Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Landskrona

Dags att så smått börja blicka framåt. Tio dagars matchfritt läker förhoppnngsvis Olles och Fredriks skador. Gallo bör det ju inte vara något problem med och Mani och Hochen är tillbaka. Vågar man hoppas på en helt ordinarie elva...
Fredrik satt på O´Learys igår och sa att han trodde stenhårt på spel nästa omgång.
Sirius har haft tur etc. enligt vissa på Falkenbergs forum. tröttsamt!

Däremot lyckosamt att Vougt var fast i en bilkö. Även om den mannen tycks ha sett sina bästa dar?

Över 4 000 mot BoIS är ett måste. Helst minst 5 000. Bra att annonsera i t.ex. Ergo denna match och dra fotbollsintresserade studenter i örat till Studenternas. Mötte två fotbollsintresserade Walesare på Studan förra matchen som pluggade och som hade hört att det finns ett lag i stan. Den ena var mycket nära att köpa Sirius matchtröja. Den var vacker, tyckte han. God smak.

Leve Sirius!
[Off Topic] Finsn det matchtröjor att köpa nu?
det är på g och utanför våra händer just nu. hoppas det händer något snart.
Jag köpte någon slags blåsvartrandig matchtröja med en jättestor Siriusblaffa på under den senaste matchen. Såg de 450 kronorna som sponsring till Sirius, är inte så förtjust i den tröjan. För övrigt är jag negativ till att den klassiska stjärnan har plockats bort där IKS-märket fanns. Men det tycks inte ha orsakat ramaskri bland många!? ;-)
[Off topic] Undrar också när det kommer matchtröjor.
Har ju några liknande matchtröjor men med för få ränder och ser lite fejkad ut. Tänkte köpa den men storleken fanns ej.
Skulle komma nya tröjor mot BoIS.

Vad gäller matchen så är jag optimist.
BoIS har verkligen börjat svajjigt.
Härligt Joint optimister kan det aldrig bli för många av.
Tippar redan nu 4-0 målskyttar det här kan ni redan sall 2:) olle 1 o hjalmar 1.
Sirius-BoIS 2-1
IKS mål: Christoffer o Antou
4-0, där snackar vi optimist. :)
Själv tror jag på något mindre, 1-0 eller så. Mål: Automan!
1-1. Luggen!
Varför inte satsa på standardresultatet 3-1 hemma? Jag tror Hochen nätar på straff, Olle lyckas chippa in en under ribban för en gångs skull. Jag tror även att Tighe kommer skicka upp några bollar i omloppsbana samt att en strut till trycks in av en försvarare på en fast situation, typ hörna. BoIS mål kommer på en flipperspelssituation i målgården som vanligt.
Bois verkar ju vara i spillror, får se idag mot IFK hur det går. 4-0 i den matchen och deras självförtoende inför Siriusmatchen kan nog anses i botten
BoIS - Peking 1-3.
Vad jag kunde läsa ut av livescore och hd.se så var Norrköping överlägset i första och ledde både skott och hörnstatistik klart, till andra halvlek spelade Landskrona upp sig och kom ifatt i statistiken, dett hjälpte dock föga då IFK var effektivare framför mål.

Någon som såg TV-sändningen och kan berätta hur Landskrona såg ut?

(Ser för övrigt fram emot att se Söderstjerna på Studan, det är en jäkligt tuff lirare.
Peking var större, starkare och vassare. BoIS rullade på bra i andra och föredrar att försöka vägga sig igenom motståndet, vilket inte riktigt funkade mot tunga Peking. Men de var unga, snabba och tekniska och kan säkert vara jobbiga att tas med. Vet inte hur pass mycket deras skadeläge kommer att förbättras till nästa vecka, men de hade onekligen många viktiga skadade idag.
BoIS skadeläge ser bättre ut...

http://hd.se/sport/2007/06/03/allt-infoer-bois-norrkoeping/

"BoIS: Långtidsskadade Andrew Kelly tränade i går och sitter på bänken. Matthias Eklund och Joakim Persson tränade för första gången sedan deras skador. Alla är aktuella mot Sirius om åtta dagar, liksom Jörgen Pettersson, Robin Wikman och Mirca Jelecak."

