Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius Dam FK

Enligt UNT

http://www.unt.se/sport/sirius-damsatsar-br--danmark-lagger-ner-1293494.aspx

Spontant inte det snyggaste sättet att skaffa damlag dock är det en skamfläck för föreningen som nu kan tvålas bort. Antar att officiella kommer med en mer detaljerad rapport på hur detta går till.

Välkomna till Sirius Danmarks damer.
....och där kom officiella

http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=71620&ptid=1198&nav=100
En person på mitt jobb (som tidigare inte varit direkt förtjust i Sirius) som varit inblandad i det hela från en annan klubb är mycket positiv. Dessutom har inställningen till Sirius ändrats och Sirius har tydligen imponerat väldigt med sitt agerande och proffsiga inställning. Tror faktiskt att Sirius lyckas få ett damlag samtidigt som det stärker banden till andra klubbar. Hoppas GUSK hakar på också. Samarbete behövs.
Äntligen!
Det känns ju inte helt optimalt att Danmarks spelare fick beskedet att laget läggs ned samma dag som presskonferensen hölls. Men det var ju kanske inte Sirius fel.

I övrigt tycker jag det är en toppennyhet, och inte en dag för tidigt. Ser fram emot ännu mer fotboll att gå på 2012! Nu saknas bara ett dambandylag, sen har vi allt.
Nej, det är faktiskt Danmarks beslut helt och hållet att lägga ner div 1-laget vad jag förstår. Det är de som inte har resurser och ork att driva laget. För samarbetets roll har det ju ingen betydelse vilket Danmarkslag som går in i Sirius organisation. Men det är surt för spelarna (som fick höra det dagen innan presskonf). De har inga realistiska val eftersom det bara är en vecka kvar på sillyn.

Och jag håller med om att det är kanon. Viktigt för Sirius och som Olle säger är det ett nytt Sirius vi ser ta form - ett som agerar proffsigt och ödmjukt. Hatten av!
Fantastiskt, och som redan nämnts inte en dag för tidigt. Tror det här kommer gynna klubben som helhet, och synen på klubben i staden.
Kommer alla spelare i Danmark (div I) att krita för Danmark (div II)? Fönstret stängs ju nästa fre. Ska så klart hålla lite koll på Danmark i år. Och definitivt nästa år! Kul med ett nytt favoritlag, det är ju inget man skaffar sig dagligen.
Kul och mycket välkommet! Nu ska jag på allvar försöka intressera dottern för fotbollsspelandets ädla konst.

Laget i Division 2 Östra Svealand heter tydligen "Danmark-Sirius DFF", med blåsvart hemmaställ och rödvitt bortaställ.
Trevligt, jag siktar på att se minst en match i år.

Västra borde ordna bussresa från Alexander till lämplig match.
29/4 är det premiär hemma mot IFK Lidingö på Danelid kl 20. Jag tycker vi borde skrapa ihop lite folk och hälsa laget välkomna in i världens vackraste klubb.

29/4 är det premiär hemma mot IFK Lidingö på Danelid kl 20. Jag tycker vi borde skrapa ihop lite folk och hälsa laget välkomna in i världens vackraste klubb.

Vi får kanske skippa det där med "stor och tung" och istället helhjärtat inrikta oss på "stor och tuff".
"Stor och mjuk" stämmer väl in på merparten av alla fetrövade damfotbollsspelare annars. :P
Vi kan väl försöka skippa gubbskämt om fotbollsspelarnas utseenden i den här tråden va?

Utmärkt idé av Badda för övrigt! Vet inte om jag kan komma, men hoppas att Västra kan få ihop lite folk. Det är inte varje dag vi får ett nytt Siriuslag liksom.
Kan inte annat än hålla med. För övrigt är nog merparten av spelarna i Danmark-Sirius betydligt mer vältränade än Jointen.
Är det nån som ska ner till Danelid ikväll? Jag lär nog åka dit, känns nästan som en utflykt ju. Undrar om det är föräldrar och pojkvänner i publiken?
Kan inte ikväll men lär gå nån annan gång
Deras hemsida är ambitiös. Att det går att prenumerera på deras kalender är suveränt. Det skulle jag vilja att Sirius herr också har (som förr).
håller med: den är mycket ambitiös och bra!

