Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

SAIK-Sirius (a.k.a. Slutspelsspekulationer)

Onödigt att bryta en fin trend, även om jag tror att matchen inte spelar nån större roll. Sirius kommer få möta trean i elitserien oavsett hur det går.

Men man kan notera att Mossberg fick matchsstraff idag och är avstängd i alla fall.
Tror inte något av lagen vill riskera sådär jättemycket inför stundande slutspel. Kan bli risk för en ganska avslagen tillställning, tror jag.

Ur dagens GD:"Västerås är SAIK:s drömmotstånd i kvartsfinalen."
SAIK:s kriterier: "– Formkurvor, vilka lag har varit heta på slutet? Sirius har till exempel en stigande formkurva. Vilka lag har vi bra statistik mot, både i år och tidigare år? Resorna är en faktor, liksom att vi gärna spelar inomhus, vi har spelare som vill ha bra förhållanden." - Så det blir nog en repris av fjolårskvarten mellan viken och gurkorna. Men jag vill inte se att Sandviken krossar oss med tvåsiffrigt, det kan nog få dem att tänka om. Det lär i och för sig heller inte bli fallet just nu då vi är en finfin form.

Sirius kommer få möta trean i elitserien oavsett hur det går.

Inte säker. Vinner Villa över Bollnäs tror jag att de mycket väl kan tänka sig oss i kvarten, trots plumpen på Studan. Vinner Bollnäs däremot - och Byn slår VBK - så tvekar jag inte en sekund på att det blir Sirius mot då tredjeplacerade Edsbyn i kvartsfinal.
Jag vill inte se den vanliga 12-3 torsken i Sandviken. Sen gissar jag väl på att den här tråden mer eller mindre kan byta namn till "Tråden om slutspelsspekulationer". Jag tror ändå att SAIK väljer Sirius, de har precis tappat poäng mot både VSK och Bajen och Broberg är det väl ingen som har riktig koll på. Sen får vi se hur de andra lagen väljer, vi säger väl att Bollnäs kommer tvåa, då. Då kan de nog inte motstå frestelsen att ta Broberg. Om mitt resonemang stämmer så kommer Edsbyn trea och tar VSK. Villa får ta sig an Bajen.
Så länge det inte blir SAIK eller byn blir jag glad. Tror dock på Byn.
Har svårt att tänka mig att vi få möta SAIK, VSK känns som ett ganska klockrent val med tanke på hall och deras kanske inte jätteövertygande form på senare tid. Har svårt att tro att SAIK blir skrämda av en match där de själva förmodligen bara lallade runt lite och ändå lyckades få oavgjort. Kanske kan deras inställning gentemot Sirius påverkas på fredag, men det har jag också rätt svårt att tro.
Jag gör som dissteffe föreslår och döper om tråden. För slutspelsspekulationer är ju de roligaste spekulationerna!

Vi lär ju inte bli valda först iaf, oavsett vad dissteffe tror. Bakom SAIK kan faktiskt alla tre av Bollnäs, Villa och Edsbyn hamna. Förutsatt att Byn piskar Vetlanda med några mål avgörs det helt av Bollnäs-Villa. Hemmavinst ger Bollnäs, Edsbyn, Villa, kryss ger sannolikt Edsbyn, Bollnäs, Villa, och bortavinst ger Villa, Edsbyn, Bollnäs.

Bollnäs tog tre poäng i mötena mot Broberg medan Villa tog alla fyra. Tror inte att något av de lagen skulle välja Sirius före Broberg sett till formkurvor och säsongens tidigare matcher. Edsbyn däremot har vunnit båda matcherna mot Sirius enkelt, men har faktiskt kammat noll mot Broberg. Med andra ord känns det ganska givet att det blir Byn i kvarten oavsett hur lagen placerar sig efter sista omgången.
Skriver om resa i matchtråden, Högbergs kör tydligen buss. 200 pix inkl. inträde.
Oj, det var billigt. Jag ska inte med.
Vad sägs om det här då? Bollnäs-Villa 4-4, Vetlanda-Edsbyn 1-4. Då hamnar Bollnäs och Edsbyn på samma poäng och exakt samma målskillnad!
Roligast vore väl Bollnäs i kvarten. Sävstaås är ju överlägset med tanke på alternativen men chansen är nog rätt liten.

