Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Negativ insändare om Sirius i UNT

Fick en irritation när jag läste denna insändare!!!

http://www.unt.se/debattspecial/sirus-lagg-er-mot--bollnas-1267154.aspx#kommentaranchor

Har iallafall besvarat honom nu via en egen insändare och få se om den kommer med i tidningen.

Kopian på insändaren!!!

Svar till Leif Peterson(1/3)

Jag tror absolut inte att Sirius kommer att lägga sig mot Bollnäs och tyvärr är målet att gå vidare i slutspelet. Om du inte är en som håller på Sirius så kan du fortsätta att hålla dig borta från klubben i samtliga sammanhang. Om bandyhallen är en pina för dig så du flytta till en kommun som inte har en elitsatsande bandyklubb (ett förslag bara).

***Det är många som stöder Sirius bandyklubb i kampen för att få en bandyhall.

***Utgår du ifrån klubbens publiksiffror så är 1 000-2 500 en rimlig publiksiffra för svensk bandy.

***En del Uppsalabor stöder en bandyhall för Sirius eller att det skall finnas en elitsatsning i Uppsala.

***Västra sidan växer faktiskt även utanför kommunen.

***Även om det ännu är en dröm så hoppas många på en SM-final för Sirius bandylag.

S L
Nu tror inte jag att den insändare var särskilt allvarlig menad.
Mer ett upprop mot en bandyhall på Studenternas.
Och en kommun som inte kan bygga något.
Den där insändaren var nog inte ens med på min Topp 2500-hatlista över Siriusrelaterade kommentarer i UNT... Den var ju inte ens anti-Sirius, snarare anti-bygga stora saker i kommunen.
Vi vill inte ha nån j-a hall!
Men det är ju bättre att vinna allt och visa att en hall inte behövs. (Träningshall= ok)
***Västra sidan växer faktiskt även utanför kommunen.
WORD!

Angående bandyhall: http://etidning.ntm.eu/18-minuter/2011/03/01/# - så nu börjar bygget!
Kommunen ska alltså under kommande 25 år sammanlagt lägga 60 miljoner på bandyhallen. Det är väl en fjärt i rymden i kommunkassan. Bandyhall alá Vänersborg kostar ju däremot retligt mycket. Och det är vi ju inte heller särskilt sugna på. Bandymatcher ska som ju bekant spelas utomhus.

Borde inte denne Leif Peterson lägga energi på att hata Gränby Arena i stället? Känns betydligt relevantare. I den vill ju kommunen pumpa in 150 miljoner och sedan förbinda sig med att hyra in sig för 15 miljoner/år. Det bygget har ju diskuterats en evighet snart, men det känns som att det blir byggstart snart. Riktig bandyhall diskuteras väl knappt.
bandyhall.nu säger att fortfarande fattas ca en halv miljon till bygget. Men va fan, det borde ju ordna sig.
Västraligan får börja sno byggmatriel från andra byggen om nätterna och råka "tappa" dem i gränby.
Bygget av central stationen borde ha mycket material liggande...
SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIRIUS hej!!!