Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Falkenberg-Sirius

Startar en tråd för själva matchen:
Hoch och Mani avstängda och någon form av frågetecken efter Olle och Fredrik. Luggen återkommer dock. Det är bara att hoppas att de med skadekänningar kan bita ihop och lira denna match. Efter den är det ju matchfritt i 10 dagar.

Jag tycker det var bra att Mani och Hoch tog sina kort nu, Det är hemma vi är starka och därför är det viktigare att kunna ge allt på studan mot KoBoISarna. Matchen mot FFF blir antagligen en tråkig historia, Kanske vi kan vinna, men vi är ju trots allt Sirius och inget sådant där bortastarkt lag...
Kan hålla med Carling där, men det är trist att TV-publiken går miste om Manis trollkonster (fast om han nu blev lite småskadad är det kanske bäst att han får vila ändå). Sen är det lite besvärligt om både Olle och Hochen saknas. Christos har sina kvaliteter, men han håller inte deras klass. Risken finns att Sirius visar upp sig i TV från sin tråkigare sida.
Sant, om inte Olle är återställd kan det bli hårt. Fast med Ante på plan så skulle väl Antou/Christos kunna fungera? Hur mår Palmqvist föresten?
Palmqvist vara bara förkyld, så han finns säkert med på torsdag. Olles medverkan kan nog bara Olle svara på...
Falkenberg har ju en ganska tuff match ikväll, så det blir inte mycket till vila innan torsdag för dem.
Är det nån som har koll på hur de har det med kort och skavanker?
Mille intervjuad i dagens UNT. Fredrik ska få behandling för sin onda ljumske och Olle har ont i foten...
Av allt att dömma lär Sirius få klara sig utan Mani, Hochen, Olle och Fredrik i Falkenberg. Det är fyra riktigt tunga avbräck, framför allt Fredrik kommer saknas i en sådan här match. Jag är sjukt sur på de miljarder onödiga varningar som Sirius tar ideligen. Hur svårt ska det vara att inte efterslänga, dumtackla vid offensivt straffområde och snacka till sig kort?

Luggen är ju däremot tillgänglig igen och jag antar att han är förstavalet, vilket jag tycker är rimligt. Det borde ge följande elva:

Jon
Luggen - Gurra - Hjalmar - Tighe
Kim - Ante - Gallo - Palmqvist
Antou - Christos

Bänken vill jag inte ens tänka på, men Garcia, Linus, Daouda, Pereira och typ Eldin antar jag.

Å andra sidan vet man aldrig med Olle, ingen har sett honom på en och en halv vecka, men han kanske sitter på bussen i eftermiddag.
Det känns lite tråkigt med så många avbräck, mest för att matchen nu visas i TV. Nu blir det säkert en skittråkig match, typ 0-2 i baken, och sen kommer alla att säga "hur kan Sirius ligga där uppe, de var ju skitdåliga". Fast det är iofs ingen nackdel om de andra fortsätter att inte ta oss på allvar, jag tyckte att Öster verkade bra säkra på seger innan söndagen.

Om varken Olle eller Fredrik kan spela finns det inte så värst mycket att välja mellan, men jag skulle nog hellre stoppa in Pereira på ena kanten. Han är mer orädd och bättre på att ta för sig på planen. Hur illa är det med Fredrik, finns det risk att det är något långvarigt?
Fredriks tillstånd betecknas numera som "skada" enligt vad jag har förstått. Han tog sig åt ljumsken på ett oroväckande sätt när han linkade av. FFF är otänkbart, men sedan är det ju ett tag till nästa match så det borde väl inte vara omöjligt.
Fan, inte bra. Hoppas han är tillbaka till BoIS iallafall. Är den hårda planen att skylla på tro?

[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=617794,00.html[/link]

Hur svårt ska det vara att inte efterslänga, dumtackla vid offensivt straffområde och snacka till sig kort?