Dessutom spekuleras i att Tom Prahl tar över BoIS på måndag. Vet inte om detta stämmer, endast nyhet på BoIS forum på sv. fans.
Landskrona, Öster och Örgryte lär väl inte vara SÅ nöjda med sin inledning på säsongen, de måste väl göra nåt
Hoppades att BoIS åtminstone skulle ta poäng idag, just för att ett tränarbyte känns väldigt sannolikt nu. Det är alltid jobbigt att möta ett lag som är dopade med ny tränare.
Ny tränare för BoIS ska tydligen presenteras idag. Är de gjorda av pengar där nere?
I matchen igår drog backen Linus Olsson på sig sitt tredje kort och är avstängd. Innermittfältaren Charles Andersson fick en muskelbristning och missar Sirius. BoIS bäste åkte dessutom på en lindrig hjärnskakning i slutminuten och har träningsförbud tills vidare men spelar kanske på måndag.

Sedan har Jelecak, Wikman och Pettersson inte börjat träna än, men kanske kan vara med tydligen. Jocke Persson och Eklund kommer dock säkert att vara med.

Förutom det har de spelare som Söderstierna, Valentino Lai och Kalle Kula på planen och Lee Baxter på bänken. De måste verkligen vara gjorda av pengar där nere...
De är väl snudd på gjorda av det ja. I UNT's fotbollsbilaga inför säsongen jämfördes sponsorsituationen i Uppsala med andra städer. Medan Sirius inte har en enda enskild sponsor som lägger mer än 500 000/säsong så hade BoIS och Giffarna fem sponsorer som gick in med över en miljon var.
I BoIS-forumet bjöds det efter Bunkeflotorsken på några intressanta tips om hur man ska slå Landskrona:

"12 av spelarna i truppen är 180 cm eller kortare.
9 av de 14 som spelade mot Bunkeflo är 180 eller kortare. Bara en spelare i truppen är 190 cm eller längre (Mirza, 198 cm) och han var int emed i går.
Fem av spelarna i truppen är 175 cm eller kortare - Kalle 172, Christoffer 172, Charles 170 (enl officiella, men lite längre är han väl?), Alve 175 och Linus O 174. Alla var med i går."

och

"I Superettan handlar det om att kriga, kriga och återigen kriga. Det är långt ifrån sista gången i årets serie som BoIS går på pumpen mot storvuxna lag som slaktar och pumpar in långa lyror mot sina fyrtorn i straffområdet, är jag rädd för."

Sirius är väl iofs heller inte seriens mest storvuxna lag, men ett litet övertag borde vi ju ha här. Landskrona är rätt spelskickliga, så jag undrar om Mille kanske borde anpassa spelet efter motståndet lite grann i det här fallet.
Jag hoppas att Landskrona inte byter tränare innan Siriusmatchen. Jag vill inte se ett nytänt Landskrona fullt av spelare som vill visa sina kunskaper för en ny tränare. Så följande nyhet glädjer mig något, även om jag vet att Landskrobna likt förbannat kan stå är med Prahl som ny tränare inom kort, med tanke på hur det fungerar inom dagens fotboll...

http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=22756
tror någon att det kommer många fans från landskrone eller blir det bara 10 pers just nu är det bara en anmäning på bussresan på´black and whites hemsida alltså bois supporter klubb
Grymt negativa tongångar bland BoIS-supportrarna...
http://www.svenskafans.com/fotboll/bois/forum.asp
Det verkar som om BoIS-fansen redan har gett upp matchen mot Sirius på förhand.

Tittar man på deras lag ser det dock kanske lite bättre ut nu än senaste omgångarna och så nedskrivna som de är nu så är det ju snudd på att de åker till Uppsala utan press...