[edit: se nästa post]
eller förstås bättre: https://www.google.com/calendar/ical/ik.sirius%40gmail.com/public/basic.ics
Sweet!
Fan Bruk.... mitt enda intresse i damfotboll är ju att dra dåliga gubbskämt :-)
4-1 stod det när jag drog med ungefär en kvart kvar. D-S spelade i rödvitt fortfarande och IFK Lidingö sög. Danelids matta var sämre än Studans.
Vilka är sugna på att kolla tjej-Sirius i morgon (lör 15:e)? Jag tänkte dra.
Jag med.
jag med men bara för konjaken
Mysigt på alla sätt och vis. Seger 5-0. Kaffe och konjak i paus. Alex efteråt. Tycker definitivt att folk ska dra på nån dammatch om man har tillfälle.
konjak??
Stormys grande
Cognac ingår i entrébiljetter??? Är det XO, så kan jag oxå tänka mej se damfotboll.
Resa till Tierp på Nassenaldan? Seriefinal mellan våra ärkefiender Tierp och våra blåsvarta superhjältinnor. Medtag egen konjak.
Ni som känner för att kolla in tjejerna innan 6:e juni (så ni kan stila på läkaren med att kunna namn och skrika "Bra Ida!" och liknande) kan dra ner till Studan nu på lördag den jätterimliga tiden 11:00 och kolla när de möter Roslagsbro. Själv ska jag kolla på kakel tyvärr.
Studans skyltning har nu ändrat det lite halvkrångliga DIF/IKS-Roslagsbro till Danmark-Roslagsbro. Vad hände med Sirius?
Bortrationaliserat...
På torsdag kl 15 kommer Brommapojkarna(!) till Studan
Skönt att de heter Brommapojkarna ändå. Vindhemspojkarna finns ju inte kvar längre i namnform. De ansåg det olämpligt att ha "pojkarna" i namnet när klubben även bedrev damlag. Därför kom någon lyktstolpe till feminist på att döpa om klubben till IFVP Uppsala. Vad VP står för i dag är fortfarande oklart.
ViktigPetter?
Det vore väl bättre om de bytte namn till det mer könsneutrala Brommabarnen - BB.
Den förkortningen gillar jag!
BP = Brommapersonerna.
Ska man vara noga så är ju både bromma och pojkarna lika fel, de spelar ju i Vällingby. Annars borde de ha hetat BrommaBrackorna, bromma är ju ett ganska hyggligt överklassghetto.
Nån som är sugen på lite fotboll i morgon kl 15:00 då? Lugnt och skönt.

Jäpp! Jag räknar med morgonmatch.
Jorå, vi syns
http://www.focus.de/panorama/boulevard/playboy-titel/frauen-fussball-wm-wasser-gymnastik-im-playboy_vid_25379.html
Jag har definitivt fått ett nytt favoritlag inom damfotbollen. ;)

Söndagmys?
En andra halvmys kan förekomma.
Äntligen!!! Jag tar rygg på Joint!!! Det där är riktig damidrott!!! Och jag kan lätt tänka mig lite söndagsmys med dom!!
Gäller årskortet?
Är det match på söndag? Vilken tid? Vilka är gästerna?
Klockan 15 mot Gimo. Jag är på lite mys.

Nix, årskortet gäller inte men det har varit på förslag.
Jag kommer kanske och tar nog med mig lillflickan så hon får chansen att skaffa sig lite nya förebilder.
oj va dåligt jag mår...jag kanske kommer.
Jag kommer, jag kan lika gärna sitta där och vara seg som hemma.

Ska man vara noga så är ju både bromma och pojkarna lika fel, de spelar ju i Vällingby. Annars borde de ha hetat BrommaBrackorna, bromma är ju ett ganska hyggligt överklassghetto.

