Hornby
· 2011-08-21 13:07
· 3113 visningar
Jag drar igång den här tråden redan nu. Det är dags för en trepoängare! Hoppas att Sosseh kan spela och kanske bör Gaete Moggia få chansen från start.
Btw är tydligen Bapupa på gång till Valsta.
Får väl hoppas att han är spelklar till måndag så vi kan ge honom ett vänligt mottagande.
#2 ·
Sakul
· 2011-08-21 17:23
Hoppas defenitivt på att Sosseh kan spela, han var riktigt bra mot Umeå innan han blev skadad. han och Ante känns självskrivna för mig, sen kan jag nästan tycka att Sunday borde gå före Emir som inhoppare. Visst, Sosseh är också ganska bra på att hålla fast bollen, men Sunday är kanske ännu bättre på just det. Sen har han så klart andra brister som gör att man inte vill spela honom allt för mycket.
#3 ·
RRR
· 2011-08-21 19:25
Jag var och spanade på Valsta idag. Deras backlinje känns mer än lovligt osäker, särskilt på inlägg från yttrarna, mittbackarna stod väldigt glest, det var stora luckor i försvaret som Umeå var usla på att förvalta i första halvlek. Valstas mål var en groda från Umeå försvaret. Nyförvärvet från BP skötte sig OK och slet ordentligt medan den nye från Djurgårn verkade vara ovän med bollen mest hela tiden, många långbollar utan riktig riktning därifrån. I andra halvlek blev det kaos direkt i V/S backlinje ochUmeå var helt överlägsna, det kändes som det kunde ha rullat iväg ordentligt där ett tag efter att Umeå gjorde 1-1, de hade minst två bollar som smet förbi stolparna och ett par straffsituationer som domaren friade, bl a en solklar hands i strafformådet. Umeås andra mål kom när en anfallare kom förbi sin back och fri med målvakten blev fälld bakifrån, borde ha blivit en utvisning också kan jag tycka. Strax därpå lade sig V/S Sunday i Umeås straffområde, lite väl tydligt att han filmade men det blev lite upprörda känslor i V/S och på läktaren, de är inte nådigt enögda i den föreningen.... Nåväl efter detta så la sig Umeå på försvar och slappnade av och V/S kunde komma fram en del men det var egentligen inte riktigt nära kvittering förrän absolut sista sekunden då en fin frispark sånär hade gett V/S en pinne.
Mest pinsamt var att de inte ens hade en kiosk så man kunde ta sig en kaffe. Brännan och Mattias var där och spanade.
#4 ·
RRR
· 2011-08-21 19:26
Ryktas att Yannik Bapupa ex Gefle ska till V/S
#5 ·
Sutra
· 2011-08-22 10:01
...men det blev lite upprörda känslor i V/S och på läktaren, de är inte nådigt enögda i den föreningen....
Nej, det är typ bara Västra som är objektiva nuförtiden.
#6 ·
RRR
· 2011-08-23 20:50
Ha, Sutra, det finns grader i helvetet....
#7 ·
Håwe
· 2011-08-28 19:11
Utifrån hur det såg ut mot Frej kommer jag att betrakta det som tjänstefel om inte Carlos G-M är med i startelvan. 3 pinnar är ett måste.
Fast även om Sirius missar superettan är hösten räddad efter att ha sett Midlake på Popaganda. Det värmer länge.
#8 ·
Tifo
· 2011-08-29 05:53
Alltså fy fan vilken höst det kan bli. Varje omgång känns snorviktig och det här är ju en förstås en måstematch. Finns inget annat än trer poäng. Men måstematcher mot bottenlag har ju inte varit en paradgren direkt.. Ångest som vanligt alltså. Och jag får sitta och slita på F5 eftersom jag måste jobba ikväll. Dubbel ångest!
Håller med Håwe fö. Vill också ha in Carlos. Jävligt skönt att Sosseh är tillbaka också! Satan vad jag saknade honom sist! Sedan tycker jag att Emir kan börja på bänken och sedan kanske stanna där. Om han nu ska vara med i truppen. Jag tar Sunday alla dagar i veckan om valet står mellan dem.
Menvafan! Spelade Midlake också på Popaganda? Grrr! Tre poäng idag är enda möjligheten att bli glad igen. Kommer en inför på Hundstjärnan innan lunch, med en kvalificerad gissning om G-M, tex.
Sirius har bara vunnit 1 av de 5 senaste och enda anledningen till att vi fortfarande är med hyfsat i racet är att det är så många lag inblandade i toppstriden och de snor poäng av varandra. Tror på ytterligare en målsnål oavgjord, 0-0 eller möjligen 1-1.
Vilket otryck det var här. Är alla lika pessimistiska som jag?
#12 ·
Joint
· 2011-08-29 15:46
Vinner vi inte det här har vi inget i Superettan att göra. Visst, Valsta vet man inte var man har dem riktigt, speciellt inte nu när de är förstärkta med BP- och DIF-lån samt den där våldtäktsmannen. Men vad fan, vi vinner med 2-0 efter mål av Ante och Sosseh. Alla till Studan!
Carl Nyström var inte bra
#15 ·
Joint
· 2011-08-29 19:52
Jävligt skönt med tre poäng. Valsta var inte bra. :)
#16 ·
Lars
· 2011-08-29 19:53
Skönt och välförtjäng med tre poäng, men Gurra kom hem!
Bitvis blixtrande. Men när jag gick hem var jag mest förbannad på domaren. Alla mål är viktiga nu,
#18 ·
Lemon
· 2011-08-29 20:48
Siffror i underkant. Carlos var underhållande att se och Linus börjar bli mer van i hans nya roll.
#19 ·
Tifo
· 2011-08-29 20:52
Känns märkligt att vara besviken efter en vinst, men jag finner det jävligt oroande att vi är så in i helvete dåliga på att omsätta spelövertag och målchanser. Det måste lossna om vi ska ha chans på direktplatsen.