Måste ju ha en matchtråd till kvällens fight. Hoppas på lite bättre fart denna gång. 4-4 eller nåt.
VSK - Sirius
Hade varit kul att få hänga med till V-ås men arbetar i kväll så jag missar även matchen på TV. Tippar torsk med 6-3 (tyvärr).
fast i jobb...
Äh nu jävlar! Jag känner mig päpp och tror på vinst!
Men herregud vilken start. Sirius har förstört bra många dagar och kvällar för mig sen jag flyttade hit ner.
Tror du det fortfarande...? Jinxare.
OK, vi får nog rikta in oss på nytt kontrakt i år. Det skulle vara fullt Siriuslogiskt om vi skulle åka ur just den här säsongen när det kommer att vara omöjligt att någonsin ta sig tillbaka igen.
Det har var ju riktigt jävla skit. Man ser ju lika loj ut som sist på studan trots den formidabla isen.
men hur kan dom bara få åka in i mitten utan att nån är i närheten ? *suck*
Jag vill inte.
Nej
Vårt försvar är ju under all kritik. Nåt måste ändras!
På bästa sändningstid........
Det har ju inte direkt varit roligt att följa Sirius på distans hittills. Så här har det gått i matcherna jag följt från England:
Kerburan - Sirius = fruktansvärd besvikelse
Sirius - Dalkurd = fruktansvärd besvikelse
Luleå - Sirius = besvikelse
Sirius - Karlstad = likgiltlighet
Väsby - Sirius = glädje!
Sirius - Boden = nöjd med Sirius, men ändå fruktansvärd besvikelse
Sirius - GAIS = besvikelse
VSK - Sirius = fruktansvärd besvikelse
Okej, det blir en glädje, en likgiltlighet och sex besvikelser - ingen vidare tabellrad.
Jag har mer och mer insett att det suger totalt att vara Siriussupporter på distans. Utan förpluppningen på Alex och den härliga stämningen på Västra återstår bara att hålla på en hopplös klubb. Och det är ju inte så roligt.
Kerburan - Sirius = fruktansvärd besvikelse
Sirius - Dalkurd = fruktansvärd besvikelse
Luleå - Sirius = besvikelse
Sirius - Karlstad = likgiltlighet
Väsby - Sirius = glädje!
Sirius - Boden = nöjd med Sirius, men ändå fruktansvärd besvikelse
Sirius - GAIS = besvikelse
VSK - Sirius = fruktansvärd besvikelse
Okej, det blir en glädje, en likgiltlighet och sex besvikelser - ingen vidare tabellrad.
Jag har mer och mer insett att det suger totalt att vara Siriussupporter på distans. Utan förpluppningen på Alex och den härliga stämningen på Västra återstår bara att hålla på en hopplös klubb. Och det är ju inte så roligt.
Ge mig styrka!
Är så oerhört tacksam att jag slapp se förnedringen p.g.a. arbete. Mina tankar går till alla er trogna stackare som tog er till Gurkstaden. Jag ändrar nu mitt tips angående Sirius slutliga placering i elitserien. Ett järvt tips kanske men man kan alltid hoppas på en plats i ingenmansland d.v.s. 10:a.
...tur att d finns öl kvar i baksätet
är så grymt besviken på detta loja sirius som varken visar kämpatakter, talang, idéer, taktik eller kunskap. VAd har hänt sen World Cup? Försvarsspel? vad har man tränat i den j-la hallen? Känns ju som att i år borde man fått chansen att ta ett steg upp istället. Fall som lagkapten verkar vara en katastrof, måste ju vara en ledare på isen som är kapten, inte den lojjaste.
Ja när man trodde att det inte kunde bli sämre än i premiärmatchen fick man sota för det dyrt. BEDRÖVLIGT! Hur kan man få uppträda så illa lojt?! Vårt försvarsspel är ju fullständigt patetiskt. Ingen går in och tar närkamper. Ingen åker skridskor. Alla bara kollar på. Skämmes ta mig fan. Heder till Västra dok som håller igång matchen igenom. Det är starkt som fan när det ser ut som det gör på isen. Förbannade jävla VSK. Måtte revanschen bli gruvlig!
Och har vi fått en väckarklocka nu? Kan vi inse att serien har börjat och att man måste ta jobbet om det ska hända nåt?
Och har vi fått en väckarklocka nu? Kan vi inse att serien har börjat och att man måste ta jobbet om det ska hända nåt?
De var bättre vi var sämst. Sånt händer, kommer fortsätta hända. Men det är fan inte bra. Annat som hänt är bara vidrigt fegt och fruktansvärt idiotiskt. Må er hall kväva er långsamt och smärtsamt.
Alltså... Jag visste att bandy inomhus skulle vara helt fruktansvärt värdelöst, men att det skulle vara SÅ HÄR kasst hade jag aldrig ens kunnat föreställa mig i mina vildaste fantasier. De senaste dagarna har jag jobbat på, och nästan lyckats med, att nollställa mig lite inför mitt första besök i en bandyhall, och försöka se lite nyanserat på skiten. När jag stod där utanför tänkte jag till och med "men det här ser ju inte så farligt ut". Efter 1 minut inne i den där jävla hallen ville jag bara bränna ner skiten. Och då snackar vi alltså om INNAN matchen hade startat. Sen blev det ännu värre, till och med om man bortser från vad som hände på planen. Fy fan vad dött, sterilt och allmänt självmordsframkallande det var.
Sen att Västerås, VSK och folket omkring dem är ett jävla pack var ju inget nytt.
Och förresten, det där var den sämsta insats jag någonsin sett ett idrottslag göra.
Sen att Västerås, VSK och folket omkring dem är ett jävla pack var ju inget nytt.
