Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Medan man fortfarande kommer ihåg... - REVISITED

Hittade dennamystråd från 2006, uttråkad som man är. Att fortsätta fylla i den listan känns som terapi så god som någon inför söndag. Kör hårt!

1997
* Sirius upp i div I Norra

1998
* Västra Sidan skakas av motsättningar mellan hippies och punkare. Falangerna enas dock under en match mot Degerfors (som Sirius vann med 4-2 efter stor show av Stefan "Simba" Olsson)

1999
* Sirius åker ur div 1 Norra
* Återgång till stiligt blåsvartrandigt

2000
* Saleh Sadoo gör mål från halva plan borta mot Järfälla, och från långsidelinjen i cupmatchen mot Gimo
* Kjelledine gjorde ett kalasmål när han lobbsköt över Vallentunas målis på en isig plan i Vallentuna

2001
* Henke sätter en skitsnygg frispark i höger kryss till 3-3 mot BP. I UNT kommenterar han den: "Jag siktade i nedre vänstra hörnet"
* Visbymatchen
* Kjelledine gör sitt sista mål i den blåsvarta tröjan när han sätter 6-0 mot Slätta

2002
* Sirius gör 8-0 mot Slätta i ösregn, Henke skruvar in en hörna i mål
* Bortapremiär mot Skiljebo, Västra Sidan fyller två bussar

2003
* Stellan slutar
* John och Brukarn (m.fl.) åker på bortamatcher i Kiruna, Luleå, Piteå, Robertsfors, Örnsköldsvik och Östersund
* Första Siriusrocken går av stapeln.

2004
* Årets Kjelledin: Johan Petterson
* Sirius gör sin sämsta fotbollsmatch i mannaminne och förlorar borta mot Tyresö FF med 6-2
* Kvalmatcher mot Bollstanäs. I hemmamatchen gör Clage sitt senaste mål för Sirius.
* Blåsvarta dynamitpiller släpps

2005
* Årets Kjelledin: Hjalmar Bertwig
* Sirius krossar ESK hemma
* Sirius kvalificerar sig för nya Division 1
* Johan Pettersson gör fem mål hemma mot Eskilstuna City

2006
* Upp till Superettan!
* Årets Kjelledin: Olle Kullinger

2007
* Årets Kjelledin: Gustaf Segerström

2008
* Årets Kjelledin: Richard Richardsson

2009
* Årets Kjelledin: Petter Österberg
* Mardrömmen i Södertälje - Sirius åker ur Superettan med (nästan) minst möjliga marginal efter 0-1 mot Syrianska.

2010
* Årets Kjelledin: Jonas Bylund
WOW!!!
Detta är ju perfekt underlag inför 15-årsfirandet nästa år!

2002

Extra kul med det målet är att jag skrek "Skruva in den Henke! Du vet att du kan det" innan han slog den!

[quote1319227060=johann]
2002

Extra kul med det målet är att jag skrek "Skruva in den Henke! Du vet att du kan det" innan han slog den!
[/quote1319228415]

Och efteråt var vi på Baldis/Påvels/Bovkrogen och drack öl och så kom Henke fram i rödvitrutig skjorta och tog i hand och sa "Hej, jag heter Henke" och jag tror att jag sa, typ "Jo, jag vet." Mighty moment in life. Man borde sagt något bättre. Och det regnade sjukt mycket. Sjukt.
Underbar människa. Jag träffade han för ett tag sen och då sade "Bor du fortfarande i Stockholm?" Jag bara ööh??? :D Nej jag har flyttat tillbaka nu.
1997

1998
* Västra Sidan skakas av motsättningar mellan hippies och punkare. Falangerna enas dock under en match mot Degerfors (som Sirius vann med 4-2 efter stor show av Stefan "Simba" Olsson)

1999

2000
* Saleh Sadoo gör mål från halva plan borta mot Järfälla, och från långsidelinjen i cupmatchen mot Gimo
* Kjelledine gjorde ett kalasmål när han lobbsköt över Vallentunas målis på en isig plan i Vallentuna