Jag såg minsann hr Erlingmark ge en liten efterslängs-extra-knuff igår på en korpmatch. ;-)
Jag räknade helt kallt med att domaren inte skulle upptäcka något som skedde längre bort än fyra meter från den sammes aktionsradie...
Det går inte att se Sport-Expressen via nätet? Får väl leva med UNT:s kassa rapportering, eller om någon västkustblaska har något rapportering från Falkenberg?
halva förstaelvan borta i morrn. http://www.siriusfotboll.com
Aj då. In med Kimpa. Han har sett bra ut hittills.
Inte Gallo också! Blir lite Svenska cupen-stuk på elvan med andra ord.
In med Stoffe.
Nå, skade- och avstängningsläget är inte bra. Men jag gillar vad Millqvist säger:
- Det är väl ganska naturligt att man gör sitt allra bästa när man väl får chansen och visar att den här tröjan vill jag behålla. (UNT)
och
- Vi ser det inte som ett problem att spelare är borta. Nu är det ett antal spelare som har chansen att visa vad de går för. Jag hoppas de tar till vara på chansen och gör det bra. (Sirius fotbolls hemsida)

Det är en inställning som är god!
Fan, det är ett skadedrabbat Sirius vi får se imorgon... blir tufft!
Några mål från våra motståndare:
http://www.falkenbergsff.se/herrar/filmklipp.asp

Det känns det skönt att det dröjer några dagar till nästa match efter vårt möte med FFF så att de som inte är friska förhoppningsvis hinner återhämta sig.
Vem ska göra mål i morgon? Jallow? Kanske Andreas Eriksson? Vi har endast två målskyttar på planen i morgon, Jallow och Segerström som har gjort ett mål var denna säsong. Den sistnämnda brukar ju inte stänka in mål... Det blir tufft, men jag är trots det ganska positiv. Tar vi en poäng med det lag vi ställer upp med är jag definitivt nöjd.
Segerpalmen står på lut... Hoppas jag...
Ett annat sätt att se det på är att vi har förlorat 10 av våra 12 mål. Nå, vi visste ju det mesta redan och att Daouda går in i stället för Gallo är ju självskrivet. Det som oroar mig mest är vad som händer efter 70 när Ante har gjort sitt för dagen, för inte orkar han 90 i dagsläget? Flyttar in Palmqvist centralt bredvis Daouda och Pereira in på kanten? Och om Antou får känningar och måste byta, Christos och Eldin på topp? Tungt anfallspar.
SKa bli kul att se Palmqvist han lär vara grymt sugen.
Kim från start :-)

Tips FFF-IKS 1-2
IKS mål: Ante, Jallow
Självklart rätt av Mille att ha den inställningen, men om man som jag är en trist realist så tror jag det blir svårt att uträtta något med 5 av 6 ordinarie anfallare/mittfältare borta (Jallow kanske iofs är att betrakta som ordinarie nu). Så jag håller förväntningarna på mattan ikväll.
Om inte Mille har någon överraskning på gång så lär väl laget se ut så här i kväll:

Jon - Luggen, Hjalmar, Gurra, Tighe - Kim, Daouda, Ante, Palmqvist - Antou, Christos

Bänken: Garcia, Linus, Pereira, Eldin + junis

Defensiven ser ju hyfsad ut även om Fredrik och Gallo saknas. Offensivt gäller det att Palmqvist och Christos visar att de håller på den här nivån.

En pinne och jag är mer än nöjd.
Linus saknas på bänken och Adam stannar också hemma vad jag har hört. Det innebär att St Cyr och Fernberg tar platserna på bänken.

Oddsen på Falkenberg rasar, så för idealisten finns det läge för lite mindre dåliga affärer än under gårdagen. Själv har jag nogsamt jinxat FFF och vore likt Hornby mer än nöjd över att se mina judasslantar gå upp i rök.
Jupp, spelvärdet försvann illa kvickt. Nu vill man nog helst boka F3. Förmodligen blir det överspel på hemmalaget & vårt mittförsvar kan nog hålla tätt.

