← Sirius Bandy
Truppen 11/12
dissteffe
· 2011-03-02 08:13
· 24183 visningar
Silly Season börjar nu.
Klara:
Mickelsson
Det lär ju iofs finnas fler som har kontrakt, fyll på. Eskhults kontrakt går ut nu om jag inte missminner mig.
#1 ·
haze
· 2011-03-02 10:30
Från UNT:
"Magnus Berglund blir med största sannolikhet kvar i Sirius.
–Jag har ju sagt 2017 … till att börja med! Och det finns ett visst allvar bakom det."
Väl talat Berglund!
#2 ·
John
· 2011-03-02 10:42
Enligt p4 uppland
Spjuth
Putte
#3 ·
Sixx
· 2011-03-02 11:26
Putte skrev följande på Twitter efter matchen igår:
"Vilken jäkla publik vi har!! Det här är bara början på någort stort. Tack för stödet, ses på Studan nästa säsong!"
Jag tolkar det som att han spelar i blå-svart nästa säsong.
Putte är ju en blåsvart bandyspelare så det finns ju relevans i det han säger, men av princip litar jag aldrig på idrottsmän som uttalar sig om var de ska spela nästa år...
#5 ·
Mackan
· 2011-03-02 16:26
Spjuth har varit helt fantastisk på sistonde, hoppas verkligen han blir kvar, han har ett 1+1 kontrakt om jag inte minns fel
Ja alla ska vara kvar! Snälla!
Om jag har fattat det rätt så har följande spelare kontrakt över nästa säsong, det kan ju finnas en massa klausuler och annat skit, men vi struntar i det tills vidare:
Sälen, Werner, Fall, Putte, Hellboy, Spjuth, Sundin och Mickel. Not a bad bunch! Om det stämmer...
Sen har vi med största sannolikhet junisarna kvar nästa år också. Hydling måste ju få kontrakt och jag tror han tar det.
Återstår alltså, och här spekulerar jag fritt:
Roos (pallar han ett år till? kanske)
Wiberg (ingen aning hur det blir faktiskt)
Eskhult (hade vi inte fått hallen hade han nog lagt av, nu kanske han kör vidare ett tag till)
Jacobsson (har ju redan hoppat av en gång och det gick ju inget vidare, får han förslag stannar han nog)
Bergelin (verkar ju gilla Sirius och Uppsala, frågan är ju om han pallar vara tvåa ett år till. UNIK?)
Nilsson (ingen aning)
Boivie (tror inte han drar till någon annan klubb)
Vikström (ingen succé direkt men pluggar ju i Uppsala. UNIK?)
Kyller (nej)
Vad tror ni?
#8 ·
Sakul
· 2011-03-02 17:45
Samma lag nästa år och jag är nöjd! Inte för att man skulle tacka nej till Lomanov, men det känns väl sådär lagom troligt.
Varje år vid den här tiden brukar det sägas att Berlin nästan är klar för oss..... Fast den här gången har jag för mig att han åtminstone inte har kontrakt.
Skrev han inte flerårs med SAIK förra året?
#11 ·
John
· 2011-03-02 18:41
Jag hoppas Putte tycker det är fantastiskt bra i Uppsala och gör reklam för det i västsvenska bandykretsar. Där borde det finnas någon för oss halvt okänd som vill ha ett bättre liv.
#12 ·
Joint
· 2011-03-02 18:54
Förhoppningsfull!
#13 ·
Sutra
· 2011-03-02 19:04
Jag vet att det låter larvigt, men man kan ju hoppas att ekonomi i balans skulle kunna betyda något någon gång. Borde ju kunna bli rejält sämre villkor för de som ska spela i konkursbona nästa år, vilket då som sagt borde gynna oss i kampen.
As if.
#14 ·
RRR
· 2011-03-03 06:20
Spelarna skiter väl i var pengarna kommer ifrån? Ekonomi i balans är väl inget de behöver bry sig om så länge flisen rullar in. Bajen har ju varit i princip i konkurs i flera år men ändå går spelare dit. De verkar ju dessutom skita i om de får spela i en likkista i Sandviken eller på en vacker utomhusarena med fullt med glada människor runtomkring
#15 ·
John
· 2011-03-03 09:24
Bajen klarar sig tack vare öltältet. SAIK däremot kan tappa folk om de nu tänkte hålla sin plan att klara elitlicensen om tre år.
#16 ·
mc8
· 2011-03-03 12:26
Lomanov sa ju nyligen i en UNT-intervju att han kan tänka sig att spela i Sverige (inför nästa säsong); men i så fall i ett lag som har potential att ta SM-guld, och att han inte anser att Sirius är där ännu.
Åh, han skulle ju kunna vara en av de största pusselbitarna som saknas för ett Siriusguld.
Frågade Kyller efter matchen om det skulle bli supporterbussen eller liberoplatsen nästa år.
"En kombination igen kanske, det funkade ju bra!"
Andra unga spelare från "skitlag" som jag gillat lite i år och som det kanske går att lura hitåt är Fredrik Brandin i Kungälv, William Sjöberg i Tranås/Vetlanda, Tuomas Mokko i Happis, Kristoffer Fagerström och Alexander Zitouni i IFK Vbg. Tesempel.
