Dags för ännu en "cupmatch". Petter är tillbaka, men Blomman avstängd och Linus har en spricka i armen. Frågan är vem som ska spela högerback?
Sirius - Forward söndag 9/10 kl 15.00
Linus med skena får vi hoppas. Eller i värsta fall Gurra. Vill ha honom i mitten, men jag antar att det är rätt hett alternativ för Brännan att peta ut honom till höger och stoppa in OZ i mitten. Philip Berglund har väl inte fått en minut den här säsongen så han lär vara iskall .
Åh vilken härlig ångestmatch det kan bli! Känns ändå jävligt trevligt att vi gjorde ett spelmål sist, har man ju inte varit bortskämd med..
Berglund borde få chansen, när ska han annars få någon speltid? Tyckte han var helt ok förra säsongen iaf.
När nu Blomman är avstängd så tror jag att Gurra lirar högerback. Känns inte som rätt läge att plocka i en ung kille utan speltid. Rutin och vana att knuffa ner folk i senhöstlöven väger tungt nu.
KÖTTA!
KÖTTA!
Fast i så fall tycker jag snarare att OZ ska spela till höger och Gurra vara kvar i mitten.
När Gurra föddes konstaterade barnmorskan först att det blev en mittback. Sedan att det var en pojk.
Han ska va i mitten.
Han ska va i mitten.
Hehe... :-)
Tror det står mellan Nyholm och OZ, och att Gurra blir kvar i mitten.
Gurra känns i dagslägset lite för långsam för att vara högerback och gjorde det obra i Luleå, enligt uppgift. Jag håller med om att han är mittback och bör spela där. Där är han säkerheten själv. Den stora frågan är ju som till synes vem som tar hand om högerbacken. Nu har jag inte någon jättekoll på hur bra Berglund spelat i samarbetsklubben, men det öppnar ju helt klart upp för honom. Han är värd en ny chans, i synnerhet efter Leicester-matchen där han gjorde det så bra att självaste Svennis creddade honom. Annars ser jag nog helst att Calle spelar där. Han hoppade in som yttermittfältare i sin superetta-debut och borde därmed ha lite kantvana.
Jag är i dagsläget försiktigt optimistisk med en gnutta hopp levande och tror på 2-0 till dem goda. Ante revanscherar sig och sätter en påse, Sosseh likaså. 1234 pers söker sig till Studan.
Jag är i dagsläget försiktigt optimistisk med en gnutta hopp levande och tror på 2-0 till dem goda. Ante revanscherar sig och sätter en påse, Sosseh likaså. 1234 pers söker sig till Studan.
Profetia:
Vinst 3-0 (Målskyttar: Ante *2 och Geten)
718 pers på läktarn
Både Dalkurd och Väsby torskar men Umeå vinner klart mot Vasalund.
Vinst 3-0 (Målskyttar: Ante *2 och Geten)
718 pers på läktarn
Både Dalkurd och Väsby torskar men Umeå vinner klart mot Vasalund.
Man är ju så hjälplös i såna här lägen. Kan bara bidra med följande moralhöjare: Inför förra hemmamatchen mot Forward frågade min bonuson vad laget hette. "Forward" sa jag. "Mäh! Det är väl klacken som heter så? Ofta ett lag heter Forward!"
Håller med. Och därför får det gärna gå lite fint i morgon.
Håller med. Och därför får det gärna gå lite fint i morgon.
Har just betalat 79:- för en streamingen från helvetet. Nån som har bättre kvalitet?
Sporadiska stillbilder. Kommentator som hejjar på Forward. Kvittering. Vilket djävla ruttet köp.
Och två minuters fördröjning.
Och två minuters fördröjning.
Jag skall aldrig mer tvivla på Emir.
Vilken eufori när Emir satte dit den!!!
Ett kallt avslut på en kanonpassning. Fast kanska kasst spel. Jag skulle uppskatta om passningarna slogs dit vi har en spelare och att dem som inte har bollen gör sig passningsbara. Carl visade snabbhet i dag.
Skönaste målet på länge! Kanonpassning av Carlos, som var bäst på plan. Kämparinsats i klass med Petter! Och Bylles räddning vid den där offsideavblåsningen var ju helt otrolig, det är bara han och Manuel Neuer som gör sånt. Rätt stabil försvarsinsats, Gurra vet man ju vart man har och Calle har blivit bättre och bättre måste jag säga, även om han kan kännas lite skakig ibland. Annars ingen fantastisk match, men det var väl fan så dags att vi fick vinna en sån också.
