Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sommarsilly 2011

Drar igång denna tråd då tydligen Robert Bartley provspelade som mittback i U21 härom dagen. Det finns som sagt en ung lovande försvarsspelare med det namnet i Chesham United. Någon som vet något mer?
När öppnar och stänger det där mystiska fönstret?
Det är visst öppet hela augusti. Varför kollade jag inte upp det innan jag frågade?

En lovande engelsk mittback låter ju mysigt.
Är i grunden skeptisk till agenttjatade provspelare, men man får väl ta och spana in Khaleds engelsman innan man uttalarsig.
UNT hakar på och nämner också att Sirius är intresserade av GUSK:s amerikanske mittback Greg Rosenthal.
Nu har jag sett vår engelske vän, och jag skulle bli oerhört förvånad om han är kvar ens till nästa U21.
Det går ju inte att ha en Siriusrelaterad silly utan att nämna Gurra. Efter 10 spelade omgångar i årets superetta har han gjort 5 inhopp på sammanlagt 19 min.
Tragiskt.
Det ser dock annorlunda ut när Norling gick. Igår spelade Gurra 50 okej minuter när Torsten fick gå ut med skada. Skulle bedöma det som helt osannolikt att Gurra går till Sirius i sommar nu när han nog är närmare elvan än på länge. Och dessutom har ju inte Sirius råd att lösa honom från kontraktet.
Men Ågerup von Anka har råd :-)

Men Ågerup von Anka har råd :-)

UPPLANDS SPELARUTVECKLING AB:
"Bolaget ska äga och förvalta lös och fast egendom, kartlägga och finasiera talangfulla och utvecklingsbara idrottsutövare i syfte att stödja och utveckla verksamheten i första hand inom Sirius"

Gurra kanske kan klassas som "lös egendom"?
Robert Bartley spelade åter i U21 härom dagen. Jag vill ha en mittback, men det ska vara en som går rakt in i startelvan. Mittbackspositionen är den enda position där jag i nuläget inte känner mig helt övertygad om att vi har spelare som håller i superettan.
Passade på att kolla in GUSK:s mittback Greg igår när de spelade 2-2 mot Spårvägen. Tyckte han såg rätt stabil ut, bra på skallen, placeringssäker, något enstaka mindre misstag men i stort helt okey. Svårt att säga om han skulle tillföra något men han såg i alla fall minst lika bollsäker ut som Oscar och Fernis. I övrigt en match med riktigt uselt spel i första halvlek, roligare i andra där GUSK borde stängt matchen. Philip var riktigt snabb och alert, snygg pass till första målet men väger fortfarande alldeles för lätt i närkamper, Viktor märktes inte så mycket, Martin Östlund såg stabil och bra ut.
Osannolik övergång eller ej, men härom dagen fick Gurra hoppa in i 91:a minuten...

Niclas Hedström (P95-landslagsmålvakt) är förlorad. Till Elfsborg.

http://www.knivstabygden.se/sigtunabygden/sport/knivstamalvakt-gar-till-elfsborg-1377095.aspx

Riktigt trist...
Örat mot marken:
En mittback med bra meriter från ett sydeuropeiskt land på ingång. Ska provspela i Leicester-matchen enligt uppgiftslämnaren. Ska ha spelat i det laget som Sunday var på väg till, enligt ryktet. Mer säger/vet jag inte.

Örat mot marken:
En mittback med bra meriter från ett sydeuropeiskt land på ingång. Ska provspela i Leicester-matchen enligt uppgiftslämnaren. Ska ha spelat i det laget som Sunday var på väg till, enligt ryktet. Mer säger/vet jag inte.

Man vet ju vilket namn man vill nysta fram där. Tyvärr lär dock helvetet frysa innan AS Monaco visar intresse för Sunday.
Det var väl Partizan Belgrad som sades visa det intresset?
IKS tar steg på utvecklingskurvan. Den sportsliga ledningen har identifierad ett fåtal spelare som kan komma att få chansen att bli Blåsvarta under Augusti månad. Förhoppningsvis slipper vi att det dyker upp ledare och spelare som har fått kontrakt av andra anledningar än en välgrundad behovsanalys.