Segerpalmqvist!!!
linus kan nog vara okej ändå. förbannade hårda löten som ger våra spelare ljumskproblem.
Alltid något.
Annat som skänker tröst är ju det faktum att FFF:s innovativa gul-vita kombo borgar för blå-svart i rutan.
Stämmer det att Jallow är småskadad!?!
http://www.svenskafans.com/fotboll/fff/artikel.asp?id=173831
Ja, men han sägar att han spelar.
Det största problemet tycker jag faktiskt inte är startelvan, där har vi inga direkt svaga kort. Det kommer att vara stabilt bakåt med intakt backlinje plus Daouda. Ante och Antou är bra på att suga in bollar och Christos kan vara perfekt om Falkenberg pressar. Palmqvist ser jag också fram emot att skåda och Kim är inte kattpiss.

Det jobbiga är vad som händer om vi måste byta folk. De som ligger närmast till hands att byta ut är ju Ante som knappast håller 90 ochAntou som har känningar. Plocka bort även dem från offensiven så ser det lite bökigare ut.
Skador, skador, skador. Kan inte Sirius låna in Smara från Alunda? Han är ju stekhet i 5:an =) Lite långsökt kanske, men det vore skoj att se honom i Sirius igen! :D Oddsen för det ger nog ganska mycket deg på en satsad 10:a. Vad gör annars Johan Tesséus om dagarna?
Vore kanske ett alternativ? =)

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=425417

Som Erlingmark säger så vinner vi iallafall skönhetstävlingen på w.o. FFF måste väl ha elitfotbollens fulaste matchställ, för det första är färgkombinationen gult/vitt ganska hemsk, sen försöker de visst slå rekord i plottrig reklamorgie på tröjan:

http://www.svenskafans.com/image/5/35105.jpg
Är det någon mer än jag som följer dagens match utan tv?
Jag kollar också UNT:s rapport. Där stod just att Tourang la en hörna:) Undrar om reportern är full...
Jag sitter också bänkad framför UNT.
http://www.svenskfotboll.se/livescore/ är snabbare än unt men förbannat torr
6-1 i hörnor på 20 min!
YES! TIghe!
fett
Det är sjukt bra! Undrar om de spelar så bra som det verkar...
En liten svacka rapporterade UNT, men 7-1 i hörnor och tryck igen efter svackan vad det verkar. Coolt!
Fast är det lite svackigt igen nu? Svenskfotbolls rapportering visar bara på frisparkar för FFF nu.
jo, det verkar inte bättre. 0-1 i paus skulle kännas väldigt bra
Låter lovande:
39: Sirius fortsätter rulla boll längs marken och gör det framgångsrikt. Falkenbergsspelarna tvingas jaga.
(UNT)
halvtid...känns bra detta. Sirius (dvs, Palmqvist, Kim, Lundin, Daoda etc) rullar ut ett stabilt superettanlag på bortaplan.
3 ordinarie FFF-spelare fastnade i en krock på E6:an. Det är därför Vougt inte var med från starten. De kom nämligen 3 minuter innan start, så de hann inte med.
Däremot kommer Vougt in i andra.
det verkar lite pressat nu. kämpa!!
helvete!! 1-1
Jag var på förhand tokigt nöjd med 1 pinne, men det känns som att vi varit nog bra för 3 idag (fick en telefonrapport från en TV-stationerad i paus).
Och nu verkar vi ha tryck igen! Kom igen!
1-1 är bra. håll detta nu
Jättebra att vi verkar vilja spela boll och rulla ut våra motståndare trots 5 man borta och bortaplan. Kom igen!
Hehe, är vi bara tre stackare som inte kan se matchen.
Känner mig som en hemsk individ som spontant blir glad när jag såg att tre Falkenbergare (bland annat Vougt) är borta på grund av en bilolycka. Skämmes, ta mig fan ;-)

Sirius verkar spela bra. Vinst med 1-2 kanske är FÖR bra för att vara sant!?!
Jag är i Bryssel, sitter på jobbet, och kan inte se matchen heller... :-(
Nej!
"90: Pereira från bra skottläge och är sånär på att hitta nätmaskorna. Bollen strax utanför stolpen. Nära nära."
kom igen nu. en sista hörna...
Nix. Slut. 1-1. Nåja. Av allt att döma spelade vi kanon, och det är fantastiskt. Och jag är nog nöjd med 1 pinne.
Okej, 1-1 är mycket bra, och det låter som om vi mycket väl kunde/borde ha vunnit.

