Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Hammarby TFF 28 juni 19.00

Vidare vidare går vår färd. Ny hemmamatch, nu mot seriens kanske svagaste lag. Vi säger väl 1-1.

Jag vill se Linus och Sosseh från start för mer speed och styrka.

Kom igen nu Sirius!!!
Vi har ju uppenbart svårt att förlora, det är vi för bra för, men det saknas den där sista lilla spetsen och inställningen för att trycka in den där förbannade jävla 2-1 bollen. På hemmaplan iaf. En 1-1 match till vore ungefär det värsta som kunde hända, jag orkar bara inte med det. KÄMPA PÅ, SVART Å BLÅ!
Det är dags att bryta den negativa spiralen. Kan vi inte besegra ett, rent ut sagt, juniorlag - har vi absolut ingenting i Superettan att göra. Självrannsakan görs hos ett revanschsuget Sirius som inte heller är nöjda med 1-1 hemma mot bottenlag som Luleå och Frej. Det här vinner vi väl fan med 3 eller 4-0 av bara farten! :)
Ett "juniorlag" som f ö tränas av Klebér Saarenpää.
Åhhh fotbollsinvaliden is back..... (ja, jag är gubbig och grinig i vanlig ordning. Nu mer än någonsin efter alla bandydebackel)
Allt annat än tre poäng i denna match är mycket underkänt.
HTFF har torskat alla sina 5 bortamatcher och gjort 1 mål. Var väl ungefär Frejs statistik inför i måndags också, så det låter som ett perfekt läge för HTFF att få allt att lossna. Men iofs så har dom ingen Guterstam som nödvändigtvis måste göra mål mot Sirius, så det är väl det som talar för Blåsvart då kanske.
det går åt helvete
Självklart kommer ett nytt stjärnskott födas och göra tre mål samt dessutom ta upp storbajen i allsvenskan och vinna vm för Sverige. Så är det.
Nu såg jag inte matchen mot Frej, men av de matcher jag sett är min känsla är att man bör ta sig en rejäl funderare på hur man kan effektivisera spelet. Det finns inget självändamål i att rulla runt bollen. Speciellt inte i pensionärstempo. I slutändan helgar ändamålen medlen. Det är poängen som räknas. Sirius har en trupp som man rimligtvis kan förvänta sig ska ta tre poäng hemma av såväl Luleå som Frej. Även med en bunt skador och sjukdomar. Vi har haft en bra radda förlustfria matcher nu. Men i ärlighetens namn har det varit matcher av den typ vi måste vinna om vi har ambitionen att ta hem serien. Dalkurd borta undantaget. I år har knappast vare sig spelare eller ledare lyckats prestera på ett sätt som matchar truppens potential. Trots det har vi fått med oss en hel del poäng, men vi har Umeå borta innan det vänder och kommer inte Sirius igång på riktigt lär vi ligga nio poäng, eller mer, efter och då har vi i princip samma läge som efter förra våren. Sirius måste, som alla kan se, bli rappare och effektivare men det måste oxå finnas en tydlig plan B när det inte funkar. Det måste finnas strategier och metoder för att till exempel lura upp motståndarna högre i banan eller på andra sätt luckra upp dem när plan A inte funkar.

Självklart kommer ett nytt stjärnskott födas och göra tre mål samt dessutom ta upp storbajen i allsvenskan och vinna vm för Sverige. Så är det.

Vinner han VM för Sverige så är allt förlåtet.
Minns när Jonny Rödlund (tror jag, själv har jag ett mycket dåligt minne) var på Studan och vi skanderade; "Talang, talang, en super-talang" och han var typ 31 och lönnfet och såväl ungdomskontrakt i ManU, som hockeyfrilla var långt borta.

Eftersom vi ändå kommer att torska mot Httf (låter ju som inledningen på en webbadress slår det mig f ö), och behöver fokusera på andra aktiviteter så kan vi väl skandera så vid varje bollkontakt som motståndarna begår?

Klart vi kan! Det skulle vara trevligt om vi ALLA (ja jag med självklart) kunde sjunga en hel match för en gångs skull. Bara pepp, inget gnäll. Jag är dålig på det själv och det är vi alla, så kan inte ni göra det mot HTFF? Själv är jag i Åre så jag kommer inte. :/
Haha bra där. Uppmuntra till allmän sång och sen meddela att man inte kommer.