Undrar om Högbergs får ihop till en buss till fredag? Avslagen match där det eg bara handlar om att undvika skador.
Sen har jag ett personligt intresse i att inte hamna på SAIK's sida av slutspelet eftersom spelschemat passar mig mycket sämre, SAIK-gruppen spelar tisdag - torsdag - lördag - måndag - torsdag, medan den andra gruppen spelar onsdag - fredag - söndag - tisdag - torsdag.

Tyvärr tror jag att SAIK mycket hellre väljer Edsbyn framför Bollnäs/Villa, särskilt som det också innebär att de slipper Bajen. Så om inte Byn lyckas ta andraplatsen tror jag att vi hamnar på SAIK-halvan.
Jag är övertygad om att SAIK väljer trean på sin halva just eftersom fyran kommer möta Bajen i kvarten. Och jag tror ju att Sirius får möta trean och att trean är Edsbyn. (Villa och Bollnäs väljer båda Broberg om de kommer tvåa, för Edsbyn är det nog jämnt skägg mellan Sirius och Broberg. Visserligen har de haft svårt för Broberg och lätt för oss, men Broberg har knackig form och Sirius har rätt bra form.)

Drömscenariot är ju om Villa och Vetlanda vinner på fredag. Då får vi Bollnäs i kvarten och Edsbyn och får stångas mot Bajen. Jag är rädd för Edsbyn.
Vill också ohelst möta Edsbyn, så visst är det ett drömscenario, men att Edsbyn misslyckas att vinna mot ett likgiltigt Vetlanda tror jag inte finns på kartan. Det känns som att det skulle till något mycket oväntat för att vi ska slippa undan det. Möjligen om Byn blir tvåa och väljer Broberg med sin tveksamma form, men jag tror de kommer att föredra Sirius ändå.
Slutspel - kul men svårt.
Ge mig saik ge mig saik ge mig saik.
Finns dom på bandysverige som spekulerar i att SAIK hellre möter Bajen i semi än en ev final då dom kan tänkas resonera som så att dom inte torskar över 5 matcher men däremot kan få däng i en match.
Jag tror det inte, men man vet ju aldrig.
Har svårt att se SAIK stå emot Sirius i bäst av fem.

Trodde aldrig jag skulle få skriva ovanstående mening.

Ärligt talat vill jag slippa både SAIK och Byn i kvarten.
Nån som har koll på vad slutspelsbiljetterna kommer att kosta?
Edit: Ja, jag själv faktiskt.
Vuxen: 150:-
Förköp vuxen säljs hos UNT, Dragarbrunnstorg 2 (kontant & kortbetalning) och Kenneths Spel & Biluthyrning, Danmarksg 55 (kontant, kortbetalning och faktura).
Biljetter säljs även i kassan på arenan.

Pensionär: 100:-
Biljetter säljs endast i kassan på arenan.

Studerande: 100:-
(Mot uppvisande av giltigt CSN-/Mecenatkort)
Biljetter säljs endast i kassan på arenan.

Barn/Ungdom: Fri entré
(Upp till 18 år)
I samarbete med Sh bygg och Maskin & Verktyg.
men årskorten gäller väl också?
ThomasD: Äh, det resonemanget låter ju jättekonstigt. Isf skulle de väl alltid välja det svåraste motståndet och välja Bajen redan i kvarten. Sen borde väl heller inte Bajen vara det lag de ska vara räddast för. Tror inte de överlever kvartsfinalen ens, de har baksmälla från ifjol och har sett bleka ut ganska länge.

men årskorten gäller väl också?

Nope, inte i år.
>>Erlingmark
Nä.

>>Brukarn
Bajen till final, som de förmodligen vinner. De är tillbaka efter svackan.

ThomasD: Äh, det resonemanget låter ju jättekonstigt. Isf skulle de väl alltid välja det svåraste motståndet och välja Bajen redan i kvarten. Sen borde väl heller inte Bajen vara det lag de ska vara räddast för. Tror inte de överlever kvartsfinalen ens, de har baksmälla från ifjol och har sett bleka ut ganska länge.

