Det känns som ett otäckt läge att möta Kalix... Ett Sirius med självförtroendet i källaren men ändå med favorittrycket på sig, och ett avslappnat Kalix med storseger i ryggen - klart ångestframkallande. Får hoppas att vår Västradelegation gör susen, och jag önskar att jag kunde vara en del av den. Det är inte hälsosamt att följa såna här matcher på distans.
Kalix - Sirius fredag 4/11
Mmmm. Ingen vidare känsla. Tror att vi har en golgatavandring framför oss, åtminstone till nyår.
Orkar inte tänka negativt längre. Sirius har ju på pappret ett väsentligt starkare lag än Kalix så nu kommer första vinsten. 3-1 till de goda. Sälen storspelar och Mickel kontrar in två mål. Werner sätter en på straff.
Rättelse: Werner sätter en balja på hörna ska det vara.
Tydligen ska Maya vara med enl. Siriusbandy.se. Hoppas det kan ge en energikick.
Stoppa Johan Sundqvist till att börja med, 5 mål mot Tlllberga senast. Många spelare med bra fart i Kalix så det vill till att Blåsvart taggar från start men det bör ju senaste insatserna vara en garanti för.
Stor och Tung!
Stor och Tung!
3-3 Blir det nog. Vi är egentligen bättre än kalix men vafan hjälper det? Aja mot norr!
Nu jävlar är det färdiggubbat!! Två säkra poäng enligt min kalkyl. Jag räknar med att sitta och njuta framför datorn, samtidigt som jag ser solens sista strårlar glimma ner i min Sangria! 7-3 för de goda!! Maya gör två pytsar och Fabror börjar panikbanta!
"Väderprognosen ser inte allt för rolig ut. Enligt vädersajten yr.no ska det bli regn och sju grader varmt i Kalix i kväll.
– Perfekt väder, säger ändå Mayborn och fortsätter:
– Det är en inställningsfråga, det blir till att åka upp och kriga. Jag vet att många är revanschsugna, säger Mayborn."
Så där ska det låta! Det är skillnad mot efter premiären det.
– Perfekt väder, säger ändå Mayborn och fortsätter:
– Det är en inställningsfråga, det blir till att åka upp och kriga. Jag vet att många är revanschsugna, säger Mayborn."
Så där ska det låta! Det är skillnad mot efter premiären det.
Nu jävlar är det färdiggubbat!! Två säkra poäng enligt min kalkyl. Jag räknar med att sitta och njuta framför datorn, samtidigt som jag ser solens sista strårlar glimma ner i min Sangria! 7-3 för de goda!! Maya gör två pytsar och Fabror börjar panikbanta!
Och så var den segern bortblåst. När Garligur börjar Jinxa då vet man att det inte gått som man önskat. Lockande nu att spela Kalix till 3 ggr degen även om det bär emot att spela mot IKS.
spela emot så kanske de vinner :-) de goda alltså, men skit, har en dålig känsla även ikväll, hoppas den är fel, men det känns som det mesta gått fel i den här säsongsstarten. Gäller att alla 14 lyfter sig minst 2-3 klasser mot senaste två matcherna. Framförallt så måste Spjuth och Fall lyfta sig enormt då inte Eskhult klarar att ensam leverera framåt till Mickel. Fler än jag som ifrågsätter Fall som lagkapten? Borde ha varit en kämpe som Hellboy ex. vis.
Jag orkar inte med en till plattmatch. Jag tar vilket resultat som helst så länge jag får höra att grabbarna har kämpat hela vägen och visat hjärta!
Webbradion med direktrapporter från bl.a Kalix mellan 19-21.
Jo, det finns ju ingen riktig Pirretyp att ta över som kapten. Jag gillar Fall både som spelare och person, men jag tänkte också när han blev kapten att han inte riktigt kändes som kaptensämne. Hellboy är grym som bad boy, men en kapten ska ju hellre vara på isen än på bänken. Jag hade nog gärna sett kanske Eskhult eller Kyller i den rollen.
låter inte bra om Kyller är skadad
VSK-Villa 4-0! Vad har gurkorna käkat på sistone tro?
Gurkor naturligtvis men spetsat med vad?
Ja man undrar ju. 7-2 nu. Man skulle må lite bättre om vi satte våra frilägen fö..
Är det för sent att ge upp?
Känns som något är riktigt fel med Sirius just nu som jag inte förstår. Truppmässigt är man ju på pappret bättre men på plan är man ju knappast ens i div 1 nivå. Vad har hänt och hur kunde man göra så starka matcher i World Cup? Pirre saknas mer än vad jag trodde och det verkar ju bara vara stackars Eskhult framåt. Mickel har tydligen missat en hel del även ikväll och nu kanske Kyller är skadad också.... suck, känns som en jävligt tung vinter denna. Kämpa mot nedflyttningsspöket verkar gälla närmast. Edsbyn o Broberg hemma närmast känns ju inte direkt som fyra poäng,
Scheisse, scheisse und scheisse%¤/("%¤
Förlusten mot VSK blev aningen mer hanterbar i och med att Villa inte heller hade något att sätta emot i gurkburken.
