En match där allt annat än 3p är fiasko. Såna matcher brukar jag inte gilla, men en schysst träningsvecka så borde vi fixa det här med.
Sirius-Frej, mån 20:e juni kl 19:00
Det kommer att kännas lite märkligt och läskigt med Gallo i motståndarlaget.
Usch, det är som alltid jävligt nervöst med måstematcher. Tre snabba står på min önskelista så man kan få lite sinnesro resten av matchen.
En match där allt annat än 3p är fiasko.
Känns som den generella storskräcken för Frej från Silly Season har lagt sig en aning.
Det kommer att kännas lite märkligt och läskigt med Gallo i motståndarlaget.
Större delen, eller antagligen hela, backlinjen Sirius mönstrar borde känna Gallo hyfsat väl. Verkar som han ligger bakom en del av det lilla som hänt framåt för Frej i år. Men den kännedom de flesta defensiva blåsvarta spelarna, samt ledarna, har om honom borde vara nog för att ha tillräcklig koll på hans styrkor. Snubben är inte direkt vindsnabb längre och hans små lobbpassningar i djupled kan alla som varit på Studan de fyra senaste säsongerna i sömnen. Nu må han kanske ha en annorlunda roll än han hade i Sirius, men det borde inte spela så stor roll. Bring him on.
Sirius förväntas i år göra något av det svåraste som finns såvida man inte befinner sig på allra yppersta elitnivå, dvs infria ett favoritskap. I allmänhetens ögon kan man i stort sett bara misslyckas förutom i slutet av säsongen om man går upp. Pressen är dessutom som störst på hemmaplan. Och vi vet att i ettan och även i superettan lönar det sig att spela grisfotboll. Och publiken är svårflörtad, vinner man utan att spela snyggt räknas det knappt. Det är ingen tacksam uppgift gänget har. Det visar sig i även i det sparsamma kommenterandet, de flesta inklusive undertecknad håller liksom andan och hoppas att det ska hålla, en förhoppning som man knappt törs uttala. Men jag tror Bylle och resten tycker för mycket om att sjunga segersång för att det ska kunna gå åt helvete. Likväl skrämmer mig såna här matcher mest där bara vinst räknas.
Trots att denna matchen borde vinnas, så känns den otäck. Jag ska dumt nog jinxa matchen än mer...Lite Gutewatch, för alla er Gutelovers:
8 matcher från start, 0 mål.
Garanterat att han gör minst ett mål nu, så vinst 2-1till de goda får vi hoppas på.
8 matcher från start, 0 mål.
Garanterat att han gör minst ett mål nu, så vinst 2-1till de goda får vi hoppas på.
Jag drömde om matchen. Frej hade bara barn på plan och elva utespelare. Planen var sjumanna och bollarna små badbollar. Tillråga på allt ljög jag inte när domaren fråga vad slutresultatet blev. Därför vet jag att det blir 1-1 efter ett felaktigt bortdömt mål.
Sirius-Frej! Hej Hej Hej!
FY FAN VAD KUL JEPPE!
Ja det rimmar ju!
Lite vågat att inte ha en reservmålvakt med i truppen. Bara att hoppas på det bästa.
Antagligen så lär en U19-keeper sitta på bänken, det är bara inte möjligt att tillfälligt lägga in honom i A-truppen på hemsidan.
Jag är lite rädd för den här matchen.
Trots 13 av 15 möjliga poäng så är vi inte i jättestark form spelmässigt.
Frej kan mer än vad tabellen säger, frågan är om det har släppt för dem efter storvinsten senast.
2-1 till oss i blötan inför 898 pers.
Trots 13 av 15 möjliga poäng så är vi inte i jättestark form spelmässigt.
Frej kan mer än vad tabellen säger, frågan är om det har släppt för dem efter storvinsten senast.
2-1 till oss i blötan inför 898 pers.
Skandal missar alex o troligtvis matchen pga jobb men det slutar 1-1 inför 634 tappra.
Det sägs att farbror Frej är skadad...
Ok, nu är man i stan och tänkte se en av mina få matcher per år. Är det folk på Alex innan och från vilken tid?
jag är där från 17 med ett gäng sköna grabbar från uppsala
Krossa Kyrkråttorna! Judas Priest Gallo, jag vill se din gamnacke i dag.
Dags för en tre-etta! FORZA SIRIUS!
Dags för en tre-etta! FORZA SIRIUS!
Mmmmmmmysigt väder! Ibland är det ganska skönt att Västra inte står på västra.
kom förbi alex joint!!!!!
Ingen Gallo enligt Frejs hemmis.
fegis - eller för mycket siriushjärta? hehe
Skönt, då behöver vi bara göra tre mål för att vinna. Gallo hade ju gjort två, nu är det bara Guterstam kvar som gör två.