#18 ·
Sutra
· 2011-03-03 17:28
Nån galet bra i varje lagdel vore inte så dumt.
RRR: Klart spelarna skiter i varifrån pengarna kommer, jag tänkte mer att det kanske verkar troligt att det så småningom börjar kärva i de där sedelpressarna. Men så är det säkert inte. Det är ju en ond värld.
(Idag när jag hämtade på förskolan var där en vikarie som sa "Är det en Sirius-halsduk jag ser?". Då den ordinarie personalen är stinn av kunniga bandysupportrar blev jag så klart glad och och sa nånting om att det så klart är Sirius, etc. Varpå han replikerade att IKS är kassa och att "det går bra för oss, vi tar guld, jag hejar på SAIK". Och såna får jobba med barn. Och avlönas med skattepengar.)
...Och avlönas med skattepengar....
Precis som SAIK själva då.
#20 ·
Sixx
· 2011-03-09 15:08
Även, som dissteffe påpekar, aldrig är klart innan bläcket sitter på pappret så verkar det hoppfullt att Eskhult spelar även nästa säsong i blå-svart:
http://www.unt.se/sport/bandy/har-ni-klivit-av-isen-1278602.aspx
#21 ·
RRR
· 2011-03-10 19:51
Är lite orolig för Werner vars ljumskar spökat ett par säsonger, håller han ett år till? och hur är det med ex17, han börjar bli till åren och hans näsa ser inte ut att palla en klubba till där... ;-)
#22 ·
ex17
· 2011-03-11 08:03
31...
#23 ·
Joint
· 2011-03-11 08:06
Vänd spegeln, Mikko... :)
31 är ingen ålder för en bandyspelare... :P
#24 ·
Joint
· 2011-03-11 08:10
Någon som däremot börjat bli lite till åren är Pirre...
Någon som däremot börjat bli lite till åren är Pirre...
Ja men när han fick gå tillbaka till backposition tycker jag han va bra.
Mja jag gillar ju såklart Kyller men det vore ju softa att ha en libro som inte velar om spel/inte spel/lägga av hela tiden.
#27 ·
RRR
· 2011-03-11 21:18
hehe
den där unge liberon frön Örebro kanske? Ingen susning om vem han är men han verkar ju vara eftertraktad så han kanske är bra?
#29 ·
Mackan
· 2011-03-14 16:30
Putte har tagit bort "siriusfyran" från twitter...
Hmm hmmm det gillar vi inte
Näää: http://twitter.com/siriusfyran
#31 ·
Mackan
· 2011-03-14 17:55
Fast det går inte att söka efter siriusfyran på förstasidan
#32 ·
Sutra
· 2011-03-21 19:50
OK. Nu har SAIK fått sitt guld, grattis, grattis, värdigt, värdigt, bla, bla, och man kan föreställa sig att de lämnat in 22 två spelare på pantbanken i dag så att de har råd till sambatrummor och fjädervård till pingvinen.
Känns som att det är dags för Berlin att komma hem. Kom med lite lagom underbyggt skvaller nu! Vill ha.
Hört skvaller om en toppforward av intressant kvalité med flickvän som har den goda smaken att vilja plugga i Uppsala.
Sedan kan man ju tolka ex17:s inlägg i övrigt-tråden som att Berlin skulle kunna vara på gång. Fast det har han å andra sidan varit ofta under sillyn.
#34 ·
Joint
· 2011-03-21 23:29
Nu har det "ryktats" om Bella i flera års tid. En försäsongstradition, nästan. Kan vi inte bara sluta hoppas? :D
Bella lever på att spela bandy, till skillnad från någon Siriusspelare, och har dessutom en riktigt schysst lön. Dessutom sitter han väl på kontrakt med en ryssklausul?
Den där toppforwarden från en viss by vore ett välkommet tillskott!
mmm fast toppforward känns inte direkt som det akutaste problemet.
#36 ·
ex17
· 2011-03-22 09:58
Lägg ingen värdering i mitt tidigare inlägg. Jag ska vara tydligare, kul att se en uppsalakille dominera på Sverige scenen. Good enough?
#37 ·
haze
· 2011-03-22 10:53
Otroligt att Berlin bara är 24 bast, känns ju som han varit med hur länge som helst. Tjäna lite pengar i Ryssland, comeback i blåsvart så småningom och bli en klockren lagpappa i 2027 års guldupplaga.
#38 ·
johann
· 2011-03-22 17:11
han kommer aldrig nu. men tre-fyra år zå
#39 ·
Joint
· 2011-03-23 06:39
den där unge liberon frön Örebro kanske? Ingen susning om vem han är men han verkar ju vara eftertraktad så han kanske är bra?
Sjöström skrev i går på ett tvåårskontrakt med Gurkorna, så tyvärr!
Nu har Sirius ett bra lag att bygga vidare på och det säger alla som jag har pratat med. Hoppas att dom gör det också.
S L
JayJay Hydling har kritat för 3 år. Fint!