De borde alltså heta VP. Det förklarar ju en del.
Det var en rätt avslagen tillställning men jag har kollat upp nr. 7. Hon har en blogg och det ser bra ut. Kan dock ha pojkvän.
Saxat från hemsidan "Familj:

Mamma, pappa, lillebror, halvstorebror, pojkvän"

Beklagar
Om jag inte är helt fel underrättad så är det ett ex till OZ.
Där ser man.
Det visar sig att en av mina chefer är tränare för damlaget. Tyckte jag var lite kul.
Tänkte trotsa det förväntade pissvädret imorgon och sticka iväg till matchen mot Bele Barkarby - cykelavstånd för mig. Veddestavallen är ju superklassisk Siriusmark, förväntar mig att se minst ett mål från halva planen imorgon också.
Hur gick det?
3-0 till de goda enligt SvFF.
0-0 i halvtid, men sedan lossnade det, och blev 3-0 till slut. Inget mål från halva plan, men särskilt trean var ändå snygg, en lobb på direktvolley över målvakten. Det var för övrigt den blötaste match jag sett sedan Slätta 2002 tror jag. D/Sirius hade en rätt många supportrar på plats, men de flesta satt i sina bilar parkerade bakom målet och tutade som sjutton när Sirius gjorde mål. Bilbingo har man ju hört om, men en bilklack var något nytt.
Jag gillar Dan/Sirius dam´s lagkapten!
Seriesystemet för damerna görs troligtvis om med start 2013: http://fotboll.expressen.se/nyheter/1.2537768/nytt-seriesystem-i-damfotboll-fran-2013
Så gäller det att Sirius har spelat till sig en plats i det som blir superettan (fast den heter inte så), för under den blir det sex serier (precis som herrarna hade det förr om jag minns rätt), och från dessa lär det vara körigt att ta sig upp.
Jag gillar Dan/Sirius dam´s lagkapten!

+1
Hur spelas slutspelet?
Kvalet spelas lite ospecifikt den "1-16 oktober". Vi möter segrarna i Östra Götaland (d.v.s. Lindsdal, vilket är en förort till Kalmar) och segrarna i Södra Svealand (antingen Stuvsta, Nyköping eller Enskede) i en enkelserie, alltså en hemma- och en bortamatch. De två bästa av de tre lagen flyttas upp.
kul att (kanske) få fira en uppflyttning i år. planinvasionen känns given ;)
Ska vi invadera någon plan så måste vi åka ner till Kalmar (Lindsdal). Så här konstigt funkar det:

D/Sirius möter Stuvsta hemma den 2 oktober. Om Sirius vinner möter vi sedan Lindsdal borta den 8-9 oktober, men om Stuvsta vinner möter de Lindsdal först, och Sirius åker till Lindsdal först 15-16 oktober. Något av lagen vinner garanterat eftersom de kör med straffläggning vid oavgjort.
2 okt kl 15:00 på Studan. Given match att dra på! Herrarna lirar dan efter har jag för mig så det krockar inte heller.
konjak?
Jag tycker vi ska slå alla rekord när det gäller medhavd läktarfika, själv planerar jag att bjuda på saltgurka, honung och kall vodka.
Fixar i ordning sillsallad och en Jansson.
Fan dum dag och tid
rödvin, kex och ost?
Bra då har vi tre rätter, jag tror vi behöver komma upp i en sju åtta för att få den rätta atmosfären.
Hambergs fisk har bra catering. Eller måste det vara hemlagat?
Catering går bra.
Damfotbollens struktur blir bara konstigare o konstigare, nu läser jag att de måste "kvala" till div1 när dom vunnit serien... vilken bra vinstbelöning; vinner man så får man KVALA, inte gå direkt till ettan???? är de fullständigt blåsta ?!
Andreas ibland är du så efter som bara du kan vara.
Tack för dom värmande orden.
Haha
Kvaldag i dag. Då passar det mig minsann.
Hur ska vi ta oss till Kalmar då? SJ luktar bajs.
Bra.
GRATTIS SIRIUS DAM!
2012 ska jag bara gå på damfotboll förutom om Sirius ligger i topp. orkar inte med skitmatcher ett år till
http://siriusfotboll.se/web/article/vinst-for-damerna-i-luciacupen/ Bildvalet!
Starkt jobbat! Inte många timmar som officiellt blå-svarta innan de bärgar den första titeln. Fortsätt så!
Starkt! Grym målskillnad får man säga. (Talar dessutom för att den mäktiga falang som tror på 2C i lördagspysslet om eviga frågor stärker sin position.)

Noterar också bildvalet.
Starkt! Dock lite svagt av IKS FK - som tillsynes var väldigt A - att inte titulera hem segern...
Tufft att man måste vara bland de 6 bästa i serien för att få stanna kvar...