Leve Sirius!
ok, slut. 1-1 är et bra resultat men fan...verkar ju som vi va bättre. blandade känslor
Stor skillnad på en eller tre poäng, hade vi haft Hoch och Kullinger kanske vi hade tryckt in en boll till !?! I vilket fall - lysande, Sirius!
Och en lärdom för framtiden, om det nu behövs, nämligen att sluta ta onödiga gula kort.
Sirius klart bättre, borde ha vunnit. Daniel hade en boll precis utanför i 90 min och Ante hade i ca 75 ett bra skottläge där han träffade festvåningen. I första var det bara ett lag på plan, i andra blev rörelsen sämre och FFF kom in i matchen men IKS lyfte sig på slutet och såg ut att vilja vinna mer än FFF ville. Kim mycket bra. Tighes mål från 30 m kalas upp ikrysset. Daoda bra defensivt men måste våga skjuta, tvekade ibland och tappade boll. Lundin o Antou sprang som aldrig förr mycket bra. Backlinjen stabil men passiv vid FFF målet efter ribbskottet.
Man kan väl säga att Tighe spelade 1-0.5 med sig själv. Kanonskott i första och upphävde offsiden på kvitteringen.
Bra laginsats annars. Tänk när Ante E är fulltränad. Palmkvist lite junioraktig med några dribblingar i fel läge. Skoglund lite dålig på att skydda boll, men annars bra.
Tighe gjorde sin bästa match hittills. Först och högst! på allt.

Vad händer när Gustav får nästa gula? Luggen centralt och linus in, eller?

Vad händer när Gustav får nästa gula? Luggen centralt och linus in, eller?

Det är väl rimligt att tro. Tror jag.
Bilder från O´learys på UNT. Framför allt kanske man ska framhålla en bild på Rikard där undertexten är "superettaskägg?". Jag blir avis. Mitt skägg är ännu inte omnämnt i media, och fr. a. inte med prefixet "superetta".
Daniel kan ju också lira kanten
Hoppas ni hade roligt ikväll, själv fick jag mest förvånade blickar när jag stog upp och skrek själv i lokalen. Innan matchen hade jag varit sjukt nöjd med en pinne men nu känns det lite surare. Men, men en pinne är pinne är en pinne.

Fina bilder för övrigt =)
Jo, en pinne är en pinne, men det känns förbaskat surt att släppa in Falkenberg i matchen i början av andra.
Det är repris på nu på tv, för den som vill se matchen igen.
Helt ok iaf.
Ersättarna gjorde det mycket bra måste jag säga iaf!!
Jag får väl erkänna att jag hade fel, dubbelfel t.o.m, inför den här matchen. För det första har jag varit extremt orolig för hur tunn Sirius trupp är. Startelvan håller ju tveklöst klassen, men bänken har känts väldigt tunn. Men idag var det inget snack, Kim, Daouda och Christos visade att de hör hemma i Superettan. För det andra trodde jag ju att det här skulle bli en riktig skitmatch från Sirius sida, med 0-0 i bästa fall. Nu blev det visserligen bara en pinne, men med väldigt mycket mersmak. Så jävla kul att se Sirius spela en så framåt fotboll, på bortaplan, med halva laget borta!

Och vilket jävla mål av Tighe, mer amazing än en tofucurry!
F.ö så definierade Falkenberg begreppet unsexy fotball. Ful arena, noll stämning, skitfula tröjor, bara långbollar, fult och slumpartat mål, alla spelarna såg ut som halvfeta korpengubbar, med en trött tränare i husvagnsoverall. Sirius antites helt enkelt.
word, bruk!
tamejfan om vi inte är bättre än vi tror.
Vissa likheter med Dynghåla, håller med.
De rullade Tighes mål på SVT:s morgonsportsändning! Stort!

