CarlApan
· 2011-10-24 10:07
· 5564 visningar
Såhär i depressionstider måste man fokusera på det goda i tillvaron. Och det goda är självklart idrotten för gudar och hjältar nämligen bandy!
Jag hinner tyvärr inte förpluppa på alex innan matchen och får helt enkelt ha pytt i matlådan och skåpsupa på jobbet.
Jag måste erkänna att jag har rätt dålig koll på GAIS men med tanke på deras försäsong och att dom har charmknutten Muhrén i laget så blir det nog ingen promenadseger. 6-3 till de goda tror jag ändå på. Mickel fortsätter spotta in mål och gör tre, Maya hoppar in och gör en balja och Jakobsson som verkligen kommer blomma ut i år gör två påsar genom att snirkla sig igenom försvaret precis som han gjorde senast mot Bajjen. Det blir 2787 på läktaren och en fantastiskt vacker höstkväll.
Så med den glädjande prognosen hoppas jag verkligen att alla kommer och festar med festgänget.
SIRIUS HEJ!
#3 ·
johann
· 2011-10-24 10:34
hehe tack GUD för bandyn! nu kör vi!
Brukarn:
Du kan ju stilla abstinensen med http://www.bracknell-bees.org/ (hehe)
Tror på en jämn och tuff match, 5-5. Ca 1500 på läktaren som går hem i vredesmod eftersom de trodde Sirius skulle vinna med 13-1. Krav på Berglunds avgång luftas i Forum för fårskallar på lördag morgon. Allt är som det ska vara.
Med tanke på väderprognosen vill jag ändra mitt tips till 2184 pers på läktaren. Regntunga skyar skrämmer Svensson.
#6 ·
Wirre
· 2011-10-27 22:01
1914st åskådare, 6-3 (2-2)
Mickelsson x2
Jakobsson x1
Sundin x1
Broberg x1
Spjuth x1
En trist tillställning pga regn, men Sirius gynnas av hemmaplan och orkar kämpa in bollarna i mål.
Edit - eftersom Broberg inte spelar håller sig Sundin framme och forcerar in ett till.
#7 ·
Lars
· 2011-10-28 06:40
Jag har kollat på fler vädersiter, hittar inget om regn nånstans.
#8 ·
John
· 2011-10-28 06:44
1429
4-2 men laget får kämpa för det.
Bara några timmar kvar att spendera på annat sen är det äntligen igång.
#9 ·
johann
· 2011-10-28 07:03
0,1-1 m.m regn ska det bli säger yr. Inte så farligt.
På nyheterna igår lovade de regn och 6-7 plus. Jag slipper gärna regnet, men spelar roll. Bandypremiär!!
#11 ·
haze
· 2011-10-28 07:05
4-3 till de Goda inför 1634 åskådare.
Päpp!
12-1 och en gråtande Magnus m inför 3243 jublande uppsalabor nu jävlar röllar vi!
#13 ·
johann
· 2011-10-28 08:09
Truppen till matchen:
1. Kyller, 4.Johansson, 7.Werner, 8.Sundin, 9.Hellqvist, 11.Fall, 14.Spjuth, 16.Hydling, 20.Eskhult, 21.Jacobsson, 22.Mickelsson, 24.Helin, 27.Boivie, 34.Säleby, 55.Berglund (jr)
Varken Viktor eller Maya alltså... Vi har bredd!
Gick ju utmärkt i regnet senaste premiären mot saik så varför ändra ett vinnande koncept :)
5-1 till blåsvart!
6-3 till de goda!! Jag känner mig ungdomligt entusiastisk idag!
Det är vidrigt med all entusiasm. 2-5 inför 1109 pers.
Hemlängtan! Det känns mycket jobbigare att missa bandysäsongen än fotbollen. Med Tramsin i förarsätet kan man inte vara säker på att det finns någon bandy att komma hem till om några år.
#21 ·
Joint
· 2011-10-28 16:20
FB-attenders x 10 så publiksiffran blir drygt 2100. De goda vinner sedan med 6-3.
#24 ·
Håwe
· 2011-10-28 21:27
Ska dom också börja spela oavgjort!?
#25 ·
Nyllet
· 2011-10-28 21:31
Nu ska man väl inte dra några stora slutsatser av en premiärmatch som dessutom spelades på en taskig is men jag blir lite orolig i min själ efter att ha bevittnat kvällens föreställning. Första halvlek var nog en av de sämsta jag sett Sirius spela, ungefär på samma nivå som hemmamatchen mot Tillberga förra säsongen. Extremt lågt tempo och väldigt få målchanser. Efter 0-1 ryckte laget upp sig och började åka skridskor och först då fick man en glimt av lagets kapacitet. Suddens mål var dock läckert ska sägas men visst förväntar man sig mer av Putte och Mickel? Jag tror serien kommer att bli stentuff så Sirius måste ha väsentligt bättre fart på grillorna om det ska bli någon poäng mot VSK i ABB-hangaren.