Andrew Kelly är tillbaka efter skada i alla fall. Han gjorde femton minuter senast. Det höjer snittlängden i deras trupp med 5 cm och de kan få ett mittbackspar med Kelly (187) och Muharemovic (186) som kan nicka bort det mesta men som det lär bli luckor bakom ( i alla fall att dömma av tv-matchen senast). Kalle Kula lär väl ha ena ytterbacksplatsen, men på den andra har de problem då minioren Linus Olsson är avstängd. Jocke Persson lär vara tillbaka och hamnar väl centralt på mitten - det kan bli en intressant kamp mellan honom och Ante. Och på topp är tydligen Mattias Eklund tillbaka bredvid Nezirovac, det är ett riktigt vasst anfallspar.

Det innebär att BoIS trots att Jelecak, Pekalski och Jörgen Pettersson med fl är borta mot Sirius kan mönstra en startelva med fem före detta utlandsproffs (Lai, Söderstierna, Persson, Kelly, Kalle Kula), en sjukt rutinerad gammal helsingborgsanfallare i Eklund, en dansk sas-ligaen-spelare (Avnskjold) samt Degens förra succémålis. Till detta ett gäng gamla p- och-j-landskampare.

Hur fan kan det gå så dåligt för BoIS? Hoppas att det inte lossnar för dem på måndag...
Håller med om att namnen imponerar, men på BoIS-forumet verkar de missnöjda med truppen också. Några möjliga förklaringar kan vara:
* Skador
* Föredettingar
* Självförtroendebrist
* Tunn trupp
* Felbalanserad trupp
* Dålig tränare
...eller en kombination av allt ovanstående. Jag tror ändå att det finns mycket potential i Landskrona, det blir viktigt att inte låta dem få ut den. Det är kanske en klyscha, men första målet blir viktigt!
Apropå Söderstierna. Är det nån som vet om han får kasta inkast? Det känns ju lite taskigt att döma felaktigt inkast för att han inte har båda händerna på bollen...
Skulle kunna vara ett fall för diskrimineringsombudsmannen det där.
Fantastisk poesi postad på BoIS-forumet:

Till staden i vinden
kom Carlos Zoëga
men till att uppskatta drycken
var landskroniterna sega

I 5 år han stöna
och ansträngde hjärnan
sen tog han sin böna
till foten av Kärnan

På gröna paketet nämner de ej,
ja håller de klaffen
att det var från L.A.
Helsinghåla fick kaffen

Nu behövs ingen Saida
att sia i sumpen
för att se idá
att stan sen dess gått på pumpen

Nu borde jag verkligen krypa till kojs
men inte bara skånerost håller mig vaken
hur skall det gå för Landskrona BoIS?
ja vad skall bli av Boll- och Idrotts-Sällskapen?
Detta verkar bli Landskronas startelva om man får tro BoIS-fans som springer på deras träningar:

Karlsson
Dahlgren, Kelly, Muharemovic, Kalle Kula
Lai , Avnskjold, Jocke P, Söderstierna
Eklund, Nezirovac

De dåliga nyheterna med det är att Eklund, Persson, Kelly och Dahlgren alla verkar bra nog att spela. De bra nyheterna är att Jörgen P, Jelecak och Wikman inte är det.

Hur som helst är det en riktigt bra startelva. Betydligt bättre än när de ändå spelade rätt jämnt med Peking.

Men vafan, vi har Hochen och Mani tillbaka och förhoppningsvis även Fredrik.
och gallo!
BoIS verkar sugna på att förstärka:
http://hd.se/sport/2007/06/09/paer-ett-hett-namn-i-landskrona/
Luggen borta?
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=621665,00.html?from=sectionlinks4
Luggen drog någon sorts muskel idag lät det som efter träningen och Mani lät minst sagt bedrövlig i halsen men påstod att det inte skulle vara någon fara, han hade dock varit sjuk ett tag.
Alla såg dock väldigt fokuserade men ändå avslappnade ut inför matchen i morgon. Självförtroende är ganska bra att ha!

