Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Vasalund 25/4 kl 15.00

Hemmapremiär på Studan. Ska bli riktigt kul, men som den luttrade supporter man är, så är man också fylld av onda aningar.

Brännan lär få angenäma problem när han ska formera startelvan. Kan han peta Sosseh och Moses? Är Haisem redo? Ante eller Emir eller båda två? El Sirius?

Som sagt, det ska bli riktigt kul!
Kom ihåg att uppvärmningen sker på Alexander! (ryktas om att Janis öppnar kl 12 bara för att vara snäll mot oss) Billig öl och pizza för alla Västra Sidan-members! Alla till Studan! (och alex!)
Fruktansvärt härligt med hemmapremiär i sommarvärme! Angenäma problem vid laguttagning och allmänt skitbra känsla.
Uuuuselt!!
Endast Smedjegården får godkänt. Bara inse att Haisem och Claesson är nyckelspelare och att mittbacksparet är för svagt. Måtte förlusten bli en väckarklocka.
Inte ofta jag är så här uppgiven och förbannad efter en match, men idag var det fanemig DÅLIGT. Man ska väl inte dra några större växlar av individuella insatser idag med tanke på att allt var rätt kasst överlag, men Sosseh var riktigt dålig. Fernberg ska vi inte ens tala om. Till och med Bylle var skakig. Båda målen uppkommer efter onödiga kommunikationsmissar mellan Bylle och mittbackarna, det duger bara inte. Haisem saknas, och även om Viktor var långt ifrån sämst på plan så är det en viss skillnad. Linus och Kim är ljusglimtar.
Närmast chockad över bristen på... det mesta. Trodde man det var soundcheck?

Gillade Ante B i första. I andra halvlek var enda ljusglimtarna kaffe och Piggelin.

Kom igen Sirius!
Låter som det var skönt att man slapp se...
Zzzzzzz zzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzz zzzzzz zzzzzz zzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzz zzzzzzzzz zzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzz zzzzzzz zzzzzz zzzzzzz zzzzzzzz zzzzzzzzzzzz.

Slut på matchrapporten.
Herr Blumchen var bra jävla usel idag. Ny tag osv...
Blekaste insatsen som jag bevittnat på väldigt länge.
Vasa var bättre på många sätt o jag tyckte de lyckades bättre med inviduella prestationer.
1300, vad???!!!
Uj, uj, uj, uj! Grymt besviken. Ingen lagdel funkade, inkl Bylle. Sirius såg förvånande nog ut att lida mest av naturgräset.
Uruselt. Fortfarande besviken. Sosseh borde rimligtvis haft oförskämt bra självförtroende efter hattricket senast, i stället är han konstant ovän med bollen. Yttermittfältarna såg inte särskilt ihopkomponerade med ytterbackarna. Lövgren gjorde knappast bort sig, dock. Centralt kunde inte Blomman axla Clages roll. Blomman mörkade dessutom sin "psycho"-sida. Såg tafatt ut.

Sedan målen? Ja, vad ska man säga ... Det var den sämsta utrusningen jag skådat av den annars så säkre och bestämde Bylle. Första målet kändes bara som allmän hönsgård i ett sömnigt försvar. Kändes inte som att det fanns bud på mål framåt direkt, eller visst fanns det chanser, men antingen passade man bort chansen eller tåfjuttade i 10 km/h.

Tror förvisso att det var premiär på Studans naturgräs för Siriusspelarna också. Men det kan man inte skylla någonting på. Är det något lag som var lidande av det något ojämna gräset så var det väl Vasa, som var det mer bollrullande laget.

Bara att hoppas att det här var en engångsföreteelse. På Studan ska ingen jävel få komma och ta poäng, ju.
Okej, plattmatcher kommer ju till och från. Men då ska komma mitt i högsommarvärmen mot ett bottenlag när Sirius i övermod bara ställer ut benskydden. De ska absolut inte komma i en hemmapremiär mot en av huvudkonkurrenterna om uppflyttningsplatserna.

Nej, efter att allting har sett så lovande ut på försäsongen och i upptakten var jag faktiskt helt oförberedd på detta. Det var väl en stor kollektiv jinx som förstörde premiärfesten.
Fast jinxningen brukar ju bara ge ett konstant oflyt med snedstudsar, domare osv.... Nu var ju laget en total katastrof, kan man jinxa fram sånt?
Tydligen. Det var som hela laget drabbats av solsting. Inget fungerade ens i närheten av de tidigare matcherna jag sett. Det "nya" Sirius såg man inget av. Blomman och Fernis sjabblade titt som tätt. Bylle kändes inte alls stabil. Sosseh såg tafatt ut. Bäst enligt min mening var Linus som gjorde ett mycket gott jobb på sin kant, tillsynes opåverkad av massjinxningen. Kim och OZ rätt OK. Moses borde nog ha spelat från start igen.
Inte mycket att tillägga. Jag är oerhört besviken på de blåsvarta. Bara att bryta ihop och komma igen.
Snygg bild på västra i dagens UNT. A-delen långt bak.
Ja, bilden var nog den bästa på hela matchen.

S L