Norrettan och Söderettan - 2 x 12 lag
Lag 1-2 spelar kval till Damallsvenskan.
Lag 3-6 är behöriga till Damettan 2013
"Bästa" lag 7 spelar kval till Damettan 2013.
Återstående lag 7 samt lag 8-12 flyttas ned till div. 1, damer, 2013.
Sirius-Assi 2-1
Sirius det klart bättre laget och hade dessutom två bollar till i nätet men en riktigt usel domare dömde felaktigt bort dem för offside. Sirius hade dessutom en i ribban och en i stolpen så förstår ni att det var en välförtjänt seger. Assis mål gjordes på en riktig bjudning av Sirius försvar, man höll dessutom på att ge bort ett till i slutet. Domaren var riktigt kalasusel, två gånger missade han att Assi passade bak till egen målvakt utan att agera, när Jenny J anmärkte på det fick hon gult kort, skandaluselt.
Bollsta-Sirius idag, nån som ska till Väsbyförorten?
Förort till Väsby? DET låter lockande.
seger i dag igen!
Djäkligt kul att damerna inlett så bra! Går ni och kollar någe? Lite viktiga matcher på gång nu, vad jag förstår. Vore inte fel med dubbla avancemang till hösten*

*(Vilket jag förstås inte tror, påstår etc skulle kunna inträffa)
Kollat 3 matcher tror jag. Fast inte med fullt fokus då jag haft en treåring med mig 2 ggr.
Tror nog inte det blir så många poäng i de viktiga matcherna dock men hoppas kan man ju.
Fast Sirius Dam siktar ju på att gå upp i Fettan, vilket man väl kan räkna som en typ av avancemang lajt.
Ny vinst idag :-)

Serifinal den 17/6, uppslutning !!
Nu är det ju Allsvenskan som gäller! Jinx Jinx Jinx :D
17/6 kl 1700 Sirius-Sunnanå. Mobilisering! Tror tjejerna behöver lite stöd i den matchen
Finns det ingen pågående resultatrapportering nånstans idag?
Ja, på Twitter i vanlig ordning. 2-0 till Sirius dam.
Tack, hittade damtwittern nu. Ser bra ut!!!
Sirius tjejer, finfina grejer!
Sunnanå åkte faktiskt på sin första poängförlust för säsongen när de lirade 2-2 mot mittenlaget Rågsved i går. Nu är de bara 3p före Sirius.
17/6 kl 17.00, Sirius-Sunnanå, skriv upp er här!

1. RRR
2. Bigbadda
Skriva upp sig inför en hemmamatch?
Funderar på att vara punk och dra på matchen oanmäld
Nej men ursäkta mig att jag tänkte det skulle vara kul att se hur många som ska gå. Visste inte om att 10-20 pers regelmässigt går på damernas hemmamatcher. My bad.
RRR, Bigbadda (med flera) ... Kanske skulle börja med att gå på herrmatcherna? Sirius-Akropolis på lördag. ;)
Joint, käften. Jag har missat en hemmamatch. Åk till Dynghåla och glo på gåfotboll istället.
Joint, vissa av oss måste tyvärr jobba på obskyra orter runt om i landet på ganska udda tider och framförallt under sommartiden... passar det bättre tidsmässigt att gå på damfotboll så gör jag det...nu hann jag inte hem till dagens match i alla fall så det ar egalt.
Det var bra mycket lättare att gå på fotbollsmatcher när man var ung och inte behövde försörja sig själv...
Är det nån päpp inför hemmamatchen imorrn? Jag är frisläppt av familjen och ser fram emot pizzamiddag på Alex och många Jenny Jansson-mål och fira med öl efteråt.
Semifinal efteråt också ju.
Matchrapport:
Jenny Jansson var extremt målkåt i en i övrigt ganska dålig match. Hon gjorde dock segermålet 1-0 i 71:a minuten och tabellen ser fin ut inför sommaruppehållet. Västra Sidan (dvs jag och fam Damberg) var nöjda och glada.
Kul!
Starkt gjort av våra damer att spöa Djurgårn!
Sirius Tofs är belöningen. 6-0, sol och fridsamt.
Nästa omgång blir spännande, vinner Sirius med tre mål mot Sunnanå tar vi över förstaplatsen. Om vi däremot förlorar så tar nog Sundsvall över andraplatsen på målskillnad. Om Sundsvall vinner sin match alltså, men det gör de nog.
Kul att gå på Sirius mot valfritt bonkegäng från Västerås. Några riktigt läckra anfall, och några snälla kompisar i bortaförsvaret gjorde trevlig kväll åt oss.
Sunnanå- Sirius 0-1
Alla plast/fakesupportrar nickar förnöjt.
Riktiga supportrar läser inte tråden.
Vafan, ska det bli Allsvenskan?
Det avgörs nog snart. Först är det Gustafs nu på lördag, sen möter vi Kvarnsveden och Sundsvall omgångarna efter varann. Om jag minns rätt.
Vinst i de två matcherna så tror jag minst andraplatsen är fixad, de andra lagen (med möjligt undantag för Hammarby) är nog för dåliga för att vi ska torska mot dem.
Tror det bör räcka med oavgjort mot Sundsvall och Kvarnsveden tom, men då bör vi nog vinna de övriga matcherna 6 matcherna. Kanske kan tappa nån poäng ytterligare om Sundsvall och Kvarnsveden förlorar mot Sunnanå. Skit samma, det ser rätt bra ut i alla fall.
Ingenting avgörs ju innan kvalet i oktober (eller när det nu spelas, fossilerna på SvFF har fortfarande 2011 års kvaldatum uppe på hemsidan).

