Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Boden, 23:e sept kl 15:00

Vi börjar uppsnacket redan nu.
Fotboll! Fotboll! Fotboll!
Bara en sak som gäller. In med bollen i mål, hela tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=uATOM_Gj4Cg grym pepplåt *ler*
Utan att på något sätt underskatta uppgiften så har jag hellre Boden hemma och två mål att jaga ikapp än en bortamatch i Luleå och två mål extra på pluskontot. Skulle inte vilja byta plats med Väsby.
Det är mindre ångest att inte ha något att förlora iaf... Tror på 8-0.
A day may come when the courage of Men fails,
when we forsake our friends and break all bonds of fellowship,
but it is not this day.
An hour of wolves and shattered shields when the Age of Men comes crashing down,
but it is not this day!
This day we fight!
By all that you hold dear on this good earth,
I bid you stand, Men of the West!
Vore det inte på sin plats att Ågerup gjorde en stilla propå till Akropolis med löfte om en rejäl bonus till varje spelare om de tar poäng mot Umeå. Jag menar, vad är inte en superettanplats värd?
Om Väsby vinner med ett mål måste vi då vinna med två mål? Och om Väsby vinner med två mål måste vi vinna med fyra mål? Tre mål/Fem mål osv...
Har jag fattat rätt då? Är det nåt annat jag måste tänkte på?
Och detta bara för säkerhets skull:
Om Sirius vinner med 8-6 och Väsby vinner med 1-0 så har vi exakt samma målskillnad (48-26). Vad gäller då? I inbördes möten står det ju lika också (varsin bortaseger med 1-0). Är det flest segrar som avgör? Isf hamnar ju Väsby över oss i tabellen.
På söndag måste man hålla koll på matchprogrammet och inte låta Jonas göra tifo av det. Antar att man kommer att titta lika mycket på tavlan som på matchen.

Om Väsby vinner med ett mål måste vi då vinna med två mål? Och om Väsby vinner med två mål måste vi vinna med fyra mål? Tre mål/Fem mål osv...
Har jag fattat rätt då? Är det nåt annat jag måste tänkte på?

Om Umeå vinner med ett mål måste vi väl vinna med tre?
Mäh det är ju tifot som har samlat västra den senaste tiden.
Kris-Bajen ligger under med 1-0 hemma mot J-Södra. Första halvlek sänds på TV4 Sport. Skön kvalmotståndare... Tycker att vi krossar Boden igen och ser till att vi får denna kvaldrabbning. ;)
Fräsigt! Måste kolla när Lars Olsson-wannaben Charlie slutat lira TV-spel. Visas bara första halvlek?
De skulle visa Giffarna-Åtvid var tanken, men tekniska probbs där än. Fan, nu är Bajen heta...
Fy fan vilka sämst resultat det blev ikväll. Nu lär ju Jönköping få kvala igen. Det känns maximalt opäpp.
Usch vad jag inte orkar J-Södra igen. Den där Hrgota verkar ju fullkomligt livsfarlig. Läge för revansch, å andra sidan.

Men så ska vi ju ta oss dit först också...
I Jönköping är det jättekul hela tiden. Hoppas laget som får kvala från vår serie sparkar dem åt helvete.
Ja, ja, nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Vi är fortfarande inte på kvalplats, och personligen är jag glad bara vi tat oss till kvalet. Detta efter en säsong som jag ändå kommer att se som misslyckad (ja, nästan även om vi skulle gå och vinna, men då glömmer man ju prestationerna ganska fort).
Nu jävlar lackar jag till.

Är det meningen att det inte ska vara någon resultaservice på Studan inför säsongens viktigaste match, då har man skitit i det svartblå skåpet och det rejält!!!

I ett sånt här läge är det så patetiskt att ens överväga det att jag omedelbart och nu kräver tränarens avgång.

Det finns inget som kan förmildrande i detta fall. Det är skillnad i en match där man själva har avgörandet i egna händer, då kan det vara stressande att veta att "om vi bara får oavgjort går motståndarna om ifall de vinner".

Här är det måljakt!!!!!! Det är tjänstefel!!! Det är patetiskt, det är uselt, det är bara SÄMST!!!

Tack och hej för i år blåsvart. Jag kommer om det blir kval!!!!