#42 ·
Joint
· 2011-03-25 10:16
Lill-Hyddas. Riktigt kul glädjeämne säsongen som gick.
Alltså ser truppen ut så här (tror jag):
Sälen
Werner
Fall
Putte
Hellboy
Spjuth
Sundin
Mickel
JayJay
(Eskhult)
ex17 får väldigt gärna kommentera om det stämmer eller inte.
#44 ·
ex17
· 2011-03-28 13:44
Jag kan inte bekräfta din lista förutom att säga att Eskhult inte har kontrakt.
Jo, därför satte jag honom inom parantes. Han har inget kontrakt men har ju mer eller mindre lovat att han ska köra nästa år.
Som vanligt får man gå i "väntans tider". Att vänta på att något ska hända är inte kul. Medan andra klubbar plockar russinen bland spelarna är Sirius i Budapest. :-)... nja, alla är väl inte där och det jobbas säkert för fullt. Men vill gärna höra något nu.
...och Bella stannar i SAIK. Allt är som vanligt.
#48 ·
Joint
· 2011-04-05 12:42
...men det var väl vidrigt väntat. Att folk aldrig lär sig.
Robin Ehn från Byn kanske?
Kontakt verkar iaf tagen: http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.2923510-ehn-och-forslund-jagas
Känner ärligt talat inte till killen men ung är han ju iaf. Det är bra.
#51 ·
johann
· 2011-04-05 16:06
att bella stannar är väl inte så konstigt med tanke på att elitlicensen inte tillämpas. kräks lite i munnen nu
#52 ·
ex17
· 2011-04-05 19:22
Ehn är en bra rightad spelare som är rätt roliga att spela mot. Han spelar småfult men tar en smäll utan att gnälla. Bra fart och bra skott. Satte ett jätteskott på Ön från 30 m.
#53 ·
RRR
· 2011-04-05 19:24
Man blir väl inte smartare när man är från norduppland....
Ehn vore grymt!
#54 ·
Sixx
· 2011-04-06 09:59
Robin Ehn från Byn kanske?
Kontakt verkar iaf tagen: http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.2923510-ehn-och-forslund-jagas
"Sirius har ringt och sonderat terrängen. Det är några fler klubbar också, men inga jag vill säga.."
Varför nämna bara Sirius och ingen annan klubb?
Hur som helst, Robin är grym. Bra skridskoåkning och skott!
Bella återvänder som spelande tränare 2027.
Äh, vem bryr sig om Bella.
Bra sagt ge mig några spelare som vill hit nu.
#58 ·
johann
· 2011-04-06 14:41
bella, vilket fjantigt jävla namn. tjejnamn ju.
Word!
#60 ·
RRR
· 2011-04-06 19:35
Mayborn kanske är billig nu?
Eskhult fortsätter i blåsvart.
http://www.unt.se/sport/eskhult-fortsatter-i-sirius-1307202.aspx
Gilla.
Mayborn kanske är billig nu?
Jo,Alla vänersborgare verkar ju tycka att det är världens hemskaste grej,Här är han iaf omtyckt.
Hmm där ser man. Jag trodde han skulle bli hedersmedborgare i väners nu.
Vi kan väll köpa in Maya som maskot?
Skiter väl i Mayborn! Vill inte se honom nå mer i blåsvart!
Suvve att Eskhult satsar vidare! Precis som Eskil själv säger skall det bli spännande att se vad bra träningsförhållanden kommer att innebära! Tror på en toppsäsong nästa år!!
Fatta, byta ut ett par träningspass i varm bastu mot perfekt is i Relita-hallen ;-)
Eskhult är kung!
#65 ·
RRR
· 2011-04-07 19:25
Bra med Eskhult, fler nyförvärv på g? ovanligt tyst
Räknar du Eskhult som nyförvärv???
Äh, jag gillar Maya!! Jag kan tänka mig hur mycket jag skulle fått böta genom alla år för allt jag sagt och gjort om jag varit elitspelare i något. Men när man harvat i sjuan i fotboll så blir det inga större rubriker och tur är väl det :-) (Dessutom är det preskriberat, men lag som Nike och Dynamo var inga guldgossar heller...)
#67 ·
RRR
· 2011-04-08 11:52
En taggad Eskhult är bättre än ett nyförvärv....
Jag kan inte säga att jag tycker att det Maya skrev var värt 100 dagsböter, det var dåligt skrivet men nån måtta får det fan vara. Man kan fundera vem som får böterna? Eftersom han är bandyspelare går väl pengarna till Bajen
#68 ·
John
· 2011-04-08 13:28
Vad blir hundra dagsböter på en svart lön?
#69 ·
Joint
· 2011-04-08 14:30
15 000 kr blev det och en fond är visst redan startad. Annars står sidan där han bloggade för det.
Det snackas om att Sirius vill ha Johan Östblom som ersättare för Kyller (http://www.sillyseasonsidan.se/), men han har väl kontrakt med Bajen? Låter inte så troligt.