Haha bra där. Uppmuntra till allmän sång och sen meddela att man inte kommer.

Allsång på Studan med Bigbadda är inställd pga jämtländsk bakfylla.
högst tveksamt om herr BB är bakis dock ;)
"Let's get drunk and puke like hell
To streihgt edge we can't even spell"
BB måtte ha smuttat på flaskan redan vid senaste inlägget. Dyngfull i Åre, ja han är dyngfull i Åre, dyngfull i Åååre!

högst tveksamt om herr BB är bakis dock ;)

Har ingen aning om snubbens dryckesvanor. Jag är som Petter Ö. Nitton av tjugo långskott sitter i stavhoppsställningarna men det tjugonde sitter rakt i krysset. Det här må ha varit ett av de nitton.
Jag är på nykterhetsrörelsens kongresser, så jag kommer vara tokbakis i en vecka.
Jag är på nykterhetsrörelsens kongresser, så jag kommer vara tokbakis i en vecka.

Why drink and drive when you can smoke and fly? :D
Vad pratar man om på sånna? Hur man ska hålla sig ännu nyktrare? Bara dricka destillerat vatten?
Hur man ska påverka samhället t.ex.
Det ska blir intressant att höra vilken låt som spelas under spelarnas inmarsch den här matchen. Senast verkade någon suttit uppe och sett den avgörande NHL-finalen då Shipping up to Boston med Dropkick Murphys spelades. Om det nu ändå ska varieras så vore det kul med någon låt med lite siriuskoppling. Iofs kanske vi kan börja heja på Boston-lagen också.
Jag är pepp. O ja, som man skulle sagt på häftig amerikanska. Sämre än 1-1 bör det inte bli.
Vi vinner lätt tippar 6-1 i en tråkig men målrik match.
pax för att sitta på olearys å hålla på bruins, red sox och celtics. som jobb.
Enda eländet är att det ska bli fint väder så man inte kan sitta inne på alexander.
Är det farbror som lurat in Boston-musik på studan kanske?
Jag skall göra premiär i morgon, nån som sitter i parken och suger på en Kir?
Det är bra att HTFF har Forsberg avstängd.
Var det någon som sa Kir? Jag råkade iallafall köpa en flaska för att vara på den säkra sidan.
Jag har tid över för stadspark.
Snart ekar Chelsea Dagger när vi gjort mål på Studan också. Säkert. Dropkick som intro var ett framsteg, bättre än brandalarmet och sunk-techno. Men jag orkar inte bry mig om introsång längre...
John, dig kan man lita på! Kir is da shit. Ön kl 17?
Ö eller i närhet senast kl 17. Spontankir är den bästa kiren.
klockan 15?
Kl 15 låte bra Ollie.

Jag skall göra premiär i morgon, nån som sitter i parken och suger på en Kir?

Vi som ska ha en vit dag idag, räcker det om vi bara sitter i parken och suger?
Jag önskar att
... vi vinner Kir-matchen på läktaren,
... att inga spelare går sönder
... att solen skiner och publiken kommer i ett fyrsiffrigt antal

Får räcka så, i detta svåra läge.
Gör första målet, snälla Sirius! Helst andra och tredje också.

Vi vinner lätt tippar 6-1 i en tråkig men målrik match.

En match som slutar 6-1 till Sirius kan per defnition inte vara tråkig ;-).
Drömde i natt att vi ledde med 2-0 efter 10 min.
Jag drömde att vi låg under med 2-0 efter tio minuter inatt. Fast då spelade vi bandy, så jag hoppas att drömmen var helt irrelevant för kvällens match.

Som jag för övrigt inte kan se eller ens följa på text-tv eftersom jag sitter i ett flygplan som landar ungefär vid slutsignalen. Jag bävar redan för att kolla hur det gick.
Bylle - Linus, OZ, Fernberg, Haisem - Blomman, Clage, Kim - Petter, Sosseh, Ante

Så tror jag Brännan formerar laget ikväll, men jag hoppas att Moses får speltid.

Nu är det dags att återta Studan!

Nu är det dags att återta Studan!