Så jävla lamt och viljelöst att man blev rädd (Undantaget Hella och försvarslinjen). Just en sån här onödigt förlorad poäng mot ett sunkgäng kan vara det som stjälper en slutspelsplats.
Fixar inte heller issnacket i Blaskan. Låter precis som när SAIK var här och fick däng i fjol.
#28 ·
Joint
· 2011-10-28 22:52
Så här med lite distans på det hela får man svälja pinnen och se den som en vunnen mer än en förlorad. För GAIS var det klart bättre laget i första halvlek, medan den blåsvarta väckarklockan ringde först efter baklängesmålet. Då borde förvisso Mickel, Sudden och Putte ha tryckt in varsin pyts. Eller så borde man vispat in någon hörna. Det här var långt ifrån bra från vår sida. Jag är besviken. Måtte nu gurkjävlarna få sota för detta. Den matchen spelas ju inomhus, så då kan man inte skylla på isen. Skitmatch!
#29 ·
haze
· 2011-10-29 07:32
Ja, med tanke på att Sirius spelar 19 av de 26 grundseriematcherna utomhus känns det sådär att fokusera eftersnacket på dålig is. Som matchen såg ut får man väl vara nöjd med en pinne för vi kunde lika gärna blivit poänglösa.
Nåja, upp till bevis i gurkburken och hoppas denna match blev en läxa. Enklare spel med större marginaler tack nästa gång Blåsvart drabbas av liknande yttre förhållanden som under premiär.
Vi står pall utan hall...... NOT!!!! Fjollor!!!!!
#31 ·
Nyllet
· 2011-10-29 10:45
Det verkar som om Sirius saknar en effektiv matchstrategi mot lag som backar hem med i stor sett hela laget. Ett annat problem är att när Sirius får ett omställningsläge händer det alltför ofta att de anfaller med bara en snubbe. Det funkar inte, man måste åtminstone vara två, helst tre, så man tvingar ena backen och ytterhalven att markera de andra anfallarna. Sirius har otroligt fina resurser för snabbt omställningspel i Mickel, Spjuth och Putte. Det finns få som hänger med Mickel och Putte när det fått upp farten. Detta måste utnyttjas bättre. I matchen mot GAIS fanns några tillfällen för kontring men med bara en anfallare är det lätt för försvaret att neutralisera vederbörande.
Dålig is är samtalsämnet för dåliga förlorare. Igår var det pinsamt dåligt och det va länge sen jag va så förbannad efter en blåsvart match. Skitkasst rent ut sagt.
#33 ·
John
· 2011-10-29 12:39
Saknar tiden då vi bara var sämre än det andra laget och kunde skylla på det.
Ryck upp er nu, det är kul med bandy. Alltid oavsett.
Verkligen trist match och instämmer i alla ovan inlägg. Var fanns kämpatakterna när det är premiär som vi alla längtat så länge efter, speciellt efter sura fotbollen. Även om blåsvart ska vara glada för poängen mot bakgrund av vad man visade upp så var det pinsamt låg nivå hos flera. Tyvärr finns det ingen riktig ledare i blåsvart. Nån som skriker till och manar till förbättring när nivån är så låg som igår. Nån med jävlaanamma och vinnarskalle. Naturliga ledare som Eskult såg mest sur och loj ut, lagkapten Fall visade inget av att han var lagkapten första matchen, gamla rävar som Werner får ta på sig straffen osv. Gais var klart mycket piggare o isen lär ha varit lika dålig för dem. Orkar nu inte höra att man börjar gnälla på att nu har man tränat i hall och då bemästrar man inte längre dålig is, för det har man inte tränat på. Det lär ju vara ännu säkert en 5-7 av matcherna som avgörs på mer eller mindre dålig uteis, regn, snö, blåst osv. Tycker det känns divigt att börja gnälla på isen nu. Sen känner man att lagledning och tränare, när de ändå är tre st borde ryta till lite när det är så lojt som igår!
för övrigt lär det blir en hårdare än hård serie i år med hänsyn till resultaten som visades igår, finns inte ens några "säkra" nedflyttningskandidater mer än isåfall Kalix, så här gäller det att inte tappa "onödiga" poäng som igår.