Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Träningsmatcher 2012

Hoppla!! Nästa års träningsmatcher redan bokade.

Träningsmatcher 2012

28/1 - Djurgårdens IF - Sirius
11/2 - IF Sylvia - Sirius
25/2 - Sirius - Dalkurd FF
3/3 - Sirius - Vasalunds IF
10/3 - Sirius - Falu FK
17/3 - Västerås SK - Sirius
31/3 - Sirius - IK Brage
5/4 - Sirius - Strömsbergs IF
9/4 - Sirius - Eskilstuna City FK
Sex hemmamatcher, inte pjåkigt. Gillar konceptet. Med undantag från januarimatchen, som får bli en riktig genomkörare, är det bara motståndarlag från samma division eller lägre. Då vet man vad som väntar när serien drar i gång: Etablera ett eget spel och omsätta lägena. Då borde inte vårsäsongen gå åt till denna sak igen.
Bra att man är igång med förberedelserna i tid. Men man skulle ju kunna tänka sig att tränaren, vem det nu än blir, skulle ha ett visst intresse av att vara delaktig i planeringen av försäsongsupplägget.
Bara 2 1/2 månad till match. Den svenska försäsongen är underbar!
28 JANUARI!???!!
28 januari är nu på lördag. Jag har en ambition och vilja att åka till hufvudstaden för att bevittna det hela.
Jag skulle oerhört gärna gå, men om jag jobbar får jag massor av flis. Det blir en för dyr match helt enkelt.
Det ska bli spännande att se vad Sirius kan göra mot ett Djurgården som har en månads mer träning i benen. Jag har mina farhågor om att Sirius kommer att vara det omnämnda mot senaste säsongerna, dvs prestera bra framåt men att man tappar i försvarsspelet. Återstår att se. hur som helst otroligt kul att gå på fotboll igen.
Det är Djurgården vi möter. Det enda allsvenska motståndet denna försäsong. Minns att vi spöade dem i Uppsala inför typ 750 pers på Årsta IP för ett par år sedan, och slog ur dem ur Cupen, men minns också senaste träningsmatchen i Sthlm där Blomman spelade mittback och levererade. Men det blev torsk då och jag räknar med desamma på lördag. Släpper vi in färre än två mål får vi vara nöjda.
fotboll, i januari? gäsp, ge mig silly season
psst.. jag tror silly season är igång mikko
Ska bli intressant att se vilka som lirar på lördag. Om det är några provspelare, juniorer, etc med. Joint får väl skriva ett litet reportage om matchen här.
Mardrömsscenarie: Ante dunkar in tre mål och får direkt ett övergångskontrakt under näsan.
Realistiskt: Jag tror att vi får vara glada om vi inte loosar med mer än två mål.
Djurgården kommer tydligen att spela med två elvor i varsin halvlek.
Elvan enligt unt-Meisels twitter: Bylund - Linus, Calle, Dillan, Elliot - blomman - Petter, Moses - Jocke B, Alagie, Ante.

Riktigt spännande
Intressant att se om det i praktiken är en 4-4-2 eller 4-3-3. Dvs om Alle och Ante går centralt och Jocke B och Moses kör varsin kant, eller om man faktiskt tänker spela som det står skrivet med Moses och Petter centralt framför Blomman. Det sistnämnda känns som ett recept för utklassning av ett bonkegäng i serien, men som ett recept för en riktigt förödmjukande förlust mot ett allsvenskt lag...

Intressant test på Dillan också. Och Elliots försvarsspel. Skit att man inte kan vara där.
Rätt jäkla offensiv elva det där! Vi har val ett rätt offensivt lag överlag iofs. Instämmer med Erlingmark, värdelöst att man missar spektaklet.
Ja, ingen som ska rulla dit i bil? Enda chansen för mig att få se det hela. Såg bra ut på träningen i går.
4-3-3 enligt dagens blaska. Herrejävlar! Säga vad man vill, men fegt är det inte. Bara att buga och blocka om de lyckats skola om Moses till inner med defensiva kvalitéer. Intressant test av Elliots defensiv också - en extremt offensiv ytterback. Det lär regna bollar där. Fy fan vad nyfiken jag är! Magkänslan säger dock storstryk med den uppställningen mot allsvenskt motstånd. Men jag har hemskt gärna fel.
Meisels säger att han uppdayetar var tionde minut på Twitter för den som inte är där.
"Du ska 15-20 meter framåt, inte fem." Offensivt, ja.
Kul att Dillan får starta. Kanske skriver han på kontraktet snart? Lite oroande dock att Clage, Viktor och Alpsten fortarande är skadade.

