matchen, men vilka var det? Påminn mig!
1. Haze (i Studans öltält)
2. nån Bärnövall (?)
3. ??? (swintoz är en tänkbar gissning)
Fan vad härligt taggad man blir när man kikar ut genom fönstret, helt perfekta förutsättningar för bandyfest idag! Går inte att tippa förlust. Siriusvinst med 6-4 inför 1521 pers. Färre än 1500 pers vore inte okej idag.
Känner att det är en säker torsk därför vinst med 4-3. Kyller stänger försvaret och gubbarna klagar på hemåtpassningarna.

Det bara måste bli mkt folk idag så jag gissar på galna 1452. Vilken folkfest!
Fan, i dag var det riktigt bra asså! Vore hyfs trist att missa slutspel nu. Bollnäs var ju inte dåliga heller, men de kom ju ingenstans pga Sirius genomtänkta defensiv.
Sirius hej!
grymt bra försvar, nu jävlar Sirius, kämpa ända in i mål
Går det att se VSK-Bajen nånstan på nätet? Vore ju kul/bra.
Lycklig, lycklig, lycklig!
Oerhört imponerande!! 1 mål i baken på 4 halvlekar sedan Kyller klivit in i leken ;-) Lill-Hydas bäst på plan!! Hur gör man nu när ex17 är spelklar igen?

Faan vad besviken man är på Bollnäs. Bara söka hörna, bara söka hörna, bara söka hörna...men det är en njutning att se Hellmyrs på en bandyplan!
hoppas det där om hellmyrs var ironi..

2-0 till bajen i paus och jag som redan gett upp säsongen, jaja.. som en bekant som gått på sirius sen tidigt 80-tal sa efter matchen:
"bästa siriusförsvar jag sett, eller i alla fall topp 3."

fan, det här kan ju gå
Sirius tog två viktiga poäng och Västerås ligger under fortfarande med 0-2. Precis nu verkar Sirius ligga på en åttonde plats i tabellen.

S L
Kom igen nu för helvete, Bajen!
Bra match! Fart och fläkt med en defensiv i balans. Så ska det se ut!

Inte det minsta besviken på Bollnäs. Vi spelade bra. Bollnäs kanske inte hade sin bästa dag på bandybanan, men sådana där referenser har man ju hört om förr. Sedan vet jag inte om de verkligen gick in för att söka hörna, tycker jag inte riktigt. Hörstatistiken blev 8-8 och 1-1 i mål om man räknar in Mickels mål som hörnmål, vilket jag gör men inte elitrapport.

Lite typiskt att Gurkorna skulle göra 3-3 i 89:e minuten, men men. Vi är bara fyra målskillnadsmål ifrån VSK och slutspel. ;)
3-3 slut, det var ju själva FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...n
4-4 blev det visst. Bajen tog ledningen med 4-3 i 93,5:e min men Grästorparn låter tillägget ticka på tills VSK får sätta 4-4 lagom i 95:e min.
4-4 blev det väl? Jävla skitbajenhelvetet hade ju ledningen i jävla 93:e. Typiskt.
Nix. 4-4. Man trodde ju den matchen var stängd vid 3-4 i 94:e... Men skit samma att vi bara fick fyra timmar på slutspelsplats idag. Det vr så fint att se bandy i eftermiddags ändå!
ja men det var ju givet..
Tror att Tramsin hörde våra rop och var tvungen att hämnas lite. Vår hämnd kommer på onsdag.
Magisk eftermiddag på Studan! Allt var perfekt! Bandy kan verkligen vara så himla vackert!
en sådan här dag är viktigt att minnas, om tio år kan de vara ett vackert minne när man står i "Ågerup Arena" och klappar slentrianmässigt med till http://www.youtube.com/watch?v=QknZc74UuOA&playnext=1&list=PL28B185940F06F882
Oavsett hur säsongen slutar så har man i alla fall fått en alldeles perfekt bandydag.

Tack Sirius!
Var var Boivie dag?
Kanonmatch. Det lovar gott också att det är sådan satsning framår i de här svåra matcherna mot bästa möjliga motstånd och med kniven på strupen. Ser framemot sista omgångarna!
Jocke var väll petad? Eller var du fortf sjuk?

Nu har jag hämtat mej lite, sjuk match och bollnäs kändes i ärlighetens namn inte ens farliga ut. Sjukt att det kan se så olika ut match efter match men nu får vi gärna hålla den inslagna formen. Hoppas att det kan komma riktigt mkt folk på TV-matchen nu.
I frysboxen och det är kallt som f-n!
Tagga Jocke! Bara att slå sig fram.
Det är därför du förespråkar hall!!!! För att tina upp fortare!!!
;-)