Landskrona har också haft en bra vecka vad jag förstås. Samtliga spelare utom JP, Andersson och Jeleczak (och långtidsskadade Norell) är redo för spel. Det innebär att Kelly, Wikman, Persson, Pekalski, Dahlgren, Eklund (som väl alla är spelare som går in i truppen) är skadefria lagom till matchen mot Sirius. Det var ju synd att det ska vara så illa långt mellan matcherna...
En snabb titt på Unibet avslöjar att det femte mest spelade spelet just nu är etta på Sirius till oddset 1.95 gånger stålarna.
Skönt citat från UNT-artikeln:

"Nu när lagen möts igen så kommer hela laget från 1968 att vara på plats.
- Det är mest en kul grej att samla ihop hela laget eftersom det var precis 40 år sedan och så möter Sirius Landskrona igen. Det är bara att hoppas att det blir en repris resultatmässigt också, säger målgöraren Wahlqvist."

Precis 40 år sen, ja.
Med Luggen ur spel så är det väl ingen avancerad gissning att startelvan ser ut som följer:

Jon - Linus, Hjalmar, Gurra, Tighe - Fredrik, Gallo, Ante, Mani - Antou, Hoch

Bänk: Garcia, Kim, Daouda, Christos, Palmqvist eller Pereira

Börjar bli ruggigt nervös nu...
Skrik utav bara sjutton ni som är på plats! Jag är nöjd om vi tar poäng och räknar kallt med en förlust. Visst, Landskrona har gått dåligt. Sirius har bättre självförtroende. Men någon gång kommer det att vända för Landskrona och de har tillbaka flera viktiga spelare till denna match. Om Sirius tar en ny trea så visar vi att vi tillhör det övre skiktet av denna serie. Med någon förstärkning från Djurgården under sommaruppehållet kan det isåfall bli mycket intressant. Även om jag minns att den förstärkning Ola Andersson skulle utgöra när han återkom till klubben snarare ledde till att det tidigare så fina spelet mattades av och att spelet blev förutsägbart... Nåväl, ge allt i kväll och slarva inte - då är jag nöjd.
Mitt första inlägg! Betalade in medlemskap i går, ser mig mest som en passiv stödmedlem, fast jag har följt Sirius Fotboll och Bandy i nästan 25 år (är 35 nu). Hinner inte presentera mig närmare nu, är på jobbet. Tänkte bara göra er uppmärksamma på att apropå Landskronas målvakt (Lee Baxter) så skriker alltid Bajenklacken "Ååååhh... Sopa! Idiot! Bonnjävel! Lee Baxter!" när motståndarmålvakten sparkar ut bollen. Syns i kväll!
Ifall folk inte läser publikvärdartråden så ska ni inte tro att ni kommer undan - då skriver jag här istället. Vi har fortfarande bara en publikvärd till ikväll. Med tanke på att vi gott och väl är 100 medlemmar i klacken och föreningen så borde vi väl kunna få ihop fler än 10 personer som kan tänka sig att dra på guljackan vid något enstaka tillfälle? Nåväl, hittar vi ingen annan får vi i styrelsen ställa upp igen. Men meningen är faktiskt inte att vi ska behöva göra allt jobb.

Kortfattat så går det ut på att man inställer sig en timme innan match, och blir då tilldelad en gul jacka. Sedan står man längst upp på läktaren bakom klacken och håller uppsikt. Ingripanden brukar inskränka sig till att man eventuellt får säga åt någon att släcka cigaretten.
1.95 på Sirius är rent ut sagt löjligt lite. Man kan få 2.00 på X2, och det känns som att en kontra-jinxning ligger nära till hands. Över 3 ggr på tvåan är inte heller dåligt!

Jag tror det blir en väldigt jämn match där nycklarna är att dels Ante-Gallo vinner innermittfältet där förhoppnings Jocke P och Avnskjold kommer att spela för BoIS. Det är inte Sveriges kvickaste spelare direkt. Med lite otur kör de istället med Persson-Pekalski. Det vore värre. Vidare måste Fredrik hålla koll på Söderstierna (jag hoppas att Fredrik spelar mot Lai på andra kanten, men det kan vi nog glömma) och Mani måste hjälpa till defensivt på Lai. Deras kanter är riktigt starka. Tråkigt nog är Eklund tillbaka i anfallet, han är en rutinerad jävel som vet hur man vänder bort en mittback, han och Nezirovac blir tuffa för Gurra-Hjalmar.