Med den offensiven är väl Sirius Sveriges svar på Real Madrid!

Haha, det är för dåligt. Är "den blomstertid nu kommer" bajtad från Dif? De sjunger visst den.
0-0 i halvtid. Träningsmatch i jan tillfälligt avbruten av knallskott. Ös!
1-0 av Petter halvvägs in i andra! Nu får jag sådär osunt skyhöga förväntningar på den här säsongen.
2-1 till Sirius! Till och med en bandynörd som jag börjar längta efter fotbollen. Sirius Hej!
woho! sm-guld 2014!
Fantastiskt. När slog Djurgården oss senast? Någon, Brukarn? Det här måste ju varit sjätte raka, minst.
Nu ska man kanske inte dra för stora växlar på en träningsmatch där motståndaren går runt på nästan två lag men visst såg det lovande ut. Ett väldigt stabilt och klokt spelande Sirius. DIF hade väl det mesta av spelet men ett tätt försvars- och positionsspel från IKS styrde undan i avgörande skeden. Och så Bylle förstås med ett par kvalificerade räddningar och flera vältajmade utrustningar. Den stora reflektionen är att IKS såg så homogent ut. Annat som slog mig var en kralligare Moses, en pigg Ian och kul att Kim fick utdelning på skott så tidigt på säsongen. Det här kommer att bli kul!
Och damerna slog DIF i Legends cup också!
Fan vad trevligt!
Riktigt gött ju!
Goda nyheter!
Vågar man hoppas på att Dillan stannar? Det vore ju bra så det lär ju skita sig.
Fascinerande att 80 % av alla kommentarer i djyrgårdsforumen är nöjda med matchen.
Highlight uppe på http://dif.se/2012/01/28/highlights-och-intervjuer-fran-dif-sirius/
Sirius hade mer än det som visas!!!
Videon är minst sagt DIF-centrisk. Sirius hade betydligt mer än det som visas. Framförallt flera snygga bollförflyttningar med one-touch, samt många fina långbollar ut mot Jocke B på högerkanten som gjorde flera bra aktioner och såg allmän intressant ut. Vid några tillfällen så bjöd b la Dillan och Blomman på enkla bolltapp, de blev straffade av det stundtals höga tempot och effektivt press-spel av DIF. Svårt att hantera förväntningarna nu inför nästa säsong hos oss supportrar. Det går inte att förneka att grundspelet och självförtroendet i laget gav en ohälsosamt positiv känsla inför den kommande säsongen.

Fascinerande att 80 % av alla kommentarer i djyrgårdsforumen är nöjda med matchen.

Nuförtiden är det ju bara bollinnehav som räknas.
Hela matchen finns att skåda nu på youtube.
2:an i Sirius var en angenäm överraskning. Käck tror jag han heter. Lite terriertyp - det gillar jag!
Det var ju prima service från järnkaminerna att lägga upp allt! Kul!
Ny match på lördag i Södertälje mot Assyriska. Dyker Carlos och/eller Emir upp i motståndarlaget?
Förväntas bli ca -13 i helgen. Kanske läge att ställa in träningsmatchen..
lite ska de fan tåla ;)
Det får bli mycket kallare för att hålla mig borta.
Du är kung!
Ta en kyss då och då.
Men att lira en match i -13 känns ganska poänglöst faktiskt.
Startelvan: Bylle - Linus, Blomman, Dillan, Käck - Petter, Björk, Skoglund - Ian, Ante, Jocke.
Någon som åker bil från Uppsala?
Jag åker bil från Stockholm. En passagerare får plats. Någon sugen?
Kommer att uppdatera på @siriusfotboll på twitter under matchen, för er stackare som inte är på plats i den här otroliga värmen!
Burr. Minus 12 hör till bandy, men ett vackert bandyväder; vindstilla och sol.

Totalt sett en stabil insats. Matchen påminde mycket om mot Djurgården, fast det märktes att den individuella kvaliteten hos Assyriska är snäppet sämre än Djurgården. Jag upplevde dock inte Sirius som närmvärt sämre. 2-2 ligger inom rättvisans ramar. Första halvlek ganska jämn och andra inledde Assyriska bäst med Siriustryck därefter.

