Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

110327 14:00 Sirius-Väsby

På söndag är det dags för den första tävlingsmatchen i Uppsala.

För det som vill ta något stärkande innan matchen så slår dörrarna upp hos er ordförande vid halv tolv.
Ta med egen dryck, från mig är det cirka en kvarts promenad till Löten.
Härligt initiativ! Om det blir schysst väder kanske jag dyker upp. Man är ju sugen på fotboll men frågan är om man ska vänta ännu längre för att bli ännu mer sugen...
Vackert Larz! Det kan mycket väl bli så att man tittar förbi.
Låter trevligt. Men jag tycker vi skiter i matchen o kör nhl istället.
avgå jonas
Håller med föregående talare.
Men det blir säkert nån xboxkväll också fast vid ett annat tillfälle.
Trevligt!!
Sked-Jonas, kör dina fotbollsdissar i bandydelen istället.
Kniv-jonas tack
Mutumba är visst utlånad till FCVU. Mot Enskede gjorde han 1+1 och hade skott i ribban under sin dryga timme han spelade. De har även slagit Dalkurd efter mål av en talang som var i PSV och provtränade. Jag börjar bäva inför denna match och ser nog Väsby som ett ganska stort hot även i Norrettan, mycket beroende på hur AIK agerar givetvis. Väsby har ju visat sig vara lite av ett cuplag på senare år, fast vi brukar ju också kunna skrälla lite ibland.

Vinna cupen, vinna cupen, Sirius ... :D
[link=http://www.vasbyfotboll.se/index.php?option=com_content&view=article&id=267:hjelmberg-efter-foerlusten-mot-sirius&catid=34:nyheter-artiklar&Itemid=90]En annan syn på matchen[/link]
Pffffft, vilket skitsnack. Det var betydligt närmare 5 och 6-1 än 4-2.
Den typen av analys glädjer mig. Hoppas att det även är den analys resten av laget gör; Vi hade bara otur. Om vi fortsätter att rulla boll i lågt tempo så löser det sig nog.
"klart bättre laget i andra halvlek". AIK-pajas.
Väsby stod för sin sämsta insats i Svenska Cupen på drygt 10 år. :D

"Vi tar ett klart grepp om matchen i andra halvlek och är det klart bättre laget." - haha. Likväl som jag skrattar åt: "Första halvlek är en jämn historia där Sirius börjar matchen bäst." - var ju precis tvärtom, får jag ödmjukt konstatera.

Siriusyttrarna imponerande. Smedjen och Hasse alá moderna ytterbackar och bra fart framför dem.

Kul att höra lite om matchen som Väsbysnubben såg. Dock vet jag fortfarande inte vilken match han såg.
Intressant att Sirius är ganska missnöjda med insatsen medans Väsby verkar vara ganska nöjda. Lovande...

4,50!
Någon som vet hur det gick för El Sirius med skadan?
Jag kom att tänka på det när Legue inte hade med honom i sin tänkta trupp mot Boden. Sitter han inne på info om någon skada? Eller har han bara glömt bort honom? Elvan var iofs formerad som 442, vilket jag inte ser som troligt i säsongens första bortamatch, även om det gick lätt mot boden senast.
ingen fara med ian, legue kan helt enkelt ha glömt bort honom.
Eller dåligt påläst, intresserad, insatt.
off topic som fan men ändå.. läste nÅgon lans "kommentar" i unt idag. jesus i mina lilla himmel asså..
Vad skrivde hon då?
Diss: Att Uppsala borde bygga arenor och arrangera innebandyfinal,handbollsfinal och hocki-VM istället för att gräma sig över flyttad bandy.

Jag recenserar det utan att ta i som visionärt.
Jag fattar ingenting av de senaste inläggen. Vad sa Ian? Och vilken Ian? Vem är "hon", och var skrev hon att Uppsala borde bygga arenor? Och vad har allt med Sirius-Väsby att göra?
Edit: Nu kopplar jag. Lans, inte Ians.
johann: Ja, jag läste den. Tänkte som dig...jiiisssusss.
favoritdelen i hennes förvirrade "Krönika" är ju när hon utbrister: "vi behöver inte bandy, vi kan ju ha en stor fest ändå! ingen bryr sig ju ändå om sporten!!!"

då är väl ändå måttet rågat?
Håller med om att man är fel ute om man sågar den sport som för tillfället är överlägset hetast i Uppsala. Vilken sport bryr sig Uppsalaborna mer om? Säg att citatet "ingen bryr sig ändå om sporten" är riggat. Krönikör vars syfte är att provocera i överdrift har jag svårt att ta på allvar.
Genialt, rationalisera bort bandyn ur bandyn alltså. Fan, Lans är ännu mer visionär än Tramsin!
Ja jag blev genuint upprörd. Var tvungen att näthata lite direkt på deras ansiktsbokssida.