#71 ·
Sutra
· 2011-04-13 19:48
Fasiken, jag tycker såklart att vi värvat klokt och bra de senaste åren, och truppen har sakta men säkert blivit allt starkare. Och jag litar väl egentligen på att det blir så i år också.
Men...
... jag vill ändå ha några tok-super-läckra-kalas-värvningar nu. Ge mig ett påskägg fullt med bandygodis, helt enkelt. Vill höra Bandy-Sverige sucka av avund.
... jag vill ändå ha några tok-super-läckra-kalas-värvningar nu. Ge mig ett påskägg fullt med bandygodis, helt enkelt. Vill höra Bandy-Sverige sucka av avund.
Ja, eller hur? Tycker definitivt att man har bitit på naglarna väl länge nu :-)
Vore kul om vi kunde presentera nåt "godis" snart så att man på de nu mer närmast oläsliga bandyforumen "där ute" kunde få viss hejd på alla Bollnäsare och SAIKare som tar upp all bandbredd.
Fem små funderingar:
[list]
- Förra året hade vi första "presskonfan" den 12:e april (Putte). Nu är det den 14:e (nästan). Kom igen, snälla...
- Är inte Sirius mest "mussel-lik" av alla lag numer? Nästan inget läcker ut! Kan det vara ett medvetet drag sedan "Nilsson-valsen" inför öppen ridå för ett par år sedan?
- Om vi nu är på jakt efter en libero igen...var inte Tranblom (Falun) ett hett namn inför förra året?
- "En strategisk mittfältare"...finns det nån sådan kvar där ute?
- Är vi de enda som kör presskonferens grejen?
[/list]
#73 ·
rollen
· 2011-04-14 14:26
http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.2955662-ehn-haller-dorren-oppen
Ehn klar för Bollnäs
De va då själve fan.
Väldigt tyst, ingen som har nått litet rykte på G ?
#77 ·
RRR
· 2011-04-18 19:31
nope
#78 ·
Joint
· 2011-04-18 23:10
jope
http://www.unt.se/sport/bandy/rysk-toppklubb-rycker-i-mickelsson-1318455.aspx
#79 ·
Tifo
· 2011-04-19 09:55
Alltså det vore ju inte riktigt bra.. Men som han säger själv, jag tror det ska till rätt mkt för att han ska dra.
Det vore fruktansvärt skithemskt till och med.
#81 ·
ex17
· 2011-04-19 17:43
Tänker inte spekulera vad som händer med Mickel men om han lämnar har han mitt fulla stöd. Klart han ska ta chansen om han får den och budet är rätt. Däremot ser jag ju gärna att han spelar i blåsvart kommande säsong och minst 5 till.
Tycker precis som ex17! Alla spelare i den här lilla sporten som får chansen att tjäna lite extra kulor får man nog bara gratulera och hålla tummarna för att de kommer tillbaka efter att resan österut vänder hemåt igen.
Men...nästa år skall vi ju ta sista chansen att spela final på Studan :-) Då får inga blåsvarta krigare sitta och frysa i pälsmössa i Ryssland!
En liten tanke kring liberoplatsen: Om Kyller inte tänker satsa vidare kanske Lars Edvartsen som numer spelar libero i Stabeak (norska mästare och faktiskt blåsvarta) kan vara ett alternativ? Tror att han lirade libero i Kalix (eller Karlsborg) innan han kom till Sirius. Jag har bra intryck från "Lackes" förra sejour (men då var ju liberoplatsen inte ledig).
Jag tror inte det blir några nyförvärv i år. Hoppas mest på att Mickel stannar och att de inte sparkar ut alltför många spelare.
Fan asså vår trupp är alltid så skrämmande liten att varje skada kan bli ödestigen.
#85 ·
haze
· 2011-04-19 19:55
Håller helt med angående Mickel. Hoppas verkligen han stannar men har ju full förståelse om ett seriöst ryssanbud lockar.
Klas Nordström skulle nog vara ett bra tillskott men det är nog många om budet. SAIK plockade Löfstedt också. Undrar om de är klara nu? De kanske hugger Nordström också bara för att jävlas?
Edit: Nordstöm klar för Bajen enligt sillyseason.se och de brukar ju ha väldigt bra förhandsinfo. Undrar vem som sköter den sida?
Jag tror att sillyseason-sidans styrka är att folk kan lämna tips anonymt. Då kan man tjalla om övergångar utan att nån blir sur.
Synd om det stämmer hade gärna sett Nordström i blåsvart.
Som andra så hoppas jag att Mickel stannar men förstår honom om han får chansen att tjäna lite pengar.
#88 ·
Lars
· 2011-04-20 07:01
Jävla Upplandsnytt, rubrik idag "Sirius forlorar toppspelare"
Jag trodde att det var Mickel, men efter att våndats i fem minuter så visade det sig vara innebandy.
Håller med Lars. Det finns en olycklig sammanblandning mellan innebandy och sport i den här staden som ju förstås ger avtryck även i nyhetsrapporteringen.
Ja jag blev likstel i ICA-kön när jag läste nyheten på deras TV-apparater. Fuuuult.