Reclaim the Stud!
Hmm ogillar att jobba imorgon, det inskränker Kir-intaget en aning...
TACK Sirius, efter att ha åkt ut till Östervåla för att värma upp till dansbandsmusik och sen torska med 8-1 i en jävla division 6-match är det fruktansvärt skönt att plocka fram mobilen och bli påmind om att det faktiskt finns några som kan spela fotboll i den här stan.
Inte så pjåkigt avslut på den här dagen....
Spelet har mycket övrigt att önska, men 3 poäng var ju skönt.
+ för:
Moses
Dillans glädje vid målet
Sundays mål

- för:
Låga passningstempot
Självförtroendet på hemmaplan (Hoppas det "spöket" är borta nu)
Clages insats. Kanske beror på ljumsken, men han var inte bra.
+för Kir-effekten
Första halvlek ok andra jävligt bra skulle bara vilja se lite bättre avslut. Sen tycker jag att gnället på domaren vid varje avblåsning börjar bli löjligt, visst det kanske va straff och en tveksam offside i övrigt tycker jag han va helt ok.
Haha ja det jag är mest fascinerad över är hur vissa (ingen nämnd ingen glömd) ser ut att bli uppriktigt rasande över varje domslut som går emot trots att många av dom är rätt uppenbart korrekt dömda. Men folk gör som dom vill.
Tycker domaren var rätt okej. Ingen galen kortviftare, utan lugn och stabil och tydlig. Kanske straff, kanske inte. Det gäller också handen på Haisem i första. Hans linjemän var ... eh ... sådär.
Stöttar Apan och Jonas med min gamla favoritramsa:
"Jävla hockeyklack, jävla hockeyklack, jävla hockeyklack"

Och att sen Farbror blivit en modern myspyskille som sitter pappaledig i filttofflor och sippar sangria medan han tittar på medelhavsfotboll..... Ack och ve.... vart är världen på väg. Lämna tillbaks kepsen, ex-gubbe!!!!!
Jag är inne i en dålig domarperiod just nu. Tror att jag gång på gång blir förvånad över att det tydligen är svårt att döma fotboll. All heder till dem som vill göra det men jag klarar tydligen inte av att inte bli upprörd ibland.

Domaren igår var kanske ingen katastrof och framför allt så tycker jag att han missade lika mycket åt båda hållen. Det tycker jag för övrigt är ganska genomgående, felen jämnar typ ut sig även om det är föga tröst för enskilda felaktiga domslut.

Sen är det linjemännen… eller assisterande domare som de borde vara. Tänk då skulle det plötsligt finnas tre personer som dömer en fotbollsmatch…

Tycker faktiskt det till viss del är klackens uppgift att vara lagom partisk och påverka domaren. Jag är övertygad om att det faktiskt fungerar till viss del. Så länge vi håller oss från att skrika fula ord och dumma ramsor så är jag rätt nöjd.

Bra igår Sirius! Snygga mål efter bra inlägg och hörna. Men det måste bli stabilare bakåt… mitt hjärta klarar det inte annars och jag har svårt att se att vi klarar av att vinna segern på att andra lag inte sätter sina chanser.

Sen tycker jag vi borde ändra texten i hata-ramsan. Jag hatar inte VSK, jag har bättre saker för mig och det finns viktigare saker att hata. Därför sjunger jag inte hata heller och tycker inte Västra borde göra det heller.
Bra med 3 poäng och 3 mål. Hoppas att hemmaspöket är bortjagat nu. Lite oroväckande med OZ:s skada. Jag saknade hans huvud på fasta situationer.
Sen tycker jag vi borde ändra texten i hata-ramsan. Jag hatar inte VSK, jag har bättre saker för mig och det finns viktigare saker att hata. Därför sjunger jag inte hata heller och tycker inte Västra borde göra det heller.

Alltså, ja. Det kanske låta fjantigt för vissa, men jag sjunger inte med i den ramsan och tänker inte göra det heller. Tycker att Västra är på en högra nivå än så.

Ska vi hata på nån så är det väl Ramsin, sen räcker det där tycker jag.
Fin kväll. Härligt med Dilan! Och kul med många mål. Tycker att det är tydligt att chanserna kommer och avluten blir farliga när man faktiskt väljer framåt/inåt i tempo på sista tredjedelen (oj här var det raketforskning!) i stället för att stanna upp, lugna ner och slå en ofarlig passning till någon som passar vidare tills någon tappar boll. Mer sånt!