Och fan vad jag älskar Valsta. 4 fucking 2 mot Dalkurd. Puss på dom.
Och fan vad jag älskar Valsta. 4 fucking 2 mot Dalkurd. Puss på dom.
Ja va fan. Serien lever ju i allra högsta grad! Sjukt otippat att det är Ian och Emir som står för målen! Säga vad man vill om Emir, men det avslutet är fan riktigt bra!
Det kanske inte är så kul att vara Siriussupporter alla gånger men det är sällan långtråkigt.
Jag noterar igen att med Gurra från start har vi vunnit 100% ;-)
Idag var även Nyström riktigt bra.
Den här serien är regisserad av Hitchcock, idag med huvudprestationer av normala birollefigurer.
Trist att det är ett ynka poängtapp som skiljer från att vi kunde haft det helt i egna händer.
Må all världens nevositet drabba Umeås och Väsbys spelare resterande matcher.
Idag var även Nyström riktigt bra.
Den här serien är regisserad av Hitchcock, idag med huvudprestationer av normala birollefigurer.
Trist att det är ett ynka poängtapp som skiljer från att vi kunde haft det helt i egna händer.
Må all världens nevositet drabba Umeås och Väsbys spelare resterande matcher.
NERVOSITET!!!
:-)
Trots usla domare och tappat spel efter 1-1 så tar sig Sirius tillbaka och vinner matchen. EXAKT så vill jag att det ska vara. Rättvisan segrade idag! Årets match!
Och Bylles offsideräddning... Bibliskt.
Och Bylles offsideräddning... Bibliskt.
Så jävla skönt!
* Med Linus och Blomman borta tappar man en jävla massa passningsprocent.
* Ante? Magproblem innan hörde jag. Kan möjligtvis räknas som ursäkt för det tamaste jag sett i anfallsväg sedan Pauleta 2006.
* Om jag vore Haisem skulle jag putsa Bylles skor hela veckan. Tre gånger går han bort sig totalt och släpper killen bakom ryggen. Två gånger blir det livsfarligt. En gång blev det friläge - som Bylle räddade.
* Karlos och Kim - de som höll ihop det hela när allting annat skakade.
* Emir Smajic. Jag tar på mig den här trepoängaren. En kraftfull antijinx när han kom in. Har varit lika välorienterad som en dyngrak guldfisk det senaste året och allt guld han rört vid har ofelbart förvandlats till grus. Och sedan - en perfekt mottagning och ett iskallt avslut och vi är kvar i serien! Tack Emir, tack! (Och sedan - minutrarna efteråt - snabbaste killen på plan mot deras långsammaste mittback. Hela planhalvan ledig. Och karln STÄLLER SIG på andra sidan mittlinjen och friläget är borta. 15 centimeter krita - vitt på grönt - för i helvete! Hur kan man göra så?)
* På huvudläktaren idag, under första halvlek. Några före detta styrelsemedlemmar toksågar vartenda steg Ian tar - for anyone to hear. Tack Ian, för den repliken!
* Även om det var lite - kul att se Jesper Nyholm på planen igen. Den killen tror jag på, efter att han raderade ut Ante Eriksson fullständigt i U21 - genom att vara starkare i kroppen...
* Till slut. ESK alltså. Jag pallar inte med att se den där bilden på Siggi och Lill-Raja i UNT. Kan inte riktigt släppa detta. Spana in ordförandens kommentarer och man får en bild av ESK som jag inte kan påstå går helt på tvärs med magkänslan man hade.... http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/569566-siggi-jonsson-atalas-misshandlat-flickvannen
Summan av kardemumman: Tack, Ian och Emir och Bylle! Tack hela Valsta! Tack Gallo! Tack Siriusdamerna! Tack junisarna! Bra helg detta. Nu jävlar...
* Med Linus och Blomman borta tappar man en jävla massa passningsprocent.
* Ante? Magproblem innan hörde jag. Kan möjligtvis räknas som ursäkt för det tamaste jag sett i anfallsväg sedan Pauleta 2006.
* Om jag vore Haisem skulle jag putsa Bylles skor hela veckan. Tre gånger går han bort sig totalt och släpper killen bakom ryggen. Två gånger blir det livsfarligt. En gång blev det friläge - som Bylle räddade.
