← Sirius Bandy
Hammarby - Sirius
På onsdag alltså. Behöver en matchtråd.
Keijo Hyvärinen dömer sin enda elitseriematch i bandy och jag måste säga att det känns positivt på något sätt. Jag har fått en känsla av att han gillar Sirius och Västra.
Dessutom har Bajen fem raka utan vinst och befinner sig i någon form av svacka. Torskar de på onsdag är de faktiskt inblandade i streckstriden.
Bra läge för skräll, tänker jag lite naivt, så där lagom rusig efter dagens fantastiska upplevelse.
Ja det är lite svårt att inte balla ut helt i sina förhoppningar nu. Kör vi varannan så åker vi väll på en riktig käftsmäll men hjärtat tippar 6-4 utan att ha nån speciell grund för det alls. Hatar bara bajjen helt enkelt.
Det här går ju aldrig. Fast kan man få be om att slippa torsk efter minut 85 och utan nåt knasigt domslut inblandat? 6-3 till dom onda efter 4-1 i paus och sen varannat mål i andra på ett lagom odramatiskt vis kanske kan vara nåt?
Jag har en tendens att bli väldigt arg när jag är på Zinken så jag tror det blir många idiotiska domslut och knasiga skitmål.
Antar att det som vanligt kommer att kännas som att Bajen är 12 spelare och deras 12:e spelare på Zinken är inte publiken...
Känns nästan som vi måste knipa en pinne ikväll för att vara med i slutspelsracet på allvar! Ruskigt nervös...
Jag vill gärna se ex17 med på plan ikväll! Mot Bajens /Nilssons hörnskytte kan vi inte vara utan våra två bästa "rusare" (Werner verkar ju indisponibel). Förstår dock att det är ett dilemma när försvaret agerade prickfritt senast (Hydas var grymt bra).
Jag tror/hoppas på en jämn tillställning där Hellan punktmarkerar bort PN så att denne till slut drar på sig ett matchstraff efter en timmes spel! Med en man mer med en halvtimme kvar avgör vi en målsnål match till seger med 2-1!
Kämpa på, svart och blå...
Ja hellboy får mala sönder PJ på samma sätt han malde ner Gnällmyrs (den vidriga lilla råttan...) senast. Punktmarkering 4 the win!
#7 ·
John
· 2011-02-09 13:16
Första målet och sen hålla boll och hålla boll och hålla boll tills de tröttnat på att styra ur och börjar vifta med klubban, gnälla på dommaren osv. Då vinner vi med 6-3 ezypeezy. Jag förväntar mig uttalanden som " hur kan vi förlora mot ett sånt här skitgäng" och "de sätter varje chans" från bajenhållet.
#8 ·
haze
· 2011-02-09 14:33
Det här går ju aldrig. Fast kan man få be om att slippa torsk efter minut 85 och utan nåt knasigt domslut inblandat? 6-3 till dom onda efter 4-1 i paus och sen varannat mål i andra på ett lagom odramatiskt vis kanske kan vara nåt?
Precis. Bara man slipper en avgörande billig straff i 89:e pga något grönvitaktigt snavar på sig själv i godtycklig närhet av straffområdet.
"Huvuddomare: Ej offentliggjord" står det på elitrapport.se. Läskigt, innebär det att Tramsin i egen hög person ska döma för att försäkra sig om hemmaseger.
#9 ·
Sakul
· 2011-02-09 18:23
TACK Mickel.
#10 ·
Sakul
· 2011-02-09 18:25
MEN JA WIBERG! Vafan, har gått och föbannat mig själv hela eftermiddagen för att jag bestämde mig för att inte ta mig till Zinken, och inte fan blir jag mindre ångerfull nu. Fan, jag borde ha lärt mig vid det här laget kan jag tycka.
#11 ·
Sakul
· 2011-02-09 19:25
HAHAHAHAHAHA JA! 2 SNABBA MED EN MAN MINDRE!
Förlåt, men jag måste fan spamma lite här när jag inte har tillräckligt med plats för att hoppa runt och skrika.
#12 ·
Sakul
· 2011-02-09 19:34
HA
HA
HA
Jag hyperventilerar nu.
sjukt nervöst !
#14 ·
Sakul
· 2011-02-09 19:47
Får de där jävlarna för sig att det ska komma ikapp nu kommer jag fan inte att orka mig upp ur sängen förrän på söndag.
#15 ·
Sakul
· 2011-02-09 19:56
Alla mina framtida barn ska heta Eskhult Mickelsson.
Vinner vi detta ska grabbarna nomineras till bragdguldet!
#17 ·
Sutra
· 2011-02-09 20:07
Helt galet.
Har ungefär samma känsla i kroppen efter matchen som när vi vann semin borta mot byn i förlängningen.