Framåt borde vi ha ett övertag dock. Nu har BoIS en snittlängd på knappt 1.90 i mittförsvaret, men så jävla snabba är de inte. Dvärgen Kalle Kula kommer förhoppningsvis att spela vänsterback i BoIS, blir det Wikman har vi större problem. På andra kanten spelar de förmodligen nyligen hjärnskakade mittbacken Dahlgren. Han är vass offensivt, men inte så skarp hemåt. Där borde Mani kunna snurra ordentligt.

Det är lite tråkigt att BoIS ställer upp med A-laget helt plötsligt, det hade varit bättre om de varit tvungna att spela med U21 även på Studenternas. Nu tror jag på en jämn och välspelad match med BoIS som knappa favoriter. Det gäller att se till att de inte får en bra start för då kan det bli åka av!

Lite BoIS-info finns här:

http://hd.se/sport/2007/06/11/nu-aer-jocke-troett-paa-alla/

http://hd.se/sport/2007/06/11/allt-infoer-sirius-bois-sirius-ip/

http://www.svenskafans.com/fotboll/bois/artikel.asp?id=175649

http://www.landskronabois.com/getnyhet.php?grab=vcu0eeww8lh497bphr1y6186r4qfjj5i

En snabb titt på Unibet avslöjar att det femte mest spelade spelet just nu är etta på Sirius till oddset 1.95 gånger stålarna.

Nu är det t.o.m. det näst mest spelade spelet av alla. Finns alltså folk som tycker att det är ett bra odds, vilket tyder på att folk tror mer på IKS vad spelbolagen gör.
Har lite krysskänning idag. Tror att båda lagen skulle vara ganska nöjda med en pinne. Landskrona måste bryta förlusttrenden och ingen i Sirius kan klaga på att plocka en pinne mot Landskrona även om de börjat svagt. Däremot är jag övertygad om att Sirius går för vinst från början men vi får se hur långt det räcker.

Synd att kullinger/luggen inte är med även om jag tror vi har fullgoda ersättare. Skulle vara kul med en hel elva för än gångs skull. Samtidigt måste det vara grymt bra för självförtroendet att laget visat att det finns betydligt fler än elva spelare som håller hög Superettanklass.

Börjar bli ganska tätt under Sirius nu. Finns många som snabbt kan ta sig förbi om poängen inte trillar in. Är lite ett lyxproblem eftersom det faktiskt först och främst handlar om att hålla sig kvar. Men lite orolig för vad som händer när laget hamnar i en svacka. Om vi är med i toppen efter de tre närmaste omgångarna blir jag grymt imponerad. Men då krävs det nog tre poäng idag.
Vi tar dem. 2-1.
Jaha så sänds alla dagens allsvenska- och superettamatcher på SR webradio förutom sirius-landskrona... Jag blir så less!!
JAJAJAJAJA!!!!!!
skönt, det verkade snyggt också. Mycket folk på plats när snåluppläningarna bjuds på gratismat och match.
ja det verkar vara stämning.. sjukt nervöst nu dock. Hej John!
"BoIS har tagit över spelet efter en bra siriuskvart" Piss!
Hej oskar
ska bli spännande med publiksiffra, över 4000 borde det väl vara.

De har tydligen spelat både siriusvalsen och "Ik sirius" av dobbarna före i halvtidsvilan ,stort!
6100!!! haha fan så coolt. Jag blir rörd!
Skönt med så mycket folk och alla slantar det för med sig. Nu skulle även tre pinnar sitta fint!
jo men är det inte gratis ikväll?
komigengörmålnurå!
Landskrona är skakade enl UNT...
... och det är inte glada tongångar på deras svenskafans forum. Men än kan all skit hända.
Vi verkar ju rada upp chanser, sätt en till!
Byte i Sirius. Sall in, Hoch ut.

Har Mille bytt taktik och börjat byta in defensiva spelare när vi leder? Jag som började gilla tokoffensiven....

