Ett litet litet halmstrå finns ju kvar att greppa efter. Antes avstängning kan kanske öppna för en spelsugen Moses. Kom igen nu Sirius!!!
Sirius - Karlstad söndag 25/9 kl 15
Jag vill se mål och vinst. Jag sa innan säsongen att jag skulle bli väldigt besviken om Sirius inte hamnade på den övre halvan av serien. Så klättra nu!
"Kom i tid, undvik kö!"
"Kom i tid, undvik kö!"
Ja vad fan, vore nice med tre poäng här och i nästa match för att åtminstone skapa lite nerv hos lagen i topp. Jag bryr mig inte om det är vackert spel och stort bollinnehav, bara vinst gäller nu!
Vi kan gärna få matcha lite yngre förmågor nu. Kom igen nu!
fan vad skönt att gå på fotboll utan ångestklump i magen. länge leve mittens rike!
Ha! Det slutar väl med att Sirius vinner och Väsby, Dalkurd, Umeå och Forward förlorar och så börjar helvetet om igen...
Det kommer med säkerhet utvecklas till ett raffinerat scenario som i slutändan åsamkar maximalt lidande för Siriusanhängare
Det kommer med säkerhet utvecklas till ett raffinerat scenario som i slutändan åsamkar maximalt lidande för Siriusanhängare
Så sant som det är sagt.....
Om man ser det hela som en konjunktur så är vi i fasen något efter botten vilket bara leder uppåt om inte priset på Eskuld stiger vilket kan leda till återkommande oro på siriusvaluta men över en femårsperiod går vi uppåt på europeiska sportmarknaden vilket leder mig till att tro att vi vinner och två av tre toppkonkurenter tappar poäng kommande omgång.
Karlstads Carlstad, med mera, kommer hit och spelar ovalboll dagen innan så gräset kanske inte är så bra. För övrigt kan 86ers flyttas upp nästa år och man säger till dagens UNT att: "Vi vill helst att matcherna ska spelas på Studenternas", fast i nästa andemening säger en annan 86:a: "Men jag ser nog gärna Österängen som hemmaarena, framför allt nu när arenan ska rustas upp.". Slitsamt för gräset med den typen av sport.
Om man kollar programmet över ovala bollen så ska det spelas tre matcher samma dag på vårt fotbollsgräs.
Skönt att det inte är en viktig match mot Karlstad där vi kommer få nackdel av dåligt underlag.
Skönt att det inte är en viktig match mot Karlstad där vi kommer få nackdel av dåligt underlag.
VIKTIGT OCH VIKTIGT JAG FÖREDRAR FOTBOLL PÅ BURKEN HEMMA FRÅN UNDERBARA CAMP NOU,ELLER HUR? SKA UPPSALA VERKLIGEN HA ETT LAG I "DIV.3",ELLER HUR? MEN "JOHN" KANSKE BARA BRYR SIG OM ATT "FESTA" MED "FESTARGÄNGET" VÄSTRA SIDAN,ELLER HUR?
Karlstads Carlstad, med mera, kommer hit och spelar ovalboll dagen innan så gräset kanske inte är så bra. För övrigt kan 86ers flyttas upp nästa år och man säger till dagens UNT att: "Vi vill helst att matcherna ska spelas på Studenternas", fast i nästa andemening säger en annan 86:a: "Men jag ser nog gärna Österängen som hemmaarena, framför allt nu när arenan ska rustas upp.". Slitsamt för gräset med den typen av sport.
Den som sade sig vilja ha spelet på Studan var en förbundsstyrelseledamot, 86:ers själva vill hellre spela på Österängen.
Jag tycker att det är roligt att de har finalen här men de hade gärna fått byta dag med fotbollen.
Till "barcaälskaren" johann svarar jag bara ja.
Till "barcaälskaren" johann svarar jag bara ja.
Titta här: http://www.siriusfotboll.se/web/article/highlights-ik-sirius---dalkurd-ff/. Min flaska kir är highlights!
..."gräsmattan var fantastiskt bra, säger Tracy Grey som nu också hoppas på Uppsala 86ers i Superserien."
(morr)
(morr)
"- Det har varit lite olika karaktär på de här tre senaste matcherna. Senast var effektiviteten bättre än den varit tidigare" - Bränn(d?)ström... Slå upp ordet "effektivitet" i SAOL. Vi gjorde hela ett mål senast, och gjorde även ett mål förrförra matchen, men effektiviteten var alltså bättre i Luleå. ÄR DU BRÄND ELLER?!?!?!
Hoppas inte någon i spelartruppen är ute på vift och berusar sig i skrivande stund. Krossa Karlstad..!
Hoppas inte någon i spelartruppen är ute på vift och berusar sig i skrivande stund. Krossa Karlstad..!
11-0
Usch, satt bara och väntade på 1-1 mot slutet. Inte precis superettanvärdigt men vinst trots allt...och förlängt lidande
3 poäng är 3 poäng. Några stilpoäng delas inte ut. Hoppet lever minst en vecka till.
Snälla hopp, överge mig nu. Jag tyar inte längre.
Vem fan bryr sig om superettanvärdigt när vi ligger i div 1?
Så där ja! Nu kör vi mot en härligt vanhedrande 3:e plats.
Som Siriussupporter har man (eller i alla fall jag) gått och blivit paranoid så visst kändes det som att 1-1 retligt skulle komma i slutet. Och inte var det väl allt för långt bort. En bra Bylle-räddning ifrån oavgjort i ärlighetens namn. Faktum är att vi inte gör ett enda spelmål mot ett halvhyfsat Karlstad. Men som sagt, tre poäng är tre poäng! Äntligen fick Moses starta och det gav frukt. Man kan även konstatera att tur och otur jämnar ut sig lite grann i alla fall. För om straffen i Luleå var hårt dömd, så var dagens Siriusstraff rätt billig. Det håller inte att skylla på otur. Okej att Sirius inte direkt haft stolpe in den här säsongen, men samtidigt har straffområdesspelet varit dåligt. Så även i dag. Men, hoppet lever in i det sista.
[...]Men, hoppet lever in i det sista.
Nope, hoppet dör på Vilundavallen nästa måndag.
[...]Men, hoppet lever in i det sista.
Nope, hoppet dör på Vilundavallen nästa måndag.
Nu ska vi inte vara sådana. I stället tycker jag vi kan försöka skramla ihop ett gäng och åka till den mentala skogsvallen och heja!
Nu ska vi inte vara sådana. I stället tycker jag vi kan försöka skramla ihop ett gäng och åka till den mentala skogsvallen och heja!
Låter som en bra idé. Tills dess vill jag anti-jinxa i fred.
Jag har massa tro och hopp om åternorpad kvalplats. Det är inget under om det sker.
Jag har massa tro och hopp om åternorpad kvalplats. Det är inget under om det sker.
Visst, Sirius kanske kan vinna det som är kvar (även om jag inte tror det), men då måste Väsby tappa 4p (eller 3 och en massamassa mål) mot Frej, Valsta och Luleå. Det kommer inte att hända även om Frej är rätt bra nu. Dalkurd måste tappa 4p mot Frej, Valsta, Luleå och Karlstad. Samma lag alltså. Klart tveksamt.
Ja det kommer nog handla om målskillnad och där är vi historiskt rätt usla om jag minns rätt.
Traditionen är ju att vi missar Superettan med två måls marginal. Det har vi gjort två år i rad nu. Vi åkte ur på två måls sämre målskillnad, och hade vi haft två måls bättre målskillnad i kvalet i fjol hade vi fått ÖIS plats.