Jo, det var nån som var inne på kvartsspåret också men eftersom dom är lite kort om stålar så vill man gärna vara "helsäkra" på att gå till semi också, därav den varianten.
Sen tror kanske inte jag på något av de resonemangen som sagt, men man ska aldrig säga alrig.
Apropå alla slutspelsspekulationer har jag bara en sak att säga: Bring ém on!!!
Ingen västra rabatt?
Haha! Enda gången det blir lite liv inomhus: "Daniel Mossberg fick grovt matchstraff mot Västerås.
Då buades han ut av publiken i ABB Arena."

För övrigt gäller det ju till största del att neutralisera Edlund. Ingen lätt uppgift och Kyller får inte frysa fast grillorna på isen hur placeringssäker han än må vara för då blir han omåken på stört.

Bentacklar-Zeke verkar även missa morgondagens match. Fan vad skönt att slippa det aset.

Ingen västra rabatt?

Ser ju inte ut så, men nån kanske borde kolla med Kaveh?
Sen skulle det ju vara nice att kunna köpa ett slutspelskort typ, det är ju trist att behöva köa.

Ingen västra rabatt?

Vi har fått rabatt i år trots att det inte har stått med i informationen, vi har kommit in på samma pris som studenter. Skulle tro att det är så i slutspelet också.
I slutspelet så måste man köpa biljetter av mig för 100 kr styck för att få västra rabatt. Anledningen är att dom måste göra om biljett systemet och det blir krångligt att hålla koll på vilka som är västra och inte för dom i luckan. Till nästa säsong kommer det antagligen komma ett nytt biljettsystem men nu kör vi så här.
Krångligt, ja! Men det får väl gå, fint att du ställer upp Kniven! Frågan är dock hur många biljetter du kommer få att sälja? Tänkte gå ut med info på hemsidan att du säljer biljetter till Västringar på Alex innan match.
En del går väl in på csn kort så jag kommer väl få kanske 30 biljetter till varje match.
Tänker någon åka imorgon är lite sugen men vill ha sällskap.
Jag gissar att det är fler än så som kan tänkas komma nu till slutspelet. Men vi får väl se.

Jag hade tänkt åka, men nu ställer jag in det. Måste spara krafterna till slutspelet.
Om Qvarne langar pundar jag på stört!
Slutspelsspekulationer... hmm vem hade trott det efter Tillbergatouren? Satan vad fint det känns.

Jag tror det blir Villa. Blir vimmelkantig av alla era spådomar och mer eller mindre kloka resonemang; mig säger kaffesumpen att det blir SAIK mot VSK. Inälvorna av en iller utlovar hälsingederby. Doften av grisblod lagrat på PET-flaska säger inte bara killarna i Watain, utan även mig att vi slipper Bajen. Så då blir det Villa rimligen. Känns så där. Lite långt bort, men jag är gräsis över alla kvartarna och sålunda fast i kommun, varför jag kan koncentrera mig på det sportsliga, och då känns de helt ok.

Den bästa förklaringen till att Sverige tog VM-brons -94 är väl att alla på något sätt var i sitt livs form just då. Samtidigt. När det gällde som mest. Hmm.

Jag skiter nästan i var det här slutar, jag tycker det är så fantastiskt med sex raka, mot så bra motstånd, i så viktiga matcher, och så övertygande. (Inte särskilt övertygande var ju matchen mot ett sedan länge avhängt och meningslöst Boltic i o f s. Strange. Men då hade vi ju Sundin. Hehe.) Jag tycker det är så djäkla häftigt att se hur alla spelare, hela laget, över hela banan har höjt sig och spelar där uppe på fantasinivåer i match efter match.

Just nu är Sirius ett lag utan utfyllnad, komplementspelare, statister eller vad man nu brukar säga. Varje man en stjärna. Spelglädje, mod, genialitet, klokhet och taggtrådstuggande kämpatakter över hela linjen.

Jag mår rätt bra nu, för att sammanfatta.