Skönt, då behöver vi bara göra tre mål för att vinna. Gallo hade ju gjort två, nu är det bara Guterstam kvar som gör två.
Antijinxen! <3
Precis som befarat, suuuuuuck!!!
Ghhaaaaaaannnngggghhhhh!!!!
Jinxteffe som startade tråden...
Den domarn....
Och 0-1 konceptet känner man ju igen. Men en pinne i varje fall.
Och 0-1 konceptet känner man ju igen. Men en pinne i varje fall.
Fiasko.
Väldigt besviken på grabbarna. Att ha långsame Fernis som sista utskott mot ett djupledsstarkt lag är livsfarligt. Och håna Guterstam i all ära, men frilägen missar han inte allt för ofta. Var fan var pressen efter 1-1? Visst såg man att vi gick för 2-1 men framåt slutet såg det håglöst ut och 1-2 var ju nästan närmare. Det pratas om att spela rakt och enkelt, men var fan är den rak- och enkelheten? Det strulas ju in i det sista. Som när Petter tunnlade bort matchens bästa skottläge, för att som så ofta i Sirius, lämna över ansvaret på en annan/snygga till det. Sen kan ju Petter gå ur matchen med godkänt tackvare kvitteringsmålet i alla fall, men de som klagar på Moses bolltapp kan ju ta och räkna Petters också. Och hans uppgivenhet efter det. När Moses tappade boll i dag var han ju inte sen med att försöka vinna tillbaka den i alla fall. Sunday dock, gör väl en okej match, men han kan ju fan inte göra mål! Burgaveln i dag. Alldeles för dåligt. Jag är ganska blind vad gäller anfallare. Jag skiter nästan i om de är "på rätt plats vid rätt tillfälle" så länge de inte gör mål. En anfallares uppgift är att göra mål. Punkt. Det räcker så.
Väldigt besviken på grabbarna. Att ha långsame Fernis som sista utskott mot ett djupledsstarkt lag är livsfarligt. Och håna Guterstam i all ära, men frilägen missar han inte allt för ofta. Var fan var pressen efter 1-1? Visst såg man att vi gick för 2-1 men framåt slutet såg det håglöst ut och 1-2 var ju nästan närmare. Det pratas om att spela rakt och enkelt, men var fan är den rak- och enkelheten? Det strulas ju in i det sista. Som när Petter tunnlade bort matchens bästa skottläge, för att som så ofta i Sirius, lämna över ansvaret på en annan/snygga till det. Sen kan ju Petter gå ur matchen med godkänt tackvare kvitteringsmålet i alla fall, men de som klagar på Moses bolltapp kan ju ta och räkna Petters också. Och hans uppgivenhet efter det. När Moses tappade boll i dag var han ju inte sen med att försöka vinna tillbaka den i alla fall. Sunday dock, gör väl en okej match, men han kan ju fan inte göra mål! Burgaveln i dag. Alldeles för dåligt. Jag är ganska blind vad gäller anfallare. Jag skiter nästan i om de är "på rätt plats vid rätt tillfälle" så länge de inte gör mål. En anfallares uppgift är att göra mål. Punkt. Det räcker så.
Det är krampkänning varje match på Studan numera och spelet är väldigt lättläst för motståndarna.
När börjar bandysäsongen så man får se lite spelglädje och vinnarskallar?
När börjar bandysäsongen så man får se lite spelglädje och vinnarskallar?
Alltså, nää. Det var bara för dåligt. Fram till 0-1 ser det riktigt bra ut, sedan är det Sirius som har övertaget fortfarande men det känns bara allmänt segt och småkasst, och ungefär när regnet kommer med nån halvtimme kvar så blir det katastrofalt dåligt. Uppgivenheten lyser så fruktansvärt tydligt genom hela laget. Jag vet inte hur många gånger någon tappade boll för att sedan stanna upp, grimasera en stund och sen sakta började lunka hemåt igen.
Nä nu börjar det ju gå troll på vårt kära Studan.
Maken till krampaktigt spel är svårt att skåda, eller nja, vi har ju hemmamatch snart igen.
Jag skulle vilja ha mer fart under Clages och Kims fötter. Det går så segt när de ska vända hem och rulla safe till mittback. Våra offensiva spelare sköter sitt ok tycker jag men tog Clage eller Kim en enda djupledsrush idag?
Ante Björkebaum har en del talang, hoppas han kan utvecklas under året.
Maken till krampaktigt spel är svårt att skåda, eller nja, vi har ju hemmamatch snart igen.
Jag skulle vilja ha mer fart under Clages och Kims fötter. Det går så segt när de ska vända hem och rulla safe till mittback. Våra offensiva spelare sköter sitt ok tycker jag men tog Clage eller Kim en enda djupledsrush idag?
