Det här kan vara säsongens sista match, så nu finns det ingen som helst anledning att spara på något krut, några röster eller vad fan det än kan vara. Nu jävlar kör vi!
Kvartsfinal 4: Sirius - Bollnäs (Tisdag 1/3 19.00)
Seger 13-2 inför 4465 åskådare.
4000 pers. Och det blir en femte match.
4-2 inför 2387
5-3 inför 4 483 personer.
Kommer sälja biljetter imorgon igen för 100 kr på alex för den som vill ha.
Ja den som inte är hes efter matchen imorrn ser jag ner på som människa.
4-2 Inför 3453 pers.
4-2 Inför 3453 pers.
Någon som vet om deras grova matchstraff gör att spelaren är avstängd imorgon?
[dubbelt inlägg]
Ja den som inte är hes efter matchen imorrn ser jag ner på som människa.
4-2 Inför 3453 pers.
4-2 Inför 3453 pers.
Någon som vet om deras grova matchstraff gör att spelaren är avstängd imorgon?
Vad jag förstår så är Johan "Glappkäft" Berglund avstäng imorgon. Det var i alla fall vad som sas på radiosporten igår.
Klart det ska bli en femte avgörande. Vi vinner med 6-4 inför 2727 åskådare.
vafan telefonen är överpäpp å skickade allt igen
PÄPPP!!![left][/left]
PÄPPP!!![left][/left]
Från officiella: "Vår samarbetspartner Biltema kommer även att vara på matchen och dela ut kataloger till publiken."
Snajdigt. Man lär ju vara där ett par timmar innan för att försäkra sig om ett exemplar.
Snajdigt. Man lär ju vara där ett par timmar innan för att försäkra sig om ett exemplar.
Någon som kan slänga upp texten till rumänramsan här förresten? Vill att den ska sitta ikväll, den är ju grymt bra!
Tror jag kan texten rätt, rätta mig om jag har fel:
När Sirius spelar på plan
vi hejar på dem varje gång
Västra Sidan är vårt namn
här kommer våran sång
Vårat mål är två poäng
och vi ska göra allt vi kan
Sirius är ett toppengäng
vårt hem är på Studan
Hej Sirius - hej hej
kämpa nu för oss
Hej Sirius - hej hej
så vinner vi förstås
Hej Sirius - hej hej
kämpa nu för oss
Hej Sirius - hej hej
så vinner vi förstås
När Sirius spelar på plan
vi hejar på dem varje gång
här kommer våran sång
Vårat mål är två poäng
och vi ska göra allt vi kan
Sirius är ett toppengäng
vårt hem är på Studan
Hej Sirius - hej hej
kämpa nu för oss
Hej Sirius - hej hej
så vinner vi förstås
Hej Sirius - hej hej
kämpa nu för oss
Hej Sirius - hej hej
så vinner vi förstås
Magi!
Känner goda vibrationer inför kvällens match. Detta ska dock inte räknas som jinxning, eftersom vibrationerna (dessvärre) har stämt under samtliga tre kvartar. Jag hoppas de stämmer även fortsättningsvis.... Fast det kan ju vara en gringubbes parkinsson darrningar oxå.......
Brukarn du har ju missat lite stavning och syftningar som ger ramsan sin charm.
När Sirius spela på plan
Vi heya på de varje gång
Här kommer våran sång.
Våra mål är två poäng
Och vi ska göra allt vi kan
Sirius är ett topen gäng
Vårt hem är på Studan!
Hej Sirius,
Hej, hej!
Schempa nu för oss!
Hej Sirius,
Hej, hej!
Så vinner du förstås!
Är originaltexten.
När Sirius spela på plan
Vi heya på de varje gång
Här kommer våran sång.
Våra mål är två poäng
Och vi ska göra allt vi kan
Sirius är ett topen gäng
Vårt hem är på Studan!
Hej Sirius,
Hej, hej!
Schempa nu för oss!
Hej Sirius,
Hej, hej!
Så vinner du förstås!
Är originaltexten.
Fall levererar mackor som Mr. Sandwich. Eskhult trollar som Joe Labero med sitt trollspö. Sälen snickrar igen kassen. Hellboy ligger på Hellmyrs som könsherpes och Sudden-death avgör på övertid. 5-4 inför 3690 pers.