* Karlos och Kim - de som höll ihop det hela när allting annat skakade.
* Emir Smajic. Jag tar på mig den här trepoängaren. En kraftfull antijinx när han kom in. Har varit lika välorienterad som en dyngrak guldfisk det senaste året och allt guld han rört vid har ofelbart förvandlats till grus. Och sedan - en perfekt mottagning och ett iskallt avslut och vi är kvar i serien! Tack Emir, tack! (Och sedan - minutrarna efteråt - snabbaste killen på plan mot deras långsammaste mittback. Hela planhalvan ledig. Och karln STÄLLER SIG på andra sidan mittlinjen och friläget är borta. 15 centimeter krita - vitt på grönt - för i helvete! Hur kan man göra så?)
* På huvudläktaren idag, under första halvlek. Några före detta styrelsemedlemmar toksågar vartenda steg Ian tar - for anyone to hear. Tack Ian, för den repliken!
* Även om det var lite - kul att se Jesper Nyholm på planen igen. Den killen tror jag på, efter att han raderade ut Ante Eriksson fullständigt i U21 - genom att vara starkare i kroppen...
* Till slut. ESK alltså. Jag pallar inte med att se den där bilden på Siggi och Lill-Raja i UNT. Kan inte riktigt släppa detta. Spana in ordförandens kommentarer och man får en bild av ESK som jag inte kan påstå går helt på tvärs med magkänslan man hade.... http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/569566-siggi-jonsson-atalas-misshandlat-flickvannen
Summan av kardemumman: Tack, Ian och Emir och Bylle! Tack hela Valsta! Tack Gallo! Tack Siriusdamerna! Tack junisarna! Bra helg detta. Nu jävlar...
Haha tjena ESK:s ordförande skulle behöva ungefär 10 års intensiv medieträning. Tör för honom att dom är så kassa och ligger så långt ner i systemet.
Så jävla skön seger i går asså!
...också tappade jag all form av förtroende för Siggi och ESK beter sig ESK...
...också tappade jag all form av förtroende för Siggi och ESK beter sig ESK...
ofrivillig komik i siggis mail, antar att det är hans isländska härkomst som gör språket aningen knackigt. hela historien är ju vidrig, lås in idioten
Har UNT plockat bort Hundstjärnans krönika om kvinnomisshandlaren? Var det af Jochnick som hotade med åtal? Fuck ESK.
Ja, UNT har plockat bort den. De har en policy att inte publicera namn innan dom fallit, och det ansågs att jag hade gjort det. Jag kan köpa det resonemanget. Lite.
Nåväl. Det här är inte UNT, så sorry för OT, men det här är vad jag skrev:
(Hyperlänkarna har försvunnit, men googla "Siggi Jonsson + åtal" som finns det mesta där.)
Okej. Jag ska erkänna direkt. Jag är inget fan av ESK från början. Men jag bryr mig om fotbollen i distriktet, och det är naturligtvis bra för den att ESK går upp. Det väger tyngre än mitt personliga agg mot lokalrivalen förstås.
Men så finns det saker som väger ännu tyngre. Den här bilden fixar jag bara inte. Och jag ska förklara varför. Om det inte vore för ett erkännande i tingsrätten i onsdags skulle jag inte ens ta upp det. Rättegångar ska ha sin gång liksom. Men det hör faktiskt till bilden av ESK att tränaren på bilden satt i en rättegångssal bara dagar innan den där bilden togs och erkände sig skyldig till en del av det åtal för grov fridskränkning som går till dom den 19 oktober.
Folk är sådana. Det vet man ju, och det är bra att vi lever i ett land där den typen av fall ofta hamnar i domstol, till skillnad mot en hel del andra länder där det anses att kvinnor ska tåla lite mer från sina partners. Så låt rättvisan ha sin gång med ESK-tränaren liksom. Det intressanta i det här fallet blir hur klubben agerar. Och det är faktiskt huvudanledningen till att jag har jäkligt svårt för att säga grattis västerut.
Så här kommenterar ordföranden i ESK åtalet när det blev känt i maj.
"– Vi tänker inte gräva vidare i den här skiten. Du får gräva vidare i den här skiten själv. Jag tänker inte ge dig något nummer (till tränaren). Det här inget som man ska rota i. Vi skiter i det här nu, säger ordförande till Nyheter24."