Och förresten, det där var den sämsta insats jag någonsin sett ett idrottslag göra.
Man var ju säker på att Sirius skulle testa ett helt annat spel i andra, med hög press för att kunna vinna matchen. Men då kommer dom in och spelar samma spel fast ännu sämre i andra. Helt horibelt.. Synd att inte den här killen tränar Sirius http://www.youtube.com/watch?v=aAacA6CCd7U
Att vara Siriussupporter
Hennes ansiktsdrag är rena och hon har en kropp lika välsvarvad som antikens statyer av Afrodite. Hon klär sig ofta i blått vilket tillsammans med hennes långa svarta svallande hår och de intensivt klarblå ögonen gör skönhetsupplevelsen total. Hennes leende och charm kan få vilken man som helst att tappa fattningen. Och du har henne. Hon är din. Men tyvärr händer det ibland att hon sviker dig med att vara otrogen. Flera gånger har du bestämt dig för att lämna henne men så fort du nämner detta faller hon i gråt, kramar dig och bedyrar hur mycket hon älskar dig och lovar att det inte ska hända igen. Och du förlåter henne, varför vet du inte.
Hennes ansiktsdrag är rena och hon har en kropp lika välsvarvad som antikens statyer av Afrodite. Hon klär sig ofta i blått vilket tillsammans med hennes långa svarta svallande hår och de intensivt klarblå ögonen gör skönhetsupplevelsen total. Hennes leende och charm kan få vilken man som helst att tappa fattningen. Och du har henne. Hon är din. Men tyvärr händer det ibland att hon sviker dig med att vara otrogen. Flera gånger har du bestämt dig för att lämna henne men så fort du nämner detta faller hon i gråt, kramar dig och bedyrar hur mycket hon älskar dig och lovar att det inte ska hända igen. Och du förlåter henne, varför vet du inte.
Stora förluster och dåligt Siriusspel har man sett massor av genom åren. Men nu har vi ju en jäkligt kompetent trupp och det borde inte behöva se ut så här. Det var väl närmare 15-1 än 10-2.
Gurkburken är verkligen bandydöden personifierad. Noll inramning och hade nästan förträngt hur vidrigt steril den är.
Gurkburken är verkligen bandydöden personifierad. Noll inramning och hade nästan förträngt hur vidrigt steril den är.
Jag fattar ingenting.
Hur kan i stort sett samma lag som avslutade förra säsongen med bravur, som gjorde en helgjuten WC-turnering senast, spela som arslen?
Snacket om att utveckla spelet rimmar illa med verkligheten. Kalla mig gärna bakåtsträvare, men jag vill ha en tillbakagång till spelet 2008/2009.
Uppryckning till fredag tack!
Hur kan i stort sett samma lag som avslutade förra säsongen med bravur, som gjorde en helgjuten WC-turnering senast, spela som arslen?
Snacket om att utveckla spelet rimmar illa med verkligheten. Kalla mig gärna bakåtsträvare, men jag vill ha en tillbakagång till spelet 2008/2009.
Uppryckning till fredag tack!
bra beskrivning Nyllet!
Jag saknar en ledare på isen i Sirius. Finns på tok för många "glidare" som Eskhult, Spjut, Fall, Putte men bara en grovjobbare (Hellboy, som tyvärr sett bästföredatum) och sen inget mera. Stackars Mickel lär väl snart ledsna när han alltid måste anfalla helt själv.
Allvarligt, vad har hänt? En dålig halvlek/match kan hända alla, men inte dessa två bottennapp. Hade man ingen alls heder igår? Sen förstår jag inte varför man utnämner Fall till lagkapten. Det måste ju vara en person som kan ryta till i lägen som igår, skärp er grabbar!
Jag saknar en ledare på isen i Sirius. Finns på tok för många "glidare" som Eskhult, Spjut, Fall, Putte men bara en grovjobbare (Hellboy, som tyvärr sett bästföredatum) och sen inget mera. Stackars Mickel lär väl snart ledsna när han alltid måste anfalla helt själv.
Allvarligt, vad har hänt? En dålig halvlek/match kan hända alla, men inte dessa två bottennapp. Hade man ingen alls heder igår? Sen förstår jag inte varför man utnämner Fall till lagkapten. Det måste ju vara en person som kan ryta till i lägen som igår, skärp er grabbar!
Känns som att det är dags att röra om i truppen lite och sätta in Max och Wirre eller Maya mot Kalix. Nåt måste ju hända!
Enda "trösten" är att det har hänt förut utan att allt krackelerat.
För ett par säsonger sedan inledde vi säsongen med 13-1 i baken mot SAIK för att sedan spotta upp oss rejält...Hoppas på en liknande variant i år!
För övrigt anser jag att Werner skall ha tillbaka sin vänsterhalvsplats för att stärka defensiven och för att kunna bidra med sina lyft och stenhårda crosspassningar så vi får lite mer variation i vårt nuvarande långsamma anfallsspel.
För ett par säsonger sedan inledde vi säsongen med 13-1 i baken mot SAIK för att sedan spotta upp oss rejält...Hoppas på en liknande variant i år!
För övrigt anser jag att Werner skall ha tillbaka sin vänsterhalvsplats för att stärka defensiven och för att kunna bidra med sina lyft och stenhårda crosspassningar så vi får lite mer variation i vårt nuvarande långsamma anfallsspel.
Ska man försöka leta positiva liknelser med succésäsongen 08/09 så förlorade vi premiären mot Motala med 7-2 och tredje matchen mot Edsbyn med 9-1. Men det är svårt att se att vi ska kunna göra en likadan förvandling nu.
Teebird >>
Det duger för mej!
Det duger för mej!