Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Supportermatch

Nu när försäsongen är avklarad kan det kanske vara dags att fokusera på de viktiga sakerna. När, var, hur?
Jag jobbar på saken.
Behöver jag ens skriva upp mej? Om jag behöver det
, apan.
Bra Bruk!
Hur går det Brukarn?
Det ljusnar! Matchen kan bli på tisdag eller onsdag, men inget är klart än.
Åh! Onsdag, onsdag, onsdag!
Jag har via Kaveh snokat reda på att det blir tisdag 15/3 med istid 19-20. Lämpligt att dyka upp vid 18:30 då typ.
Efter matchen dusch, bastu. Därefter kanske Alex.

Finns tydligen en minimal risk för flytt fortfarande men det får man isf reda på så sent som måndag.
Jaha, då sket det sig för mig då. Helvete.
Jepp, tisdag kl 18.30 gäller. Anmäl er här, och de som inte kan logga in på forumet får använda mejl: vastrasidan.supporters@gmail.com

Hittills anmälda:
1. CarlApan
2. Brukarn (om jag blir frisk)
3. Tifo (eller är det kört på tisdag?)
1. CarlApan
4. Prof. Olof "Nyllet" Nylander (mittfältare i Vide!)
Lysande val av tid!!!

1. CarlApan
5. Garligur
Det är troligen kört för mig ja. Får se om jag kan lyckas byta och trixa lite eller nåt, men det är ju lite kort varsel också.
Tror jag ska spela

1. CarlApan
5. Garligur
6. Kniv-jonas

--------------------------------------------------------------------------------

1. CarlApan
5. Garligur
6. Kniv-jonas
7.dr_swintos

--------------------------------------------------------------------------------

[/quote1300013321]
Jag kommer troligtvis, men eftersom jag inte kan åka skridskor så blir jag bara åskådare.
1. CarlApan
5. Garligur
6. Kniv-jonas
7.dr_swintos
8. John
1. CarlApan
4. Prof. Olof "Nyllet" Nylander
5. Garligur
6. Kniv-jonas
7.dr_swintos
8. John
9. Alex-Jannis!
1. CarlApan
5. Garligur
6. Kniv-jonas
7.dr_swintos
8. John
9. Alex-Jannis!
10. Hawkeye
1. CarlApan
5. Garligur
6. Kniv-jonas
7.dr_swintos
8. John
9. Alex-Jannis!
10. Hawkeye
11. ola
Mja, man får väl snöra på sig skrillorna och skämma ut sig lite igen.

1. CarlApan
5. Garligur
6. Kniv-jonas
7.dr_swintos
8. John
9. Alex-Jannis!
10. Hawkeye
11. ola
Jag kan göra Lars sällskap på avbytarbänken, eller kanske snarare utvisningsbåset
Ähh kom igen nu gubbs!
Är ju inget krav att man ska åka skridskor bara för att man är med, eller? Räcker med att man har skridskor på fötterna.

1. CarlApan
5. Garligur
6. Kniv-jonas
7.dr_swintos
8. John
9. Alex-Jannis!
10. Hawkeye
11. ola
12. Joint
13. ThomasD
[quote]
Är ju inget krav att man ska åka skridskor bara för att man är med, eller? Räcker med att man har skridskor på fötterna.*

Ord

Sluta fega, sprid glädje.
Jag kan tänka mig att vara berglund, dvs hjälpa er andra att hitta känslan.
Ja funderar på om det behövs en målstolpe.. Det klara ja av... Uschhh va ja e kass på att ahntera boll å köubba och sen försöka åka skriskor... Men försöka ska jag
Passa apan så löser det sig. (hybrisen kommer så sakteliga så att jag jinxar mig själv.
Lars, jag räknar med att fungera som åskådare, fast jag står där med skridskor på!!
Garligur kommer att leka idolen Kantarell och stå drömande på en plats där man lite slumpmässigt kan kasta en blick på natchens skeenden.

Kan inte Garry få spela i en domartröja? Se till att ha adrenalin på plats då han säkert riskerar att drabbas av en allergisk chock.
Garry som domare, a must-see
Jag tycker att vi kuppar bandyförbundets årsmöte eller dylikt och röstar för ett femdomarsystem, där den femte domaren ska placeras på läktaren och få ett överblicksintryck, sedan kommunicera via headset om domslut är rätt eller fel. Sedan licensierar vi Garligur som domare och låter han få assistera farbröderna Lisell & co, som har lite svårt att hänga med i skridskoåkningen. Efter ett par månader som femtedomare har alla stackars bandydomare fått tinnitus eller andra men för livet av Garligurs alla jättevrål eller andra handlingar. Slutligen koras Garligurs till Årets Domare på Uppsala Bandygala och får där gladeligen sjunga med i hallvisorna - och gå bakom ryggen på samtliga - när han ett år senare sitter inne på livstid som Sveriges värsta seriepyroman efter att bränt ned samtliga bandyhallar i Sverige.

För övrigt anser att jag att Farbror och Garligur ska vara kvicka ytterhalvor med kepsar som huvudskyddsbonad i kvällens supportermatch där Alex-Jannis uppgift blir att punkta Eskhult.
1. CarlApan
5. Garligur
6. Kniv-jonas
7.dr_swintos
8. John
9. Alex-Jannis!
10. Hawkeye
11. ola
12. Joint
13. ThomasD
14. Wirre
Jag har faktistk en domartröja i källaren!! Och hade även licens en gång, dock för amerikansk fotboll.

Men jag kände hur det kliade så fort jag drog på mig den svartvita tröjan!!
Hoppas det finns lite hjälmar till låns annars kanske det blir ett par dödsfall. Det brukar gå att skramla fram några iaf.

Päpp!
1. CarlApan
5. Garligur
6. Kniv-jonas
7.dr_swintos
8. John
9. Alex-Jannis!
10. Hawkeye
11. ola
12. Joint
13. ThomasD
14. Wirre
15. Johann (oklar)
Mja klubba måste jag låna iaf. Hjälm är inte nödvändigt men ett klart plus.
Klubbor finns det många av.
Ahh grymt besviken på min egen insats men grymt nöjd med allt annat. Det är sånna här dagar man verkligen fattar varför man lägger ner så mkt tid och kraft på Sirius bandy. Tack!
Mycket nöjd med min insats, men jag hade sjukt låga krav också. Tack som fan till alla!
Ganska nöjd med insatsen jag med, blåöga är coolt.
Stort tack alla!
Jag tycker vi var ganska nära att skaka dom. Vi fick ett oturligt mål emot oss tidigt i matchen och var sen tvungna att jaga, vilket skapade luckor för deras kontringsspel.

Dessutom vill jag med hävda att Sirius spelade väldigt tråkigt, medan Västra bjöd på öppen anfallsglad bandy.

I övrigt instämmer jag i den allmänna tack-yran!!
ställ ermig till alla tacksamm och tackar sirius för den otroligt trevliga kvällen..

Angående min insatt så¨e ja lite missnöjd..
Jobbigt att bli tvungen att sätta sig i utvisnings båset..
Förstod inte riktigt vad kyller ansåg att ha gjort fel men eftersom han satt där fick ja ju trevligt sällskap å god dryck..

Sen var det roligt att fösöka vara back och inte kunna få stopp på anfallet..
Dock punktade ja fall i 1 minut sen tog han två skär och var långt bort från mig..