Om Sosseh är en sjua på den tiogradiga wow-skalan så anser kunniga förståsigpåare att De Fåtaliga har en wow-faktor på 6-8.

Det är fortfarande långt ifrån klart att det går att lösa situationen för De Fåtaliga som alla har kontrakt. Dessutom bedrivs större delen av Silly Season under den del av året när vår kära klubb passificeras av att dom flesta av beslutsfattarna åker på semester.

Källan slingrade sig framgångsrikt undan alla frågor om De Fåtaliga inkluderar en längre mittback med Södertäljeanknytning.

Man vet ju vilket namn man vill nysta fram där. Tyvärr lär dock helvetet frysa innan AS Monaco visar intresse för Sunday.

Nä, det är inte Petter Hansson det gäller.
Petter Hansson förlängde med Monaco. Kom hem Gurra!
Fattar inte att folk seriöst gick och hoppades på Petter Hansson. Det hade varit för bra för att vara sant. Gurra däremot? Har Assyriska stort intresse av att ha kvar den - för deras del - dussinspelaren? Kan väl inte röra sig om SÅ mycket cash för att köpa ut honom därifrån? Svårt att tänka mig att Gurra stormtrivs i Södertälje-situationen. Förra året blev han ju utlånad till FC Trollhättan. Kan inte AFF ta och låna ut honom i år igen? Om de inte vill släppa honom gratis eller för en mindre summa. En mittback skulle smaka. Noterar förresten att Gurra sitter på bänken i dag igen.
Gurra, kom hem för vi längtar efter dig
Kom innan sommar'n är slut, lilla Gurra

Tåget har gått, och till hösten blir det kval
Stjärnorna syns snart på himlen igen

Allt jag vill ha är en mittback som är kall
Ingenting annat det kostar för mycket
På våran plan är för många blåa bär
Och snea sparkar gör backarna där

Läktarn är varm och vi hejar varje dag
och jag hojtar med utan att bli rädd
för nu rimmar vi så bra

Vi har så fint, nu i vårat lilla gäng
Och en fin idé har vi också sett
En som nog kan ta poäng

Detta har jag
Skrivit nästan bara själv
Och vi vill se dig som mittback till hösten
Gurra, kom hem, jättestort blir vårat tack
Nu slutar brevet från din lilla klack

[quote]
Gurra, kom hem för vi längtar efter dig
Kom innan sommar'n är slut, lilla Gurra....osv

GILLA, GILLA, GILLA

Hade precis själv börjat skalda på samma tema och melodi men det behövs ju inte nu. Nästan så man skulle åka till Tälje och sjunga hem honom ;-)

Även om Assarna skulle kunna tänka sig att låna ut honom så har inte Sirius råd med den lönen.
EZ briljerade i halvtid senast, men hur är det egentligen med honom? Kommer han att kunna spela i höst? Om inte så är vi ganska tunna centralt på mitten. Bakom Blomman, Clage och Kim finns egentligen inte så mycket att välja på och en förstärkning under sommaren känns ganska viktig. Det sägs ju att Sunshine synts på Studan relativt regelbundet under senare tid. Hemlängtan?
Kanske är en av "de fåtaliga" en central mittfältare?

Även om Assarna skulle kunna tänka sig att låna ut honom så har inte Sirius råd med den lönen.

Men vi skulle haft råd med Petter Hanssons lön? ;-)

Zeke Dombrowski är klubblös... :-)
Figo är i stan...
Jag såg Figo skrämma en snok i Stadsparken.
Vad gör han här?
snokar uppenbarligen
provtränar med unik
Lustigt att ingen skrivit några tankar kring provspelarna i Leicester-matchen. (Obs. Jag såg inte matchen själv)

Tommy Lycén. Tyckte att han gjorde ett ganska bra jobb i GAIS innan skadebekymrena. Jag tror att han skulle vara en bra värvning på div 1-nivå om han är hel och motiverad.

Nate Weiss. Vet inte ett dugg om spelaren. Har haft en brokig "meny" av lag som han spelat i:
2008 Longford Town 4 (0)
2009 Adolfsbergs IK 10 (0)
2010 FK Jelgava 20 (4)
2011 Tenhults IF 9 (0)
Han provspelade för Djurgården 2008 också.