---

Hypotetiskt, alltså på skoj, eller så här; en kompis hörde om en snubbe som hade lite dilemman kring det här med finalbiljetter. Han undrade om Siriusoptionerma var slut, om det fanns andra eventuella Västra-biljetter till en högst lika eventuell final eller hur fan man skall bete sig helt enkelt etc? Han var lite osugen på att stå med fem biljetter till en skitfinal mellan SAIK och Bajen, men han kunde å andra sidan inte sova av rädsla att det skulle bli en högtid med Blåsvart deltagande, vartill han skulle sakna biljett. Så, hur tänker era kompisar? Köper de förköp redan nu, har de is i magen eller finns det nån smart gardering?
Mja den här matchen tror jag vi åker på pumpen. 7-3 till stålisarna.

SAIK väljer VSK och jag hoppas vi slipper villa för det blir så jävla långt å åka fram å tillbaka till hela tiden. Fatta jur mkt kir som kommer å åt, kommer ju inte minnas matcherna alls. Edsbyn känns sjukt svåra så man hoppas ju på bollnäs, där tror jag vi har en chans faktiskt. Måste tyvärr jobba nästa helg också så jag missar för första gången en slutspelsmatch. Kommer göra sjukt ont.

Hoppas hela västra äter dynamitpiller så vi kan revanschera oss från den smått bedrövliga insatsen sist.

STOR Å TUNG!! Fan va bandy är underbart!
SAIK väljer fel och väljer Sirius av misstag

Tack, Knivis!
Känns nevöst att gå och vänta på slutspelsschemat. Känns nästan omöjligt att gissa vilka vi får eftersom tre olika lag kan knipa andraplatsen.

Överst på önskelistan inför kvällen:
1. Inga skador
2. Vi hamnar i grupp B (onsdag, fredag etc.)
3. Vi gör en fullt godkänd match mot seriesegrarna

1. Inga skador

Zeke ska visst inte lira...
Hoppas som fan på att vi inte skämmer ut oss med tvåsiffrig torsk nu så här precis innan slutspelet.
Bör ju vara lite mysigare att möta SAIK utan Mossberg och Zeke.
Anledningen till att jag är lite sugen på att åka är för att det finns en liten chans att vi slår saik idag. Ett saik utan mossberg är ett mkt sämre lag.
Lite synd bara att serien som varit så spännande hela säsongen är nästan död till sista omgången. Eller, skönt för våran del förstås, men visst hade det varit roligare med några spännande streckstrider ikväll.
Var inne och lurkade lite på Red Farmers sida. Det var många där som ville möta Bajen av nån anledning, ingen ville möta Sirius. Rätt konstigt egentligen, eftersom de alltid vinner över oss.
Jag hoppas mest att vi hamnar i Grupp B för det är bättre dagar för bortaresor.
Önskalista:
Bollnäs
Villa
SAIK
Byn

Jag o swintos åker till sandviken.

Jag o swintos åker till sandviken.

Snyggt! Kom ihåg att gå ofta på toaletterna. Slösa på papper och tvål. Lämna alla kranar rinnande med varmt vatten. Sandvik betalar ju.

Lite synd bara att serien som varit så spännande hela säsongen är nästan död till sista omgången.

Kanske kan det bli lite spännande i Karlstad om man får tro VF: [link=http://www.vf.se/nyheter/karlstad/polisen-befarar-200-vsk-supportrar-till-bolticmatchen]Polisen befarar 200 VSK-supportrar till Bolticmatchen[/link].
Lite kul inlägg på Redfarmers forum som citerar banfyförbundet med anledning av den möjliga "omspelssituationen".

"TK/VU har jourverksamhet under kvällen och kommer därvidlag att följa resultatutvecklingen nogsamt. Skulle trots allt, det osannolika scenariot inträffa gällande Bollnäs och Edsbyn ”likvärdiga” tabellläge kommer TK/VU att snabbt fatta beslut vad som kommer att gälla."