Och.
"Tar ni avstånd från den här typen av våld i Enköpings SK?
– Vi har inga som helst kommentarer till det, säger han till Nyheter24 och fortsätter:
– Vi tänker inte yttra oss mer nu. Vi väntar tills dom har fallit. Oavsett vad det står i våra stadgar. Det är din sak att gräva i skiten, det är inte vår sak.
Samtidigt kräver han att Nyheter24 bortser från vad han tidigare sagt.
– Skriver du något annat så kommer jag gå vidare med det här. Skriv det så har du ett åtal att vänta dig, säger ordförande Gustav af Jochnick till Nyheter24."
Man tar sig för pannan! Är det Berlusconi som är ordförande där eller? Och då hör det till saken att det fanns annat folk från ESK med på den där flighten som nämns i artikeln. Som naturligtvis inte har ett skit med åtalet att göra, men poängen är den att folk inom klubben rimligtvis vet vad som hänt, men har valt att inte agera. Istället hotar man med åtal om media skriver saker man tidigare sagt. Stabilt.
Så man undrar ju vad sponsorerna tycker. Som tur är kan man få svar på det. Och de var inte så imponerade, nej.
Den enda som kommer undan med hedern i behåll är den andra mannen på bilden i UNT - Joel Rajalakso. "Stämmer det så är det inte jättelämpligt att ha honom som tränare." Född -93, och är ändå den inom klubben som lyckas visa upp ett sunt förhållande till den typen av åtal. Något uppenbarligen inte styrelsen kan. Kanske dags för Sirius att rädda den unge mannen, men utgående kontrakt och 14 gjorda mål i serien...
Som sagt. Jag fixar inte den typen av attityd från en idrottsklubb som har dröser med ungdomar i träning, och som är otroligt viktig för att sprida bra värderingar till dessa ungdomar. Man har liksom ett större moraliskt ansvar då. Och det går alldeles utmärkt att som Joel Rajalakso ta tydligt avstånd från den påstådda handlingen - och nu dessutom erkända handlingen - och samtidigt hålla fast vid principen att avvakta dom innan man - eventuellt - går skilda vägar.
Jaja. Jag borde väl inte bli så upprörd. Hur ESK vill bygga sin identitet är ju faktiskt inte mitt problem egentligen. Så jag nöjer mig väl att konstatera att det inte skulle kunna hända i Sirius - antar jag! Det hade varit smärtsamt att behöva gå ur som medlem på grund av en sådan grej. För att vara kvar som medlem hade naturligtvis varit out of the question i ett sådant fall. För min egen del.
Nåväl. Det här är inte UNT, så sorry för OT, men det här är vad jag skrev:
(Hyperlänkarna har försvunnit, men googla "Siggi Jonsson + åtal" som finns det mesta där.)
Okej. Jag ska erkänna direkt. Jag är inget fan av ESK från början. Men jag bryr mig om fotbollen i distriktet, och det är naturligtvis bra för den att ESK går upp. Det väger tyngre än mitt personliga agg mot lokalrivalen förstås.
Men så finns det saker som väger ännu tyngre. Den här bilden fixar jag bara inte. Och jag ska förklara varför. Om det inte vore för ett erkännande i tingsrätten i onsdags skulle jag inte ens ta upp det. Rättegångar ska ha sin gång liksom. Men det hör faktiskt till bilden av ESK att tränaren på bilden satt i en rättegångssal bara dagar innan den där bilden togs och erkände sig skyldig till en del av det åtal för grov fridskränkning som går till dom den 19 oktober.
Folk är sådana. Det vet man ju, och det är bra att vi lever i ett land där den typen av fall ofta hamnar i domstol, till skillnad mot en hel del andra länder där det anses att kvinnor ska tåla lite mer från sina partners. Så låt rättvisan ha sin gång med ESK-tränaren liksom. Det intressanta i det här fallet blir hur klubben agerar. Och det är faktiskt huvudanledningen till att jag har jäkligt svårt för att säga grattis västerut.
Så här kommenterar ordföranden i ESK åtalet när det blev känt i maj.
"– Vi tänker inte gräva vidare i den här skiten. Du får gräva vidare i den här skiten själv. Jag tänker inte ge dig något nummer (till tränaren). Det här inget som man ska rota i. Vi skiter i det här nu, säger ordförande till Nyheter24."