Att släppa in 1 mål mot GAIS och 2 mot Kalix duger fint men uddlösheten offensivt är alarmerande.
Tur man är härdad med tunga säsongsstarter.
Att släppa in 1 mål mot GAIS och 2 mot Kalix duger fint men uddlösheten offensivt är alarmerande.
Tur man är härdad med tunga säsongsstarter.
Kyller borta 2-4 veckor enl. UNT. Är Max redo att gå in eller ska vi hoppas på en comeback för Roos ?
Max lirade med UNIK i kväll. Gissar att ex17 eller Lill-Hyddas får vikariera för #1.
Angående dagens match och säsongsstarten: Jag är chockad. Jag har sett Sirius spela division 1-bandy osv. Men då var då och nu är nu. Nu har Sirius en alldeles för bra trupp för att harva i botten och potentialen har vi sett förr. Med en poäng mot de två nykomlingarna har vi satt oss i en knivig situation och de kommande matcherna blir ju inte mycket lättare.
Jag kritiserade skyttet redan i premiären och det får jag fortsätta göra med befogenhet. Men det stora problemet är ju spelet i sig. Det klickar inte. Inställningen kan i viss mån ifrågasättas också. Jag har upplevt Sirius som ett juniorlag den här säsongsstarten.
VSK-matchen var bedrövlig på många sätt och vis, men de är uppenbarligen bra i sin gurkburk. Deras trupp är eniga om att de ska knipa guldet. Så visst var det ett bra VSK vi mötte i tisdags, och visst är det två spännande nykomlingsgäng vi mött, men det är bara för dåligt!
Kom igen, Sirius..! Och ja, visst saknar man ledargestalten Roos, riktig backklippa med tungt skott. Även en sådan som Rosa saknas. Eskhult fintar och fintar, men oftast tar det stopp. Problemet är ju att han sällan har spelalternativ med sig upp. Känns som att vi måste börja anfalla mer kollektivt och med fart!
Angående dagens match och säsongsstarten: Jag är chockad. Jag har sett Sirius spela division 1-bandy osv. Men då var då och nu är nu. Nu har Sirius en alldeles för bra trupp för att harva i botten och potentialen har vi sett förr. Med en poäng mot de två nykomlingarna har vi satt oss i en knivig situation och de kommande matcherna blir ju inte mycket lättare.
Jag kritiserade skyttet redan i premiären och det får jag fortsätta göra med befogenhet. Men det stora problemet är ju spelet i sig. Det klickar inte. Inställningen kan i viss mån ifrågasättas också. Jag har upplevt Sirius som ett juniorlag den här säsongsstarten.
VSK-matchen var bedrövlig på många sätt och vis, men de är uppenbarligen bra i sin gurkburk. Deras trupp är eniga om att de ska knipa guldet. Så visst var det ett bra VSK vi mötte i tisdags, och visst är det två spännande nykomlingsgäng vi mött, men det är bara för dåligt!
Kom igen, Sirius..! Och ja, visst saknar man ledargestalten Roos, riktig backklippa med tungt skott. Även en sådan som Rosa saknas. Eskhult fintar och fintar, men oftast tar det stopp. Problemet är ju att han sällan har spelalternativ med sig upp. Känns som att vi måste börja anfalla mer kollektivt och med fart!
Jag håller med Joint fullt ut. Jag är VÄLDIGT orolig. Nu ska Sirius möta Byn och Broberg, två lag Sirius haft svårt mot den senaste tiden. Men som sagt tidigare, jag orkar inte vara negativ så KOM IGEN SIRIUS och spöa skiten ur hälsingarna!!
men ärligt, vad har gått snett och varför är man så dåååliga??? Mot Gais hade man ju inget alls spel för att gälla mot en nykomling på hemmaplan, VSK matchen var nästintill katastrof och även om Kalix säkert är svåra borta så ska man bara vinna den matchen, speciellt som man ändå fick ledningen redan efter 7 minuter och leder i halvtid. Vad har gått snett sen World Cup? Där blev jag iofs orolig när jag såg hur många mål man släppte in i en del matcher. Eller var det kanske i Champions cup, minns inte nu. 3-13 på tre matcher varav två mot nykomlingar som ju blåsvart MÅSTE ha bakom sig i februari för att undvika nedflyttning/kvalspel, är ju bara för skitdåligt tyvärr. Vart har Putte Johansson tagit vägen? Fall? Känns som att Andreas är alldeles ensam framåt. Mickel är inte ens en skugga av sig själv mot fjolåret, Jacobsson på tok för tunn, Sundin har satt två kassar vilket ju är 67% av målen så svårt klaga på han men i spelet har han ju inte synts. Vad göra nu och med klippan Kyller borta en månad kanske? Joint, vem är ex17?
x17 är Boivie.
ok förstår tack, har inte Boive nr 27?
Jo, därför x17. I sin tidigare Siriussejour hade han nr 17.