#19 ·
Håwe
· 2011-02-09 20:45
Herregud vilken känslostormarnas afton!!!! Först 2-0 och bra känslor, sen bara ren ilska och frustration över såna överklantiga domare, stod precis i linje med målet när Bajen gjorde 2-1 och det var garanterat 5 meter, och sen utvisningen på det. Uppgivet i pausen. Och sen detta underbara gäng som hade helt andra planer. Andra halvlek var som en våg av religiösa känslor och nu sitter jag hemma med ett fånflin i ansiktet. Jag kan inte minnas att jag varit så här glad efter en match sen jag var liten grabb och såg Sirius gå upp i allsvenskan i fotboll.
Herrejävlar vilken kväll!!!
Randiga clownen höll på att lyckas igen!!! Puh...
#21 ·
RRR
· 2011-02-09 20:50
Skit i clownen Sirius regerar!
#22 ·
Lemon
· 2011-02-09 20:59
En klassisk match. Det kändes kört efter det röda kortet, men jösses vilken tapper insats. Mycket välspelat. Heder till Zinken för varmt bröd till korven, men varför har brajen ingen klack?
Nu såhär i efterhand ångrar man starkt att man inte drog till Zunken :(
Hur är det nu? Är Kyller avstängd nästa match?
Grovt matchstraff står det, så det lär han vara.
Vilken bragd! Vid 2-2 på skithörna direkt i andra trodde man det var slut. Men jävlar vad fel man hade :-)
Håller vi nu hela vägen till slutspel så blir vi riktigt giftiga! Vilka lag kommer att gå in till slutspel med bäst form och självförtroende? Jag tror i alla fall att ett blåsvartrandigt gäng från Uppsalaslätten ligger bra till...om vi bara syr ihop säcken nu!
#27 ·
Sixx
· 2011-02-09 22:48
Läser i UNT att man lämnat in en protest angående utvisningen. Tveksamt om den kommer att ge resultat. Det enda man kan glädja sig åt då är att Kyller klättrat till plats nummer 2 i den interna utvisningsligan (70 min) och detta på bara 3 matcher! Endast Degen med sina 80 min ligger före.
#28 ·
haze
· 2011-02-10 00:09
Trodde säsongens lyckomax var mot Bollnäs i söndags. Fel hade man där också. Insatsen på Zinken är lätt en personlig topp-5 upplevelse med Sirius bandy. Tack som fan helt enkelt!
#29 ·
Joint
· 2011-02-10 02:10
Galet bra. Känns som att det kan bli uppemot 5000 åskådare på söndag nu. Kul!
#30 ·
Tifo
· 2011-02-10 02:30
Så sinnesjukt häftigt! Mickel jonglerar verkligen förbi sin gröne gubbe och smäller dit den! Vilka jävla mål! Och vilken jävla effektivitet sen! Det man saknade i början av säsongen har verkligen trillat på plats nu. Sinnesjuk form de har!
Kan, och bör, soms agt bli riktigt mycket folk på Studan på söndag och ingenting är ju klart än. Vi måste ju fortfarande piska VSK, vilket nog inte kommer bli helt lätt. Men jag tror grbbarna kommer gå in på Studan med en skön känsla i kroppen på söndag!
#31 ·
Tifo
· 2011-02-10 05:48
Bra matchrapport på Bajens hemmis.
http://hammarbybandy.se/index.php/aktuellt/nyheter/matchrapport/2210-sirius-vann-klart#
Majlard skriver också om matchen:
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/bajen-illa-ute_5929891.svd#
Sirius lämnar in protest mot utvisningen och Tramsin lämnar in en protest mot resultatet. Med alla sannolikhet går den senare igenom och resultatet ändras till 3-0 för Brajjen!
#33 ·
John
· 2011-02-10 10:12
Hoppas det finns tv-bilder som de kan använda i protesten, då kan det finnas chans att Kyller får spela på söndag.
Den här matchen går in i samma kategori som Tillberga -"tack ska ni ha era jävlar"-borta 07/08 semin mot byn borta 08/09. Helt jävla fantastiskt! Tack alla!
Rätt så skön firarbild från igår, ännu roligare om man zoomar in på ansikten: http://www.mostphotos.com/1565194/hammarby-sirius
Hatar verkligen att influenssan satte stopp för min resa...
Ville verkligen vara där..
#36 ·
johann
· 2011-02-10 13:58
har skrattat högt för mig själv som en idiot flera gånger idag.
grymt referat av bruk på sirius officiella, läs och njut!
Fan det var bland det häftigast jag varit med om. Problemet är att jag har svårt att fatta att det var sant. Shitts pommes fritts!
#38 ·
Joint
· 2011-02-10 18:31
har skrattat högt för mig själv som en idiot flera gånger idag.
pommes fritts!
[youtube=]RPNLqECW9ok[/youtube]