Bildspelet på UNT:

http://www2.unt.se/ext_bildspel/1,3810,GROUP=928-PIC=15816-MC=,00.html

Missa inte Baronens insats på web-tv:en också.

De rullade Tighes mål på SVT:s morgonsportsändning! Stort!

Den ligger på webben nu också: svt.se och så sporten och sändningen 7.10.
Fantastiskt mål!
http://www.svenskafans.com/Fotboll/fff/artikel.asp?id=174040

http://www.hn.se/m_standard.php?id=707723&avdelning_1=115&avdelning_2=235&

Hallänningarnas syn på saken. De verkar vara rätt överens om att FFF ska vara ganska tacksamma för poängen. 11-4 i hörnor till Sirius, varav de flesta (åt båda håll) faktiskt var riktigt farliga. 12-8 i avslut, men Sirius avslut ur vassare lägen.

I stort sett alla på planen gjorde en utmärkt insats. Det är bara en tidsfråga innan Gurra spelar allsvenskt, men det har vi ju sagt de senaste åren då han ju varit seriens bästa mittback. Daouda visade oss alla att han visst håller i Superettan. Bäst på plan! Ante försvinner stora delar av matchen, men han har en klass och en nivå som få i denna serie når upp till. Ska bli otroligt kul att se honom i full form. Lundin och Antou gör ett otroligt bra jobb även om Antou bara måste göra mål på en sådan chans som han får på Kims inspel. Kim gör väl sin bästa match på riktigt länge. Fortfarande en hel del orutin som lyser igenom då och då, men han har en riktigt bra fot. palmqvist, Palmqvist, Palmqvist! Vi vet ju att du kan, men det blir för valpigt allt som oftast. Ta för dig och kötta på lite mera! Nu! Tighe får ju på en godkänd träff, men han var också riktigt bra defensivt och vann till och med nickdueller mot Kujovic som väl åtminstone är 60 centimeter längre. Hjalmar förlorade faktiskt en nickduell! Första i år? Annars säkerheten själv, precis som Jon. Luggen förivrar sig och går bort sig ibland, men det är himla kul att se det ytterbacksspel som vi har i år där båda stöter långt upp offensvit och slår bra inlägg.

Det ser bra ut det här! Riktigt bra. Om bänken kan prestera på det här sättet så kommer vi vara med där uppe ett tag.
För alla som undrade hur gammal Peter Vougt egentligen är så är han faktiskt inte mer än 33.
Värt att notera är ju att Siriusmålet möttes med stora applåder på Falkenbergs IP att döma av TV-bilderna, inte lika stora som när FFF fick sitt skitmål. Men ändå? Vadan detta hat för klubben som det hörs talas om?

Stora applåder är ju självklart ett relativt begrepp, men dom lät iaf stora för att vara i Falkenberg :-P
"Man kan väl säga att Tighe spelade 1-0.5 med sig själv. Kanonskott i första och upphävde offsiden på kvitteringen."

Nja, ska man tro på fotbollsoraklet gaffa (och det ska man ju!) så gjorde Tighe vad han skulle på kvitteringen. Ska man skylla på någon så var det Gurra och Hjalmar som båda gick mot boll och lämnade ytan öppen för falkenbergaren.
Carling//Dunder skrev i UNT-bloggen att de flesta i Falkenberg verkar ogilla FFF. Låter nästan lite som Uppsalas relation till Sirius, även om det kanske håller på att svänga nu... ;-)

För alla som undrade hur gammal Peter Vougt egentligen är så är han faktiskt inte mer än 33.

Nä, det var lite förvånande. Han spelade ju allsvenskt för Brage en gång i tiden, och det var ju inte i går det laget var uppe i hetluften.
Jag kollade upp honom på Wikipedia och han var blott 16 år gammal då han spelade i Brage, och blev allsvenskans yngste målskytt genom tiderna. 1990 var det alltså.