Ante Björkebaum har en del talang, hoppas han kan utvecklas under året.
Trött på sklten. Så jävla trött.
Jag skulle vilja ha mer fart under Clages och Kims fötter. Det går så segt när de ska vända hem och rulla safe till mittback.
Precis min tanke när jag vandrade hem efter ännu en jobbig och frustrerande hemmamatch. Vad är det med Sirius och Studan i år?
På väg till jobbet i morse landade en sång i huvet.
Melodi: Guantanamera
Usla på Studan
ja vi e usla på studan
Usla på studan
ja vi e usla på studan
SUCK!!
Melodi: Guantanamera
Usla på Studan
ja vi e usla på studan
Usla på studan
ja vi e usla på studan
SUCK!!
Därför vet jag att det blir 1-1 efter ett felaktigt bortdömt mål.
Bra jinxat! Efter att ha sett highlightsen tycker jag att vi blir rånade på ett mål och en stralle. Nu ska det iofs inte spela någon roll mot tabelljumbon, men nog fan gör det skillnad. Fan vad frustrerande det var igår! Satans helvete.
Själv vaknade man upp med en bitter sweet symphony...
Melodi: Gabbis FC Cluj
När Sirius spelar på hemmaplan
vi blir besvikna på dem varje gång
Hemmalaget har blivit ett bortalag
och vinnarkulturen är väck
För vårat lag är blott och vagt
och de kan ej ge allt de kan
För Sirius klarar icke av; att spela under press
Hey Sirius, hey, hey..
Melodi: Gabbis FC Cluj
När Sirius spelar på hemmaplan
vi blir besvikna på dem varje gång
Hemmalaget har blivit ett bortalag
och vinnarkulturen är väck
För vårat lag är blott och vagt
och de kan ej ge allt de kan
För Sirius klarar icke av; att spela under press
Hey Sirius, hey, hey..
Förutsatt att brännan inte står och blåljuger i paussnacket, varför följer man inte hans order och slår mer långt i andra. Det var ganska många gånger då man hade tre anfallare mot fyra vid backlinjen. Då försöker Blomman, Z eller Kim att spela sig igenom mittfältet, där man är 3 mot 5. Detta i halkan. Det är sådana "konsekventa" felbeslut som gör att man inte vinner matcher. Man försöker spela ett kortpassningsspel som i Spanien, men med otroligt mycket lägre tempo. Då skapar man bara ett gäng halvlägen, för motståndarna tvingas aldrig till de snabba förflyttningar som är svåra och leder till felräkingar. Kim borde vända upp mycket oftare, för han har en fot som hotar.
Jag vill ge Moses en eloge för att han i denna match betydligt oftare försöker gå mot mål och därmed skapar oreda. Motståndarna är rädda för honom, vilket visar sig i antalet försvarare som går på honom när han löper parallellt med straffområdeslinjen. Blomman blir ju sopren. Tyvärr söker Moses en klackning i blindo genom tre gula istället för att slå en enkel passning snett framåt. Jag tycker att det är ett konstigt beslut i läge 0-1, men fantasifullt om det stod 5-0. Men jag antar att han tänkte på de 1114 på studan som helst vill ha underhållning.
Hur kan man vara så okoncentrerad att man upphäver en offside i 5:e minuten? Ok när man är trött, men i ett av matchens första anfall? Jag vill att Linus ska vara tillbaka så att Blomman kan spela mittback. Och jag ser hellre Dillan än Fernis på den andra positionen nästa match. OZ borde dock få tillbaka sin plats efter avstängningen.
F ö anser jag att om Ante ska spela ytter så måste han specialgnuggas i hur han ska löpa. nu kommer passningarna sällan där han vill ha dem, och löpningarna sällan när/där bollinnehavaren vill ha dem.
Jaja, än är det inte kört, men det skulle vara juste att vinna några nu.
Jag vill ge Moses en eloge för att han i denna match betydligt oftare försöker gå mot mål och därmed skapar oreda. Motståndarna är rädda för honom, vilket visar sig i antalet försvarare som går på honom när han löper parallellt med straffområdeslinjen. Blomman blir ju sopren. Tyvärr söker Moses en klackning i blindo genom tre gula istället för att slå en enkel passning snett framåt. Jag tycker att det är ett konstigt beslut i läge 0-1, men fantasifullt om det stod 5-0. Men jag antar att han tänkte på de 1114 på studan som helst vill ha underhållning.
Hur kan man vara så okoncentrerad att man upphäver en offside i 5:e minuten? Ok när man är trött, men i ett av matchens första anfall? Jag vill att Linus ska vara tillbaka så att Blomman kan spela mittback. Och jag ser hellre Dillan än Fernis på den andra positionen nästa match. OZ borde dock få tillbaka sin plats efter avstängningen.
