Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Vinna cupen: Sirius - Kalmar, onsdag 19.00

Vi har varit lite uppgivna på läktarn de har två första matcherna på Studan. Nu blir det tufft med allsvenskt motstånd i cupen, men kör vi hela vägen in i kaklet kan hjältarna på planen säkert kämpa ner Rydström och co. Stor o tung!
Det är väl inte helt omöjligt att Brännan väljer att vila några spelare inför Dalkurdmatchen på lördag. Kanske läge för Kango, El Sirius och Dillan att få lite mer speltid.
Det blir nog rätt många ändringar.
Perfekt läge för Västra att prestera bättre. Ingen tror väl egentligen att vi ska ha en chans, då spelar det ju ingen roll hur laget spelar.
Ja, för fan. Idag gör det inte sååååå himla mycket om vi torskar, så nu måste vi ju kunna sjunga som fan hela matchen utan att deppa ihop.
Ska bli jätteskönt med en match där vi egentligen bara kan överraska positivt. Blir dock besviken om Kalmar gör mer än tre mål.
Någon som vill parka lite innan alex?
Otroligt svårt att sia om kvällens startelva, men kanske så här:

Bylle - Linus, Dillan, Fernberg, Philip - OZ, Clage, Kim - Kango, Emir, Ian

Bylle
Smedjen - OZ - Fernis - Lövet/Hasse
Kango - Kim - Clage - Moses
Ante - Emir

If your not in ... you can't win. Or something.
Citerat KalmarFF.se: "Med på skadelistan finns Alban Dragusha, Daniel Sobralense, Abiola Dauda och Daryl Smylie"
Det tackar vi för! Nanne säger dock: "- Vi kommer att göra några ändringar i startelvan men vårt huvudmål är givetvis att gå vidare. Vi vet att i cupen händer skrällar så det är viktigt att vi är högmotiverade."

Hur som helst ska stödet till de goda vara sjukt bra i kväll! :)
Jävla borgare, Höj studiebidraget så man kan skrika åt smålänningar!
Haisem, Sosseh och Ante vilar. Sunday får speltid, sägs det.
Detta ska bli spännande! Chansen finns där, om än liten. Kalmar är ett nödvändigt lag att slå om vi ska vinna cupen och det vore ju trevligt.
Va fan är det ingen direktrapportering på unt.se för?

Edit: Spela roll. siriusfotboll.com rapporterar ju :)
Jag hade hoppats på att få se årets första blåsvarta mål på Studan och några minuter för Sunday, men jag är rätt nöjd trots att båda uteblev. Spelet var faktiskt rätt bra, speciellt med tanke på motståndet. Vi saknar fortfarande offensiv spets, men defensiven funkade och särskilt Dillan imponerade.

Skit i cupen skit i cupen Sirius!
Bra drag på Västra förresten, så fortsätter vi!
Fan man behöver ett sånt där sjukt idiotiskt domslut för att tagga till ordentligt.
Är det okej att heja på Vargarna nu?
Jävla borgare, Höj studiebidraget så man kan skrika åt smålänningar!

60 kronor... Btw var det väl inte högre studiebidrag med de rödgröna.

Ante vilade ju inte, men såg dock ut att vila på planen. Varför går han inte upp i nickdueller och tar löpningar? Han måste bli lite hetare. Kanske skulle han haft straff också, domarjäveln pekade ju på straff för mindre i den här matchen.

Annars såg det rätt så bra ut, härliga kämpatakter. Yttermittfältarna var bra i dag. Dillan gjorde det lika bra som jag väntade mig. Man kan väl säga att Sirius föll med flaggan i topp. Defensivt bra, möjligt att Fernis går bort sig vid 0-1, men i det stora hela bra. Det såg faktiskt bättre ut när Dillan var mittback i stället för Fernis. Offensivt ... bra vill jag inte säga, det är inte bra med 270 mållösa minutrar på Studan, men det var ett steg i rätt riktning. Mot allsvenskt klassmotstånd. Trippelbytet i 63:e förändrade ju matchbilden en aning dock. Men Sirius gjorde det rätt så bra. Synd att man inte fick någon utdelning. Och vi i Västra gjorde vår bästa insats på länge ...
rydström på twitter: "Tyckte Uppsala-publiken mobbade mig. Skrattade åt min moderiktiga matchdräkt. Visste inte att Sirius hade klack. Kul."