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
JAAAAAAAAAA 2-0! MUhahahahahah!!!
Jag tror det blir 3-1 ;)
Gick i förtid pga överentusiastisk tvååring. Fantastiskt med så mycket folk på Studan, Helt dött på geografiska västra, dock. Säkert bättre drag nu iofs. Tror också det blir mycket pengar. De säljer en djävla massa i kioskerna i vilket fall.

Forza Sirius! Vi är så djävla bra i år!
Ska man missa en straff så kan de lika gärna missa denna. Synd dock.
Hmm. Ante drog en straff över.

Ska man missa en straff så kan de lika gärna missa denna. Synd dock.

Visst. Vi har ju råd. Hehe.
Vi har ju en del flyt bakåt också.

FÖR VI ÄR SIRIUS, OCH STUDAN ÄR VÅRT HEM!
OCH INGEN DJÄVEL KOMMER HIT OCH TAR POÄNG!
Med tanke på vissa självmål så har vi en del tur att ta igen. ¨
Jag känner en viss skadeglädje av att läsa våra motståndares forum och se sorgen vi sprider runt i Sverige.
2-0 slut SÅ JÄVLA BRA SIRIUS!! helt otroligt bra. Jag är full av beundran för vårat kära fotbollslag. Nu blir det ett par öl på Järntorget :)
Sirius vinner och vädret är underbart. Nog borde det kunna locka iallafall 4000 - 5000 till nästa hemmamatch mot Norrköping.

Fan va bra vi är!!!
Men fy fan vad bra då!
Otroligt skön seger!

Dock skulle jag vilja påstå att vi kom undan med blotta förskräckelsen, trots vinst med 2-0 och missad straff.. Bois spelade långa stunder ut oss och var ruggigt nära att pytsa flera gånger. Det måste verkligen vara ruggigt tungt för dem att spela så bra och få så lite för det.

Men som sagt, tre pinnar till oss och två riktigt läckra mål! Tjoho!
Spelade ut vet jag inte, men de hade ju väldigt mycket boll. Tur att de inte hade en aning om vad de skulle göra med den!

Märklig match tyckte jag, inte vad jag förväntat mig. Sirius var egentligen rätt dåliga idag, mycket slarv, ofta rätt dålig rörelse i laget. Hade inte samtliga Boisarna på plan fått sån prestationsångest så fort de närmade sig målet så hade det nog straffat sig.
Sämst i dag: Folket som satt bakom en del av de stående VSS-medlemmarna och bad oss flytta på oss. Jag upplyste dom (artigt!) att de faktiskt satt på ståplatssektionen varpå jag fick en lagom trevlig "Meh! Vi var ju här först!"...Nåja, de lär väl inte sitta där nästa gång.

Trots resultatet en ganska skakig uppvisning tycker jag. Full pott till Hjalmar och Jon dock, gosse vad de ägde i dag!

Apropå Söderstierna. Är det nån som vet om han får kasta inkast? Det känns ju lite taskigt att döma felaktigt inkast för att han inte har båda händerna på bollen...

På Wikipedia kan man läsa om Söderstierna, och där framgår mycket riktigt att han inte får kasta inkast:
http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5kan_S%C3%B6derstjerna
Vilken poesi på BoIS-forumet på SF:

Man brukar säga att vändning skall hända
när som mörkast och inga ljus är tända
Och nu råkar himlens tredje starkaste ljus,
efter sol och måne, vara Sirius
Det här känns helt bizarrt, men förbundskapten Lagerbäck kommenterar vinsten och konstaterar att Sirius kan vara med och slåss om plats i Allsvenskan.

Vem hade trott det för två tre år sedan? Eller för fyra månader sedan?
Jag hörde det radioinslaget och han betonade att han inte sett en match och visste ingenting om sirius men om han var tvungen att säga något så...

Men kul att omnämnas hursomhelst.
Jag gillar den där Landskronapoeten som fan!
Brukarn<<< berätta om debaklet med våra flaggor

*såg just att det redan fanns i en annan tråd*
Nu finns en rapport på officiella som konstaterar att Sirius fortsätter att vinna utan att vara sådär vansinnigt bra, men att så stabila som vi är nu så är det rätt svårt att spöa oss. Det är väldigt märkligt att konstatera, men det är just det som är grejen. Vi är sjukt stabila och det spelar liksom ingenb roll hur mycket boll motståndarna har, det är ingen som förivrar sig eller går bort sig.

