Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Valsta Syrianska - IK Sirius (mån 13/6 kl 19)

Frågetecken:
Jonas Bylund (utskriven från sjukan, men kan ej träna de närmaste dagarna)

Linus Smedjegården (axelskada)
Daniel Fernberg (febersjuk)
Haisem Ismail (inte hundraprocentig)
Viktor Lövgren (överansträngd magmuskel, spelade dock senaste Gusk-matchen)

Daniel Blomgren (inte hundraprocentig)
Kim Skoglund (dålig i halsen)
Johan Claesson (halsfluss)
Petter Österberg (halsfluss)

Emir Smajic (inte hundraprocentig)
Alagie Sosseh (hur mår han efter landslagsturnén och så?)

Riktigt allvarlig skadesituation just nu alltså. Hoppas flera kurerar sig. Blir tufft detta. Tagga!
Bylle
Blomman - OZ - Dillan - Haisem
Petter - Kim - Clage - Moses
Sosseh - Sunday

Om alla är friska dådå. I Linus frånvaro tycker jag att Blomman är den som skött sig klart bäst på högerbacken, det blir alldeles för stabbigt med Dillan eller Fernis där. Möjligtvis att en frisk Lövgren skulle kunna spela där, om man absolut vill ha Blomman på mittfältet. OZ vs Dillan vs Fernis är rätt svårt tycker jag, visst att Fernberg gjort bort sig ett par gånger men däremellan har han definitivt spelat upp sig från tidigare säsonger. Men han faller på de där misstagen, som jag inte tycker mig ha sett från Dillan och OZ. Kim och Clage är väl ganska klara i mitten, och jag har svårt att sätta några andra än Petter och Moses på kanterna. Skulle vara Kango isåfall, för jag tycker inte att El Sirius tillför något mer än Moses just nu, varken defensivt eller offensivt. Anfallet är också lite svårt, Emir och Ante har ju gjort lite mål men på hemmaplan har vi ju inte direkt fått se dem i superslag. Sosseh tyckte jag nästan var sämst på plan de två första hemmamatcherna men han har ryckt upp sig, och Sundays inhopp senast bådade gott. Kan tycka att Sunday och Sosseh har lite för lika spelstil för att spela bredvid varandra på topp, ingen av dem sticker särskilt mycket i djupled utan agerar mer target, men ja... Emir bredvid Sosseh då kanske.
Hur är det med sjukstugan? Någon som hört något?
Jag hoppas verkligen att alla sjuklingar har tillfrisknat och att Sosseh har landat i Sverige. Då skulle jag kunna tänka mig följande elva:

Bylle - Blomman, OZ, Fernberg, Haisem - Clage, Kim, Petter - Emir, Sosseh, Moses

Riktigt läskig match på måndag.
Moses avstängd efter det röda i U21. Fan, horribelt! Onödigt!
"Enligt tränaren Andreas Brännström är det bara Jonas Bylund som fortfarande besväras av halsont och är ett osäkert kort inför derbyt. På skadelistan finns fortfarande Linus Smedjegården (axeln) och Ian Sirelius, som åkte på en smäll i senaste matchen. Saknas gör också Moses Ogbu, som är avstängd efter ett rött kort i U21-laget. Däremot är Alagie Sosseh tillbaka efter sitt landslagsuppdrag."

Citat från UNT, 13/6-11
Önskad startelva:
Bylle
Blomman - OZ - Dillan - Hasse
Petter - Clage - Kim
Sunday - Sosseh - Emir
Ja, inte så dumt. Fast byt plats på Blomman och Dillan så blir det bra.
Smaksak. Tycker att Blomman var riktigt bra som högerback när han spelade där, samtidigt som jag tycker att Dillan kom bort sig lite lätt där utan att direkt göra bort sig. Då känns han bättre på sin vanliga position - som mittback. Eller så låter man Fernis få ännu ett förtroende där? Fast å andra sidan har han ju inte känt sig 100 %:ig i veckan av rapporterna att döma så jag ser nog gärna den backlinjen som jag skrev. Alla på sin plats.

Petter-Clage-Kim känns ganska så gjutna där i mitten i mina ögon. Tre bollskickliga slitvargar, där Clages vingar trivs såväl centralt som på kanten. Kan bli spännande.

