[size=36]ALLA TILL STUDAN![/size]
Kvartsfinal 1: Sirius - Bollnäs (onsdag 23/2)
Joint har redan dödat tråden! Allt viktigt är redan sagt.
fredagsmatch i Bollnäs!!!!!!!!!!!!! ljuvligt!
http://www.unt.se/sport/bandy/det-blev-bollnas---men-skador-oroar-1254977.aspx
Kan Putte inte spela på onsdag så kan den jävel som körde in i honom fanemig räkna med att få höra av mig inom en snar framtid!
Kan Putte inte spela på onsdag så kan den jävel som körde in i honom fanemig räkna med att få höra av mig inom en snar framtid!
http://www.unt.se/sport/bandy/det-blev-bollnas---men-skador-oroar-1254977.aspx
Men vadf..
Säkert en gurknisse som inte vet hur man kör i storstäder.
Krya på dig Patrik.
Egen buss eller Högbergs?
svagt av ramsin att ta till så desperata metoder
Blä, riktigt trist att läsa om skadorna. Hoppas Fall läker, och framförallt, att det inte är någon fara med Putte.
Ja det blir inga lätta matcher mot Bollnäs
Sirius vinner med 3-1 i matcher!
Skadorna på Fall och Putte oroar så in åt helvete, det är två av våra absolut viktigaste spelare. Utan dem torskar vi med 3-0 utan diskussion.
Halva grejen var ju att de för en gång skull inte var sönderslagna och sjuka halva bunten. Nu börjas det...
Det svänger snabbt... Under matchen i går var jag helt bitter och räknade kallt med stortorsk/utklassning mot SAIK i tre raka. Sen kom valet och man blev glad igen. Sen får man höra om skadorna och nu är man tillbaka i källaren. Det är ju sån extrem jävla otur att bli påkörd av nån loser (bergis Olof Larsson) precis innan slutspelet.
Det här med Putte känns ungefär som att ha sju rätt på lotto och inte hitta kupongen. Bara att hoppas på det bästa.
Hoppas text-tvs rubrik om att Bollnäs är klara för finalen blir extra tändvätska!!
Hoppas text-tvs rubrik om att Bollnäs är klara för finalen blir extra tändvätska!!
Oj, vilka sköna besked:
http://www.unt.se/sport/bandy/skadelaget-ljusnar-for-sirius-1255494.aspx
http://www.unt.se/sport/bandy/skadelaget-ljusnar-for-sirius-1255494.aspx
Oh va skönt! Nu ska jag sätta mig ner och skriva en Usurpress-text. Av nån anledning drömde jag att vi hade en låt med titeln "The First of Five" typ i julas och när jag vaknade bestämde att jag skulle använda den nån gång. Lite lämpligt att det blir just nu.
Thist...
Alive...
The First
Of Five
Thist...
Alive...
The First
Of Five
Riktigt lugnande besked som gör att man får upp hoppet igen. Härligt!
Blir fint att höra nya Usurpresslåten nästa helg
Vilken katastrofal hemsida Bollnäs har. De pushar i en jättebanner för Superfredag och sista matchen i elitserien.. Dags att uppdatera kanske bönder!
Skiter i att allt redan är sagt. Vi måste bara vinna den här! Måstemåstemåste. Annars är det totalkört.
6-3 inför 3059 pers.
6-3 inför 3059 pers.
Uppladdning med Berglund och vår egen Hawkeye på UNT24. Bra, bra.
Mycket bra talat Hawkeye.
Ja det va gött. Bra hyllningar av alex och utomhusbandy där.
Från siriusbandy.se:
"Igår tränade Patrik Johansson och Lars Fall tillsammans med övriga och de väntas kunna spela imorgon."
Så. Jävla. Skönt.
Kämpa blåsvart!
"Igår tränade Patrik Johansson och Lars Fall tillsammans med övriga och de väntas kunna spela imorgon."
Så. Jävla. Skönt.
Kämpa blåsvart!
Tack grabbar. Blev ju lätt starstruck bredvid nestor Berglund.
Nu väntar jag in Kniv-Jonas hån.... :)
Bra jobbat Hawkeye!
Knappt 30 timmar kvar nu. yr.no spår -13 och vindstilla vid matchstart. Troligen lite för bistert för medgångspubliken men jäklar vad man ser fram mot detta.
Knappt 30 timmar kvar nu. yr.no spår -13 och vindstilla vid matchstart. Troligen lite för bistert för medgångspubliken men jäklar vad man ser fram mot detta.
Hm, nu ligger prognosen på -16. Illa, tror vi tappar några hundra åskådare för varje minusgrad.
Ja jag tvivlar på att medelsvensson ens tänker tanken att stå stilla i 90 min under dom förhållandena. Fan va trist.