Tycker synd om Emir. Gillar verkligen hur han river med sig bollar och ångar på, men... hmm. Den ska ju in också...

Bra synpunkter här också för övrigt. Tror attdet är bra att hojta om otydliga offsideavblåsningar emot oss, för det är så djäkla lätt för stinsen att blåsa och inte riskera något. Får man lite tryck på en sådan kanske han släpper igenom någon gång, och det kan vi ju behöva. Men...

... i övrigt är det en looserstrategi att fokusera på domsluten. Trist och ofta kontraproduktivt.

"Hata-ramsor" går fetbort. Skall icke förekomma; bra att flera påpekar detta.

För övrigt var den sköna lilla raggarklacken, fin på sydvästra i går kväll. Mestadels är det en kille som hojtar "bort med lädret" och "Sirius Hej!" med stark och fin röst. Ibland hjälper kompisen till, iförd avklippta jeans, myggjagare och väst med ryggmärket "Tärnsjö Evil Mosquitos". Stålkam i bakfickan. Klass.

Klass.

Och Västra; vilken repertoir nu för tiden. Räcker till en live-dubbel.

Nu drar vi hem den här djävla serien. Skall aldrig mer vara negativ.

Sirius Hej!
Håller med övriga talare om ramsan. Jag tycker inte heller om hatramsor. Bättre med annat fokus. Men jag gillar den i övrigt och det skulle ju vara lätt att bara byta ut det mot nåt annat.

Jag tycker däremot också att det delvis är vår uppgift att utöva lite påtryckning gentemot domarteamet. Linjemannen nedanför oss ska veta att om han viftar av en blåsvart spelare i tveksamt läge så kommer det resultera i en proteststorm. Förhoppningsvis kanske det då blir lite lättare för honom att fria nästa gång han inte är helt hundra.

Däremot ska vi inte skika hora, bög och annat idiotiskt. Det är min bestämda åsikt. Nu hördes det jävla hora och annat flera gånger. Vet inte riktigt varifrån det kom, men det är vi ta mig fan långt under vår värdighet! Lallare, pajas, klåpare, amatör, talang, blåbär, blindstyre etc funkar bättre.

Annars, bra match av Västra! Mikko och kir gjorde susen!
Klart att man ska skrika för att påverka men när det skriks hora och liknande 10 gånger så blir det löjligt.

Lallare, pajas, klåpare, amatör, talang, blåbär, blindstyre etc funkar bättre.

Tokfrans! Lymmel! Niding!

[quote1309339164=Tifo]
Lallare, pajas, klåpare, amatör, talang, blåbär, blindstyre etc funkar bättre.

Tokfrans! Lymmel! Niding!
[/quote1309340053]
uBo!
Nej nu tror jag varken jag eller Qvarne menade dom spontana påtryckningarna på domaren...men vissa står ju 5 min efter varje domslut och skriker okvädningsord. Kan man verkligen bli så arg varje gång eller förstår man sig helt enkelt inte på hur fotboll fungerar?

Att skrika haranger och bli tokig nån/några ggr per match ner det verkligen är befogat är en annan sak. Klart man ska bli förbannad. Vill folk skrika så skiter jag fullständigt i det men det ser rätt larvigt ut.

Håller med övriga talare om ramsan. Jag tycker inte heller om hatramsor. Bättre med annat fokus. Men jag gillar den i övrigt och det skulle ju vara lätt att bara byta ut det mot nåt annat.

"Hallå, hallå vi är Sirius svart och blå. Vi lever på Studenternas och älskar Sirius, för vi är Sirius svart och blå" kanske funkar? Någon mer musikalisk kan få dementera eller bekräfta och andra förslag är också välkomna.
Sen får väl dom som gillar hatvarianten köra den så kan vi ha värsta internbeefen sen.
live and let live. jag sjunger t.ex inte med i den religiösa "om gud vill" ramsan, men ni som vill kör hårt.

sen kan man ju alltid läsa glasgow rangers originaltext till "hello, hello" och hata framstår som almtunaklacken i jämförelse ;)
"vi lever på studenternas och är oerhört snälla killar" är mitt förslag.
sen håller jag med i att domargnället vissa gånger tar över hela matchen. och att skrika "hora" är lalligt.
Tycker också att vi skulle försöka hitta på en ny text till Hallå-ramsan, det är en bra ramsa i övrigt.
Men jag sjunger inte med eftersom jag gillar att vi alltid har varit fria från hatramsor plus att jag inte alls hatar VSK hur mycket jag än försöker.
Pallante hata. Däremot älskar jag när VSK förlorar!
Älskar våra återkommande interna moraldebatter. Sunt och friskt beteende.
Jag hatar en jävla massa!! Men har ingen speciell relation till VSK faktiskt.