Idag var Antou ganska dålig och Gallo långt ifrån bra. Hoch var osynlig, men det är ju hans superpower. Särskilt i första tappade vi rätt mycket boll på mitten och slarvade en del. Ändå kom inte Landskrona någonstans alls mot vårt försvar. Det är faktiskt inte bara för att de har en märklig idé om vad fotboll går ut på.
I första saknade jag Kullinger väldigt mycket. Hade varit grymt med någon som kunnat hålla i bollen och låta laget flytta upp lite. Att Landskrona hade så mycket boll men knappt några bra målchanser måste vara ett toppbetyg till hela Sirius defensiv. Riktigt skönt att nollan hölls intakt också. Stod och tänkte på att vi verkligen inte har någon svag lagdel. Plus en bänk som övertygar mer och mer.

Kan inte på rak arm komma på något lag som givit upp så totalt som Landskrona gjorde efter 2-0. Kan inte vara kul att spela där just nu.
Landskrona hade väl så vitt jag kan minnas ett ynka avslut på mål (det Hjalmar rensade nån meter innan linjen). Ingen jättematch offensivt, men jag tycket det kändes coollugnt trots mycket bollinnehav för skåningarna.
Nej, de hade faktiskt ett annat avslut. Det som Hjalmar rensade nådde ju inte fram till mål och därför räknas det inte i statistiken...
Underbart, underbart.
Stabilt spel, vi bjöd inte BoIS på princip något och utnyttjade deras luckor i försvarsspelet på ett bra sätt!

Hoppas Uppsalapubliken (snålpublik?) sluter upp mot Peking också! Kul med över 6k på Studan! ;-)
Hur är det med gula kort? Det var väl ingen som fick sitt tredje igår?

Härlig kväll! Underbar inramning och ett perfekt resultat!
Jag lider ordentligt av att inte kunna se Sirius särskilt ofta. Tungt att vara distanssupporter när det går så underbart bra. Jag räknade kallt med förlust innan denna match. Trodde att Landskronas vändning skulle komma nu med så många spelare tillbaka. Jag är otroligt glad över att jag hade fel. Jag pratar oavbrutet om Sirius på jobbet och sprider evangeliet.

Fortsätt att ge allt i varje match så kan den här säsongen bli helt otroligt bra. Med rätt lån från DIF under sommaren, om ledningen bedömer att det är önskvärt, så är allt möjligt.

Himlens tredje starkaste ljus -
Det är vårat Sirius!
Är det någon som vet mer om hur de kom fram till publiksiffran igår? 6100 känns lite som en höftning och såg ingen som räknade vid ingången.. Grymt kul iaf!

Tyckte Gallo var en klippa defensivt på mitten igår! Karln gjorde några riktigt viktiga brytningar och tog väldigt rutinerade frisparkar. Han och Olsson var som vanligt riktigt viktiga defensivt på mitten.
Jodå, de stod med en sån där liten räknegrej såg jag.

Är det någon som vet mer om hur de kom fram till publiksiffran igår? 6100 känns lite som en höftning och såg ingen som räknade vid ingången.. Grymt kul iaf!

MålOtto, jodå.. de förde koll på hur många åskådare det var. De använde en "tryckgrej", så en kille tryckte på den knappen för varje åskådare och det registrerades på så vis.
Jag tyckte att det luktade lite extra krydda på publiksiffran. Kändes mer som 4500ish än 6100.
försökte du klämma in dig på västra, tobbe? det fanns de som fick stå på snedden för att få plats, så mycket folk var det. samtidigt är siffran misstänkt jämn, så det är möjligt att det förekom ett visst höftande, men jag vet inte.

edit: västra läktaren, alltså, inte västra sidan...
Rekommenderar en titt på UNT:s webb-teve från presskonferensen. Spana in Avneskjold, BoIS lagkapten! Exakt så där satt han i en kvart. Fantastiskt!