Äh, vad vet prognosmakare. Jag tror på minus tre och kvällssol. Sjukt sugen på kvartsfinal!
-14 sägs det nu. Kan bli Söderhamnssiffror på läktaren. Gärna på planen också...
-16 verkar gälla fortfarande om man tittar timme för timme:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Uppsala/Uppsala/time_for_time_detaljert.html
klart.se smäller på med en minusgrad till, -17 vid matchstart och -19 kl nio:
http://www.klart.se/v%C3%A4der-uppsala.html?v=per_timme
Spännande att följa prognosen. Vilket liv man har.
Men bättre än Söderhamnssiffror tror jag ändå på, men det är ju oturligt med kölden. Vi kan säkert tappa två tredjedelar av publiken jämfört med optimalt väder.
http://www.yr.no/sted/Sverige/Uppsala/Uppsala/time_for_time_detaljert.html
klart.se smäller på med en minusgrad till, -17 vid matchstart och -19 kl nio:
http://www.klart.se/v%C3%A4der-uppsala.html?v=per_timme
Spännande att följa prognosen. Vilket liv man har.
Men bättre än Söderhamnssiffror tror jag ändå på, men det är ju oturligt med kölden. Vi kan säkert tappa två tredjedelar av publiken jämfört med optimalt väder.
Fan vad folk är svaga.
Vi slipper nederbörd och påtaglig vind. Vad är problemet? Kängor, sockor, långfillingar, ett par ordentliga tröjor, rock, Siriushalsduk och en eventuell huvudbonad. Eller bar överkropp och en massa Kir.
Sirius ganska enorma slutspelsiffror de två senaste åren:
Vetlanda: 3 852 samt 5 045
Edsbyn: 4 761 samt 8 975
Hammarby: 2 325 samt 3 798
Vore bra trist om det inte kom 2000.
Vetlanda: 3 852 samt 5 045
Edsbyn: 4 761 samt 8 975
Hammarby: 2 325 samt 3 798
Vore bra trist om det inte kom 2000.
Ja och då ska det minnas att det föll typ 800 cm snö första matchen mot vetlanda.
Mm, kylan lär skrämma bort en del men det känns ändå som rätt bra drag nu. Över 3000 tror jag på eller närmare bestämd 3276.
Snittpublik kvartar:
09: 4449
10: 3061
Sammanlagt snitt: 3755
09: 4449
10: 3061
Sammanlagt snitt: 3755
Snacka om att nyhetens behag gjorde sitt 08/09.
Tror Kylan och Almtuna drar ner publiksiffran till 1798 (=2017)åskådare. Men vinst blir det med 4-1.
Väderrapporten är nu ytterligare skruvad lite åt fel håll och det ser ut som -19 vid matchstart. Kan bli 3x30 då eller? Och var går gränsen för spel? Finns det någon sådan?
Gränsen för 3x30 är -17 och för inställd match -22.
[link]http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBandyforbundet/Bandy-Sverige/Tavlingsarenden/Reglerochbestammelser/Koldbestammelser/[/link]
Jag har lirat i - 24 en gång och det var lite segt måste man säga.
[link]http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBandyforbundet/Bandy-Sverige/Tavlingsarenden/Reglerochbestammelser/Koldbestammelser/[/link]
Jag har lirat i - 24 en gång och det var lite segt måste man säga.
-15 på kveld säger norrmännen.
Ett sällan skådat intresse för väder och vind i denna tråd. Västra får nog starta upp en meteorologisk sektion.
Knappt 6 timmar kvar - tagga!
Knappt 6 timmar kvar - tagga!
Det rör sig ju om hundratusentals kronor för Sirius!
Tror Kylan och Almtuna drar ner publiksiffran till 1798 (=2017)åskådare. Men vinst blir det med 4-1.
Kan oraklet förtälja när och hur målen faller?
Om det tidigt står 4-0 och sen är avslaget tills Bollnäs reducerar till 4-1 på tillägstid (på hörna förstås?) så kan man ju kanske häcka i öltältet och hålla sig varm.
Klart.se hotar ju med minus 22 vid matchslut..
ibland saknar man de gamla gasolvärmarna, hade nog gjort publikbortfallet mindre i alla fall.
Klart.se är ramsins verk. -22 är ju ingen annan i närheten av. Konspiration!!!
Ja värmarna var ju guld. Det var också ramsins fel.
Ja värmarna var ju guld. Det var också ramsins fel.
Skillnaden mellan klart.se och yr är att klart uppdaterar regelbundet.
[quote1298464226=John]
Kan oraklet förtälja när och hur målen faller?
Om det tidigt står 4-0 och sen är avslaget tills Bollnäs reducerar till 4-1 på tillägstid (på hörna förstås?) så kan man ju kanske häcka i öltältet och hålla sig varm.
