← Sirius Bandy
Sirius-VSK, sön 13:e feb
dissteffe
· 2011-02-10 10:16
· 8248 visningar
Det viktigaste först: När öppnar Alex? Flustret öppnar kl 11:00.
Sen matchen: Tror det kommer mycket folk, vi får se till att vara i tid, mycket flaggviftande (alla flaggor ska användas) och skrik så TV-publiken får se hur kul det är med bandy i Uppsala.
#1 ·
John
· 2011-02-10 10:36
Alex öppnar prick när han får börja sälja bärs dvs kl 11.
Japp Alex 11 och alla västringar ska fan gå på matchen.
Ja kommer oavsett om ja orkar eller inte..förhoppningsvis e ja frisk då...
Men vifta med flagga och skrika det klarar ja ...
#4 ·
Tifo
· 2011-02-10 18:34
Ja jävlar vad jag ska gå på den matchen! YR lovar sol! Det kommer ju kunna bli över 3000!
Matchen. Jag skulle tycka det var skitabra om vi kunde vinna.. Dessvärre är jag rädd att VSK känner ungefär samma sak. Kan bli svårt. I bästa fall kan man rida på framgångsvågen och ett hemmafacit som börjar se bra ut. Men det finns ju en del övriga utfall också som jag inte vågar tänka på.
#5 ·
Joint
· 2011-02-10 18:37
Megamegamegapäpp!
#6 ·
Sakul
· 2011-02-10 18:59
Ja herregud. Kan nog utan tvekan bli 3000 pers, och sanslöst jävla drag ska vi fixa!
#7 ·
RRR
· 2011-02-10 21:52
jag satsar på 5000
Blr det tretusen är jag skitnöjd. Vågar inte tro på fler men man vet ju aldrig. Det finns ju potential i uppsala det har man sett förut.
tippar 5-4 inför 3096 pers och ett jävla drag. Chris härenstam kommer bli rörd till tårar.
#9 ·
RRR
· 2011-02-11 05:58
jag är alltid besviken
jag är alltid besviken
Vad dillar du om?
Är det sk enkronassponsring? Såg att det nu är 106 företag som sponsrar. 106 * 5000 (förhoppningsvis) blir ju en liten slant!
Snygg gest av VSK att vara med som sponsor!
Nix, varje företag lägger 5000 spänn. Vilket alltså redan nu är över en halv mille. Fräscht som fan. Av någon anledning var Sirius med och sponsrade VSK:s gratismatch också.
Dom sponsors pengarna skulle välll skänkas till nått har ja för mig.....
25000 av dom ska skänkas till UAS barnfond, men resten går till IKS.
Alltså 5000 + 25000 jag hänger inte riktigt med i kalkylerna?
Företagen skänker 5000 i var. Av den totala summan som skänks så går 25000 till Barnfonden. Resten till Sirius. Bra va?
Förresten är det den där Mikael Karlsson som dömer, vi har haft honom två ggr i år, Boltic (b) och Villa (b). Hoppas han är hemmadomare så det skriker om det.
#17 ·
John
· 2011-02-11 10:50
Det är fantastiskt att det finns 100 bolag som kan ställa upp med 5000kr var trots ganska minimal individuell exponering. Sånt gör man inte i en handvändning.
#18 ·
haze
· 2011-02-11 12:20
Måste kunna bli en bra bit över 3000 på söndag då medgångspubliken verkar ha vaknat till liv. Problemet är ju i vanlig ordning att de också är så extremt lättsövda.
#19 ·
Joint
· 2011-02-11 14:52
Årets match, so far! 5-3 till de goda inför Sveriges bästa bandypublik som uppgår till 5053 pers.
#20 ·
RRR
· 2011-02-12 06:29
mycket annat som drar på söndag, isfestival, vikingarännskita och storvreta....
#21 ·
Sakul
· 2011-02-12 07:03
Isfestivalen lär ju locka mer folk till Studan om något.
Kommer det 2500 så tycker jag det är jävligt bra.
Kommer det 2500 så tycker jag det är jävligt bra.
Det kan du väl inte mena? Kommer det bara 2500 så ser jag det som misslyckat, tror och hoppas på ca 4000.