F.ö så definierade Falkenberg begreppet unsexy fotball. Ful arena, noll stämning, skitfula tröjor, bara långbollar, fult och slumpartat mål, alla spelarna såg ut som halvfeta korpengubbar, med en trött tränare i husvagnsoverall. Sirius antites helt enkelt.

Gult och vitt är ju inte på något sätt en bra kombination. Assosiactionerna går till armsvett på vita skjortor, om vi håller oss på överkroppen, vilket vi ju såklart gör, eller ägg och hur coolt är det?

Vi, å andra sidan, har det ju lite bättre, estetiskt och på alla andra sätt. Fina bilder från Västras tv-kväll, verkar ha varit trevligt.

Nu får alla vila och läka ett tag innan Landskrona kommer till Studan. Kan nog bli årets match så här långt.

Gult och vitt är ju inte på något sätt en bra kombination.

Mja, det är ju inte så snyggt, men jag kan ändå se ngt positivt i kombinationen. Ovanliga dräkter är ju bra för att man direkt känner igen laget. OK, nu skulle jag nog först tänka på IFK Malmö då jag ser gult och vitt, men min poäng är ändå den att det är bra med lag som "sticker ut". Sedan kan man förstås kombinera "lättigenkännligheten" med smak också, som IKS, Palermo, Samp, BP m.fl. gör. Det värsta jag vet är fula, tråkiga dräkter som ser ut som alla andra lag gör, t.ex. Öster, Halmstads BK m.fl. De är inte lika fula som FFF, men är ju varken snygga eller originella.
Fast Halmstad har ju gtt och blivit blåsvarta, det är väl åtminstone en förmildrande omständighet.
Nöjd med en poäng eftersom förutsättningarna inte var de bästa. Men sätt till matchen så ville man såklart ha mer. Grymt men lite lätt overkligt att kunna avnjuta folköl, chips, tv-soffa och Sirius på en och samma gång. I den tidsålder som vi lever i kändes det liksom som om det var mer riktig fotboll än det någonsin varit förut. I TVen har liksom VM, EM och Champions League avgjorts, där har studan en bit kvar. Bara att inse att man är lätt skadad. Tog dock ganska lång tid innan jag fatta att det var på riktigt och började bli nervös.

Grym match av Dauda och mycket bra av resten av laget också. Har aldrig sett Dauda fördela boll så bra som igår. Kunde dock inte låta bli att småle lite när kommentatorerna satt och väntade på skott när han fick bollen utanför straffområdet…

Baklängesmålet tycker jag var lite trist och aningen onödigt. Kändes lite typiskt Sirius den här säsongen. Strul och bollen försvinner inte och så blir det mer strul och då kan någon trycka dit den. Att markering missas på två spelare i straffområdet samtidigt som mittbackarna inte är upptagna med något vettigt känns lite korpen faktiskt. Lite konstigt också eftersom det knappast kan skyllas på att vi möter bättre motstånd i år. Men som vanligt mycket bra defensiv i övrigt, fast just det gör att målet känns så onödigt…
Vill också rycka ut till försvar av HBK:s stass i år. Tycker den är riktigt snyggt blå-svart.

Det där med att Falkenbergarna inte gillar FFF stämmer ganska bra enligt mina erfarenheter, sommarhallänning som jag är. HBK dominerar regionen totalt och om HBK skulle möta FFF i typ cupen skulle alla falkenbergare unisont (förutom de sex supportrarna vi såg i tv-rutan) sluta upp bakom HBK. HBK-spelarna fyller dessutom ut samtliga halländska lags trupper, spanar man in Laholm eller Varberg eller liknande ser man pintjockt med tonåriga HBK-are och åldriga nervarvare.
Vougt måste ljuga om sin ålder. Aldrig att han är bara 33. Minst 43, alt 37 med en medveten dansbandsgubbe-stil.
Nja, ska man tro på fotbollsoraklet gaffa (och det ska man ju!) så gjorde Tighe vad han skulle på kvitteringen. Ska man skylla på någon så var det Gurra och Hjalmar som båda gick mot boll och lämnade ytan öppen för falkenbergaren.