VLT säger att Tillis vill värva Pirre.
http://vlt.se/sport/1.1184304-rydberg-forlanger-med-tillberga
Har väldigt svårt att se att Pirre skulle byta lagkaptensbindeln, bra tryck på studan och chans på slutspel mot en död hall i ett (förhoppningsvis) bottenlag.
#93 ·
RRR
· 2011-04-27 21:45
Tillberga suger fett
Vi får väl nästan börja räkna med att det inte blir några nya spelare in. Nu får vi i stället se hur många som stannar/inte får sparken.
Klara:
Sälen
Werner
Fall
Putte
Hellboy
Spjuth
Sundin
Mickel
JayJay
Eskhult
(Berglund)
(Wängelin)
Inte klara:
Roos
Wiberg
Jacobsson
Bergelin
Nilsson
Boivie
Vikström
Kyller
#95 ·
Sakul
· 2011-04-28 08:04
Börjar bli lite läskigt att det inte händer något.
#96 ·
Mackan
· 2011-04-28 19:03
men visst skrev väl jacobsson på för flera år?
#97 ·
ex17
· 2011-04-28 19:44
Nope, inte vad jag känner till.
#98 ·
Sutra
· 2011-04-28 20:25
Om det är så at vi har vad vi har och fler inte kommer så känns det
a) lite trist för jag hade så gärna velat se ytterligare ett par inkommande pusselbitar i bygget. Nån känd superstjärna eller något utvecklingsbart kanonfynd. Eller nåt.
b) lite oroligt, för vad beror detta på? Hur kommer det sig att det är tvärstopp för påfyllbning i Sirius? Otur? Nån ekonomisk skit som jag inte begripit? Ramsin?
De lokala klubbarna i andra (betydligt mindre värdiga) idrottar hoppas, önskar, värvar och bygger. Konkurrenterna i elitserien - halvhyggliga som helusla - har pusslat och byggt.
---
Osså nån djävla rysklausul på det. Hur skall man kunna njuta av våren?
#99 ·
RRR
· 2011-04-28 20:53
Konkurrenterna pusslar och bygger utan ekonomisk grund och tappar många spelare till Ryssbyggen
#100 ·
ex17
· 2011-04-29 06:19
Ungefär så tolkar jag också läget. (utan fakta). Min känsla är att majoriteten av klubbarna fortsätter i samma spår, vi "investerar" mot ett sm guld så löser sig ekonomin. Tyvärr verkar inte elitlicensen ge önskad effekt och jag tror det hade varit nödvändigt att göra som fotbollen gjorde med ÖSK för att visa att man menar allvar. Nu är det viss rädsla för att ta till sådana metoder...
Men jag tror IKS försöker jobba efter den gyllene vägen med ekonomi i balans.
#101 ·
Sutra
· 2011-04-29 20:47
Jag vet, jag hajjar.
Men ibland är det så tröstlöst att heja på the good guy.
Snälla pojkar (lag) får aldrig kyssa vackra flickor (pokaler)....
Såna här rubriker borde vara olagliga...
http://www.unt.se/sport/innebandy/berlin-pa-vag-till-sirius-1329434.aspx
#104 ·
Joint
· 2011-05-02 21:57
Men Bella är ju en INNEbandy spelare han med. Sedan om det skulle vara den där Bella som spelade i Sirius för typ 8 år sedan så har han ju sedan dess också varit "på väg hem" i princip varje år. Så det känns ju bara gäääzp. Men vafan, ge oss lite påskrifter nu, börjar bli otålig!
John till Kalix
http://www.bandysverige.se/article/11730285/kalix-far-hemvandare
Lycka till Jolla, och tack för fina insatser i den blåsvarta dressen!
En spelare med en enorm potential och som ibland påminner om självaste Rosa i åkningarna. Känns som att självförtroendet för den där sista genombrytningen mot mål dock har saknats en smula!
#107 ·
Joint
· 2011-05-03 22:33
Trist att förlora en trevlig snubbe i Jolla, men det var väl lite väntat. Känns som att Wikström blir nästa att lämna (bara min magkänsla). Så nu vill jag se ett par mittfältare skriva på!
Kan tänka mig ett par backar och en målvakt också!
Målvakt? Varför det?
Därför att det känns lite väl dumsnålt att köra utan reservmålvakt. Ok för att vi bestämt oss för att ha den tunnaste truppen i serien men två målvakter tycker jag man ska ha.
Har jag missat Jeppes avhopp?
#112 ·
Sakul
· 2011-05-04 16:09
Hoppat av har han väl inte, bara inte skrivit på något nytt kontrakt än?
Ähh jag litar på Jeppe.
Jag litar också på Jeppe. Däremot är jag lite rädd att ledningen i sin spariver ska tycka: "Äh, Sälen blir ju aldrig skadad. Vi sparkar Jeppe så spar vi 7000 i månaden."
#115 ·
ex17
· 2011-05-05 07:39
dissteffe, tveksam siffra.
#116 ·
Sakul
· 2011-05-10 20:45
http://www.unt.se/sport/bandy/pierre-roos-ett-tufft-beslut-att-ta-1338243.aspx
Tack för allt Pirre!