Matchens spelare möjligen Elliot som höll sin kant och var som en terrier. Dillan och Blomman kompletterade varandra väl med Dillan för de snygga brytningarna och Blomman för tyngden. Den kant som fungerade bäst var höger, som med snabba Linus och Ian tog sig fram väl. Just Ian spelade mycket väl till han byttes ut. Även Christer stod för snabbhet och var lite överallt. Jag är lite nervös för precisionen i dojorna, men i ettan kommer han att vara ett orosmoment för motståndarna. Petter blandade och gav. Bylund spelade mycket med fötterna och kan i det närmaste tillskrivas ett av målen. Moses kom bättre till sin rätt när han flyttades ut på kanten. Carl som defensiv mitt är jag tveksam till, men spelade kort tid. Kul att Sunday fick näta och var nära en gång till.

Assyriska hade en spjutspets. Jag tyckte han påminde om Smajic, vilket senare kunde bekräftas var korrekt. Jag såg inte Gurra.

Jag gnags av den optimism de två första matcherna ger.
Ja Lemon, det verkar lovande det du beskriver. Ser fram emot seriepremiären och är faktiskt lite sugen på att hänga med till Östersund.
Ny match imorgon borta mot Sylvia. Det vore bra om Clage snart kunde börja röra på sig.

Nån direktrapport idag nånstans?
Tycker dagens match är den klart mest intressanta träningsmatchen hittills!

http://www.vastrasidan.se/web/hundstjarnan/
I alla fall resultatrapportering.
http://www.livestream24.tv/en/mcl3bbf065b/if-sylvia-sirius-ik-live-stream
1-0 till blåsvart i 40:e.
Åsså 2-0 i 44:e, halvtid nu!!
Någon som vet målskyttarna?
3-0 i 55:e.
4-0 i 62:a
5-0 i 63:e
5-0. Hmm. Hmm! Härligt!
Fy fan vad bra! Ante har hängt ett par kassar också.
Usch, träningsmatcher ska inte gå så här bra. Då får man sådana jäkla förväntningar som man inte vet vad man ska göra av.
Tröstmål för Sylvia i 89:e 1-5
Man har skruvat upp förväntningarna lite för högt när man blir irriterad över att vi släpper in ett tröstmål i 89:de i en träningsmatch. Nästan så att man hoppas på torsk mot en seriekonkurrent snart så att fötterna kommer ner på jorden igen. Innan säsongen startar. Nu har jag inte läst några rapporter från matchen. Men man blir lite, lite hoppfull.
Som sagt var. Man får en del förhoppningar inför den kommande säsongen. Ska bli spännande att läsa matchrapport.
Bra träningsmatchat! Det är ju omöjligt att hålla ner några förväntningar nu! Men ffa är måste det vara en jävligt skön start för Kim och truppen! Om de kan hålla sig ödmjuka inför uppgiften vill säga.
Otäckt bra! Man blir ju orolig...
ESK slog VSK med 2-1 i dag också. Intressant.
ESK slog Västerås IK, inte SK. och de hade rätt stora problem tydligen.

Sirius målskyttar var för övrigt Ante x 2, Sunday, Björk och Käck. Sjukt skönt att Ante kockar igång målskyttet. Kul att Sunday strutar igen. Kul för Björk och Käck att göra sina första mål i blå-svårt. och framför allt kul att det verkar vara så effektivt framåt!

ESK slog Västerås IK, inte SK.

Jaha, ja det var ju en viss skillnad.
hmmm framgick inte helt klart av lokalbladet, Dynghåla mörkar?
Nej, lokalbladet hade fel där. För en gångs skull brast det uppenbarligen i researchen...

Nej, lokalbladet hade fel där. För en gångs skull brast det uppenbarligen i researchen...

För en gångs skull, jösses, UNT kan ägna sig åt Sirius i stället :)

www.esk.nu
Jag trodde det var uppenbart för alla att Erlingmark var ironisk där.
Annars då, applåderat några kvinnomisshandlingar på sistone? Forza Ziggi.

Jag trodde det var uppenbart för alla att Erlingmark var ironisk där.