(Och innan nån gnäller, jag är så gammal att jag har min mobil för att ringa på, inte surfa på. Och jag orkar inte stå och glo över axeln på Kniv-Jonas hela matchen. Då följer jag hellre dramat minut för minut hemma).
Lite löjligt, håller med. Man måste ju delvis spela på resultatet. Sådan är situationen. Ligger Väby under, då kan man spela på ett vis, medan om Väsby leder med si eller så många mål så måste man ju bara full fart fram.
Det är fem snabba som gäller.
hoppas nåt malaysiskt spelsyndikat lägger sig i
någon sorts målservice kommer det förstås att bli, men eventuellt bara på resultattavlan.
Jag kanske kan precisera lite i den här frågan. jag ställde en fråga till Brännan om hur de tänkte kring det där, och han svarade från sitt perspektiv - att han tyckte det var vitkigt att inte spelarna hade tillgång till resultatuppdateringen. Men frågan ska vad jag förstår diskuteras i klubben också.

Jag gissar - och det har jag inte frågat någon om - att man till varje pris vill undvika scenariot att spelarna får reda på ett snabbt mål för Väsby. Säg exempelvis att Väsby skulle leda med 2-0 mot Luleå efter en kvart samtidigt som det stod 0-0 på Studan, då skulle ju Sirius fortfarande ha 75 minuter på sig att göra en massa mål mot ett förhoppningsvis rätt svagt Boden. Men om de kände till läget finns det nog viss risk att det skulle skapa massor av onödig stress.

Min grundsinställning är att de sportsliga aspekterna måste gå före. Om spelarna och ledarna känner att det är en viktig faktor, som man dessutom kan kontrollera, så vore det dumt att inte göra så. Det brukar ju sägas att det är viktigt det där med att gå upp.
nej varmkorv, klapphandskar och strippor i paus går före. gärna barcelona-spel också
Jo, det skulle vara det då...
Mazariner går före allt.
Ju mindre spelarna vet desto bättre är min övertygade idrottspsykologiska åsikt.
Inga speakerutrop, men resultattavla. Så kommer det att bli.
Låter vettigt! Även om jag tycker att det borde vara fokus på att vinna med så många mål som möjligt, och inte backa hem oavsett vad det står i Luleå, eftersom Väsby kan få för sig att vända i slutet eller nåt, vilket skulle göra att vi hade lite dålligt med tid att göra fler, så skulle det garanterat kunna påverka spelarna på olika sätt om de visste vad det stod där uppe.
Bra kompromiss!
Perfekt, så vill jag alltid ha det. Höra om resultat från allsvenskan t.ex. mitt uppe i ett spännande anfall är bara störande. Däremot rapport om kort, målgörare och inte minst stoppitchtime som är matchrelevanta. Man får väl utgå från att folk är läskunniga och själva kan titta på resultattavlan.
Höra om resultat från allsvenskan t.ex. mitt uppe i ett spännande anfall är bara störande.

Precis.
The mother of all jinxes! Kolla vad Väsby ska göra 30:e okt.
http://www.vasbyfotboll.se/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=60

The mother of all jinxes! Kolla vad Väsby ska göra 30:e okt.
http://www.vasbyfotboll.se/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=60

Bra jinxscouting. Fast borde dom inte ha gått all-in och skrivit "Fira Superetta-platsen" den 23:e oktober istället?
För alla oss exilare så verkar det som om att matchen ska sändas på webben också. etttanfotboll.se står som vanligt för showen.
Bodens bäste målgörare, Haris Devic (7 mål) är avstängd. Helt OK.
Vilket lag vill egentligen avsluta fult? Akropolis och Luleå har gjort varsin bra säsong och borde vilja krönta det med att göra en bra sistamatch för året. Samtidigt som pressen är enorm nu på Umeå. Akropolis lär ju vilja ta revansch på sig själva efter den pinsamma förlusten mot HTFF. Har Poppen en bra dag är han svår att få hål på. Kämpa!!!

Nervositeten börjar komma en allt närmare. Krossa Boden!!!
Just det Akropolis har ju poppen! Lär bli målsnålt där. 0-0 kanske?
Försöker få ihop en inför på officiella, går sådrä. Som någon slags terapi, eftersom jag är helt sinnessjukt nervös redan nu, har jag knåpat ihop alla möjliga förutsättningar för Sirius att ta första- eller andraplatsen. Korrekturläsning, någon? I mitt tillstånd vågar jag inte riktigt lita på att jag räknat rätt...