F ö anser jag att om Ante ska spela ytter så måste han specialgnuggas i hur han ska löpa. nu kommer passningarna sällan där han vill ha dem, och löpningarna sällan när/där bollinnehavaren vill ha dem.
Jaja, än är det inte kört, men det skulle vara juste att vinna några nu.
Är OZ verkligen avstängd? Enligt off sidan står han på 2 varningar.
Publiksiffran var helt ok ändå. För att hitta något positivt.
Publiksiffran var helt ok ändå. För att hitta något positivt.
Och jag, som ibland är en grinig gammal gubbe i förtid, kan hitta något negativt direkt med att alla dessa inte lär återkomma i nästa match. Det är då fan att man inte kan bjuda upp! Håller med om att publiksiffran var helt ok. Lär ju dock bli en tresiffrig publiksiffra i nästa match.
OZ lär väl för övrigt inte vara avstängd? ;o)
Jag läste någonstans att denna varnings skulle vara hans tredje. Jag hittar inte källan och om förbundet säger annorlunda så ber jag om ursäkt för felet. Är han frisk och oavstängd så ska han spela, bredvid Blomman. Med bara vettiga passningsfötter med självförtroende i backlinjen så blir det mycket svårare för motståndarna att styra uppspelen. Det skulle möjliggöra tidiga långpass till forward, något som behövs som del av arsenalen framåt.
Vad bra att Moses slapp varning för hans filmning i straffområdet. Att han studsade upp efter fallet utan att kräva något av domarn säger en hel del. Det känns som att han kunde ha gått förbi och passat/skjutit.
Men vi borde fasen ha vunnit med alla våra chanser. Bale hade bra lägen att göra lite mera på. Tufft med offside på två bollar i mål.
Men vi borde fasen ha vunnit med alla våra chanser. Bale hade bra lägen att göra lite mera på. Tufft med offside på två bollar i mål.
Hur i helvete ser linjepajsaren att det är offside på första bortdömda? Det är ju med ett par centimeter i så fall, som han ser igenom flera spelare.
OCH FÖR HELVETE FERNET!!! Hur kan man bara stå och glo och sen inte löpa 100% för att försöka hinna bryta? Han stannar ju upp när han kommer in i straffområdet! Spring och bryt för helvete din sopa!!!
Soklar straff till Moses! Ingen jävla filmning där, han blir solklart fälld.
OCH FÖR HELVETE FERNET!!! Hur kan man bara stå och glo och sen inte löpa 100% för att försöka hinna bryta? Han stannar ju upp när han kommer in i straffområdet! Spring och bryt för helvete din sopa!!!
Soklar straff till Moses! Ingen jävla filmning där, han blir solklart fälld.
Kalle: Titta på highlights på hemsidan. Nog är det kontakt.
Bigbadda: Om linjedomaren står på offsidelinjen, vilket han ska, så är det enkelt. Ser han en blå tröja (förutom passningsläggarens) närmare mål än de gula och bollen så är det offside. Ser han inte det så är det onside. Förutsatt att linjedomaren står där han ska, så kan han alltid se en offsidestående spelare om inte spelaren gömmer sig bakom målvakten. Det går väl inte att se om linjespringaren stod rätt på reprisbilderna.
Att Moses är "offide om sin bevakare" syns på skuggorna. Om han var offside om backen som gick på ante går inte att säga. Däremot ser man att bollen, när ante slår den, är i princip på målgårdslinjen. Moses passerar inte den linjen förrän några bildrutor senare. Passning till spelare bakom bollen alltså och därmed onside. Grattis Frej! Men det får väl jämna ut sig.
Bigbadda: Om linjedomaren står på offsidelinjen, vilket han ska, så är det enkelt. Ser han en blå tröja (förutom passningsläggarens) närmare mål än de gula och bollen så är det offside. Ser han inte det så är det onside. Förutsatt att linjedomaren står där han ska, så kan han alltid se en offsidestående spelare om inte spelaren gömmer sig bakom målvakten. Det går väl inte att se om linjespringaren stod rätt på reprisbilderna.
Att Moses är "offide om sin bevakare" syns på skuggorna. Om han var offside om backen som gick på ante går inte att säga. Däremot ser man att bollen, när ante slår den, är i princip på målgårdslinjen. Moses passerar inte den linjen förrän några bildrutor senare. Passning till spelare bakom bollen alltså och därmed onside. Grattis Frej! Men det får väl jämna ut sig.
BB: Hehe, du kanske förstår varför jag blev lack på linjelallar'n. Sa ju att det max kan ha varit nån cm.