Jag såg matchen uppe i Skellefte igår, och jag är enormt imponerad! Med tanke på att vi mötte serieledarna på bortaplan såg det helt enkelt satans bra ut. Vasst anfallsspel, stabilt försvar, tryggt och smart spel under press och ett jävla krigande från alla på plan. Det var iofs en jämn match, och vi hade tur med studsarna deras fasta några gånger, men känslan var helt klart att vi har spetskvaliteter i laget som Sunnanå saknar.
Hur skulle ett ev kval tillgå? Två lag i allsvenskan åker ur, och fyra från div ett kvalar om två platser, eller?

Djäkligt roligt hursomhelst att det går så bra för damerna. Önskar att herrar och damer kan sporra varandra och få upp publikintresset inför en spännande höst.

Hur skulle ett ev kval tillgå? Två lag i allsvenskan åker ur, och fyra från div ett kvalar om två platser, eller?

Ja, precis.
Jag som levt i tron att det var skillnad på att komma etta och tvåa (ettan upp och tvåan till kval) men så är det alltså inte. Då spelar det ju inte så stor roll huruvida vi går om Sunnanå eller ej, "bara" huruvida vi kan hålla de jagande bakom oss. Det kan ju gå.
Lars och jag tar 1-2 mysöl innan Sirius-Gustafs på lör.
Plats: Alex
Tid: kl 14:00

Alla som vill haka på är välkomna. Äktvästringskap kommer ej att ifrågasättas.
Äktvästring huvudkriterier:

1. Oskön
2. Oskön
3. Oskön
4. Tappar lyror
Om vi stryker punkt två så skriver jag under på listan i sin helhet.
Mot Gustafs hoppas jag ni bara kör ramsor som anspelar på korv. Typ "Sirius käkar korvar till frukost" och "Hästmördare".
14 - 1. Godkänt.
Det är lite gulligt när man läser inför matchen på Gustafs hemsida: "Sirius ska se upp då Gustafs kommer att komma heltaggade till matchen."
[url]http://www.laget.se/GUSTAFSGOIF/News/2536489/Jimmy-och-Gustafs-gar-skilda-vagar[/url]
Gustafs tränare slutar.
Gjorde Jenny Jansson alla baljor eller delade hon med sig?
Hallå farfar! Jenny är ute, Marija är det nya!
Skönt att gå upp från typ sist till tvåa i skytteligan på två matcher så här års.
Jenny vilar bara lite, snart är hon ifatt Marija!
Följande meddelande skall enbart ses som samhällsinformation och ej jinx:

Damernas kval till Allsvenskan sker lör 13:e och 20:e okt. Serietvåorna inleder hemma.
Vinst i dag igen. 1-0 borta mot Sundsvall. Har inte koll på hur det gick för Sunnanå och Kvarnsveden men jag tror att vinst mot Kvarnen i nästa omgång så ska det jääävligt mycket till för att vi ska missa kvalplatsen.
Superettaplatsen är matematiskt klar i alla fall.
Hallå där! Sunnanå tappade poäng (0-0) borta mot Umeå S igår. Det tackar vi för.
Skakigt på slutet faktiskt. Men ändå 2-1 efter en halvdan insats och vägen mot allsvenskt kval ligger verkligen vidöppen!