#24 ·
Markus
· 2011-02-12 10:18
Ska bli riktigt kul att se den här matchen! Med tanke på att det kom 1 800 mot Bollnäs borde 2 500 ha kommit även om det skulle ha varit entré. Dels drar VSK lite mer och dels har vi vunnit två raka matcher, på ett imponerande sätt. Samt betydelsen i just denna match, som är större än i Bollnäsmatchen. Med andra ord: Jag tror och hoppas på mycket folk, absolut minst 3 500, men jag tycker att under 4 000 är ett misslyckande, med tanke på den fria entrén och matchens betydelse. Solen ser ju dessutom ut att vilja skina...
OM vi tar oss till slutspel så är risken stor att vi får möta SAIK. Då blir det många SAIK-matcher i slutet av säsongen, med tanke på att sista seriematchen går där. Men sannolikheten borde vara ganska hög att SAIK kan tänka sig att välja VSK istället. Det gjorde man förra året och det kanske är skönt för SAIK att få bort VSK från slutspelet i ett tidigt skede. Då lär Bollnäs välja oss, vilket jag personligen inte skulle ha något emot. Det är kul att åka till Sävstaås och det känns som att vi har en klart större chans mot Bollnäs. Samt att matcherna går UTOMHUS...
Det blir en tuff match i morgon, men jag tror att vi har en bra chans att ta det här. Laget verkar vara i toppform nu, om vi bortser från insatsen mot Boltic. Dessutom bör vi ha goda chanser att ta Broberg hemma. SAIK borta blir svårt, men säkert lättare än en vanlig match i den arenan, med tanke på att SAIK har varit klara seriesegrare sedan typ ... november? ;-)
Tar vi oss till slutspel tror jag vi får möta Edsbyn. Det blir svårt. Men det är långt dit.
#26 ·
Sixx
· 2011-02-12 15:47
Lite för mycket snack om slutspel...
Tror tyvärr att vi hamnar på kvalplats på sämre målskillnad än Tillis... Kvalet blir osäkert. Någon som har koll vilka lag från allsvenskan vi kan få möta?
Tror tyvärr att vi hamnar på kvalplats på sämre målskillnad än Tillis...
Tror det blir svårt för Tillberga att ta in 6 poäng på 2 matcher.
#28 ·
Sixx
· 2011-02-12 16:13
[quote1297526532=Sixx]
Tror tyvärr att vi hamnar på kvalplats på sämre målskillnad än Tillis...
Tror det blir svårt för Tillberga att ta in 6 poäng på 2 matcher.
[/quote1297527149]
Inte i Tramsins bandysverige...
#29 ·
Markus
· 2011-02-12 16:57
Jag tror att Bollnäs slutar tvåa i serien och om inte SAIK väljer oss så lär Bollnäs göra det... MEN detta är givetvis ett hypotetiskt resonemang, vi kanske torskar alla återstående matcher och missar slutspelet. Ser fram emot morgondagens match riktigt, riktigt mycket! Lunchpizza på Alexander låter som en smart idé.
Saik kommer ju inte välja oss i en eventuell kvart. Det finns lag med svagare form. Tyvärr kanske geograafin talar emot oss.
#31 ·
John
· 2011-02-13 15:52
Ja det där var ju trevligt.
Kul detalj från första halvlek: Sirius får frislag med Teddan surar och vill ha frislaget
Teddan; Det är vårt frislag
Fall: Jaha!? Ja, om Du säger det så... (ger Teddan bollen)
Domare Karlsson: Va???
Teddan: &/%¤(/&¤(/)/&!!!
#33 ·
Sakul
· 2011-02-13 17:09
Tramsin har köpt SVT också! Spelade in matchen och tittade lite nyss. Man hör ju knappt någonting av oss eller publiken över huvud taget, de har dragit ner det så lång de bara kan för att stämningen inte skall komma ut genom rutan!
Nä, men seriöst. Fan så jävla fint allting är just nu! En betongmur till försvar och bara allmänt jättebra alltihop.
#34 ·
Håwe
· 2011-02-13 17:27
Alltså, jag säger om, om den här formen håller i sig, vilket lag ska ta oss då?
Till och med VBK-kramaren P-A nämnde De Goda med viss respekt,
#36 ·
Tommy
· 2011-02-13 17:49
Om serien slutar som den nu ser ut, vilket jag tror, och hoppas.
