Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Vasalund-Sirius 110225

2-0 till de goda. Emir gjorde båda i första halvlek. Bra passningsspel och attityd av Sirius, speciellt i första, andra var ett sömnpiller. Extra plus till Kim, El Sirius, Linus och Dillan.
110227 ska det vara.
Framförallt El Sirius bör nämnas. Fart och teknik. Fortsätter han så här är han given i startuppställningen. Vilka var tvåan och femman? Båda gjorde en bra insats, i synnerhet den senare. Första halvlek visade ett piggt och fartigt spel med snygga direktpassningar och kontringar. De avgörande passningarna kräver dock lite mer övning. Och är det för mycket begärt att starta matchklockan, eller åtminstone nollställa dem?

Edit: Den duktiga tvåan är tydligen Viktor Lövgren (GUSK) och femman Emil Lindblad Kernell.

Tack för rapporterna!
Hmmm http://www.esk.nu/text1_24.html Div2-lag ...
Kul för Emir att näta x2 efter ett ganska tungt fjolår.

Kul också att nyförvärven ser ut att kommit bra in i laget.

Och vad vill käre trymmis ha sagt då? Ja, ni är obesegrade i år och verkar ha lirat rätt bra träningsmatcher. Men glöm inte bort att ni var minuter från att bli ett Div3-lag i höstas. Ja, ni slog Vasa med 4-2. Ja, vi slog Vasa med 2-0. Ja, vår defensiv har blivit grym sedan vi åkte ur Superettan. Och ja, vi är fortfarande bäst i Uppland. :-)
Strängt taget är väl AIK bäst i Uppland ;-). Men Enköping har ju verkligen inget att säga i frågan.

Kul att träningsmatchen gick bra, och att Emir fick näta. Börjar bli riktigt sugen på fotboll nu.
Eftersom AIK tillhör Stockholms FF och inte Upplands FF så vette fan om man kan kalla dem ett Upplandslag. Fast de är ju bättre än Sirius, det får jag ju hålla med om...
Endast placeringsmässigt.

Jag tycker Sirius såg riktigt taggat ut, vilket kändes lite ovant för en tränningsmatch. Sen hade Bylle kaptensbindeln och där tycker jag den ska stanna tills han går i pension. Tyckte också att El Sirius var absolut bäst, Emil Kernell och GUSK-snubben såg också stabila ut, Linus var kul att se, Dillan såg bra ut och Bylle gjorde en snygg räddning. Däremot tror jag att Kim kan betydligt bättre, jag blev nästan lite besviken av hans insats. Moses gjorde inte mycket heller. Visst han är bra på att dribbla, men samtidigt måste man kunna slå en passning rätt ibland också.