Nu får det faktiskt ta och hända något tycker jag. Backlinjen funkar fint utan Pirre, bara Kyller fortsätter så har vi honom, Jocke och Hydling där. Fint, men tunt. Behöver fyllas på!
#117 ·
Joint
· 2011-05-10 21:50
Bara att instämma i tacket.
Men ja, det får f-n ta och hända lite grejer nu! Vill ju se Sirius i final på Studan. :)
Man lyfter på kepsen och bockar och bugar för allt!!
#119 ·
johann
· 2011-05-11 07:33
En av de RIKTIGT stora. Fantastiskt uttalande i UNT ang. Tillberga-ryktena om hur han "inte skulle klara" att möta Sirius på Studan. TACK GRANDE CAPITANO ROOS!
Underbar intervju. Nästan så man inte alls surar över att han lägger av eftersom man blev så glad av att läsa sakerna han sa.
#121 ·
haze
· 2011-05-11 11:44
Tack för allt Pirre. Bland mycket annat är segermålet på straff mot Tillberga i ödesmatchen för ett par år sedan är ett ögonblick man aldrig kommer att glömma.
Störtskön intervju i UNT som sagt.
Tack Pirre. Lite trist att Sirius inte använder sitt egna formella organ för att sprida nyheter. Nattvandring är hederssamt men inte det jag vill läsa om nu. Vill veta hur truppen blir och vad som är på G. :-)
#123 ·
Sutra
· 2011-05-12 16:13
Pirre klev in med stor karaktär i laget. Ett föredöme. Tusen tack! Var gärna kvar i bygget!
#124 ·
RRR
· 2011-05-13 10:23
Såg just att John Nilsson försvinner norrut, TACK för denna tiden! Välkommen igen med din eminenta skridskoåkning!
#125 ·
Golli
· 2011-05-15 09:26
Nu måste det för f-n börja hända nåt.
Sirius trupp är som grafen, stark men väldigt tunn.
Vi kör väl en liten uppdatering då.
In: Nej
Ut: Nilsson (Kalix), Roos (slutar)
Klara:
Sälen
Werner
Fall
Putte
Hellboy
Spjuth
Sundin
Mickel
JayJay
Eskhult
Boivie
(Berglund)
(Wängelin)
Inte klara:
Wiberg
Jacobsson
Bergelin
Vikström
Kyller
#127 ·
Joint
· 2011-05-17 13:27
Virre?
#128 ·
Sutra
· 2011-05-17 19:39
Virre! Tycker jag absolut.
#129 ·
Ola
· 2011-05-19 13:33
Kyller klar! http://www.siriusbandy.se/web/article/sirius-bandys-libero-hakan-kyller-klar-for-nasta-sasong/
#130 ·
Golli
· 2011-05-19 14:21
Bra ! En viktig pusselbit klar.
Gärna in med han som heter som ett helt bandylag också.
Hur blev det med Sigge? Han skulle ju till Sverige, fast det kanske bara var ett standardutspel i förhandlingen med Sibirienklubben....
#131 ·
Alexis
· 2011-05-22 18:29
fan va härligt Kyller
#132 ·
haze
· 2011-05-30 06:39
http://bandysverige.se/article/11857871/tillberga-varvar-fran-sirius
Trist att vi tappar vår bästa allroundspelare även om det inte kom helt oväntat. Tack för åren i Blåsvart.
Känns rätt onödigt.
In: Max Eriksson (Örebro, lån)
Ut: Nilsson (Kalix), Roos (slutar), Wiberg (Tillberga)
Klara:
Sälen
Werner
Fall
Putte
Hellboy
Spjuth
Sundin
Mickel
JayJay
Eskhult
Boivie
Kyller
Eriksson
(Berglund)
(Wängelin)
Inte klara:
Jacobsson
Bergelin
Vikström
Va fan jag börjar bli orolig tippar oss nu bara som sexa!!
Ja, man börjar fundera över vad som rör sig i sportkommittéens huvuden. Gissar på att man ska plocka upp en del juniorer typ Wängelin och Berglund JR. Då är det nog 2027 som gäller. Den som lever får se.
Sirius lånar Max Eriksson av ÖSK den här säsongen. Han är en 20-årig back som är brorsa med Jesper Eriksson i Bajen.
Nån som har koll på örebrokillen?
Jag tar en kvalplats redan nu! Och nu är jag inte bara gubbig, utan rejält rädd för kommande säsong.
Wiberg var en klippa, inte nån spetskompetens men ovärdelig, i och med att han kunde gå in på vilken plats som helst, utom möjligen målvakt, utan att göra bort sig.
Jo, och just killar som kan spela på alla platser är ju hyfsat praktiskt att ha när man har Elitseriens tunnaste trupp.
Trist med Wiberg :-(
Håller med om att vi har alltför få spelare kontrakterade. Inte blir man mindre orolig när man läser att två unga Sirius-spelare kan vara på gång till Selånger (http://st.nu/sport/1.3274201-ahlen-funderar-pa-selanger).
