Kalle
· 2011-07-10 08:55
· 1798 visningar
Hoho...?
Är det semester eller?
Tre pinnar är ett måste idag.
Från UNT: "– Vi ska vara det mer spelförande laget, framför allt på hemmaplan och då handlar mycket om det centrala mittfältt." Vår tränare om dagens match.
Just vårt centrala mittfält är något jag har tjatat om. Det måste gå snabbare! Det gäller allt; passningar, löpningar, vändningar och brytningar.
Heja Sirius!
#1 ·
Håwe
· 2011-07-10 09:09
Tre pinnar är verkligen ett måste. Undrar om det blir bottenpublikrekord idag? Semester, damlandslaget på TV och Leicestermatchen på söndag. 300 pers? Själv väjler jag såklart Sirius.
#2 ·
Lemon
· 2011-07-10 09:30
Det blir nog lite folk, men matchen kan nog bli spännande. Akropolis känns larvigt, men har tagit en hel del pinnar.
#3 ·
Håwe
· 2011-07-10 09:59
Och Leicestermatchen är såklart på tisdag. Vad jag vill se framöver är ett Sirius som blir bättre på att spela utan boll. Så gott som alla är alldeles för stillastående och tittar för mycket på den som har bollen. Löp mer utan boll, spring sönder motståndarna.
Jaja, man kan i alla fall önska.
#4 ·
Sakul
· 2011-07-10 15:21
Skönt! Men segare andra halvlek och sämre motståndare får man fan leta efter. Man tycker ju nästan synd om dem när Sirius tar sig igenom hela straffområdet genom enbart halvmeterspassningar och Ante sen bara passar in den i mål från noll vinkel till 3-0. Snyggt, men ännu bättre var ju ettan. Tvåan är helt och hållet Moses mål, jäklar vad han kämpade tillbaka den bollen på mittplan och startade anfallet.
#5 ·
Håwe
· 2011-07-10 19:25
Skön seger men som sagt var, svårt att värdera insatsen då Akropolis var så usla. Riktig semesterkänsla över matchen, dåligt tempo och ganska hafsigt spel. Plus till Sirus för snygga mål och stort bollinnehav. Minus för tempot och farliga bolltapp när hela laget är på väg framåt som med bättre avslutare i motståndarlaget hade gett en annan matchbild.
Sammantaget är 25 p klart godkänt med det spel man presterat under våren. Måste dock bli bättre mot lagen på övre halvan, sexpoängsmatcher. 1,33 poäng i snitt mot dessa lag mot 2,43 mot de på nedre halvan.