Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Frej-Sirius lör 20:e aug, kl 14:00

Finns det intresse för att åka dit? Vi har ju en serieledning* att försvara + revansch för floppen på Studan att utkräva. Och så är det ju lördag! Fatta. Lördag! Plus att Pierre Gallo spelar...

*Om nu inte Forward vinner med en massa mål i kväll alltså
Jag vill åka.
Här finns det intresse.
Jag vill åka.
Jag kommer att vara där men har nog egen transport.
Låter som en bra förfest jag e på.
1. Steffe
2. John
3. Lars
4. Hawkeye
5. Kniv-Jonas

Frej, Frej, Judgement Day

Finns det intresse för att åka dit? Vi har ju en serieledning* att försvara + revansch för floppen på Studan att utkräva. Och så är det ju lördag! Fatta. Lördag! Plus att Pierre Gallo spelar...

*Om nu inte Forward vinner med en massa mål i kväll alltså

Tji serieledning. 4-1 till Forward.
Men visst finns det fler som vill med? Skriv upp er hyfs snart, annars åker vi nog bil i stället för minibuss.
Pascal säger kanske så han får komma med på listan så länge:

1. Steffe
2. John
3. Lars
4. Hawkeye
5. Kniv-Jonas
5. Pagge
Ni kan ju tänka er att det står en 6:a framför "Pagge"
Meh! Ska det vara på det viset så vet jag att Farbror också säger "kanske". Fast det är ju rätt viktigt att de bestämmer sig så vi vet om vi ska hyra en minibuss eller inte.

1. Steffe
2. John
3. Lars
4. Hawkeye
5. Kniv-Jonas
6. Pagge (kanske)
7. Farbror (kanske)
Om inte kanske försvinner från både Pagge och Farbror eller om ytterligare nån anmäler sig imorgon så tar vi min bil istället.
1. Steffe
2. John
3. Lars
4. Hawkeye
5. Kniv-Jonas
6. Pagge (kanske)
7. Farbror (kanske)
8. Bigbadda
1. Steffe
2. John
3. Lars
4. Hawkeye
5. Kniv-Jonas
6. Pagge (kanske)
7. Farbror (kanske)
8. Bigbadda
9-11. Joint
Har du gått och blivit fet Jointen? Förresten, tur att det här inte krockar med nån ESK-match så du kan följa med. (:

1. Steffe
2. John
3. Lars
4. Hawkeye
5. Kniv-Jonas
6. Pagge (kanske)
7. Farbror
8. Bigbadda
9-11. Joint
Härligt Farbror! Skönt att du kom loss.
Erlingmark har visst en bil också.
När och var åker vi ifrån?
Det fanns ingen minibuss att hyra tyvärr. Så vi får åka vanliga bilar.

Min bil åker ifrån Fyris Torg klockan 13:00 och har följande passagerare.
1. Steffe
2. John
3. Lars
4. Hawkeye
5. Kniv-Jonas
Det vore bra om ni kunde ta en tjuga var i bensinpengar.

Förhoppningsvis så kan resten åka med i en annan bil.
Jag kör också som sagt. Tidsmarginalerna är inte färdigförhandlade, men några minuter efter ett skulle jag tro, gärna vid Vaksalaskolan på Väderkvarnsgatan så går det fort ut ur stan. Det är en ganska liten bil, klart det går att sitta tre där bak, men det blir nog väldigt gosigt. Jag har lovat Farbror en plats, så två à tre pers till dårå.
Andreas tar gärna en plats i din bil.
Jag tar också gärna en plats. :-)
En Luthagsbil rullar också, så om någon kring knutarna skulle vilja ha en plats så finns det en till förfogande.
Joint, jag snor den där platsen i Luthagsbilen. Tid och plats?
Jag vill med också! Luthagsbilen tack! Var och när? som han sade
Eller jaha det fanns bara en plats... Har Erlingmark en plats till 70?
Det finns plats för 70!

Ser ut så här nu vad jag förstår:
Erlingmark
Andreas
70
?

Vi kör på kl 13-ish från Stjärnhjelmsparken i Svartbäcken med hållplats vid Vaksalaskolan som ovan. Vart vill ni gå på?
Var ligger Stjärnhjelmsparken? Jag skulle kunna stå vid korsningen Svartbäcksgatan/Gamla Uppsalagatan kl 13. Funkar?
Eftersom Jointen verkar vara helt frånvarande så hoppar jag tillbaka till Erlingmarkarn.

Erlingmark
Andreas
70
Bigbadda

Jag kan gå på vid Stjernhielmsparken vid 13!
Jag åker bil från norr om Uppsala. Har dock bara en plats för passagerare och åker till Stockholm direkt efter matchen om någon skulle vara intresserad.
En poäng är naturligtvis bättre än noll, men vi har börjat kryssa lite för ofta för att jag ska vara riktigt nöjd.

Vilket déjà vu. Det här var nästan en exakt kopia av Akropolismatchen för tre veckor sen, även om Frejpan var lite bättre än grekerna. Och Sirius gör ju egentligen allting så rätt - även om felprocenten är lite för hög så har vi tålamod och håller tätt medan motståndarna springer sig trötta. Och sen är det ju bara att döda matchen de sista tio minuterna när Frej är slut, men VI MÅSTE JU SÄTTA DE FÖRBANNADE LÄGENA!
Det känns som en förlust. Vi har spelare som ska kunna fixa detta. Varför alla dessa felpass och missade målchanser? Va!
Vi hade ju inget mittfält idag fram tills Carlos G-M kom in, han kommer att bli nyttig. Claesson visar ingen form. Emir vill jag se som inhoppare och inte från start. Han klarar inte att hålla fast bollen och när mittfältet svajar får vi en matchbild som idag. Frej höll i bollen bra och vann de flesta andrabollar fram till sista 20-25. Bara att tacka för att Guterstam inte kunde spela för trots bollinnehavet skapade de få om nån riktigt vass chans. Ante borde satt något av de två superlägena på slutet. 1 p känns som 2 förlorade. Tur att dalkurd och Forward kryssade.
Suck.. ännu en i raden av oavgjorda matcher som vi borde ha vunnit. Moses borde ha kommit in tidigare.
Ja som exilare som knappt ser några matcher alls är det ju svårt att veta på riktigt. Men av det jag förstår är Moses bra på att skapa saker framåt, och då kan jag tycka att det känns märkligt att inte släppa in honom tidigare i en match där man inte skapar någonting.

Det blir väl jämnt in till målsnöret det här, och det är bara att hoppas att Sirius höst blir så bra som jag tror att den kan bli.