Jag hörde ett rykte om att Sirius kanske inte alls varit så duktiga att hålla i pengarna som vi kanske trott och att man gjort ett ganska skralt resultat i år vilket gör att man helt enkelt inte har råd med en bred trupp eller några spektakulära värvningar. Någon som vet mer? När kommer bokslutet för föregående säsong, eller har jag missat den?
"Två unga Siriusspelare" = Vikström och Jacobsson?
#142 ·
Joint
· 2011-05-30 14:36
Riktigt trist läsning. Bister bandysituation. Det kändes ju som att 2011/12 skulle bli en rolig säsong. Nu måste det börja hända grejer.
Trist om ekonomin är körd i botten igen, när den äntligen hade fixat sig så fint. Känns dock lite osannolikt att det skulle vara så skralt med pengar, då publiktillströmningen varit fortsatt positiv och sponsorerna många. Samtidigt som vi ju inte betalar ut hiskeliga löner till våra få spelare, vad jag vet. Märkligt i så fall.
Vikström tror jag vi tappar. Han fick ju rätt sparsamt med speltid den här säsongen också och kanske inte höll måttet i ärlighetens namn. Dock är han ju 28 år och kan väl inte direkt passa in som en av dem "två unga Siriusspelare". Tycker det vore tråk om Jacobsson lämnade, då han såg mycket bättre ut efter sin Boltic-utflykt.
Satsa lite nu Sirius...
#143 ·
ex17
· 2011-05-30 20:43
Siffrorna sägs vara röda men i och med att ingen officiell information presenteras tänker inte jag heller göra det.
#144 ·
johann
· 2011-05-30 20:48
frågan är väl hur röda? röda siffror i bandy brukar väl dessutom innebära sm guld??
Fan är det så enkelt!!! Då rockar vi ju mot guldet!!! Dessutom måste Tramsin bli glad, han gillar ju lag som går back!!
#146 ·
ex17
· 2011-05-31 06:13
vill du ha RGB koden?
#147 ·
RRR
· 2011-06-01 22:17
Farväl Wiberg!
Välkommen Max!
Det lär vara rött, ja. Men det är inga vansinniga siffror. Kanske en krona per skalle i kommunen eller nåt. Börja skramla!
Ca 100k tror jag kan vara en hygglig gissning utifrån vad jag hört. Beror väl på aningens mindre publik än beräknat trots allt tror jag.
En insatt person hävdar att truppen kommer att ha 16 kontrakterade spelare "snart". Det är med andra ord säkrast om Lill-Garry gör som oss andra och satsar på Tierp Away så att de insatta personerna inte tar till några nödlösningar.
#151 ·
RRR
· 2011-06-04 09:01
OOOh, Garry får nyheten senare än bussen...
Utpressning!!!!! Jag tänker polisanmäla!!!! Dock fordras hårdare tortyr för att få mig att gå på damfotboll....
Det var visst inte mycket som det talades om på bussen? :-)
Farbror får sluta inta medsmugglade starka drycker till Kraxet. Han hör uppenbarligen i syne då, när han likt Calle Schewen blandat sitt kaffe med kron.
Broberg klar nu. Välkommen tillbaka!
In: Max Eriksson (Örebro, lån), Viktor Broberg (Iron), Måns Berglund (Sirius U)
Ut: Nilsson (Kalix), Roos (slutar), Wiberg (Tillberga), Vikström (UNIK), Bergelin (Selånger)
Sirius 2011/12:
Sälen
Werner
Fall
Putte
Hellboy
Spjuth
Sundin
Mickel
JayJay
Eskhult
Boivie
Kyller
Eriksson
Broberg
Jacobsson
Berglund
#157 ·
Joint
· 2011-06-15 10:50
Välkommen tillbaka, Virre!
Men skulle inte ha emot några meriterade värvningar nu. Önskar att 2011/12 ska bli en drömsäsong.
Nån som vet om personerna som står utan kontrakt är med och tränar med truppen ?
Välkommen Virre!
#159 ·
Golli
· 2011-06-16 06:55
Virre i dagens UNT:
"Alla stora idrottsprofiler gör ju comeback och nu är det min tur"
En klassisk kommentar, välkommen tillbaks!
#160 ·
Golli
· 2011-06-16 15:23
Ännu en pusselbit på plats. Kan Jacobsson fortsätta sin positiva utveckling kommer det bli riktigt bra i vinter.
Gör gärna klart med resten som hänger i luften och krydda anrättningen med någon läcker lirare så är jag nöjd.
En målvakt till och en riktig klass mittfältare o jag är helt klart nöjd.
#162 ·
johann
· 2011-06-16 18:08
två förväntade och sköna "nyförvärv". härligt att media-virre levererar direkt också.
bandysug!
Schysst! 15 spelare nu + nån junior. Precis som Knivos vill jag har en målvakt till. Plus gärna nån form av utespelare. Nån ryss?
Berätta för Jeppe att Skeppet ligger i Uppsala och inte i, säg, Sundsvall!
#165 ·
Golli
· 2011-06-17 08:14
LillSigge !?