Samson Nwabueze. Vet naturligtvis inget om spelaren. Spelade mittfältare i matchen men är, enligt hemsidan [link=http://www.football-talent.net/Samson_Nwabueze-3_7-59825-11.html]Football-talent.net[/link], vänster/mittback. Har spelat i något lägredivisionslag i Rumänien, om jag fattat det hela rätt. Är det ännu en av Innocent Okekes (Sunday och Moses agent) adeptrar?

Pontus Silfver. Lovande spelare som verkar ha hamnat i frysboxen hos Giffarna. Gjorde 18 matcher i Superettan ifjol, 16 inhopp och 2 från start. Bara 2 inhopp denna säsong...Kanske dags för ett lån?
http://st.nu/sport/gif/1.3706010-silfver-stalldes-mot-svennis-
Men är en central mittfältare verkligen vad vi behöver?

Slutligen, namnlösa spelaren som jag nämnde tidigare i tråden kom inte till spel. Det jag hade fått berättat för mig var att en mittback med efternamn Dejan, som spelat i Partizan Belgrad, skulle komma hit för provspel. Oklart varför det inte blev så eller om det bara var ett löst rykte.
Det var så många att det var galet svårt att hålla reda på dem. Vissa från Gusk kan nog räknas till provspelarna också. Generellt sett gjorde inte heller någon bort sig och det är försvånansvärt hur bra de spelade ihop.

Samson Nwabueze började osynligt men kom in i spelet och styrde anfallspelet på ett utmärkt sätt. Kan han hålla den nivån är han intressant och skulle kanske vara det som får igång det offensiva spelet.

Tommy Lycén skötte sig utmärkt och torde vara ett i det närmaste solklart alternativ.

Bäst i Sirius var annars Garcia och Berglund. Moses var inte dum alls och Bale gjorde nog sin bästa match på länge. Jesper Nyholm var intressant att se och gjorde många kvalificerade insatser, inte minst skottet som nästan gick in.
Tycker att Samson utmärkte sig som sämst på plan jag. Annars var det rätt grått.
De som imponerade mest på mig var Rosenthal, Weiss och Silfver. Lycén var i stort sett osynlig.
UNT tyckte också att Samson var sämst, så åsikterna går uppenbarligen isär. Själv hoppas jag att det blir något med någon av jänkarna Weiss eller Rosenthal, så man får läsa fler schyssta rapporter om Sirius på Yanks Abroad. Som f.ö. också skriver lite om Weiss här:

http://yanks-abroad.com/get.php?mode=content&id=7965
Ja, gärna en amerikan i Sirius. Det har ju funkat bra förr.
Jag tyckte personligen att det var den bästa Sirius-match jag sett i år. Snabbt passningsspel till rätt adress. Byt ut hela laget helt enkelt.
Fan va illa om apans analys stämmer
Var vi inte lite bättre i matchen mot Kalmar? Det är lättare att vara bra mot ordentligt motstånd. Apan har dock en poäng i att passningsspelet var snabbare än vanligt, särskilt på mittfältet, men adresseringen bör kuna bli bättre.
Det jag slogs av i efterhand är att det är synd att inte fler unga förmågor får mer chanser i A-truppen, typ Philip. Visserligen har han fått några chanser och kanske inte varit lysande men jag tror att det måste till att dessa yngre förmågor får chanser och utvecklas för att man på allvar ska kunna etablera sig högre upp i seriesystemet då det är dessa som kan inbringa cash. Aljaderi är också en sån som skulle vara kul att se, nu såg jag honom bara slå två hörnor typ men dom var av mycket god kvalité. Jag kan tänka mig att han kommer ha gjort ca 15 min i A-laget när han går till allsvensk klubb där han gör snabb succé. Fast jag har för dålig koll för att uttala mig egentligen men det skulle kännas väldigt mycket Sirius.
Ja jo, det är ju en känsla man har ibland. Men om man tänker på det har ju kidsen fått rätt mycket chanser. Philip har spelat en hel del i fjol, och en del på försäsongen men inte lyckats peta Linus. Och I GUSK får han lira varje vecka. Tycker det är bra. Dillan har också spelat en hel del och gjort sig bofast i truppen. Moses också. Alpsten fick mer tid än man nog förväntat sig och gjorde det bra. Principen måste ju dock vara att de ska vara bättre i en viss roll än den de konkurrerar med för att få spela. Tycker nog att det finns en uppsjö bra matchningsalternativ för lovande kids i Sirius - jämför med bara en handfull år sedan då vi inte hade U21 och inte avtal med GUSK.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article13336704.ab