Som vanligt kristallklara besked från vårt alerta Bandyförbund!
Det där är ju helt fantastiskt!
Klockrent med beslut _efter_ ett eventuellt inträffat scenario. Vore det inte smartare att göra klart för sig hur det funkar innan? Så skulle dessutom TK/VU slippa ha jourverksamhet under fredagskvällen när samtliga är glöggpackade.
35 minus i Haparanda, och det diskuteras tydligen att spela matchen i 6*15 minuter. Varenda åskådare på den matchen förtjänar en guldmedalj!
...speciellt eftersom matchen är av akademisk karaktär.
Borde kunna bli ett svårslaget botten-publikrekord i Elitserien, det är i alla fall jävligt upplagt för det.
Åka buss småfull med gubbar underskattat
Och gubbar som vägrar sjunga e en bragd...
Och gubbar som vägrar sjunga e en bragd...
Dra i gång en Bajenramsa så ska du se att det blir fart på gubbarna. Senast jag åkte gubbuss till Zinken höll halva bussen på Bajen i fotboll men Sirius i bandy. Höll på att spy. Gick heller inte att argumentera mot att det var ett fel/fult beteende. Det är svårt att lära gamla hundar att sitta. Dessa lär nog dock inte ha några som helst problem att sitta i Göranssonskan och mysa.

Krossa Sandslottet, bränn upp Göranssonskan och sänk Pingvinen nu, Kniven, Swirre och Gabbi.
Happis-Väners verkar ha ställts in. Klokt. Till Maya & co: Det är kul att åka buss!
Den här gången förstår jag inte riktigt hur tränarna tänker. Varför vila två av våra absolut bästa spelare? Har x17 någonsin spelat som halva? Och varför då stoppa in Sälen i mål? Må du glömma dessa mål på en gång! Vore det inte bättre att spela med bästa möjliga material och göra en bra match så att de skulle kunnat avskräca bästa Sandviken att välja oss. Som det ser ut just nu vore det en skräll om Sandviken valde VSK före oss, utomhus-Studan och premiären till trots.
Jaha, ser inte så bra ut det här. 0-8 i paus. Nu kommer grabbarna in. De ser ut att ta av sig skridskoskydden den här gången. Numär det bara att ligga i om vi ska vända det här.

För övrigt är det vidrigt att se bandy i Göransson. Det är tyst som i kyrkan. Det enda som roar är speakerns tafföiga försök att få igång publiken och sambaorkestern.
Hm, synd på självförtroendet. Kul att gå in i slutspel med tvåsiffrig torsk.
SAIK skulle möjligen kunna välja Sirius i kvarten för att få lite träning på finalarenan? Man har ju ett par bittra minnen att bearbeta från studan.
Dagens vinnare: Västerås SK. Att SAIK skulle välja nåt annat än Sirius nu är ju faktiskt helt otänkbart. Precis som haze säger får man ju en träning på Studan också. Den matchen (inför en publik på 1052 personer) ska vi försöka undvika tvåsiffrigt i, fanimig!
Fosshaug förnekar sig inte. Matchstraff (om än bara lindrigt) i säsongens sista match. Stiligt Pelle!

Jag vill inte se den vanliga 12-3 torsken i Sandviken. Sen gissar jag väl på att den här tråden mer eller mindre kan byta namn till "Tråden om slutspelsspekulationer". Jag tror ändå att SAIK väljer Sirius, de har precis tappat poäng mot både VSK och Bajen och Broberg är det väl ingen som har riktig koll på. Sen får vi se hur de andra lagen väljer, vi säger väl att Bollnäs kommer tvåa, då. Då kan de nog inte motstå frestelsen att ta Broberg. Om mitt resonemang stämmer så kommer Edsbyn trea och tar VSK. Villa får ta sig an Bajen.

Nån som sa 12-3?
En nymodern ond jinxning?

Well, vi var det bättre laget en 1/3-del av matchen.
Fosshaug förnekar sig inte. Matchstraff (om än bara lindrigt) i säsongens sista match. Stiligt Pelle!

De ska kvala!
Nej joint vi var aldrig bättre jag är inte arg att vi torska men maken till lite känpaglöd har jag aldrig sett! Vi går in på plan med inställningen vem bryr sig fan vad arg jag blir

[quote1298059435=haze]Fosshaug förnekar sig inte. Matchstraff (om än bara lindrigt) i säsongens sista match. Stiligt Pelle!

De ska kvala!
[/quote1298059861]

Helt rätt Joint. Hjärnsläpp hos mig.
YES!!!!! FAN VAD SKÖNT ATT SLIPPA SANDVIKEN!
Inte SAIK.
YES !!!!!
Bollnäs.

