Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Luleå - Sirius 18/9 kl 15

Nu tar vi helt enkelt och vinner den här matchen! Något annat alternativ finns ej.
En förlust eller lika till så ger jag upp den här säsongen. Hoppas laget har så bra psyken att de tycker det ska bli kul att spela och inte så svårt att vinna, det är bara att sätta dit den liksom.

Tjosan!
Ödesmatch för mig också, jag ger upp om vi förlorar.
Vid vinst kan vi vara en poäng från kvalplats vid rätt resultat, men det känns inte särskilt troligt.
Grabbarna kan spela helt avslappnat nu. Samtidigt har Luleå galet mycket att spela om. Men jag tror på seger och mitt lilla, lilla bestående hopp kommer leva vidare.
Efter total antiklimaxet i söndags borde den här matchen bli en riktig målfest och en säker vinst för Sirius.
Antar att Norrstream inte sänder...? Det borde inte finnas något motivationsproblem hos Sirius i alla fall. Handlar inte bara om att gripa alla halmstrån som finns utan även om att återupprätta hedern.
Bortamatch i Luleå? Klart vi vinner! :P
1-0 till Luleå, 1-15 till oss i öppna målchanser.
Jag fyller år på söndag och KRÄFVER en seger till min ära.

Och till er.
1-1
2-18 i chanser
1972: IFK Luleå kom på åttonde plats i division 2 norra. Seriesegrare blev IK Sirius.
Nu jävlar är det dags att jaga kvalplats. vinn eller försvinn, var där eller va rektangulär!

Nu finns det inget att förlora och därför blir det seger idag med 1-0 87min.
[quote]
Nu jävlar är det dags att jaga kvalplats. vinn eller försvinn, var där eller va rektangulär!

Jag kommer gärna - för jag vill vara en Stjärna!
Kom igen nu Sirius! Det är dags för retroaktiv utdelning. Gurra från start?
är jag blind, eller är det ingen direktrapporterin på officiella idag
Mitt liv som F5+supporter har inte börjat bra. Hoppas på mera nöje idag.

är jag blind, eller är det ingen direktrapporterin på officiella idag

Jag tror du är seende.
Härlig start! Det var det iofs mot Dalkurd också.
Härligt lir nu, kvitterat och Ante utvisad. Vänder de det här blir man lite förvånad.
Riktigt gött detta!
Ozan Camlibel och experience_turk_hacker - Sirius och turkar går inte ihop.
Vad glad man blir...
Nu får jag rätta till framtiden. Eftersom jag tippat rätt i de två senaste matcherna fäler fortsättningen här:
Sirius-Karlstad 2-1
Väsby-Sirius 0-1
Sirius-Forward 1-0
Vasalund-Sirius 2-3
Sirius-Boden 4-1
Jag kommer att gå på resten av hemmamatcherna men i ärlighetens namn kommer det inte vara för att stödja laget utan för att få hänga lite med Siriuspolare och ta nån bira på Alex innan.
Man är väl plast.
Pfff, tredje förstörda söndagen i rad. Hur kan det se likadant ut i match efter match efter match?
Jag ger också upp nu,men hoppas att man kan gå på resten av matcherna och vara avslappnad och ha kul.
Fan,.,! fem raka kan räcka till kvalplats. Jag ger inte upp bara för att det är kört.

Sen det här med att snacka till sig dumheter i det här läget är så urbotat dumt gjort, skärpning för i helvete.
Antar att vi spelade bästa fotbollen på flera år och missade 189 målchanser........

Ja jag är bitter fem raka nu för fan

Sen det här med att snacka till sig dumheter i det här läget är så urbotat dumt gjort, skärpning för i helvete.

Absolut, men sen beror det ju på vad som sades också. Inte var det särskilt mycket enligt de inblandade själva.
Ja vad fan ska man säga. Kul säsong.
Motarbetade av Gud. Då går det inte!
Känns som att någon/något/Gud/norrettans dommare med flera har bestämt att Sirius årgång 2011 ska straffas hårt, förnedras.
Trodde i min enfald att Sirius skulle köra över Luleå. Därför sticker jag ut hakan och säger att Sirius bara tar 4 poäng till i årets norretta. Totalfiasko!!!
5 eller 6 p upp till kvalplatsen och 15 p kvar att slåss om. Inte omöjligt, men knappast troligt. Nu får man satsa sina glädjekrafter på damernas kval, men de lär väl jinxa bort det de med...

5 eller 6 p upp till kvalplatsen och 15 p kvar att slåss om. Inte omöjligt, men knappast troligt. Nu får man satsa sina glädjekrafter på damernas kval, men de lär väl jinxa bort det de med...

Vi satsar långsiktigt. Champions League-seger 2015 duger för mig.
Jag inser att det är ballt å ge upp å sådär men 5 p på fem matcher låter väll rätt busenkelt. Sen ska man ju vinna en match ibland också men det är ju en annan femma.
Bandy, ja. Det är ju där jag lägger fokus, så att säga.

Jag ger inte upp bara för att det är kört.

Bollen är rund...
Bollen är ond
Var det ett smart drag av Brännan att sätta in (halv-långsamme) Gurra på högerbacken? Med de förutsättningar som fanns skulle jag som tränare låta Smedjen återta sin högerbacksplats och låta Gurra bilda mittlås igen. Jag orkar inte att Brännan ser Gurra som en högerback, det är han så fan heller inte. Samma sak gjorde han förut, i stället för att bilda ett jävligt vasst mittlås med Haris-Gurra så satte Brännan honom på ytterbacksplats. Tröttsamt! Sen, har man ett gult sedan tidigare ska man inte öppna käft mot domaren så som Ante gjorde.
Var det btw nödvändigt av Brännan att vänta in domaren i halvtid och vara den tredje i ordningen att ifrågasätta straffsituationen och därmed få sätta sig och leka läktarexpert? ;) Tyder på bristande rutin... Och ja, jag hade gärna sett mer av till exempel Moses. Han verkade ställa till med oreda i Luleå-försvaret när han kom in.

För övrigt är jag jävligt less på att så fort jag går ut och roar mig (det är inte särskilt ofta men ändå) en lördagafton så ska kvällen behöva sabbas för att man stöter på siriusspelare klockan 02.30. Jag har hört att dansa med lite sprit i blodet är en bra rehabilitering om man är skadad. "Elitsatsning" var det, ja...
jag hoppas och tror...i en match till