Tofsboll --> kul!
Jag tänkte titta på Vasalundmatchen och ta mig med bil till herrmatchen direkt efter (därefter åter Sthlm). Jag har plats för en passagerare.
Avd värdelöst vetande:
"Så här säger tränare Mats Wolgers, som för övrigt är son till välkände Beppe Wolgers, om Sirius chanser till avancemang till Damallsvenskan"

Då är han alltså brorsa till Tom Wolgers, den gamle dandyn...

Och Dan Wolgers, väl? Konstnärn. Säga vad man vill; Beppe hade bra spridning i genpoolen.
Dan Wolgers är kusin med de andra Wolgersarna.

Jag är annars fascinerad av Mats Wolgers, karln är tydligen förutom fotbollstränare även filmproducent, regiassistent, rekvisitör och fårfarmare. Jag undrade om det inte kunde finnas två Mats Wolgers, men tittar man på hans twitterkonto verkar det faktiskt vara en och samma person. Snacka om mångsidig.
Fårfarmare och damfotbollstränare.... Låter som en utmärkt kombination :-)
Läste nånstans att ingen i truppen har kontrakt över nästa år. Intressant.....
Tom Wolgers? Var inte han med Lustans Lakejer?
Rendez-Vous i Rio...
Tom var med på Lustans andra platta. Hade väl även Mockba Music ett tag?
Sirius ligger under med 1-3 mot Assi i slutminuterna. Där försvann med största sannolikhet seriesegern.
Hallå där, vem har okejat att tappa formen nu? Inte jag iaf.
Nä, det börjar se oroväckande ut. Kval blir det nog, men sen ska man ju helst vinna det också.
"Från Sirius F17:s sida hoppas vi på ett stort stöd i onsdagens match - både från vår tolfte spelare härliga och sköna Västra sidan" ... :D
Matchdags!
När spelas kvalet?
Grattis tjejer! Nu är jag ingen stor beundrare av damfotboll men jag kan bli! Suveränt bra jobbat!
Sirius Hej!
Om vi kommer tvåa blir det:
13 Okt hemma
20 Okt borta

...och tvärtom om vi skulle lyckas gå om Sunnanå på nåt sätt.
Säg inte det, Brukarn. Detta stod i UNT:

"Sirius är klart för kval upp till damallsvenskan. Frågan är bara när det ska spelas? Enligt ordinarie datum ska kvalet spelas 13/14 oktober respektive 20/21, alternativt 27/28 oktober. Flicklandslaget har dock en samling i anslutning till 20/21, något som inte bara drabbar Sirius (Marija Banusic, Fanny Andersson, Maja Andersson) utan även Sunnanå och Mallbacken. Därför tittar man nu på om det istället går att spela kvalet direkt efter att serien avslutas om en vecka. Detta skulle betyda att första matchen spelas onsdagen den 10/10 och returen redan under kommande helg."
Det var ju inget vidare, då blir det mycket svårare att se dem. Om ingen vill köra till typ Mallbacken den 13? Isåfall är jag stenpå.
Mallbacken borta låter som en given match
Är det bestämt när kvalet ska spelas nu?

Om ingen vill köra till typ Mallbacken den 13? Isåfall är jag stenpå.

Mallbacken borta låter som en given match

En psykiatriker, som är lite småsugen på att diagnostisera, skulle kunna förinta Västra Sidan på två röda.
Ha ha!
Mallbacken, en by som ligger utanför Lysvik i Sunne kommun. Lysvik har typ 350 invånare. Hur litet är egentligen Mallbacken? Får dom ihop ett helt lag?
I Mallbacken bor det "mindre än 80" har jag läst.
När spelas kvalmatcherna?
Sirius Tvåa i serien: hemma 10:e okt, borta 13:e
Sirius Etta i serien: borta 11:e okt, hemma 14:e
Bah, sämst kvaldatum, nu kan jag inte se någon av matcherna om vi inte mirakulöst lyckas vinna serien. Och då skrev jag ändå och frågade förbundet om kvaldatum redan i augusti för att kunna planera efter det.