Snubben var ju med mot Leicester...

Skumt eller snabba ryck! MP ville ju ha kvar sina utlånade mittbackar hela hösten enl unt(?)
Undrar om det blir något med silfver. Han verkar vara sjätteval på de två mer offensiva mittfältsplatserna i giffarna, så det ska mycket till innan han får speltid där. Det silfver skulle kunna bidra med i sirius är lite högre passningstempo. Han är också riktigt snabb, har rätt bra blick för spelet och jobbar åt bägge håll. Hans största svaghet är att han är lite vek i närkamperna och i luften. När han fått spela i giffarnas a-lag så har det ofta varit som ytter, så det går att använda honom även där.
Det känns lite trist att sirius i första hand måste lägga sina sommarsillyresurser på en målvakt som troligast inte kommer att spela, men allt annat vore lite väl mycket gambling.
I övrigt så hoppas jag att man kan hitta en mittbacksförstärkning. Det skulle verkligen kunna ge laget fler spelsätt, oavsett om det är fernis eller blomman som får ge upp sin mittbacksstartplats.

http://www.unt.se/sport/gale-kan-oppna-dorren-for-gurra-1404528.aspx

Frågan är om Gurra vill?

http://www.unt.se/sport/gale-kan-oppna-dorren-for-gurra-1404528.aspx

Frågan är om Gurra vill?

Ja, han lär ju vara tvungen att gå ner i lön och sysselsättningsgrad i alla fall.
Välkommen Carl Nyström!
En mittback från en toppkonkurrent och dessutom en som varit lagkapten i samtliga matcher utom en, när har varit avstängd, och född -90.
Detta är en värvning i min smak. Me like.
Ja det känns ju jävligt bra! Välkommen Calle!
Verkar mycket lovande.
Välkommen! Det låter ju bra på sikt. Dock lite orolig just nu för ett mittlås med en snittålder på typ 21 år. Men man får lov att säga att dessa två ändå har skramlat ihop lite rutin genom åren ändå. Hoppas det blir bra. Att han är en snackar-typ på planen ser jag verkligen som positivt. Det har saknats.

Bale är ju denna sommar inte riktigt aktuell för storklubbar som Partizan Belgrad (he, he) utan snarare Husqvarna FF. Han gjorde faktiskt mål för dem i träningsmatchen.
"Den ende som fortfarande är aktuell är just Sunday Bale.
- Han har vissa kvaliteter, han är en bra targetspelare och ger oss något som vi inte har. Men han gjorde ingen jättematch i dag, och vi avvaktar i nuläget, säger Iskander."

"- Vi har en forward från Superettan på gång in, det avgörs i veckan om det blir något. Blir det inget där är Sunday Bale aktuell."
http://jnytt.se/nyhet/41498/hff-nobbar-provspelare
Träningsmatch ikväll! Är Calle spelklar?
Jag tycker calle "erik kaviar viking" var fullt duglig och är mycket nöjd över att vi norpat honom från väsby.
Trots skräpigt motstånd tycker jag också att Nyström gav ett mycket bra första intryck. Verkade lugn, stark och bekväm med bollen och startade många anfall med en snabb, hård och precis pass upp i banan. Om han också är hyfsat snabb (vilket inte jag kan bedöma efter denna match iaf) känns han som ett riktigt fynd, annars bara skitbra!
Vi har tydligen fått en ny mittfältare:

http://www.hammarbyfotboll.se/se/lagen/a-laget/spelare/?playerid=827&teamId=177
De verkar ju inte jättelessna på Hammarbys SF-forum över att bli av med Moggia. Well, hoppas de får anledning att ångra sig.
Nä, alla bajare verkar ha velat bli av med snubben ett tag. Men det är väl just därför han kommer att göra toksuccé här och stänka in ett hattrick på Söderstadion nästa söndag! Hoppashoppashoppas.
Han kommer att blomma upp hos oss. Välkommen!
http://www.unt.se/sport/atanackovic-ny-malvakt-i-sirius-1421283.aspx
Gillar verkligen hans inställning! Ändå schysst att de ser Alpen som den riktige andrekillen.
Intressant. Undrar om jag kommer få se honom spela i blåsvart. Fast om jag sett honom i Vasalunds tröja är jag tveksam. Jag har minnen av osäkra målvakter i Vasalund.
Intressant att vi norpat talanger (?) från närliggande seriekonkurrenter i form av: FCVU, HTFF och VIF. Sirius verkar blivit en attraktiv klubb att gå till för (unga) spelare på den här nivån.

Lite synd att kontraktet med Marko är på korttid, hade kunnat varit bra på sikt kanske. Å andra sidan känns det ju tryggt att ha en bra back-up/konkurrenssituation under hela hösten.

Hoppas att Carlos kan blomma ut på nytt här - en ironiserad "supertalang".
3 in och 0 ut. Bra utdelning hittills under sillyn. Tre veckor kvar och Gurra verkar fortsatt iskall i Assyriska.
GUSK plockar över Ekstrand och Tourang från UNIK.
Mani också? Trodde Mani hade kontrakt med UNIK, men det kanske kostar typ 1,50 att lösa ett Div 3-kontrakt.
Eller så har hade ett kontrakt med en klausul som gav honom rätt att lämna för klubbar i högre divisioner. Om han nu ens hade ett kontrakt värt namnet.
Mani klarar definitivt fortfarande att spela div2 och glänsa
Khaled har blivit chefsscout hos MP i Djurgården. Hoppas att de inte snor någon blåsvart spelare.
Två veckors silly kvar och jag kan inte låta bli att notera att Gurra inte ens satt på bänken i Assyriskas senaste match.
Frågan är dock om Gurra är intresserad av att komma tillbaka till Sirius än. Gurra kommer inte att bli heltidsproffs här. Han lär knappast ens kunna vänta sig nämnvärt bättre villkor än när han spelade här sist med tanke på att han mest nött bänk sen han stack. Tror vi får vänta och se vad han har för alternativ efter säsongen och vilka krav han har om han anser Sirius vara ett tänkbart alternativ. Kan tänka mig ett scenario där han tränar med Sirius medan han ser över sina alternativ och sedan eventuellt kritar för oss framåt mars. Når vi Superettan lär dock chanserna öka att få tillbaka honom om han finns någorlunda högt upp på Brännans önskelista.
Om jag tar mig friheten att fritt tolka [link=http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=1093110&bloggentry=1432026]Hundstjärnans blogg i UNT[/link] så verkar det ju trots allt som att Gurra kan tänkas vara aktuell att lånas ut med full lön betald. Jag har fått för mig att han satt på ett utgående kontrakt. Men när jag googlade lite nu i morse hittade jag en gammal [link=http://fotbolltransfers.com/site/news/7646.html]artikel på Fotbolltransfers[/link] där det står att han har ett kontrakt som löper även över nästa säsong. Vilket naturligtvis gör tanken på en betald utlåning betydligt rimligare.
Med Khaled i Djurgårn så ökar väl chansen/möjligheten att få nån av nigerianerna såld dit
Behöver Djurgården verkligen fler spelare som missar öppet mål match efter match?
Ryktet som Hundstjärnan bloggar om är ju oerhört intressant, men det kan ju finnas andra klubbar än Sirius som kan bli aktuella.
Jag tror det blir Sirius.
Ja han var ju på Vikingavallen idag iaf...
http://allehanda.se/sport/1.3804465-daniel-hoch-till-algarna-
Ha ha!
"– Jag har inte tränat fotboll på ett tag, men är ändå i bra fysisk form."
vilken hjälte
Jag såg honom faktiskt på Stockholms station för några veckor sedan och han såg ut att vara i prima form, slankare än på slutet i Sirius och allmänt välmående.
http://allehanda.se/sport/1.3835156-hoch-klar-for-algarna
När åker vi till Härnösand?
Jag hade varit på. :-)
Har besökt Enavallen i år och sett ESK en match, de var obehagligt unga och duktiga. Sedan irriterar det mig lite att ESK haft ögonen på Erik Andersson så pass länge, och i sommar knutit till sig honom. Han gjorde 19 mål i division 4 i år på lika många matcher typ och var en av de bättre i UNIK i år i division 3. De första två matcherna har han gjort tre mål, som hade kunnat varit det dubbla. Lovande spelartyp, stor och stark forwardstyp.
Den 20-årige ghananske mittfältaren Rennell Adjetey hade jag inte heller haft något emot att se i Sirius grundat på den succédebut han gjorde. Det som stör mig allra mest där är att allas vår Supar-Bo agerat scout åt ESK och även står för hans kostnader under hösten. Han kunde scoutat lite när han var här, tycker jag...

