Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Jinxtråden eller Tippa sista omgången (läs ej om du är rädd för jinxningar)

Som rubriken säger. Tippa sista omgången:

Umeå FC - Akropolis IF
Sirius - Bodens BK FF
IFK Luleå - Väsby United
Karlstad BK - Dalkurd
Jag börjar:
Umeå FC - Akropolis IF 0-0
Sirius - Bodens BK FF 6-0
IFK Luleå - Väsby United 0-1
Karlstad BK - Dalkurd (spela roll)
Umeå FC - Akropolis IF 2-0
Sirius - Bodens BK FF 2-0
IFK Luleå - Väsby United 1-3
Karlstad BK - Dalkurd (spela roll)
Umeå FC - Akropolis IF 0-0
Sirius - Bodens BK FF 8-0
IFK Luleå - Väsby United 2-3
Karlstad BK - Dalkurd 12-1
Umeå FC - Akropolis IF 1-0 (Danny Persson avgör i 97:e)

Sirius - Bodens BK FF 1-0 (Gör första målet efter 2 minuter och alla tror att det blir målkalas, men sen får vi bara inte in några fler)

IFK Luleå - Väsby United 0-3 (Resultatrapporteringen och alla möjliga liverapporter säger under hela matchen att Luleå leder, men med 5 minuter kvar av matchen korrigeras det till att det är Väsby som gjort de där 3 målen)

Karlstad BK - Dalkurd 0-4 (Ingen bryr sig egentligen)

Så, värsta tänkbara scenariot. Nu kan jag inte bli besviken på söndag, för det kan ju bara bli bättre!
Sakuls resultat verkar ganska realistiska, även om sättet målen kommer till på känns för extrema även för den här säsongen.
Törs fan inte tippa men i vanlig Siriuslanda lutar det rätt mycket åt Sakuls tippning.
Tröstar mig med två favoritcitat.
"Oroa dig inte, det ordnar sig aldrig."
"Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge."
Umeå FC - Akropolis IF 1-0
Sirius - Bodens BK FF 12-0
IFK Luleå - Väsby United 0-11
Karlstad BK - Dalkurd 18-7
Spännande kvaldramatik i TV4. Jag hoppas att Bajen förskjuts till kvalplatsen nu och att vi (minst) når kvalet.

Spännande avslutning också på vem som får kvala från Söderettan. Örgryte har 1-1 i halvtid och Sylvia ligger under med 2-1.
EDIT: Matchen där är visst slut, Sylvia vände och vann med 3-2 och får därmed kvala...

Hej J-Södra för Norrettan-laget. "Kul".
BRA JINXAT DÄR AV MIG!!! J-Södra har vänt och leder med 2-1 samtidigt som ÄFF-Bajen är 0-0. :)
Dåligt jinxat.
Fast kanske ändå inte. Hellre Värnamo än J-Södra.
Döden kom på tilläggstid. Matchens sista spark... jävla ÄFF att vara offensiva... Nu var det roliga över.
Om vi nu når kval.... Vilket vi inte gör eftersom 12-0 mot Boden inte räcker när Väsby vinner med 11-0.
Fast som sagt, MYCKET hellre färska Värnamo i ett eventuellt kval än J-Södra.
Fy fasiken vad svettigt det blir. Vågar inte tippa.

Den som får kvala skall nog vara glada över Värnamo. Helt klart en rimlig uppgift. Ni som såg Bajens match; var tillägggstiden rimlig?
Bajens tidstillägg var enligt kommentatorn rimlig i alla fall då det var en del skador och så. Det brändes för övrigt friskt med chanser, att det sedan gjorde mål på matchens sista spark var ju snudd på parodiskt. :P
44,7 mil enkel resa till Värnamo. Det om något borde vara motiverande som f*n för ressugna västringar. En helg med tur retur Kalix samt Värnamo ger en 270 mil på supportervägarna på en och samma helg. Det är som att åka Kiruna-malmö och vända upp till Sundsvall.
Pepp!
Kalixresenärerna kommer till Uppsala kl 09:00 söndag morgon. Om Sirius av någon anledning skulle åka till Värnamo den dan lär bussen åka tidigare än så väl?
Om matchen börjar kl 15 så borde man hinna med avresa kl 09. Eniro säger att resa tar 5 timmar.

* Eftersom det är en jinxtråd så vågar jag skriva som om vi redan vore i kval.

Jag tror Ume kryssar och Väsby samt de goda vinner.
nja ganska exakt 9 va? ska ta 5 timmar utan paus säger google maps. jaja, slutjinxat.
haha jag och john jobbar identiskt men med olika kart-sajter :)
Bara att hoppas det blir match på söndagen. Svårt att tas sig kalix-Värnamo på lördagen.
Om det blir en lördag så för oss Kalixresenärer så går det ett flyg från Luleå kl 07.50 till Arlanda sen tar man sig till Bromma flyger till Växsjö, hyr en bil , kör fort som fan och hinner till matchstart om den börjar kl 15. Kostnad 1800+hyrbil. Som hittat.

Hemresa fixar sig på plats.
Umeå-Akropolis 2-1
Sirius-Boden 4-1
Luleå-Väsby 0-3

Dvs vi får avsluta säsongen med en öl på alex och inga sura miner tack!!
Tack för den Kört-Jonas! Hoppas få läsa en kört-krönika av Legue i morgon också så är förutsättningarna inför perfekta.

Själv drar jag till med ett klassiskt Kniv-Jonas-tips: 18-2!!! Resten sket man väl i, så att säga...
Kanske kan bli en friplats till superettan i år igen
http://svt.se/2.21335/1.2575412/som_att_det_ar_lag
Den eventuella friplatsen kan ju glömmas nu. Den lär ju gå till bästa kvallag isf. Lex Qviding.
var först 2014 också såg ja nyss på sportspegeln