Framåt känns egentligen enbart Sosseh helt given. Han har varit klart bäst i mitt tycke och här ser han ut att trivas rätt så bra i mitten, stor och stark som han är. Ante har allt annat än imponerat på Studan, men brukar ju som bekant spela bättre på bortaplan så kanske att han ska starta ändå. Annars tycker jag Sunday från start känns frestande. Emir har kanske inte heller rosat marknaden, men är i mina ögon ett ynka snäpp hetare än Ante i alla fall.

Och förresten, snälla säg att Bylle kan stå (inget ont om Alpen, men Bylle är Bylle!).
Ante före Emir alla dagar i veckan tycker jag som det ser ut nu. Anledningen: Ante tillför laget en hel del även när han är dålig. jag föredrar också Fernberg och OZ som mittbackspar. Men mest är jag nervös för Alpens nya test mot ett par vassa offensiva krafter.
Är det klart att Bylle inte lirar? Uh...
Ingen höjdar match men tre jävligt sköna poäng!
exakt SÅ kul kan det va på fotboll..
Vilken otroligt lättnad! Kändes onödigt nervöst vid ställning 1-1 och en man mer i princip hela den andra halvleken. Vi lyckades inte alls med att pressa dem. Samtidigt har Valsta rätt god moral, man vann till exempel förra matchen med en man mindre. Toni A btw, den snubben kan bli bra när han mognat och slutar göra idiotiska saker på planen. Den dagen vill jag se honom i Sirius. Första 45' var trots allt bättre, flera fina chanser skapades och det vore ju klart mer logiskt med 2-0 än 1-1 som halvtidsresultatet var. Alpens höga utgångsposition var rätt uppseendeväckande den här matchen med, men det gick ju vägen även om han hade en portion tur möjligen. Kul också att Ante fick visa styrkor i dag, som sagt, borta-Ante är bevisligen en helt annan än hemma-Ante. Rätt så schizo. Sjukt viktigt att det blev tre pinnar till slut. Siiiii!
Tänkte inte specifikt på hur Arapovic skötte sig, men man kan ju inte påstå att Valstas försvarsspel kändes förtroendeingivande medan han var på planen.
Den här matchen var inte så kul att analysera verkar det som. Eller så kanske debatterna har förflyttats till pester som Facebook och UNT:s kommentarsfält. ;)

Den här matchen var inte så kul att analysera verkar det som. Eller så kanske debatterna har förflyttats till pester som Facebook och UNT:s kommentarsfält. ;)

För min del beror det mest på att jag nästan bara läser VS på telefonen, och det är så attans bökigt att skriva mer är tre meningar. Det tar sån tid. Och jag surfr mest på telefonen när jag bajsar, och det är ju sällan man är så dålig i magen att man hinner med en matchanalys...
Har man vunnit behöver man ju inte analysera nåt... ;)

[quote1308119851=Joint]

För min del beror det mest på att jag nästan bara läser VS på telefonen, och det är så attans bökigt att skriva mer är tre meningar. Det tar sån tid. Och jag surfr mest på telefonen när jag bajsar, och det är ju sällan man är så dålig i magen att man hinner med en matchanalys...
[/quote1308127989]

Intressant att man alltså kan få vetskap om dina tarmaktiviteter genom att se hur mycket du skriver. Eller inte. :-)
Det är inte utan att man saknar tiden då det var 8 sidor per match. :)
VS Forum numera har visst blivit ett bajsalibi.
Å andra sidan, tre meningar om Valstamatchen känns som överdrivet mycket. Min analys

Skitspel, hårresande misstag och tre pinnar till de goda. Samt en riktigt tjusig enhandsräddning av Valstas målvakt.
Tycker många av kommentarerna efteråt är lite oväntat neggiga. Visst fanns det brister, men vi vann och gjorde det helt rättvist. Inledningen var dessutom riktigt bra tycker jag, vi hade haft tre bollar i nät och en i ribban efter 35 minuter.
Det här var en match som blev onödigt spännande och jobbig att beskåda. Sirius borde ha avgjort matchen den första halvtimmen. Ante och Blomman var bäst i blåsvart.

Tre meningar, inte författade på toaletten.
Joint >> Delar av svaret måste ju ligga i att sidan fortfarande funkar lite som den vill och att nya inte kan regga sig.
Vi fick även mycket konkurrens från Walzta Boyz.
Två nya röda till Valsta i dag....'nuff said!
Inte helt oväntat tycker Elfgren att det direkta röda kortet var felaktigt.
Fast det tyckte i ärlighetens namn UFC-folket också.