Fina liknelser, Sixx. Hoppas du har rätt.
Skrev ut textblad till båda versionerna av "Kämpa nu för oss" så kan vi ha Allsång på Alex.
Flytta över allsången från Alex till Studan i tid bara, vi vill ju inte att Blåsvart ska glida ut på Studan och bara höra pirater och ett gäng sega flammor!
helt rätt. Sikta på att va där minst tio i boys!
Maken till bolltapp och felpassningar har man väl aldrig sett. Utan dem och straffmissen är vi verkligen inte sämre än Bollnäs idag. Men nu var de där bolltappen där idag, och då räcker det inte till.
Men tack för ännu en underbar säsong Blåsvart, ni stod upp grymt bra mot fjolårets finalister och årets serietvåa, det är fullt förståeligt att ni tröttnar lite efter de första två matcherna. Nu ska det bli kul med lite fotboll så tar vi nya tag i höst!
Men tack för ännu en underbar säsong Blåsvart, ni stod upp grymt bra mot fjolårets finalister och årets serietvåa, det är fullt förståeligt att ni tröttnar lite efter de första två matcherna. Nu ska det bli kul med lite fotboll så tar vi nya tag i höst!
Klonk.
Exakt så låter en ribbträff på Studan.
Klonk.
Klonk.
Klonk.
Klonk.
Klonk.
Man måste säga att sirius gjort det bra efter förutsättningarna och det är ingen skam att torska med 3-1 i matcher mot bollnäs.
Däremot tycker jag att det är väldigt konstigt att inte Berglund lär Mickel lite om vilka risker man kan ta i olika lägen. Jag har inte sett alla matcher, men ändå flera gånger fått konstatera att Mickel tar väldigt stora risker långt ner i banan. Nu missar han en straff, sådant händer, men sedan väljer han att som tredje sista man försöka dra tre gubbar, vilket misslyckas och säsongen är över. Juniormässigt! Varför har inte Berglund tagit tag i detta, eftersom samma sak händer gång på gång? Om man tittar på de andra spelarna, även Eskhult, så tar de ju istället irriterande små risker, därav de gubbespottade urvändningarna.
Lagets sommarhemläxa borde förresten vara skytte, på rullande boll och liggande.
Nu när jag fått skriva av mig lite frustration så vill jag passa på att hylla Mickel för en bra säsong. Han har varit riktigt vass framåt och ett hot mot alla försvar. Andra halvan av säsongen,dvs från då Fall fick tillräckligt friska ljumskar för att kunna prestera, ska även resten av laget ha rejält med beröm för.
Däremot tycker jag att det är väldigt konstigt att inte Berglund lär Mickel lite om vilka risker man kan ta i olika lägen. Jag har inte sett alla matcher, men ändå flera gånger fått konstatera att Mickel tar väldigt stora risker långt ner i banan. Nu missar han en straff, sådant händer, men sedan väljer han att som tredje sista man försöka dra tre gubbar, vilket misslyckas och säsongen är över. Juniormässigt! Varför har inte Berglund tagit tag i detta, eftersom samma sak händer gång på gång? Om man tittar på de andra spelarna, även Eskhult, så tar de ju istället irriterande små risker, därav de gubbespottade urvändningarna.
Lagets sommarhemläxa borde förresten vara skytte, på rullande boll och liggande.
Nu när jag fått skriva av mig lite frustration så vill jag passa på att hylla Mickel för en bra säsong. Han har varit riktigt vass framåt och ett hot mot alla försvar. Andra halvan av säsongen,dvs från då Fall fick tillräckligt friska ljumskar för att kunna prestera, ska även resten av laget ha rejält med beröm för.
Ribba ut igår... Hade straffen suttit där den skulle, hade vi iaf fått vittring och matchen ett annat scenario. Som sagt, nu åker vi mot ett väldigt bra lag, allt annat hade varit en superskräll. Finns en del att notera från gårdagen, som bl.a. nr 4 nämnt, men d finns väldigt mkt bra säga också! Tack IKS för den här säsongen! Matchen på Zinken och första kvarten är matcher jag kommer minnas länge!
Det känns lite tomt idag.......