- Varför väljer du Sirius?
- Tja, det kan man ju fråga sig.

Haha!
JAAAAAAAAAA Vad kul!!!
Helt perfekt faktiskt. Synd att vår basist kommer till Uppsala från Norge just på onsdag och sen gigs fre-lör. Men va fan.
Wow, intressant lottning. Svårt, men inte omöjligt.
Bra med SAIK, Bajen, Byn och VSK på samma halva. Dessa lag har ju i princip abbonerat på finalplatserna under mer än 10 år. Tufft av Byn att välja Bajen måste man säga.

Blir ett fräscht finallag alltså även om Bollnäs var i final senast. Kul!
Inte Byn eller Bajen på vår halva heller :-)

Jag tänker inte skriva vad jag tänker...(man kan väl inte anklagas för Jinxning om man inte uttalar eller skriver orden på papper?)

ALLA TILL Studan på onsdag!!!!!
skit i gigen dissteffe, avboka
>>Big Spender
Du kan ju skriva att den här lottningen är bättre än den 08/09. För det är den.
>>RRR
Jag ska i varje fall göra allt för att försöka gå på onsdag. Försöka repa tidigt eller va fan som helst.
I alla fall skumt/märkligt/mystiskt att Broberg blev valda sist???
Den här lottningen kan väl inte vara bättre än den 08/09? Iaf inte om man bara ser till möjligheten att gå vidare från kvarten, VBK kontra Bollnäs, då med hemmafördel och nu utan.
>>ThomasD
Sett till alla fyra lagen på vår halva är den här bättre anser jag.
Det måhända, men vad hjälper det när det bästa av de på vår halva slår ut oss i kvarten. Mardrömsmotstånd säger jag.
Vilka hade du velat möta då? Frillesås? ALLA de fyra första lagen är jävligt bra men hellre Bollnäs än SAIK och Edsbyn.
Hellre Byn eller Villa om du frågar mig. Dom kom efter Bollnäs i tabellen, det talar för sig självt.
Var det ingen som skrev om en 3-12 torsk?
Snackade med en jobbarkompis och drog till med, "-viktigt att det blir en stortorsk typ 3-12." Klart man är med och jinxar till det då!
hur stor är chansen att få en bättre lottning än 08/09 när man slutar sjua kontra trea? det här är ingen mardröm, det är en ren dröm att vi ens är i slutspel!!

hur stor är chansen att få en bättre lottning än 08/09 när man slutar sjua kontra trea? det här är ingen mardröm, det är en ren dröm att vi ens är i slutspel!!

Nä, precis. Sen är ju lottningen iofs helt ok eftersom man slapp SAIK.
Slippa SAIK, Slippa Byn få åka till bollnäs på en fredag i kvartsfinal!

Det kan fan inte bli bättre, jo om vi vinner hemma så det blir minst två hemmamatcher dårå.

Jäkligt nöjd!
Förstår inte riktigt hur Bollnäs tänkte där, undrar om dagens stortorsk spelade in någonstans. Däremot är jag inte förvånad att Byn valde bort jättespöket Broberg, Byn har inte tagit en enda poäng mot gulingarna på två säsonger.

Men detta var ju så bra det kunde bli:
* Vi fick det enda lag av de fyra vi har plusstatistik på i år
* Vi får minst tre härliga matcher till i år - utomhus!
* Vi får de bästa speldagarna (för mig)

Bollnäs må ha kommit tvåa i tabellen, men det är nog ändå de lag i topp-4 som passar Sirius bäst. Hellmyrs har ju blivit ganska utraderad i båda matcherna, och de har faktiskt bara lyckats göra två spelmål på två matcher.
Perfekt lottning tycker jag. Inte för att Bollnäs blir lätt, men jag tror Villa och Byn passar Sirius rätt mycket sämre. Och om man ska se till halva är den ju extremt tacksam.
Men det roligaste är ju ändå SAIKs jättenit. De var nog rätt övertygade om att slippa Bajen i en eventuell semi.
Jag tror att SAIK slipper Bajen i eventuell semi. Bajen har inte spelat bra iår. Inte utan att man hoppas att VSK kan fälla SAIK med lite fulspel
Perfekt lottning och perfekta speldagar! Först hemma sen borta på fredag, mindre än 10 fulla högbergsbussar då är en skam!
Vad kul det ska bli!
Ja det ska bli så himla häftigt! Och som av en händelse ska vi åka upp till Vemdalen på söndag och gissa vad som ligger mitt på vägen om inte Bollnäs! Jag som trodde att det var kört för mig att få se den matchen! Det finns en bandygud!