Vi har hört det förut men... pajasförbund!
SvFF - damkvalsmördarev
SvFF - damkvalsmördare!
Blir vi några mot Bajen? Jag tar mig dit i alla fall.
Hammarby IP ska man nog kunna ta sig till även om jag inte vet vart det ligger.
Kanalplan spelas matchen på. Började 15:30 och Sirius leder med 1-0. Tyvärr leder även Sunnanå med 3-0 så seriesegern kan vi nog glömma.
Kanalplan och Hammarby IP är väl samma sak?
Jepp! Kallt som tusan. IKS klart bättre i första. Framförallt stabilt bakåt. I andra märktes det att matchen blev betydelselös. Bajen blev bättre genom sina byte och vi sämre. Mallbacken nästa.
Siriusdamdebut för mig. Tempo och positionsspel impade,däremot inte sista touchen där många fina intentioner kom på skam. Banusic är uppenbarligen en klasspelare, skulle inte förvåna om hon dyker upp i A-landslaget med tiden. När hon gick ut förmådde Sirius inte hålla i bollen på samma sätt längre och matchen blev genast jämnare. Nog ingen slump att förlusten mot Assi kom när hon var borta. Några andra som imponerade på nig var en ständigt jobbande Jenny Jansson och en vindsnabb Allysha Chapman. Allysha kommer man få mycket glädje av.
Håwe, Storck saknades väl idag? Där har Sirius ett starkt vapen. Kanadensiskan är oxå grym. Marika är bra men ibland lite självisk. Lite Zlatan....
Det ska tydligen vara någon lokal idrottsgala och där kan man nu gå in och rösta i diverse olika kategorier. Bl a finns kategorin årets lag där Sirius damer finns nominerade mot exempelvis Storvreta plastbandy. Känns som en viktig princip att rösta för Sirius och fotboll och mot Storvreta.

http://idrottsgalan.sportwire.se/nominera-och-rosta/
Vi finns ju med också. Kan man rösta på sig själv. Fast å andra sidan. det blir säkert oscar och lars som skulle få ta emot ett eventuellt pris och dom unnar jag ingen framgång.
Var finns vi med?
Nej de va bara i fotbollsbloggens interna pris kanske?
Ja såg det. Ingen vidare konkurrens där inte
Jag är orolig för busslasten från Östersund i matchen mot Sirius.
Tycker det är konstigt att Gröna Stå inte nominerades i bästa klack. Han har väl kämpat ganska bra?
Ny back klar. Hon heter Sara Back. Allsvenska meriter med Dalsjöfors och är 20 år.
Roligt med förstärkningar.

Allt annat än försvarare hade känts fel med det namnet.
Marija till Kristianstad...
Fan! Där försvann en 4-5 serieplaceringar på en gång.
Osanning!
Man kan ju hoppas att de inte väljer taktiken, "vi skriver kontrakt med alla efter säsongen" nästa år.
Man kan ju undra hur mycket lön det ska vara inkritade i kontrakten.
Står IKS DFF som en egen sektion ens? Min känsla är att de får en del av sponsorkakan på 4,5-5 Mkr. Men det hela känns oklart. Får väl höra med ordf inför Villa-matchen hur det är ställt egentligen. Damfotbollen verkar ju också ha enorma ekonomiska problem. Utövarna vill ha mer pröjs än vad marknaden tillåter. Jag hoppas inte damsektionen ska behöva belasta ekonomin också. Eller så kopplar vi av och inser att Ågerup kirrar biffen...
Det finns inget som heter IKS DFF. Damfotbollen ligger under IKS FK.
Kul med värvning från Hammarby!
Det ser ju mer och mer ut som att det inte blir någon Allsvenska för Sirius nästa säsong. AIK och Eskilstuna gjorde nog vinstrycket den här omgången när vi torskade mot Öster. Egentligen är det kanske lika bra att skynda långsamt, men man undrar ju lite vad de sysslade med under sommaruppehållet.
Skadade sig?
Känns ju verkligen som "tjejerna" behöver en förstärkning och nytändning! Någon som vet vem det här är? http://www.unt.se/sport/hemlig-spelare-klar-for-sirius-2554314.aspx
f19 vann med 14-0 mot Kvarnsveden idag. Förhoppningsvis starten på en fin Sirius-helg.
Men damlaget kryssade inför inte ens tresiffrig publik på Stadion. Ärligt talat, det blir stora uppror kring varför domarkostnaderna är lägre i elitettan kontra superettan och etc, etc. Men det är ju logiskt det. Precis som att herrspelare tjänar mer. För att verksamheten i sig generar mångdubbelt med publik och sponsorintäkter. Damlaget kostar redan väldigt mycket mer än vad det genererar.
Det märks också på domarkvaliteten kan jag säga. Jädrar, vilken klar stralle hon missade igår.
Att Sirius förlorar Angeldahl och Björn till AIK är riktigt surt, de är båda två blivande elitspelare.

