Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Broberg, 12:e nov

Det finns säkert en massa att säga om den här matchen, själv vill jag bara ha 2p. Hoppar Alex, drar direkt till läktaren.
superkul med bandy ju
Givet att "Hörnqvist" sätter säsongens första hörna på Studan. Lika givet som i våras när Guterstam gjorde sitt första Frej-mål på Studan.
Nu pekar kurvan uppåt. 5-4 inför 1126 pers (jag kommer inte vara en av dessa).
Även jag missar matchen mot Broberg. Nu kommer vi! 4-1 inför 1237 pers.
Jag är obesegrad i år.... Och efter några stadiga fulwhisky ikväll känner jag hur ungdomen fyller min kropp... 4-2 till de goda!! Lördagseftermiddag... näe 1012, och då har dom räknat snällt.

Jag är obesegrad i år.... Och efter några stadiga fulwhisky ikväll känner jag hur ungdomen fyller min kropp... 4-2 till de goda!! Lördagseftermiddag... näe 1012, och då har dom räknat snällt.

Har du tänkt jinxa bort hela säsongen?
Med tanke på jämnheten i årets elitserie så känns det här nästan lite som en ångestmatch för egen del. Redan, faktiskt. Vi borde ta poäng här. Det är en riktig 50/50-match. Dessvärre tror jag vi förlorar med 2-4 inför 1033 pers, varav 1000 är besvikna.
Inte fan kommer det över 1000 pers idag? Men vafan, dags för seger nu. Och hör sen!
Riktigt bra inledning. Broberg är ju helt borta första 10, men även när de spelat upp sig och kvitterat fortsätter vi att spela bra. Det är väl först efter straffmissen som vi går ner oss lite egentligen. Andra halvlek är jämn, men det här känns verkligen inte som en match där vi ska behöva tappa tvåmålsledning två gånger om.

Men seriöst. En domare som Lisell tycker man ju bara synd om, han vet bara inte bättre. Men lallaren som dömde idag är ju bara sorgligt efterbliven. Broberg får frislag för minsta lilla slag, medan han "missar" alla de rena överfall som Siriusspelarna åker på. För att berätta att han fortfarande är på plan delar han istället ut någon fruktansvärt feg dubbelutvisning här och där.
Måste säga att jag var ovanligt nära i tipset. Straffarna, var dom rättvisa?
Känns oroväckande att vi tappar tvåmålsledning två gånger om sådär. Det kändes ändå okej, och som att spelet allt mer börjar sätta sig. Men inställningen vid vissa spelsekvenser är märklig. När vi har 5-3 och det är knappa kvarten kvar att spela så sjunker hela laget ihop. Vi borde bara dödat matchen där i stället. På något sätt. Dödgrävarbandy eller vad fan som helst. Men att låta Broberg glida fram så pass enkelt i slutet kändes märkligt. Var det lite trötthet i laget eller varför denna straffande taktik?

Personligen tycker jag att vi har domaren på vår sida 2/3-delar av matchen, men sedan börjar han att kompensera något enormt. Skönt dock att han inte gick på den värsta filmningen av dem alla. Och det tycker jag för övrigt borde stävjas. I fotboll hade spelaren fått gult kort för filmning...

Jag hade varit mer belåten vid det här laget ifall vi var laget som vände 3-5 till 5-5 med 12' kvar, men nu är ju inte så fallet och oavgjort ger ju som bekant bara en poäng. Så jag känner lite besvikelse.

Sirius första ser billig ut men övriga såg ut att vara helt i sin ordning.

Surt att vi inte knyter ihop detta. Tycker vi är lite snälla som inte stoppar Brobergsspelarna tidigare i och med att Lisell släppte det mesta på slutet. Kul med Viktor idag som får näta men detta borde verkligen varit två pinnar.
Skön logik en Villa-smurf i sandlådan på bandysverige.se verkar ha:
#4 Fans?
2011-11-12 22:31
Känns som att Sirius och Broberg har väldigt få engagerade fans. Alltid väldigt få inlägg när dessa lag diskuteras.
Villa for ever

Första straffen så solklar ut från barnvagnsvinkeln.