Grattis, TIFO! Att tyda tecken kan inte vara någon svårare form av Jinx? Eller? Ständigt denna fråga.

Borde uu inte snarast instifta en JInxologisk institution?
Det borde räcka med en ologisk institution. Blir mer tvärvetenskapligt på det sättet. Förbundsjuridik A bör vara obligatorisk på alla ologens utbildningar. Jinxologi känns som något för C-studenter.

Bra förslag! Nog med förslag. Det räcker ju med lite tipex så är saken klar.

Ha ha!
SVT har släppt tv-matcherna. Inget Sirius. Blir Edsbyn-Bajen på lördag och Villa-Broberg på söndag. Klart också med domare för kvartsfinalerna.

http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=1093110&bloggentry=1258097
Fan va trist. Älskar ju mina svt play-stunder.
Jepp det var trist, trodde nog att jag skulle få se en match faktiskt.
Fan snart börjar matcherna. Är helt kluven om vilka jag ska heja på, det finns ju så många lag som jag ogillar.

Fan snart börjar matcherna. Är helt kluven om vilka jag ska heja på, det finns ju så många lag som jag ogillar.

Mmm. Men jag tror jag hoppas på Broberg, Västerås och Edsbyn i de andra kvartingarna.
Tycker det känns väldigt trivsamt!! De lag jag tycker sämst om hamnade alla på halva A. (Tyvärr måste iof då ett av dem spela final).

Tänker t.o.m. gå på finalen, oavsett vårt resultat och jag vet att jag kommer att hålla på laget från grupp B. Och eftersom vi redan hamnat en plats över vad jag tippade, så är jag en nöjd grinig gubbe och tänker bara njuta hela slutspelet, oavsett var det bär!!
908 pers i söderhamn är ju dock under all kritik.

908 pers i söderhamn är ju dock under all kritik.

Mycket märkligt. Vad väntar de på? Hall?
Vem vet? När dom dessutom krossar villa så borde det ju komma fler nästa match.

Spännande matcher annars. VSK står upp bra mot ett tamt SAIK enligt webbradion.
Fasiken, både SAIK och Hammarby öppnar med segrar bärgade i grevens tid. Måtte inte det bli symtomatiskt för detta slutspel att ondskans bandymakter skall ha turen (och returen) på sin sida.
Inte mindre läbbigt att kloka personer som jag och sutra sitter och håller tummarna för VSK i ett slutspel. Vem i hela världen kan man lita på?
Broberg visar vägen!
(Söderhamnarna borde skämmas...)
Mja men broberg får gärna spöa villa trots publikdebacklet. Hallhat framför allt!
Ja, utomhusprincipen går först. Utom i Hammarby-Byn, där är det någon annan princip som går före. Vilken har jag inte listat ut än.
Jag är extremt kluven i den. Kan omöjligt bestämma mej. Järvenmygel och hall tippar nog ändå vågen. Jag håller på...hgfhj...hjfjm nej jag kan inte skriva det. Jag håller inte på byn helt enkelt.
Oväntat att Edsbyn fick ett till synes korrekt mål bortdömt för spark i slutminuterna.
Jag måste också fortsätta hacka på Brobbans publiksiffror. Vad fan är det för fel på folket där uppe? Tycker mig minnas att Broberg konstant lockade fyrsiffrigt förr om åren och att deras klack var av hög standard. Nu drar inte ens 1 000 pers på kvartsfinal. Riktigt pinsamt!

VSK:s publiksiffra på 2 740 var annars över förväntan. Men det krävs väl det dubbla för att få någon som helst känsla där inne.