För att Sirius ska knipa förstaplatsen, och därmed direktuppflyttning till Superettan, krävs följande:

Om Sirius vinner mot Boden
* Att Umeå tappar poäng hemma mot Akropolis
* Att Väsby tappar poäng borta mot Luleå, eller att Väsby vinner med 2 mål mindre än vad Sirius gör

Om Sirius spelar oavgjort mot Boden
* Att Umeå förlorar hemma mot Akropolis
* Att Väsby förlorar borta mot Luleå
* Att Dalkurd tappar poäng borta mot Karlstad

För att Sirius ska ta andraplatsen, som innebär kvalspel till Superettan mot IFK Värnamo, krävs följande:

Om Sirius vinner mot Boden
* Att Umeå förlorar hemma mot Akropolis ELLER att Väsby tappar poäng eller vinner borta mot Luleå med två mål mindre än Sirius gör mot Boden

Om Sirius spelar oavgjort mot Boden
* Att Umeå förlorar hemma mot Akropolis ELLER att Väsby förlorar borta mot Luleå
* Att Dalkurd tappar poäng borta mot Karlstad

Om Sirius förlorar mot Boden
* Att Väsby förlorar borta mot Luleå med 2 mål mer än vad Sirius gör mot Boden
* Att Dalkurd förlorar borta mot Karlstad, eller spelar oavgjort samtidigt som Sirius inte förlorar med mer än 4 mål mot Boden (Sirius har råd att förlora med 5 mål om man gör 10 mål på Boden, vilket alltså skulle ge resultatet 10-15. Man vet aldrig!)
Det där med att vi kan ta kvalplats både vid oavgjort och förlust funkade bra som terapi en liten stund, fram tills jag insåg att det fanns lika många räddningsplankor 2009...
Jag underskattar inte traditionens makt. Vi faller på målskillnad i år igen eller så blir det tredje gången gillt, hoppas på det sistnämnda.

Toknervös...
Tror på 1703 pers och vinst.
Nästa gång jag skriver här vill jag vara överglad, fixa det framtids John. / historiska John
Tungt, tungt, tungt. Samtidigt faller vi med flaggan i topp, står med många kontrakterade spelare och nästa säsong borde vi FAN gå upp. Men man vill ju bara inte möta ESK "m.fl". Fy fan! Besviken på Luleå som föll så pladaskt hemma mot Väsby. Vi vinner med 4-0 vilket är helt okej, vad mer kan man begära..? Moses förtjänade mer speltid bara, är den spontana känslan. Slutligen får man väl trots allt gratta Umeå och säga att det är bra för svensk fotboll. Det var tre gånger så mycket publik i Umeå som i Uppsala.
Jag underskattar inte traditionens makt. Vi faller på målskillnad i år igen

Som sagt ... /traditionens makt
Väsby borde förbjudas att spela i Superettan med den jävla arenan
Framtida John är mycket besviken på historiska John. Men det är svårt att vara besviken på dagens insats. Serien förlorades i alla meningslösa kryss första halvan av säsongen.
Största enskilda missen kom hemma mot Dalkurd måste jag ändå säga efter att ha suttit och analyserat det här ett tag nu. Vi hade den matchen som i en liten ask och skulle åtminstone ha kammat hem en poäng. I stället gör vi en usel andra halvlek och förlorar ju med 2-1. Faktum är ju att ett X där hade räckt till Superettan då vi hade åtta mål bättre målskillnad än Umeå.
Känns så sjukt onödigt att vi är kvar i ettan. Vi hade ett så pass bra lag och ett så pass bra spel att vi borde tagit hem det med komfortabel marginal.
Vad bra alla är på att skriva texter till hemsidan förresten. Fortsätt så!

http://vastrasidan.temp.citynetwork.se/web/article/jag-alskar-vastra-sidan/

Känns så sjukt onödigt att vi är kvar i ettan. Vi hade ett så pass bra lag och ett så pass bra spel att vi borde tagit hem det med komfortabel marginal.

Word. Irriterande att det dessutom var i hemmamatcherna vi sjabblade bort det. Bortastatistiken ser ju riktigt bra ut för en gångs skull.

Hemma:
1 Umeå FC 13 9 2 2 22 : 10 12 29
2 Dalkurd FF 13 8 3 2 25 : 13 12 27
3 Väsby United 13 7 5 1 24 : 11 13 26
4 IK Sirius 13 7 3 3 22 : 12 10 24

Borta:
1 IK Sirius 13 7 5 1 22 : 8 14 26
2 Väsby United 13 8 0 5 27 : 15 12 24
3. Dalkurd FF 13 6 4 3 26 : 22 4 22
4 Umeå FC 13 6 4 3 21 : 17 4 22