Jag hade varit på. :-)
Har besökt Enavallen i år och sett ESK en match, de var obehagligt unga och duktiga. Sedan irriterar det mig lite att ESK haft ögonen på Erik Andersson så pass länge, och i sommar knutit till sig honom. Han gjorde 19 mål i division 4 i år på lika många matcher typ och var en av de bättre i UNIK i år i division 3. De första två matcherna har han gjort tre mål, som hade kunnat varit det dubbla. Lovande spelartyp, stor och stark forwardstyp.
Den 20-årige ghananske mittfältaren Rennell Adjetey hade jag inte heller haft något emot att se i Sirius grundat på den succédebut han gjorde. Det som stör mig allra mest där är att allas vår Supar-Bo agerat scout åt ESK och även står för hans kostnader under hösten. Han kunde scoutat lite när han var här, tycker jag...

Om de är så bra som du säger får vi hoppas att Sirius representanter knallar in på ESKs kansli, smackar några snokar blåa och svarta för att sedan lugnt och sakligt förklara att spelarna i fråga nu tillhör IK Sirius. Sen är det bara att köra hem till Uppsala med spelarna i bagageluckan.
Jointen har berömt ESK och kallat det "distriktets bästa fotboll just nu". Han verkar trivas i Dynghåla. :)

För övrigt känns Älgarna som en passande nivå för fylle-Hoch.
hur går det med Gurra? nånsom hört nåt?
Jointen har berömt ESK och kallat det "distriktets bästa fotboll just nu". Han verkar trivas i Dynghåla. :)

För övrigt känns Älgarna som en passande nivå för fylle-Hoch.

Om jag kan jinxa ESK så gör jag det mer än gärna!

För övrigt känns det som en Hoch-effekt direkt i Älgarna. Assist och seger med 2-1 mot Anundsjö.
Kan ni inte ta det där tramset på er egen chat
Men är det jobbigt eller? Ingen tvingar dig att lusläsa alla inlägg här. Förresten så trollar jag bara Jointen.
Assyriska och Gurra har i samförstånd rivit kontraktet...

Assyriska och Gurra har i samförstånd rivit kontraktet...

Inte oväntat. Nu återstår det att se om han kan tänka sig att gå ner i lön och anställningsgrad för att spela i blåsvart. Skulle dock kunna tänka mig att han skriver på ett kontrakt säsongen ut med någon klubb i Superettans bottenskikt.