Jag tror att en sån affär skulle kunna bli lyckad inte bara sportsligt men även ekonomiskt. Med tanke på den uppåtpotential det finns publikmässigt i Uppsala då det går bra, skulle dessa intäkter plus marknadspotentialen i ökat intresse från sponsorer tillsammans lägga föreningen på en helt annan nivå omsättningsmässigt.
#166 ·
URTR
· 2011-06-17 09:58
Finns det överhuvudtaget någon substans i LillSigge ? Någon som vet nåt ?
Skit i Sigge. Han är för tok för dyr för IKS.
Kul me Virre och Jacobsson. Nu får Jeppe ta och krita också.
#168 ·
nr 4
· 2011-06-22 09:46
Jeppe har kritat, tyvärr inte för Sirius. Han ska pröva vingarna i div 1 norra.
http://dagbladet.se/sport/1.3630590-elitseriemeriterad-duo-klar-for-selanger-bandy
Hej då, Jeppe. Du kommer att saknas! Även hej då till Wiberg som också lämnar Uppsala för Selånger.
Men varför kan inte Jeppe lira för UNIK då? dom är ju i allsvenskan nu och allt.
Rackarns. Finns det några lediga burväktare eller måste Västra kolla i leden efter någon lämplig?
Jag har hört att Kniven är nära att krita som andremålis.
Jag träffade "Pucken" på Kraxet. Han verkade kontraktslös och han stod ju faktiskt mot Västra utan att skämma bort sig. Förvisso några år sedan men de blåsvarta ränderna går aldrig ur!
#174 ·
Joint
· 2011-06-22 19:53
Målvaktstränaren Linkan kan väl stå uppskriven som andremålis. :)
#175 ·
johann
· 2011-06-23 10:33
JAAAAAAAAA-LINKAN-JA-LINKAN-JA-LINKAN HAN KAN!! *sjunger och ler*
#176 ·
ex17
· 2011-06-23 10:59
Det jobbas på en lösning och en bra sådan.
Ska ex17 sadla om? :-)
Torde ju vara extra lurigt med andramålis när man är "bakom" en sån som Sälen, man kan ju inte räkna med att stå så ofta om man inte beslutar sig för nån varannan match rotation eller dylikt.
Sen antar jag att det jobbas/har jobbats på lite annat också som inte resulterat.
#178 ·
Sutra
· 2011-06-27 09:31
Men varför måste det vara så djävla svårt? Allt jag begär är ytterligare en stabil skyttekung, några försvarare av världsklass, och en gladlynt reservmålis.
#179 ·
RRR
· 2011-06-27 13:44
Det finns/fanns en rätt bra målis i Tillberga.... tex
Rolf Marinus tränar tydligen!
#181 ·
Golli
· 2011-07-10 10:40
Vad jag kan se har inte Rolf Larsson gjort klart med något lag...
Fast det är väl en bra mittfältare som eftersöks? Verkar inte som om Berglund vill ha "kreti eller Pleti" i laget, utan en lirare med klass. Tycker ändå att truppen ser riktigt bra ut (med mina Björklingeögon mätt). Och sen tror jag faktiskt att Sirius är ett lag som tjänar på att komma igång tidigt med träningen i hall (till skillnad mot Surte som lägger ner A-laget nu). Längtar redan till bandypremiären, trots sommarvärme (eller just därför).
#183 ·
Golli
· 2011-07-16 12:56
Jovisst, gärna en klasspelare. Anser bara att det börjar bli hög tid att presentera en sådan. Tycker fortfarande att truppen ser farligt tunn ut.
I övrigt längtar även jag till premiären, bara den här sommaren kunde ta slut någon gång.
#184 ·
Sutra
· 2011-07-18 08:20
Mindre grinig nu än för ett par veckor sedan. Man får inte glömma bort att laget kan ta stora kliv också med befintligt material, i synnerhet sedan träningshallen kommit till. Tror t ex att Spjuth skulle kunna explodera på riktigt i år. Och en comebackande Broberg kan säkert visa sig vara en riktig kanonvärvning; erfarenhet, avslappnad attityd och en glädje att vara åter kan bära långt.
Bara för att nämna några.
#185 ·
Joint
· 2011-10-05 13:07
Jani är klar! Skönt med en back-up bakom Sälen.
Ja det va riktigt goda nyheter. Har förvisso noll koll på killen men jag litar blint på den store Berglund.
#187 ·
RRR
· 2011-10-09 19:52
:-)
#188 ·
John
· 2011-10-18 16:11
Såja! nuff said
#189 ·
haze
· 2011-10-18 16:43
Såja, ladda badtunnan.
#190 ·
Wirre
· 2011-10-18 17:08
Hoppas att han får en Sirius-blogg nu bara :)
#191 ·
RRR
· 2011-10-18 18:44
Maya!
Och så var Maya klar då... med bra form på honom så kan han säkert sätta ett par baljor. Viktor och Maya verkar trivas bra ihop. De triggade varandra väldigt bra förut iaf. Kul, kul!
Larsa Fall är ny kapten!
Mycket klokt val om ni frågar mig!
Snart bara en vecka kvar...snacka om pepp!