dissteffe
· 2011-02-14 08:54
· 6276 visningar
Äh, orkar inte vänta, drar igång uppsnacket redan nu!
Broberg är ett bra bortalag, har tagit 13p borta (och 15 hemma). Nån som kallar sig Roland Fager kommer att glida runt på isen med randig tröja och bister min. Tror på storpublik igen, 3000. Resultatet vågar jag mig inte på att gissa, kan gå hur som helst.
Tja fortsätter vi på inslagen linje så vinner vi det här med 6-3 efter lite hörnmål från gulingarna. 2689 på läktarna blir det med korrekt publikräkning.
#2 ·
Joint
· 2011-02-14 09:19
Känns svårt att sia om publiksiffran. Den typiske Uppsalabon kanske tackade för kaffet i går och iskallt inväntar slutspel. Kan bli alltifrån 1500-3500 känns det som. Matchen? Ja, vad ska man säga egentligen... Ingen lätt uppgift, men Sirius är ju i en sinnesrubbad form. Ska vi säga 5-2 eller?
"The Best Show in Town - Ever!"
Varje ytterligare match på Studan säsongen 10/11 är en njutning och en bonus. Årets Sirius är det positiva beviset på att Bandy är kultur.
Suset genom publiken när Putte sätter fart är ren Poesi.
Tack Sirius!
#4 ·
John
· 2011-02-14 11:37
Prognos på sex minusgrader för onsdagen vilket borde ge möjlighet för en publiksiffra runt 3054 då vi verkar öka med ca 700-800 för varje kombination av borta och hemmavinst. Detta utgår från att vi hade ökat med 700 från bollnässiffran om det inte hade varit gratis mot VSK samt en viss avtagande marginalkurva.
Matchen slutar 6-4 efter en jämn kamp.
Kyller slipper ytterligare avstängning och kan snöra på sig grillorna mot Broberg...om han nu får plats i laget efter det felfria försvarsspelet mot VSK.
#6 ·
Markus
· 2011-02-14 20:24
6-2 inför 2 389 personer. Publiksiffrorna brukar vara ganska lättippade, åtminstone +- 200 personer. Enligt mitt tips seglar vi alltså upp en placering i tabellen och går förbi Broberg på målskillnad... :-)
#7 ·
RRR
· 2011-02-14 20:36
Jag skiter i allt bara vi vinner, gärna så tråkigt som möjligt
Det sägs att det ska bli -8 på onsdag kväll. Inte kallare, tack. Kylan skrämmer bort folk och Sirius förlorar stål.
Seahawks kommer med en buss. Kul och bra.
#10 ·
Lars
· 2011-02-15 11:04
Det sägs att det ska bli -8 på onsdag kväll. Inte kallare, tack. Kylan skrämmer bort folk och Sirius förlorar stål.
Va, fan jag såg ju minus sex. Lars smärtgräns är nära.
Seahawks kommer med en buss. Kul och bra.
Finns så många urlöjliga namn på supporterföreningar och jag tycker nog att Seahawks når längst.
Trots namnet, är det kul att det kommer bortastöd:)
De har ju Söderhamn Young Casuals också.
Egentligen ska det nog stavas Sea Hawks om det ska vara riktig engelska. Men det är bra med folk som inte särskriver i onödan.
#13 ·
Joint
· 2011-02-15 11:41
Särskrivningen kan BTG stå för: "Brobergs Tifo Grupp".
Kan någon btw förklara varför jag kommer in på en sida med hudkrämer och nagellack när jag googlar "Söderhamn Young Casuals"? http://sverigelokalt.se/S%C3%B6derhamn/S%C3%B6derhamn-young-casuals.html
#14 ·
johann
· 2011-02-15 12:05
söderhamn smooth skin casuals
Det kanske är andreas broberg young casuals. Han gillade ju en del udda grejer.
#16 ·
Joint
· 2011-02-15 13:04
söderhamn smooth skin casuals
Fan vad bra. Döljer tonårsfinnarna med lite hudkrêm och är plötsligt inte youngsters längre. Famous South Port.
#17 ·
Tifo
· 2011-02-15 21:09
Jag kommer äntligen kunna Alexander-ladda imorgon! Det måste vara bra. -8 är väl inga problem!? Långfillingar och termos och saken är biff!
-8 är en glädjeprognos, -12 är den prognos som gäller. Men det finns som sagt annat som värmer.
yr.no säger -7 på kvällen/kvelden. Seahawks buss är en minibuss.
#20 ·
johann
· 2011-02-16 08:14
som michael jackson sjöng "you've been hit by a smoooooth minibus" *dagadagadagadaga* **sjunger**
Shit, det känns jobbigt att jag (och fler med mig verkar det som) någonstans räknar med att vi vinner och säkrar slutspelsplatsen idag, trots att vi möter ett bra och säkert heltaggat motstånd. Hur ska man få bort den där otäckt jinxiga känslan?
Enkelt bruk det har gått förbra torsk 1-7 samtidigt som alla lag bakom vinner.
#23 ·
haze
· 2011-02-16 15:09
Vem har kapat kniv-jonas konto??
Förhoppningsvis ville han bara vara lite snäll och ge mig inför-matchen-ångest. Och det lyckades han med!
ge mig inför-matchen-ångest. Och det lyckades han med!
Vi har gjort det förr och vi kan göra det igen.
Broberg ger mig ångest. Kombinationen av överjävliga spelare som Stefan Larsson och Daniel Jonsson och fribrottande huliganer är jobbig. Och Hörnqvist till på köpet. Allt hänger på Fager. Tar han inte tiorna blir det jobbigt.
Broberg är alltid ångest. Har ingen större relation till dom förutom att jag verkligen inte tycker om dom.
#28 ·
haze
· 2011-02-16 21:29
Säsongen blir bara bättre och bättre....
#29 ·
Joint
· 2011-02-16 21:33
Detta underbara bandygäng! Tack, tack, tack.
Slutspel!!!
Efter matchen utanför omklädningsrummet. Fina scener utspelades. Någon filmade? :)
#30 ·
Sixx
· 2011-02-17 11:43
Saxat från Brobergs hemsida:
"- Och nu är det klart både i praktiken och teorin att det blir slutspel."
"- Känns skönt att det är klart i teorin också."
Inte bara skönt att det är bara klart i praktiken utan också i teorin.
I Ljusnan berättar Broberg att de är nöjda med sin defensiv som de beslutat skulle vara högsta prio inför matchen. Med tanke på att vi gjorde fyra mål, brände ett antal "frilägen" och att vi hade 16-3 i hörnor så undrar man lite hur det hade sett ut om Broberg spelat "som vanligt"?
Fast till deras försvar kan man väl säga att "frilägena" huvudsakligen kom sista kvarten när de offade lite och att vi hade extrem utdelning på hörnfixandet, många små toucher till vår fördel.