Sen tvingar min okunnighet mig att ställa en faktafråga. Hundstjärnan skriver att Gurra har två dagar på sig att hitta en ny klubb. Jag hade fått för mig att kontraktslösa spelare kan signas även efter transferfönstrets stängning men det är alltså fel? Men det kanske är skillnad på nationella och internationella regler och/eller när spelaren senast var registrerad?
Med Gurra i laget tror jag att chansen till avancemang stiger med ungefär 40%. Publiksnittet lär väl stiga med ett par hundra per match också. Jag skulle nog tycka att det var en risk värd att ta. Vad kostar en utebliven superettaplats? Kanske det finns någon klubb som är villig att på stående skriva flerårskontrakt med honom. Då blir det svårare att konkurrera.
Samtidigt kanske man ska komma ihåg att sist han kritade ett kontrakt med Sirius så låg vi Superettan och det var lik förbannat deltid som gällde då. Sedan dess har han i stort sett spelat en höst i Trollhättan och gjort lite inhopp med Assyriska. Visst kan det vara frestande att spräcka budgeten för att få hit honom men jag tycker ändå att man bör passa sig för det. Ger vi honom ett flerårigt "lyxkontrakt" höjer vi ribban och lär försvåra såväl förlängningar med befintliga spelare vi vill ha kvar samt vid löneförhandlingar med nya meriterade spelare om vi går upp. Gurra är bra, inget snack om det, men vi ska inte heller överskatta hans marknadsvärde. Han har begränsat med speltid de senaste åren och Assyriska lyckades inte sälja honom. Det finns säkert andra klubbar i Superettan och division 1 som kan tänkas vara intresserade av hans tjänster, men jag tvivlar på att någon svensk klubb öppnar stora kassavalvet för att få honom. Och skulle han välja Frej eller Dalkurd för pengarnas skull... ja, då tycker jag de kan ta honom. Men jag tror nog han är mer blåsvart än så.
Bra snack. Gurra är en jävligt skön snubbe och man har saknat honom rejält. Jag tvivlar iofs på att han skulle göra nämnvärd skillnad på publiksnittet. Så att spräcka budgeten är han inte värd. Det är ingen spelare värd.
Spräcka budgeten på att erbjuda honom ett tvåmånaderskontrakt för att sen utvärdera utifrån avacemang eller inte. I så fall är jag allvarligt oroad för Sirius ekonomi redan nu.
Gurra :)

http://www.siriusfotboll.se/web/article/annu-ett-nyforvarv/
Underbart!
Lovely! Såg Gurra hänga på Studan så sent som i går, så kom ju inte sådär jätteöverraskande. Men så jävla kul. Älska Gurra. Nu får vi ett väldigt profilstarkt lag med Siriushjärtan som Bylle, Clage och Gurra. Och om inte Gurra gått ned sig en massa på sin Assyriska-utflykt så ser jag inte att han inte skulle gå direkt in i startelvan. Nu var i och för sig Fernis riktigt bra senast, men Calle var ju långt ifrån klockren. Fernis-Gurra har spelat ihop förr och varit förhållandevis stabila, Gurra-OZ kanske kan bli ett hett mittlås framöver. Hur som haver, fan vad kul... Välkommen hit, välkommen hem!!!
YIPPIE!!!
Gustaf Segerström är nummer ett.........................!!!
Wohooo!
Kul! Välkommen hem Gurra!
Helt klart en all-time-favorit i klubben! Underbart!
Det är sponsorer som betalar hans lön detta år sen får vi väl se. Men någon budget är alltså inte spräckt.
Just det. Jag såg ju Gurra idag utanför stationen med Lasse Svensson. Då fattade man ju vad som var på gång.
Grymt att kunna få till en sponslösning! Och grymt att Gurra är hemma igen förstås!
Välkommen hem Gurra!
Välkommen tillbaka Gurra! Precis vad vi behövde.
yes!

Grymt att kunna få till en sponslösning! Och grymt att Gurra är hemma igen förstås!

Word.
Alltså över lag är det en jävligt imponernade sommarsilly får man säga. Jag antar att det är ett resultat av det faktiskt finns en hyfsat fungerande organisation i klubben nu med en riktigt sportchef , tränare som får jobba ifred och en styrelse som sätter ramar och fixar resurser utan att lägga sig i det sportsliga. Precis som det ska vara! Det ger ju ett sargat supporterhjärta en smula sinnesfrid faktiskt, för det borgar för en stabil framtid!
Ã…tminstone en stabilARE framtid...

I Gurras debut måste vi köra "För Gustaf Segerström är nummer 1" osv upp till 22 som blir hans nya nummer. :)
Johan P är klar seriesegrare i Ärentuna division 5. 21 mål har det blivit. Kan vi, rent teoretiskt, låna honom nu? ;)