[/quote1298468868]
Tyvärr blir det inget häckande då vi gör första tidigt, de kvitterar inom fem minuter sen blir det ångest fram till halvtid. Mellan 55-73 gör vi tre mål och vinner.
Dubbla långkalsonger extrahandskar och två underställ så ska det här gå bra.
Ok, kul med spänning och vinst iaf.
Kylan var ju cool....
Kommer man in med årskortet eller är det specialavgift för Västra?
Kommer man in med årskortet eller är det specialavgift för Västra?
Du tjackar biljett av kniv-jonas för 100 pix, du hittar honom på hamnkrogen i Bäverns gränd innan matchen.
Knivis har västrabiljetter fast ett begränsat antal (30 st närmare bestämt) fast det är samma rabatt för studenter så det borde finnas ett gäng västringar som kan nyttja den rabatten istället vilket borde betyda att 30 st räcker. Dock får man ju köa lite om man går in på kårleg, men man får väl vara ute i god tid.
Norrmännen kör med skrämselpropaganda. De säger att det ska vara 15 minus just nu, men mitt termometer i VePe-land visar "bara" 9°. Men skiter fullständigt i vädret nu. Krossa Bollnäs!
Jag säger ju att det är en Tramsinkonspiration!
Snacka om Sudden-death!! Tack Erik!
Finns Erik Sundin eller är det bara nåt som nån hittat på? Han är ju för bra för att vara sann.
Erik Erik Erik Sundin!!!!!!!!!!!!!!!
Fyfan det finns ju inte!
Fyfan det finns ju inte!
Helt galen man. Är det så att han egentligen skulle kunna göra typ fem mål i varje match, men vill hålla smeknamnsgrejen vid liv och helst strutar på övertid och i förlängningar tro? För han verkar ju göra dem på beställning.
T-shirt!
T-shirt!
T-shirt!!!!!!!!!!
Sudden-Sudden kan man lita på!
Om jag var rubrikmakare på UNT skulle jag utan tveka sätta rubriken: " "Sudden" avgjorde i sudden - igen!" och ser nu att rubrikmakaren tänkte precis som jag. Vilken jävla man!!! Såg hjälten slinka in på Max och spisa burgare för en halvtimme sedan, blev lika blyg att gå fram till honom som man blev när man skulle bjuda upp klassens snygging på lågstadiedisco back in the days. Ge mig en färgburk och ett tygstycke så ska jag fixa en hyllning till mannen som gav oss ytterligare en slutspelsmatch på Studan.
Tack för i kväll! Magiskt.
Tack för i kväll! Magiskt.
Tråkiga Sirius, ja vi är tråkiga Sirius, tråååkiga Siiiirius, ja vi är tråkiga Sirius.
http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.2786388-surt-i-sudden-for-bollnas
Haha!!!!!!! UNDERBART!
http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.2786388-surt-i-sudden-for-bollnas
Haha!!!!!!! UNDERBART!
Härligt gnäll!
VePe Norra behöver ju bara en hörnflagga för att leva ut sin (sic) Bandyglädje.
Det är var på alla sätt fantastiskt. Känns underbart att öppna med en seger som bygger på viljan att kämpa till sista blodsdroppen. Grymt att ha med sig i fortsättningen.
Tycker dock att det dröjde lite länge innan spelet satt på mitten och i uppspelen. Lite slarv, lite rädsla, lite seghet. Kan ha berott på att Bollnäs hade någon taktik som gjorde att det var så det såg ut, eller att Maharishi Berglund hade någon taktik som gjorde att det skulle se ut så. Förmodligen det senare, för vi vann ju.
Så djäkla skönt. Spännande att se vad det blir för matchbild på fredag. Tror att den största segerchansen finns där. Kommer att vara ett sjukt tryck från hemmapubliken; pressade, fulla och gnälliga kommer de inta acceptera något annat än en orange/blå vinst. Blir tungt för Helmyrs och de andra gladbandyspelarna.
Om ni som åker sjunger lika bra som igår så kan det gå vägen. För vi har Sudden, om inte annat.
Tycker dock att det dröjde lite länge innan spelet satt på mitten och i uppspelen. Lite slarv, lite rädsla, lite seghet. Kan ha berott på att Bollnäs hade någon taktik som gjorde att det var så det såg ut, eller att Maharishi Berglund hade någon taktik som gjorde att det skulle se ut så. Förmodligen det senare, för vi vann ju.
Så djäkla skönt. Spännande att se vad det blir för matchbild på fredag. Tror att den största segerchansen finns där. Kommer att vara ett sjukt tryck från hemmapubliken; pressade, fulla och gnälliga kommer de inta acceptera något annat än en orange/blå vinst. Blir tungt för Helmyrs och de andra gladbandyspelarna.