Klår vi Bajens publiksiffra på 2 833 i morgon? Jag tror det.
-16 grader och 1889 betalande. (Vilket friseras upp till 2011, vilket låter trevligare).
Var faktiskt och kollade Bajen-Byn då jag hade jobbmöte i krokarna. Edsbyn fick som sagt ett till synes korrekt mål bortviftat för i slutet. Var nog bara Tombola-Kandell som hittade den. I övrigt höll sig Kandell ovanligt lugn och släppte det i princip allt av de hugg och efterslängar som förekom. Rätt bra nivå men att Pizzeria Elfvings toktackling i slutet bara gav 10 min var rätt magstarkt.

Man kan säga mycket om PN men segermålet var riktigt klassigt. Kusligt precision i Byns lyrspel främst genom Hasse Andersson. Alltid kul med bandy på denna nivå men stört omöjligt att sympatisera med något av lagen.
Jag sympatiserar med Hasse Andersson! Min favoritspelare av de som har konstiga tröjfärger.
Hur tror ni det går i dag då? Min chansning:
SAIK-VSK 6-4
Edsbyn-Bajen 5-8
Villa-Broberg 7-4
(Alla matcher är inomhus, bra is, sköna stolar, god mat, bandyns framtid, etc)
Mitt tips:
SAIK-VSK 7-2
Edsbyn-Bajen 5-4
Villa-Broberg 6-4
Känns som hemmavinsternas dag i dag.
Dramatik i Byn. Lindrigt matchstraff på Pizzoni, missad straff Byn i 87:e, men kvittering på hörna i 90:e.
Men vart är bandypubliken? 1700 pers i byn när bajjen är på besök. Det var ju inomhus och allt! Brukar det vara såhär lite folk?
Och varföri h-e visar inte SVT bandy på sportnytt ens? Inte en sekund bandy av sju slutsspelsmatcher. Bad!
Osmakligt vad mycket utrymme håkkin får. Känns ju skapligt överanalyserad.

Nåja, bara SAIK som vunnit en bortamatch i slutspelet hittills. Dags för en bortaseger till tycker jag och den får gärna komma i morgon.
Jesper Eriksson i Bajen fick handen avslagen (!) i matchen i går. Aj!

Och varföri h-e visar inte SVT bandy på sportnytt ens? Inte en sekund bandy av sju slutsspelsmatcher. Bad!

Bojkottar sportnytt sedan onsdagsmorse. Som sagt, långa reportage om stavhopp och es-hockey omg typ 172, men inte ens en rullande textremsa med resultaten från första slutspelsomgången i bandy???!!! Mycket märkligt, eller helt oförståerligt, nu när de ska börja sända matcher igen till helgen?!
...
Det borde ju ligga i SVT:s eget intresse att visa lite bilder i Sportnytt för att haussa intresset för de matcher de sänder i sin helhet.
H'by slog sönder E'by i dag. 12 hemmavinster på 13 slutspelsmatcher nu. En trend som gärna får hålla i sig nån dag till.
Svårhejat idag, hoppas båda lag förlorar. Men lex utelag får gälla så länge.
Bollnäs känns o-ondast. Sedan vill jag inte unna Ramsins Bajen ytterligare lycka, så viken kan få vinna mot dem i direktsändningen som borde börja nu.
Bajenpubliken sänkte precis Herr Öhrlund med en inkastad boll rätt i nyllet på karln...
Lägg ner! En bandyboll? Jag har varit och hängt tvätt sen första slutade och missade det helt.
En bandyboll var det allt. Men han repade ju sig och kunde fullfölja matchen. Komfortabel SAIK-seger, btw.
Sjukt bra organisation i Bollnäs, Westh håller nästan Kyllerklass som libero. Blir väl 3 raka om inte Villa kammar till sig rejält.
Inte för att jag gillar Bollnäs särskilt men det blir ju väldigt roligt när Nönes försöker att vara objektiv
Verkligen ingen skam att åka ut mot Bollnäs. Tyckte vi stod upp bättre första två matcherna än vad Villa gjorde i dag. Ska mycket till för att inte bli Sandviken-Bollnäs i final.
Kan inte Bollnäs få SM guldet med en gång så vi slipper både SAIK och Bajen i finalen?