Kvartval: SAIK väljer VSK - innebandy. Bollnäs väljer Broberg - katshing! Edsbyn får välja mellan oss och Hammarby = oss. Villa är stuck med Hammarby.
SAIK vill fortsätta med innebandy och vi och Edsbyn slåss om en semi mot SAIK.
På andra sidan blir det semi mellan Bollnäs och Villa.
Final? Ja, SAIK mot Bollnäs där Bollnäs blir bortdömda och förlorar till slut med 7-3; trist nog...
#37 ·
Sixx
· 2011-02-13 18:16
Vilken fantastisk dag på Studan. Perfekta förhållanden. 40 000 miljarder på läktaren. 7-2 tycker jag var i underkant. Formkurvan pekar onekligen uppåt. Det kan bli kul det här...
#38 ·
RRR
· 2011-02-13 18:45
SKönt med seger mot Gurkmoset, nuff said
Joneby jobbar som ett svin med att försöka vara ödmjuk. Tvyärr funkar det så där halvbra och bitterheten tar över:
http://vlt.se/sport/bandy/1.1101371-joneby-det-vara-skit-bara-
Har SVT orkar locka ut matchen än? Man vill ju se hur tråkiga och vilken skam mot sporten vi faktiskt är. Zzzz...
#41 ·
haze
· 2011-02-13 20:06
Till och med VBK-kramaren P-A nämnde De Goda med viss respekt,
Jo, alla mår bra av frisk luft och utomhusbandy. Så där mycket positivt har nog inte P-A sagt totalt i hela sitt liv.
Schyst söndagsunderhållning idag. Stundtals lekstuga med de glappkäftande och vedhuggande gurkorna. Hoppas verkligen de grönvita bränner slutspelet.
#42 ·
Sutra
· 2011-02-13 20:42
Sirius spelar som nyförälskade. Inget är särskilt svårt eller problematiskt, världen utanför - inklusive alla andra bandylag - är inget att bry sig om, och det är bara att ösa.
Denna helt galna - och egentligen osiriusiska - känsla påminner om de där nio raka - eller var det tio? -häromåret. Och formen känns minst sagt vältajmad.
Skulle det - mot förmodan etc - bli ett slutspel så räds jag inget lag. Inget.
Underbara Sirius!
Har precis sett reprisen på SVT Play och kan bara konstatera att det inte var ett dugg "tråkigt" den här gången heller :-)
6 baljor på svenska mästarna på bortaplan och därefter 7 på mesta mästarna..."tråkigt" var ordet sa Bull.
#44 ·
Joint
· 2011-02-14 02:53
Euforin har knappt lagt sig. Fan så jävla bra! Det här laget radar ju upp nya stormatcher match efter match. Fan så bortskämd man börjar bli nu igen!
Defensiven är så trygg och stabil, anfallet så smart och fartfyllt. Alla spelare verkar vara i toppform. Det fullständigt lyser av stjärnorna.
Måste dock ge en känga till P-A. Visst, han har varit värre, men jag förstår mig inte på honom. I halvtid i tv-sändningen ska han snacka bandyframtid och nämner då givetvis hallbandyn. Samtidigt sågar han VSK:s urvändiga spel. Tycker annars det här var ännu en dag där utomhusbandyn exemplifierades på bästa sätt. Lite sol, några minus (kanske några för många, men det blev ju ändå varmt tackvare mycket publik!), bra is och allmänt härlig bandyatmosfär.
Så göra vi när vi krossar gurkorna! Så. Jävla. Skönt. Tack!
#45 ·
Joint
· 2011-02-14 03:07
Dessutom kan man njuta av lite skadeglädje i form av VSK-bitterhet som kan läsas på vskforum.com. Nästan lite som balsam för den blå-svarta själen. "Avgå alla!", "Sirius är bra och VSK är det inte" och allmänna döda slutspelsförhoppningar. Till skillnad från dissteffe hoppas jag att gurkorna missar slutspel. Det förtjänar de. Självgoda "Mesta Mästarna" som i åratal hånat oss och sjungit saker i stil som: "VSK till slutspel gå och Sirius åker ur" ska nu äntligen få smaka på ett missat slutspel. Å hör sen, gurkor!