Alla? Nej, inte riktigt alla. För en liten by befolkad av galna upplänningar höll fortfarande mänskligheten utanför murarna...
å andra sidan hade jag varit rätt glad om dynghåla slagit vsk
Intressant i morgon. Borde vara en försmak av seriefinal. Men Dalkurd fick bra med däng hemma mot Sandviken. Och är kända för usla försäsonger.
2-0 i paus till Sirius.
Blev 4-0
Det känns som om Dalkurd har lite att fila på om man säger så.. Makalöst kassa. Sirius grundspel imponerar men det vore synd att säga att vi var effektiva.
Gott att se. Säsongens första nolla för Bylle, Blomman säker och skrämmande med kollega Calle som blandade och gav lite. Bra framåt på kanterna med Smedjen och Käck, den sistnämnde kändes lite svajig bakåt möjligen men var så mycket mer taggad än föregående års vänsterback. Försvaret sattes inte på allt för stora prov dock, Sirius dominerade ju. Mittfältet var bra. Kim visade att utvecklingskurvan bara fortsatt uppåt, sjukt bolltrygg. Björk var en positiv överraskning för övrigt. Ante var riktigt bra under sin tid, men borde hängt minst en balja till. CG växte in i spelet, men passningsfoten kanske inte är hans styrka. Kul att han fick göra mål. Sunday såg tung ut, på gott och ont, men har säkert också gått framåt. Överlag bra. Dalkurd behöver framför allt värva ett par backar om de ska vara i topp i år. De såg inte bra ut i dag. Det känns som att Sirius upplaga 2012 är och blir bra.
Intrycket överlag är att man höjt sig ett snäpp genomgående från senaste säsonger, tempo, intensitet, inställning, passningsspel och en jämnhet i truppen där man inte är lika beroende av enskilda spelare. bara hoppas det håller i sig in i säsongen.
Så underbart att höra västringar!
Sirius Hej!
Lite oroväckande att ESK verkar helt oslagbara. Iofs har de väl inte mött så där jättebra lag, men ändå.

Björk var en positiv överraskning för övrigt.

Kul! Kan han kanske vara den mittfältaren som saknas?
Match mot Vasalund i morgon på Löten kl 13. Håller den fina försäsongsformen i sig?
Dålig tajming, om man inte vill förflytta Alex till Löten. Eller tvärtom.
2-0 till IKS efter 28 min. Nån där som kan rapportera målskyttar osv.
http://www.livestream24.tv/fr/mdd55cb0794/sirius-vasalunds-if-livestream-en-direct
Och nu 4-0 efter 40 min. Fan, nu får dom lugna ner sig lite och spara krutet till serien. Hur bra är vi i år egentligen, eller hur dåliga är dom andra.
Och 5-0 i halvtid.....;-)
7-0 till slut. Bandysiffror.
Jag orkar inte. Sluta vara så bra.
Snart får det komma en plump i protokollet, tack. Det går nästan för bra nu alltså. Dock existerar ju Väzteråz, det ska vi komma ihåg.
Kombination av att Sirius är väldigt bra - samma grundstomme och grundspel som förra säsongen, men med ett par bra förstärkningar. Samtidigt som samtliga andra lag i serien, möjligtvis förutom Frej är klart sämre. Just nu.

Kombination av att Sirius är väldigt bra - samma grundstomme och grundspel som förra säsongen, men med ett par bra förstärkningar. Samtidigt som samtliga andra lag i serien, möjligtvis förutom Frej är klart sämre. Just nu.

Nu har jag i och för sig inte sett speciellt mycket av Sirius anno 2012. Men det jag sett tycker jag skiljer sig från föregående år. Jag tycker att Sirius under 2010/2011, med undantag för kortare perioder, varit alldeles för statiska och lättlästa i offensiven. Det jag sett i år tycker jag har varit mer fartfyllt och varierat. Nu ska vi inte dra för höga växlar, det är inte samma sak att spela på konstgräs mot oförberedda motståndare mitt i vintern som att möta ett matchtränat motstånd på en leråker i april. Kim gillar att hålla bollen på backen och det kommer att bli betydligt svårare för spelarna att bemästra det i april. Men på det hela taget tror jag att Bergstrand & co har kompetensen och förutsättningarna att höja laget och kanske framförallt de yngre spelarna ett par snäpp.
Jag tycker redan synd om Falun. Inga skador nu tack.
Tycker dock grundspelet är kryddat med finess. Så många bollar i djupet, stick bakom försvararna, har jag inte sett på länge!
Jag har också bara sett två matcher, men det jag sett mot Vasa och Dalkurd påminner väldigt mycket om hur det såg ut i de sista seriematcherna, Vasa borta och Boden hemma. Med den skillnaden förstås att spelarna har varit extremt mycket mer avslappnade dessa matcher.

Den största skillnaden i spelet är att jag tycker mig se en aggressivare press på motståndarnas bollhållare och tidigare bollvinst tillsammans med et något mindre bollinnehav - vilket jag tycker är bra. Mindre bollande i backlinjen och snabbare till anfall. Tycker dock att det är svårt att säga om det kommer se annorlunda ut sedan i serien. Helt klart är väl att inga motståndare kommer spela mot Sirius som Dalkurd och Vasa gjorde nu när det väl blir serie. Då blir det igelkottförsvar att ta sig igenom, men inget lag träningsspelar ju så.
Ser ut som Kim har tagit det där steget till fältherre på mitten som man väntat på nåt år nu, kul. Sosseh är lite för bra för den här nivån. Antes huvud är fantastiskt.Kul att se OZ igår, inte ett misstag
Kan bara instämma i vad som verkar vara den allmänna meningen, att man är lite mindre possessioninriktade i anfallsspelet och att man pressar motståndarna hårdare i förvaret.