Och.
"Tar ni avstånd från den här typen av våld i Enköpings SK?
– Vi har inga som helst kommentarer till det, säger han till Nyheter24 och fortsätter:
– Vi tänker inte yttra oss mer nu. Vi väntar tills dom har fallit. Oavsett vad det står i våra stadgar. Det är din sak att gräva i skiten, det är inte vår sak.
Samtidigt kräver han att Nyheter24 bortser från vad han tidigare sagt.
– Skriver du något annat så kommer jag gå vidare med det här. Skriv det så har du ett åtal att vänta dig, säger ordförande Gustav af Jochnick till Nyheter24."
Man tar sig för pannan! Är det Berlusconi som är ordförande där eller? Och då hör det till saken att det fanns annat folk från ESK med på den där flighten som nämns i artikeln. Som naturligtvis inte har ett skit med åtalet att göra, men poängen är den att folk inom klubben rimligtvis vet vad som hänt, men har valt att inte agera. Istället hotar man med åtal om media skriver saker man tidigare sagt. Stabilt.
Så man undrar ju vad sponsorerna tycker. Som tur är kan man få svar på det. Och de var inte så imponerade, nej.
Den enda som kommer undan med hedern i behåll är den andra mannen på bilden i UNT - Joel Rajalakso. "Stämmer det så är det inte jättelämpligt att ha honom som tränare." Född -93, och är ändå den inom klubben som lyckas visa upp ett sunt förhållande till den typen av åtal. Något uppenbarligen inte styrelsen kan. Kanske dags för Sirius att rädda den unge mannen, men utgående kontrakt och 14 gjorda mål i serien...
Som sagt. Jag fixar inte den typen av attityd från en idrottsklubb som har dröser med ungdomar i träning, och som är otroligt viktig för att sprida bra värderingar till dessa ungdomar. Man har liksom ett större moraliskt ansvar då. Och det går alldeles utmärkt att som Joel Rajalakso ta tydligt avstånd från den påstådda handlingen - och nu dessutom erkända handlingen - och samtidigt hålla fast vid principen att avvakta dom innan man - eventuellt - går skilda vägar.
Jaja. Jag borde väl inte bli så upprörd. Hur ESK vill bygga sin identitet är ju faktiskt inte mitt problem egentligen. Så jag nöjer mig väl att konstatera att det inte skulle kunna hända i Sirius - antar jag! Det hade varit smärtsamt att behöva gå ur som medlem på grund av en sådan grej. För att vara kvar som medlem hade naturligtvis varit out of the question i ett sådant fall. För min egen del.
tack, men fegt av unt. men en policy är en policy antar jag
men jag skrev faktiskt inga namn... Men tränaren kanske går att identifiera av texten, om man är riiiktigt vass...
Många bra program på Enköpingslokal-TV i kväll. Ur tablån:
19:30 Slagfärdige Siggi
En ESK-ikon drar isländska vitsar och misshandlar kvinnor med knytnävarna.
19:58 Nostalgilådan
Samtliga ESK-mål från den Allsvenska sejouren.
20:00 Locket på med Gustaf Av
Entreprenören och Enköpingsprofilen talar om vikten av att tiga om våldsbrott och skydda kvinnomisshandlande avskum.
19:30 Slagfärdige Siggi
En ESK-ikon drar isländska vitsar och misshandlar kvinnor med knytnävarna.
19:58 Nostalgilådan
Samtliga ESK-mål från den Allsvenska sejouren.
20:00 Locket på med Gustaf Av
Entreprenören och Enköpingsprofilen talar om vikten av att tiga om våldsbrott och skydda kvinnomisshandlande avskum.
Du glömde gayporrpasset vid midnatt, featuring Siggi J och Gustaf af...
Brottsrubriceringen är ju dessutom grov kvinnofridskränkning, d.v.s. han har slagit henne vid upprepade tillfällen.
Tragikomiskt:
Det är inte första gången ESK haft en tränare dömd för liknande brott. PL var ingen duvunge heller.
Tragikomiskt:
Det är inte första gången ESK haft en tränare dömd för liknande brott. PL var ingen duvunge heller.
dock var ju jeppe b mys
ganska kul ståplats med ian sirelius på 24 unt. han nämnar hur kul det var att vi sjöng hans namn :)
Ja jag såg det! Kul att man kan påverka lite