Om ni som åker sjunger lika bra som igår så kan det gå vägen. För vi har Sudden, om inte annat.
Tack grabbar. Blev ju lätt starstruck bredvid nestor Berglund.
I Flames gästbok skriver en snubbe att Oskar ser ut som en fjolla. Fast dom säger att det inte är så noga bara man gör ett bra jobb för supporterkulturen. :-)
haha en komplimang så god som någon! tack sirius, igen. hur länge ska hjärtat orka?
Hur lär Västra i går då? Lika jämnt på läktaren som på plan?
Flames sjöng ut Västra kunde man tydligen höra på radion enligt flames. Jag hörde mest oss jag, men då står man ju bäst till för det. Dom trummade en hel del i flames hörde jag också. Det var säkert ganska jämnt skägg i låtandet.
vi hade , likt lagen, varsin halvlek. de är sverige bästa klack, det måste man ge mongo-bönderna i matchtröja
Nästa hemmamatch sägs det att det ska bli -3 och sol. Om Sirius gör hyfsade matcher där borta så kan det komma mycket folk!
Det blir nog inte sol kl 7 på kvällen... Men annars får vi hoppas att det slår in!
Men nästa hemmamatch KAN ju gärna få vänta till lördag eller söndag den 5-6? Då tar vi gärna lite sol också!
Läsvärd matchrapport fån Bollnäs SF. Noll gnäll och bitterhet där. Det tackar vi för.
http://www.svenskafans.com/bandy/Sent-mal-fallde-Bollnas-i-Uppsala-394036.aspx
http://www.svenskafans.com/bandy/Sent-mal-fallde-Bollnas-i-Uppsala-394036.aspx
Flames sjöng ut Västra kunde man tydligen höra på radion enligt flames. Jag hörde mest oss jag, men då står man ju bäst till för det. Dom trummade en hel del i flames hörde jag också. Det var säkert ganska jämnt skägg i låtandet.
Jag stod på andra sidan och kunde konstatera att det var relativt jämt volymmässigt med liten övervikt för Västra. Vad gäller kvalité och finess så var det (som vanligt) en jordskredsseger! Sånger som "visa pattarna" och "där kan du sitta din j-vla fi--a" får ju vem som helst att verka utvecklingsstörd. Synd att man inte anstränger sig lite mer.. En eloge dock för Flames som tagit sig hit.
När Sudden kom på vänsterkanten hann jag tänka eller till och med säga högt att Sudden alltid sätter den i sudden. Undrar just hur mycket flis han har dragit in till Sirius egentligen?
[/quote1298534073]
I Flames gästbok skriver en snubbe att Oskar ser ut som en fjolla. Fast dom säger att det inte är så noga bara man gör ett bra jobb för supporterkulturen. :-)
[/quote1298548351]
Den dagen bönder från Bollnäs tycker att jag inte ser ut som en fjolla så har jag valt helt fel stil. Komplimang!
[/quote1298548351]
Den dagen bönder från Bollnäs tycker att jag inte ser ut som en fjolla så har jag valt helt fel stil. Komplimang!
Hawkeye, du får jobba på din image till nästa gång. Snöskoter med renhornsornament och skitig matchtröja. Kryddar du sedan rejält med könsord så kommer du att betraktas som en riktig karlakarl i Flameskretsar.
Ord!
Det är så häftigt att man får vara med om dessa matcher! Vilket fantastiskt lag vi håller på! Vilka hjältar de är! Och hur fan ska man kunna skrika imorgon? Rösten är ju helt förstörd..
Visst svävar man på moln, men som sagt, rösten är lite sliten. Men tänk er spelarna då. Två timmar bandy, liksom. Det är bara att ladda om. Känns ju absolut roligare att åka till Sävstaås med den här segern i ryggen och i bakhuvudet.
För övrigt kan bönderna stå där med en av världens fulaste matchtröjor på sig och vifta med sina upptryckta rutiga VePe-flaggor. Deras åsikter - sket man väl i!
För övrigt kan bönderna stå där med en av världens fulaste matchtröjor på sig och vifta med sina upptryckta rutiga VePe-flaggor. Deras åsikter - sket man väl i!
Underbar match, lägg till "lite" snö så är det Vetlanda matchen i repris :) Skönt att få utdelning på hörnorna också.
Westh ger sin syn på matcen.
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=2924235&codingformat=.m4a&metafile=asx
Westh ger sin syn på matcen.
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=2924235&codingformat=.m4a&metafile=asx
Haha har varit så slut idag med jobb och bara tre timmars sömn men har gått å nynnat "Erik Sundin Erik Sundin Erik Erik Erik Sundin..." hela dagen. Underbart!
Westh är ju en redig person!