Jag förstår inte syftet med att stå en halvmeter framför mållinjen med ögonen mot bollen, men du eller gaffa får gärna förklara för mig. Det borde vara bättre att skära av vinkel eller markera spelaren som nyss stod bredvid. Sedan gjorde inte Dauda och hjalmar vad de skulle och Gurra vet jag inte vem han markerade. Det jag egentligen menade var att om någon av dessa agerat mer genomtänkt så hade målet kunnat förhindras, men det är ju lätt att säga efter repriserna på tv.
Varför är FFF ett hatat lag? Det är ju inte som att Falkenbergsborna har nåt annat lag att välja på.
Jo, de har ju det. HBK.
fast om man tänker efter så är 1 pinne välldigt bra man fick en lång resa i baken och många spelare var borta som ex olle mani daniel så det var inte så dåligt med en pinne men självklart kunde vi ha tagit 3 pinnar nästagåg hoppas man
Nr 4: Gaffa får förklara, för det var hans analys! Men jag kan hålla med om att Tighe inte ser ut att göra så mycket nytta där vid mållinjen.

Fast det var väl lite orättvist att säga att Tighe spelade 1-1 med sig själv, ett drömmål måste ju väga tyngre än att vara 1 av 5 som inte får undan bollen vid baklängesmålet. Han kanske spelade 1-0.2 med sig själv?
Perspektiv:

Vi är nyuppflyttade i Superettan och vi ligger för tillfället på allsvensk plats. ALLSVENSK PLATS! Var glada så länge det varar. Gnäll inte på Tighe. Vi har en försvarare, för det är ju det han är i första hand, som drar in en boll i krysset från 35 meter. Vad är målet denna säsong? Att hålla oss kvar i Superettan såklart, vilket ju är lättare om man ligger topp 3 så länge som möjligt. Så sluta vara så gubbigt negativa. Vi borde fira att vi spelar OAVGJORT på BORTAPLAN mot ett stabilt Superettan-lag. Vad är det dom brukar säga, vinst hemma och oavgjort borta är det som gäller.
Förresten så måste ju målet vara värt mer än en poäng. Målet gör Tighe helt och hållet själv, käbblet vid FFFs mål är en försvarsmiss av hela laget.
Instämmer med Brukarns analys. Det var ett billigt mål som hela försvaret får ta på sig. Dessutom skulle man ju kunna lägga lite skuld på de spelare som missade i bra lägen, typ. Två-tre gjorda mål vore ju fullt rimligt så bra som vi trummade på i första halvlek.
Bigdadda skrev: Gnäll inte på Tighe. Vi har en försvarare, för det är ju det han är i första hand, som drar in en boll i krysset från 35 meter. Vad är målet denna säsong? Att hålla oss kvar i Superettan såklart, vilket ju är lättare om man ligger topp 3 så länge som möjligt. Så sluta vara så gubbigt negativa.

Jag antar att det är jag som gnällt på tighe. Det handlade om agerandet i en situation. I övrigt skrev jag att han gjorde den bästa insats jag sett honom göra och vann många dueller.

Naturligtvis ska man glädja sig åt framgångar, men vore det därför man såg på fotboll så skulle man väl hålla på änglarna eller Man utd.

Bigbadda: Jag menade absolut inte att gnälla eller att älta baklängesmålet, jag tycker att samtliga spelare gjorde en förträfflig insats i Falkenberg! Däremot tycker jag att det kan vara väldigt intressant att analysera olika matchsituationer, hur spelarna agerar och hur de borde agera. Och det är inte ofta det finns så fina TV-bilder att studera efter matcherna som det gjorde nu. Sen kanske det låter som att jag gnäller på våra backar, men det en försvarares öde - de märks mest när de har gjort en tabbe. Jag tycker backlinjen har varit fantastiskt bra så här långt, men allt kan ju alltid bli bättre!
Bilder från matchen:
http://www.svenskafans.com/fotboll/fff/artikel.asp?id=174356
nu går det att njuta av tighes mål igen och igen. http://www.siriusfotboll.com