Hornby
· 2011-07-28 09:27
· 3051 visningar
Dags att börja ladda inför höststarten och denna match.
Är Calle Nyström spelklar?
Mycket viktigt att haka på Umeå inför nästa omgång.
FORZA SIRIUS!!!
Blir det någon organiserad resa?
#2 ·
RRR
· 2011-07-28 13:31
En oorganiserad resa vore inte helt fel!
#3 ·
Sutra
· 2011-07-28 13:46
Var går matchen? Skulle kunna sitta med en liten tripp.
Jag åker i alla fall. Troligen bil. Akalla Bp. Lättnådd från både snöre och E4. Och ja, Calle Nyström får spela.
Mja jag åker gärna men det verkar bökigt att åka tåg + tub tycker jag.
#6 ·
Tifo
· 2011-07-31 14:47
VU tappar poäng och UFC ligger under med två bollar mot Bajen. Just nu ser det alltså ut som ett oerhört gynnsamt tabelläge inför vår match! Fast det gör ju det hela bara extra nervöst förstås..
Och Forward förlorade mot Luleå. Inte helt fel det heller. Hoppashoppashoppas HTFF kan sno nån poäng i dag.
Och Forward förlorade mot Luleå. Inte helt fel det heller. Hoppashoppashoppas HTFF kan sno nån poäng i dag.
Nix, det bidde kryss om jag förstått det hela rätt även om kvitteringen verkar ha kunnat vara vääääldigt sen.
#9 ·
70
· 2011-08-02 11:36
Liten plan tydligen. Brukar inte det passa Sirius?
Var det verkligen Poppen som stod? Han såg ju mer grekisk ut än både Pappas och Papagiannopoulos. Han måste ha legat i solariet 24-7 under sommarledigheten. Men en fantastisk räddning gjorde han, tyvärr.
Även om resultatet känns lite som en besvikelse så tyckte jag Sirius gjorde det ganska bra ändå, men Akropolis gjorde det så svårt, svårt, svårt. Ändå, bra, tålmodigt och systematiskt av Sirius, och det gav ju så när utdelning också.
Svahn har förresten dömt Sirius förut, och han gjorde det inte bra då heller. Typisk domare som helt saknar känsla för spelet. Blåste sönder matchen totalt.
#12 ·
nr 4
· 2011-08-02 23:09
Jag vill att Sirius aldrig mer ska spela på Akalla gårds bollplan. Visserligen så spöar souvlakin och publikens engagemang Studans för-brända hamburgare och panchsisar eller prettotyper varje gång, men det är fotboll man är där för. Och sådan ska fan inte spelas på en torr 7-mannaplan.
Domaren var den mest konsekvente jag någonsin sett, på att värdera likadana lägen olika. Han var dessutom livrädd för att ta matchavgörande beslut, vilket kanske var matchavgörande. Kan dock inte säga att han verkade partisk, för han missade minst 2 gula på Blomman och en solklar hemåt passning åt andra hållet. Handssituationen hade han svårt att se, trots att han var där han ska. Den var det linjespringaren som missade.
Sirius hade några riktigt bra lägen och kanonspel i slutet, när Akropolis hade kollektiv kramp, bokstavligt. Innan dess så gick bollen alldeles för långsamt, men ändå fel. Delvis var det pga felmatchning, med både blomman och clage som stabila mittfältare, som dock inte lyckades få upp passningstempot, delvis berodde det på konsekventa felbeslut av alla offensiva spelare, främst Sosseh och kanske undantaget Ante. Petter gjorde en mycket bättre match sen som central och Moses imponerade när han kom in inte bara med teknik utan även med spelintelligens.
Ytterbackarna gjorde en bra match,tycker jag, bortsett från hög felprocent på inläggen. Kul även att se debutCalle. Han kommer att bli nyttig, även om han riskerar att ge bort en del mål med högriskspel längst bak. Fernberg gjorde en riktigt bra defensiv, men behöver i mitt tycke ändra sin offensiv. Nu blir det för ofta många tillslag eller bollar utan riktig adress. Han borde spela enklare eller svårare.
Oavgjorda resultat är ingen katastof, men nog borde man ha kunnat vinna mot detta motstånd. Man får hoppas att poängtappet kompenseras av en vinst mot det betydligt bättre Umeå, som i sereledande position kanske kan komma att bjuda till mer.
#13 ·
Kalle
· 2011-08-05 22:27
Innan dess så gick bollen alldeles för långsamt, men ändå fel. Delvis var det pga felmatchning, med både blomman och clage som stabila mittfältare, som dock inte lyckades få upp passningstempot,
Jag har tjatat ganska länge nu på att våra centrala mittfältare är för långsamma med bollen. Blomman är suverän - utan boll! Då far han som en furie runt anklar, kliver på motståndare och bryter bollinnehav. Men att se våra backar rulla upp bollen till han strax nedanför mittcirkeln får mig att förvänta att vi tappar boll. Akropolis såg det, körde hård forecheck och vann boll hela tiden. Kan inte Kim gå ner och möta mer i uppspelsfasen?
Vi blir ju väldigt täta bakåt med Clage och Blomman. Vi har väl seriens bästa försvar? Men Brännan får klura ut en lösning på det där tycker jag.
#14 ·
Sakul
· 2011-08-05 22:55
Nu såg jag iofs inte den här matchen, men något jag tänkt lite på tidigare är just det som Kalle säger. Kim! I nån U21-match i våras (visst, U21, men iaf) tänkte jag verkligen på det, hur han kom djupt ner i planen och hämtade boll och gjorde det väldigt bra. Även om han gjort det bra även i A-laget i år så har han inte fördelat boll på det sättet. Annars får vi väl se hur Gaete Moggia kan komma in och bidra!
Nr 4 skrev*: Jag vill att Sirius aldrig mer ska spela på Akalla gårds bollplan.
Vi tycker olika. jag älskar akalla bollplan och det är sånna här resor som gör att jag älskar att heja på sirius.