fint haha. kul med fotboll för första gången i år. låt oss bygga vidare på detta, både sirius och västra. fint efterhäng hemma på alex också. det här är vad det hela handlar om
Straffen ja... Den var ju bara helt sinnessjuk. Hur i hela friden lyckas linjemannen? Fernis nuddar honom ju knappt, och det roligaste var ju att det inte ens verkade vara nån filmning, han bara tappade balansen och tackade för straffen.
Den fantastiske Bylle säger det dock bra till UNT: "Det är samma problem som vi haft tidigare, vi är inte tillräckligt effektiva. Vi behöver skapa fler chanser än så här för att göra mål". Kanske låter motsägelsefullt, men faktum är att Sirius inte är tillräckligt effektiva vid chanserna som uppstår. Det uppstår dock för få riktigt heta chanser. Förresten hade Kalmar endast tre startspelare från Örebro-matchen i deras startelva. Men jag vet inte om jag håller med Petter om att vi var minst lika bra som Kalmar, men mja, nästan...

det är inte bra med 270 mållösa minutrar på Studan

360 minuter om man väljer att räkna med kvalmatchen i höstas...

Kul att se Dillan igår!
Johann >> jag gillar hans blogginlägg det va rätt trevligt. Riklig klack? Synd att han inte fick se vad vi kan erbjuda när det går bra.

för övrigt anser jag att Bylle ska ha en egen tisha...
Efter highlightsen så kan man konstatera att straffen mycket riktigt är totalt feldömd, att det är jättesvårt att se om bollen är plan när Wastå fäller Ante och att Sirius aldrig är riktigt nära att göra mål.
Jag tyckte straffen var ganska mycket feldömd (inte lika fel som vissa andra tyckte) live men på highlightsen ser man ju att den är horribelt mycket feldömd.
Om linjedomaren ska gå in och avgöra en match så ska han vara förbannat säker på sin sak. I det här fallet vittnar det inte bara om att linjedomaren är inkompetent, utan framförallt att han har en riktigt dålig attityd till sitt uppdrag. Säger som Farbror: Byt hobby.

Annars kändes det som att vi mådde väldigt bra av att möta en motståndare som vill ha mycket boll och föra matchen. En hedersam förlust känns alldeles OK i det här läget. Roligast var det att se Dillan, tycker verkligen att det är dags att överväga att spela honom från start snart. Visst, han är ung. Men nog borde vi kunna ha en nittonårig mittback när andra lag i serien kan ha en hel startelva med en snittålder på nitton?
Kul också att Västra var bra och att kalmariterna uppskattade oss. Fick läsa följande på ett annat fotbollsforum:

"Sanningen att säga har jag inte hört någon klack någonsin med ett så brett register av ramsor och sånger. Synd att ert lag inte håller samma klass. Jag skulle ju bra mycket hellre se Sirius i allsvenskan än t ex BP..."
Den där linjedomaren hängde inte med i det, förhållandevis låga, matchtempot. Han låg i princip inte i linje en enda gång. Vilket ledde till att han bara vinkade någon enstaka offside under 90 min. För vad det gällde offsides så valde han att följa devisen "hellre fria än fälla". Straffsituationen var åt helvete. Han hade kunnat kompensera i andra genom att ge Sirius en straff i en situation som var lika lite, men inte mindre, straff än den Kalmar fick. Men det gjorde han som bekant inte. Mupp.
Skit att det skall vara så svårt att vinna. Skit att det var så lite folk. Men underbart att se kämpatakterna och tusen plus till Västra.

Och Dillan, vilken framfart. Kango var också härlig att se. Stort plus till hela Sirius, som jag svurit litegranna över de senaste veckorna. Stolta över insatsen skall ni vara, Blåsvarta! Nu springer vi hem den där djävla Norrettan så får vi ta cupen nästa år!
Oj, rörde ihop det med alla trådar. Ska ju stå här inne:

Highlights-analys:
- Straffen ÄR felaktig. Möjligt, om man ska vara väldigt, väldigt snäll en frispark utanför straffområdet då Fernis touchar motståndarspelaren lite. Men i boxen rör inte Fernis sin spelare. Eller okej, han snuddar hans axel för en millisekund. Men straff? Inte en chans.
- Straffen är usel (sportsligt!) – men räddningen ska inte förtas. Bravo, Bylle.
- El Sirius måste få lite bättre bollkontroll/näsa för mål. Andra matchen på rad han bränner superläge.
- Fint förarbete av Kango som leder till Sirius straffsituation. Faktum är att Wastå är på Ante. Med benen. Han träffar inte bollen. Riktigt osmart av honom att göra så i den delen av straffområdet, nu hade han ju bara tur att domaren friade.
- Mycket riktigt stöter Fernis fel vid 0-1. Jag förstår inte varför han ska stöta och försöka bryta uppe vid mittlinjen. Så brytsäker är han inte och man vet om att Kalmar är snabba i omställningar vilket även Hasse får erfara då han blir förbisprungen.