Tomt känns det men Bollnäs var ju tyvärr bättre i det mesta igår. Skön avslutning i alla fall med eftersläckare på Alex och kul att typ halva laget hittade dit också.
Tack för en till slut riktigt bra säsong. Nästa år blir det minst semi, så det så!
Tack för en till slut riktigt bra säsong. Nästa år blir det minst semi, så det så!
Kul jinx Haze. Jaja, man får se fram emot säsongen 2012/13 istället då.
Fan det är mkt om idag. Tänk om vi hade vunnit borta i fredags då vi va bättre eller tänk om straffen hade gått in igår. En tung dag igår som dock blev bättre när bandylaget tittade in på alex.
Ja nu får man lida ett bra tag med bandyabstinens. Surt att man missade laget på alex men vi reppade på annat håll med böter och bråk med snuten så tja en värdig avslutning med andra ord.
SIRIUS HEJ!
SIRIUS HEJ!
Jag tyckte att Bollnäs passade oss bra när vi fick dem i kvarten, och det Bollnäs vi mötte i de två första matcherna passade oss också ganska bra. Men det Bollnäs vi mötte i de två sista matcherna passade oss däremot riktigt illa. Det var som att när Bollnäs insett att de inte kunde slå Sirius med sin offensiv förlitade de sig på sin defensiv istället - och då var vi chanslösa.
Vi skulle behöva någon med ett skott och vi skulle behöva någon med lite högra fart och vi skulle helt enkelt behöva lite fler vapen än vi har för att gå lite längre. Men va fan, vem kan klaga? Matchssviten från segern mot Villa till den första kvartsfinalsegern är redan en klassiker att lägga till handlingarna.
Vi skulle behöva någon med ett skott och vi skulle behöva någon med lite högra fart och vi skulle helt enkelt behöva lite fler vapen än vi har för att gå lite längre. Men va fan, vem kan klaga? Matchssviten från segern mot Villa till den första kvartsfinalsegern är redan en klassiker att lägga till handlingarna.
Sant. Det stör mig dock lite att Bollnäsorna snackar om "starkt att vinna fast vi spelade så dåligt". Grejen är ju att exakt så där jävla astrist spelar Bollnäs när de är som bäst. Det var fan Bollnäs som drog ner tempot och låste alla jävla ytor. Som italienska fotbollslaget när de var som allra mest irriterande bra. Bara riktigt vassa spelare som lägger all sin talang på att sabba, och som sedan är sjukt vassa i de få chanser de skapar.
Det är fan inte Sirius som är tråkiga i sammanhanget. Fan inte!
Det är fan inte Sirius som är tråkiga i sammanhanget. Fan inte!
Efter hellmyrs utalande det va skönt att slå ut det där jävla tråkgänget i sportbladet kommer jag resten av hans liv kalla honom pedo högre än någonsin!
Kan förstå att Hellmyrs tyckte vi var tråkiga. Han hade ju ständig bevakning på sig.
Finns det någon länk till Hellmyrs gnäll?
Farbror, tror bara artikeln finns i pappersupplagan(?)
Tycker inte det var så farligt med Hellmyrs gnäll. Viss förståelse får man väl ha efter fyra matcher med extra ryggsäck. Framför allt uppträdde han rätt proffsigt i matcherna vad jag kunde se. Det ska han ha cred för.
Vänta bara till nästa säsong. Muhrén lär få tuff bevakning och brukar ju inte dra sig vare sig för att gråta i pressen eller ge igen på planen. Kan bli underhållande på sitt sätt.
Tycker inte det var så farligt med Hellmyrs gnäll. Viss förståelse får man väl ha efter fyra matcher med extra ryggsäck. Framför allt uppträdde han rätt proffsigt i matcherna vad jag kunde se. Det ska han ha cred för.
Vänta bara till nästa säsong. Muhrén lär få tuff bevakning och brukar ju inte dra sig vare sig för att gråta i pressen eller ge igen på planen. Kan bli underhållande på sitt sätt.
Kan inte Pelle punkta Murren?
Celebrity Death Fight Big Time!
Om det blir som Farbror skriver så bokar jag biljett nu!
Värsta man kan tänka sig är nog Murren vs Zeke.
Nu förstår jag inte det här med Pedo-Hellmyrs,Kan någon vänlig själ förklara för en ovetande?