Att Sirius förlorar Angeldahl och Björn till AIK är riktigt surt, de är båda två blivande elitspelare.

Ja det var olyckligt för IKS och frågan är om det var ett så smart drag av tjejerna själva. Känns som en perfekt nivå att kunna vara dominerande startspelare i EE istället för att harva i ett bottengäng i DA. Detta sagt med lite dålig koll på serierna ifråga.
Jag tror det är en helt korrekt analys. De kommer dessutom troligen få dåligt med speltid. Tror att det hade varit mkt bärre för dem att stanna.
Ovanligt dumt, synd att AIK får så mycket gratis bara för att de är AIK. Men tränaren är ovanligt sympatisk
Ja, Mattias Eriksson missar aldrig en chans att uppa blåsvart och västra på Twitter. Skön.
Han är nog dock en stor del av problemet här också. Han har säkert superkoll på Sirius.
Finns det inte utbildningsbidrag inom damfotbollen? I så fall skulle vi ju ha lite att håva in med tanke på Marija, Maja, Nathalie, Filippa och allt vad talangtjejerna heter...
Bättre att spela i Allsvenskan än att sitta på bänken i EE.
Sirius borde så klart ha spelat dessa supertalanger mer under 2013 och på så vis fått behålla dem. Tyvärr för allas skull så var tränarna för fega och satsade hellre på etablerade spelare. Det jag har sett av dem så håller de så hög klass att de hade klarat av att bli ordinarie under 2013. Det man måste ha i åtanke är att 16-åringars utvecklingspotential är väldigt stor om de får speltid och känner förtroende från klubb och tränare.

När det gäller utbildningsbidrag på killsidan så betalas de ut till de föreningar som har utbildat spelarna mellan att de är 12-19 år. Vet inte hur det fungerar på damsidan men även om det är samma regler så är det bara ett års utbildning i Sirius så det blir inte mycket att håva in....
De var väl i och för sig borta på landslagsuppdrag i tid och otid
När det gäller utbildningsbidrag på killsidan så betalas de ut till de föreningar som har utbildat spelarna mellan att de är 12-19 år. Vet inte hur det fungerar på damsidan men även om det är samma regler så är det bara ett års utbildning i Sirius så det blir inte mycket att håva in....

Allt är ju relativt. Hade pojktalanger gått från IKS till AIK likt den duo som gjort det vad gäller tjejerna i år, så hade vi trots allt snackat sexsiffrigt.

Faktum är ju att det vi tjänat mest på gällande spelarförsörjning är just utbildningsbidrag, trots att vår talangverksamhet varit kass. Vi bör ha inkasserat lite över 200 lök för spelare som St Cyr, Bergman och Kindlund. Då kan vi i sammanhanget passa på att nämna en av få transfersummor i Sirius modern tid: Jernberg till Degerfors för ynka 25 lax...
Hittade villkoren för utbildningsbidrag inom damfotbollen nu, och siffrorna var ju helt andra. Men ett litet femsiffrigt belopp lär vi ha fått.
Varför alla ska till AIK förstår jag inte
Hemmapremiär på Löten imorgon. Nån som ska dit och skrika lite? Toppmatch mot Sunnanå
Tror att jag tittar dit. Men orkar inte skrika nåt.
Kollade filmerna på målen på siriusfotboll. Sista målet ser bättre ut på bild än live.....
Borde inte Sirius dam kunna locka till sig någon lirare från Tyresö? Linda Sembrant tex?

Borde inte Sirius dam kunna locka till sig någon lirare från Tyresö? Linda Sembrant tex?

Sembrant har väl för hög lön. AIK behöver förstärkning så hon går väl tillbaka dit
Montpellier.
Nån som är intresserad av att åka till Bollstanäs på måndag? Semesterfotboll i elitettan!