Älskar våra återkommande interna moraldebatter. Sunt och friskt beteende.

+1!

"!Lallare, pajas, klåpare, amatör, talang, blåbär, blindstyre etc funkar bättre.
Tokfrans! Lymmel! Niding! "

Precis! Krävs faktiskt inte mycket för att det ska ge en helt annan känsla och faktiskt kännas ok i lagom doser.

live and let live. jag sjunger t.ex inte med i den religiösa "om gud vill" ramsan, men ni som vill kör hårt.

Fast det där blir ju svårt i längden. Våra återkommande uppfriskande moraldebatter, här, och i mer rättfram kortversion på plats, har varit helt nödvändiga för att Västra inte skall bli en idiotisk pajasklack, av vilka det verkar gå 145 på grosset these days.

Tror jag.
.....eller bara tjata på med Svart och Blå.

"vi lever på Studenternas och älskar svart & blå"

Skönt och mässande monotont. Vi får ordna en schalgerfestival i frågan.
att det diskuteras är iaf ett bevis på att klacken lever. visst ska vissa saker stävjas men jag kan inte fatta moralpaniken vissa får - för mig ska en fotbollsläktare där man till 99% slipper den svenska politiska korrekthetens långa arm. den får iaf jag nog av i mitt civila liv
Det handlar inte så mycket om moralpanik och politisk korrekthet för mig utan snarare nån form av allmänt hyfs. Det saknas tyvärr alldeles för ofta på fotbollsläktare men jag tycker vi är jävligt bra på det rent allmänt.

Vad gäller hatramsor tycker jag mest att det är fantasilöst och föga underhållande. Alla andra gör det. Jag vill inte att vi ska vara som alla andra.
OK vi som "hatar" sjunger det och de som inte gör det sjunger älskar i stället? Det kan bli rätt vackert? ;-)
Alltid lika kul med moraldebatt i Västra! Det är lite som den eviga kampen mellan den mörka och ljusa sidan. Kärlek och hat. Yin och Yang. Mycket nyttigt för oss.

Och angående domargnället så kan jag bara tycka att de dömer på en väldigt låg nivå och man kan inte förvänta sig mer av dessa hobbydomare, men å andra sidan är de säkert mer lättpåverkade än de erfarna domarna i Allsvenskan t ex så en del gnäll kan kanske löna sig.

Kommer för övrigt att tänka på en av Ebbas gamla pärlor:

"Vi hatar inte, vi älskar
destruktivt å rakt,
torkar oss på flaggan
kladdigt gul å blå.

Vi hatar inte, vi älskar.
Vi e Stockholms pärlor "
Bra debatt!

Enda gången jag känner till när hora har fungerat i en ramsa var när Uppsala-aktuella Figo gick till Real och Barca-fansen sjöng "Figo är en hora och en portugis"
Uppsaliensiskt stuk på diskussionen ...

Hallå-ramsan är skön. Sicken ljudtopp det blir i sina bästa stunder, men nu framöver lär det ju inte bli det då den verkar bojkottas av större delar av Västra, haha.

Enda gången jag blev riktigt sned på domaren i går var den obefintliga straffen. Jag tyckte mig verkligen se en straff i den situationen (vore kul att se reprisbild). I övrigt var han okej, tycker jag. "Hora" vräkte jag inte ur mig och de som gör det får nog tänka om lite då det visst genererar i böter från SvFF (vilket jag i och för sig tycker är tramsigt).
har discplinnämnden utsända på div 1? är det isf farbror?
Om det är farbror så är det inga problem att skrika kossa i alla fall.
vad tycker kossorna om det, eller snarare tjurarna?
Rolig med seger och hoppas att det vänder nu, hemmafacit har inte varit lysande precis.

S L