2001
* Henke sätter en skitsnygg frispark i höger kryss till 3-3 mot BP. I UNT kommenterar han den: "Jag siktade i nedre vänstra hörnet"
* Visbymatchen
* Kjelledine gör sitt sista mål i den blåsvarta tröjan när han sätter 6-0 mot Slätta

2002

2003
* Stellan slutar
* John och Brukarn (m.fl.) åker på bortamatcher i Kiruna, Luleå, Piteå, Robertsfors, Örnsköldsvik och Östersund

2004
* Sirius gör sin sämsta fotbollsmatch i mannaminne och förlorar borta mot Tyresö FF med 6-2
* Kvalmatcher mot Bollstanäs. I hemmamatchen gör Clage sitt senaste mål för Sirius.

2005

2006
* Upp till Superettan!

2007
* Västra på roadtrip till Bunkeflo och Örgryte

2008
* Sirius sätter det ännu gällande rekordet för största förlust i Superettan på bästa sändningstid

2009
* Mardrömmen i Södertälje - Sirius åker ur Superettan med (nästan) minst möjliga marginal efter 0-1 mot Syrianska.
* Västra får ett starkt nyförvärv från Rumänien

2010
Johann: Härlig läsning.
Du glömde en del händelser 2007. Bla Sirius fantastiska start med seriefinalen mot Norrköping i den 11:e omgången inför 8692 åskådare......får vi uppleva det igen???
2027 kanske.
Hittade den här i cyberrymden, måste ha rymt från skåpet och gömt sig på en server någonstans. Läs om div 2 östra Svealand 1997 och tänk på att det var kräftskivetifo som tema på läktaren i matchen mot Delsbo. Andra kanske har fler minnen som dyker om ni läser det hela.

http://www.angelfire.com/ma/IKSIRIUS/991129.html

Även lite från 2000: http://www.angelfire.com/ma/IKSIRIUS/fotboll.html
Fantastiskt!! 1997! Var har du tagit vägen nu?
Sjunde omgången div II 1997. Var detta den dagen när West Side Sirius Firm bildades?

Från Där Skåpet Skall Stå:

Skåpet vägrar att vitsa till det om en ”femetta”.
Sirius – Delsbo 5-1 (2-1)
Skåpet drar sig till minnes en fyra-fem studenter från Delsbo som för första gången på cirka fem år skulle ha någon kontakt med hemorten. De gapade också ganska friskt i början av matchen men tystnade i takt med siriusmålen. Martin Axelsson gjorde två. Johan Hansson, Joakim Bäcklund och Bengt Eriksson strutade varsin gång. Bäst i laget var Axelsson, Ljung och Tesséus. Segern innebar att Sirius drog ifrån i toppen och nu ledde med fem poäng före Sandviken och Vallentuna som startat oväntat starkt.
267 åskådare.
Jag hade helt förträngt hur dålig ekonomi fotbollen hade på den tiden. Saker har verkligen blivit bättre.
Geschwind hade vi som lärarkandidat på gymnasiet jag gick på, i historia om jag minns rätt. Man var i alla fall inte störig på hans lektioner.
1997

1998

1999

2000

2001
* Visbymatchen

2002

2003
* Stellan slutar

2004

2005

2006
* Upp till Superettan!

2007
* Västra på roadtrip till Bunkeflo och Örgryte

2008
* Sirius sätter det ännu gällande rekordet för största förlust i Superettan på bästa sändningstid

2009
* Västra får ett starkt nyförvärv från Rumänien

2010
* Gör en superhöst men förlorar mot Jönköping i kvalet
* Upprör farbröder med en sång om Per Cederqvist.

2011
*Årets Kjelledin: Jonas Bylund
*Missat kval på målskillnad.

2012
* Årets Kjelledin: Carl Nyström
* Kim Bergstrand tar över som huvudtränare.
* Mardrömmen mot Östersund.
* Västra Sidan firar 15 med fest på Eklundshof. Idel Siriuskändisar dyker upp. Bandylaget gör ett bejublat framträdande

2013
* Året Kjelledin: TBA
* Obesegrade!

Fyll på och brodera ut!
Bra Johann!