Ja, jag vill att VSK ska gå till slutspel. Inte för att jag dyrkar laget, utan för att jag tror att det finns en minimal chans att SAIK kan välja dem i stället för oss. Inte fan sätter de sig och åker till Vetlanda eller Kungälv.
Två flugor på smällen på fredag löser problemet. Om vi smiskar SAIK grundligt då så är vi både klara för slutspel och säkerställer att de inte väljer oss.
#48 ·
Tifo
· 2011-02-14 07:37
Jag tycker vi ska försöka säkra slutspelet redan på onsdag. Vinner vi med minst två måls marginal och Vetlanda eller VSK tappar poäng borde väl saken vara biff? Nu kommer ju inte VSK tappa poäng men Vetlanda spelar borta mot Villa och det blir nog inte skitlätt.
Jag tycker vi hördes ganska bra faktiskt. Jämför med andra tv-matcher så lät ju vi igår 100 ggr mer. Sång hela matchen - snyggt!
Blev personligen lite chockad av P-A:s lovord men jag tål ändå inte karlen. Oväntat lite snack av Chris om den goda inramningen tycker jag.
#50 ·
Joint
· 2011-02-14 09:30
Chris var manisk i början och sade typ: "Först å främst, vad kul med så mycket folk här!". Sedan mitt i första halvlek typ så började han credda VSK-fansens uppslutning... Han kanske tog sig en joint, vad vet jag.
Tycker också vi lät riktigt bra på sändningen. Men som sagt, hur kan PA stå och prata hall i paus under en sån här festmatch? Är karln blind, döv och dum?
Sorry också att jag glömde betala mina öl efter matchen. Vem vare som fick lägga ut?
#52 ·
Sixx
· 2011-02-14 11:00
Kan inte förstå varför SVT väljer att använda PA. Det han säger är för det mesta helt obegripligt. Karlen ska ju vara (eller i alla fall borde vara) en representant för bandy, men det enda han pratar om är hur tråkig sporten är för publiken. Är han blind? Nja, snarare imma på glasögonen. Döv? Troligt. Dum? Definitivt!
#53 ·
ex17
· 2011-02-14 20:26
Joint, isen var kass... ;-)
Kollar på Play nu. Överraskas av att Marc Kjellqvist fanns med i laguppställningen och att Mickel bara är 20 år.
#55 ·
Joint
· 2011-02-15 00:07
Utomhusspolad is är väl i regel nästan alltid kass enligt dig x17... :-) Den var då åtminstone fin rent konstnärligt.
#56 ·
RRR
· 2011-02-15 20:27
roligt att läsa Ted As ursäker i Aftonposten, "de backade hem med hela laget", men varför kom inte VSK över halva plan då?
Gaah jag blir så trött på det där snacket. Vi gjorde ju ändå sju mål och hade dubbelt så många skott som vsk.
#58 ·
nr 4
· 2011-02-16 10:53
Sådant där snack måste man ta för vad det är. De skulle inte vara så bra om västeråsspelarna ginge runt med tanken: fan vad mycket bättre Sirius är, vi har ingen chans att ta oss förbi dem. Istället ger den psykologiska reaktionen: De spelade fegt, nästan fuskigt. Inget konstigt med det, det är så människor som lyckas ta sig till eliten tänker. Sirius pratade mycket om otur och domare för ett par månader sedan. Det höll dem uppe mentalt och nu behöver de inte skydda sig med ursäkter.
För övrigt så låg sirius väldigt rätt med många spelare mellan boll och mål, men det är ju så man vinner en bandymatch.
Visst, men herr Ted är ju knappast den ende som luftat åsikten att Sirius spelar fegt eller tråkigt. I de bisarra diskussionerna på Bandysverige framstår ju set från vissa håll som att Sirius är det värsta som har drabbat bandyn någonsin. Precis som nr4 säger är Sirius väldigt bra och disciplinerade i spelet utan boll, vilket väl för all del på något sätt kan tolkas som att man är bra på att förstöra spelet för motståndarna. Men det är fanimej inte samma sak som tråkig bandy för det.
(Och ja, jag vet att jag gnällde och grinade på Tillberga för ett par månader sedan. Skillnaden är dock att Tillis i matcherna mot Sirius helt saknade offensiva ambitioner, det var köttmursbandy utan någon som helst fart framåt. Och DET är riktigt tråkigt att se)