Nu har jag bara sett dalkurdmatchen live, men nog har denna benägenhet att skicka bollen vidare lite snabbare åtgärdat mycket av de brister som anfallsspelet led av de två föregående säsongerna. Det som kan bli ett problem är det naturliga, att när man driver upp bolltempot och fokuserar miindre på att hålla bollen inom laget, så kommer man också att slå fler felpass i uppbyggnadsfasen. Frågan är vad som kommer att hända när detta sker i den första tävlingsmatchen. Kommer man då att våga spela vidare med det lite högre och mer riskfyllda passningstempot, eller kommer man att falla tillbaka i gamla synder? Hoppas på det första, men det krävs nog att Kim är tydlig med att det är det han vill.

Som en fortsättning på samma tankebana så tycker jag att det är synd att man inte hittat ett lite snabbare mittbacksalternativ. Det påverkar alla spelares beslut åt det försiktigare hållet, både i speluppbyggnaden men också i presspelet, att mittbackarna inte är dyngsäkra i löpduellerna. Risken är överhängande att man i en viktig matchsituation inte vågar trycka upp så mycket som krävs för att vara framgångsrika.

En åsikt till: Man har i år kunnat se fler smarta löpningar. Kanske beror det på att den snabbare bollflytten öppnar fler ytor, eller så har man fått ihop samspelet de offensiva spelarna emellan bättre, så att de bättre löper för varandra. Kul att se i vilket fall.

tycker jag att det är synd att man inte hittat ett lite snabbare mittbacksalternativ

Sillyn är ju inte slut än...
Falu FK är ju ett div II-lag, hoppas de går stenhårt in för att träna försvar i den här matchen. Vi behöver få en sån match.
såg nu att viktor lövgren lirade 40 min mot vasa. kul!
40 minuter - som högerback, helt okej för att vara comeback. Bra att han är tillbaka.

Däremot begriper jag mig inte riktigt på det här med Sunday som spets. Han har uppenbarligen tjockat till sig lite ytterligare och tappat fart, och borde således i stället användas som någon sorts targetplayer. Det ska nog till en lönnfet mittback för att Sunday ska kunna vinna en löpduell på djupet.

Falu FK är ju ett div II-lag, hoppas de går stenhårt in för att träna försvar i den här matchen. Vi behöver få en sån match.

Ja, tanken med att möta spelförande lag från högre divisioner är ju oftast att gnugga försvarsspel och omställningar. Och med tanke på Sirius resultat på försäsongen så vore deras tränare komplett galen om han inte prioriterar försvarsspelet. Tror dock inte att det är någon större risk att Sirius slår sig till ro och är nöjda. Det finns några spelare som vill visa tränarna att de är rätt män för startelvan vilket lär hålla de spelare som startat mest på tårna. Kul med Jakob Björks framfart. Ska bli intressant att se om han på allvar är med och tampas om en plats i förstauppställningen när serien drar igång. Och Christer Gustafsson lär flåsa de andra anfallarna i nacken.
Hörde om Falu FK idag. de har tydligen tappat sina två viktigaste spelare och är solklara jumbokandidater i tvåan i år. "Riktigt usla bakåt, och extremt uddlösa framåt". hmm, undrar om det är dags för tvåsiffrigt...
Det där med högt och aggressivt försvarsspel förresten. Det verkar vara den nya grejen. Alla ska spela så. Men jag undrar hur många lag som verkligen fixar det? Kräver riktigt bra fysik och är dessutom rätt svårt mot bra motstånd. Dock är ju Sirius sjukt starka fysiskt, och fixar det nog på den här nivån. Men hur illa det blir när man inte är tillräckligt bra illustrerade ju Vasalund på ett väldigt effektivt sätt.
Aggressivt försvarsspel/snabb bollåtervinning är väl, precis som 1touch och för den delen possession något som Barca de senaste åren visat ruskigt framgångsrikt. Inget av det funkar för alla. Men när det lyckas är det vackert.

Går det f ö inte alltid trender i hur man "ska" spela. Inte ens drillo kör väl drillofotboll längre.
vänta bara till seriestart då blir det lågt försvarsspel som gäller, tio man straffområdet är ngt sirius borde träna mot
undrar om det är dags för tvåsiffrigt...

Beror väl en del på om Sirius kommer att matcha bästa elvan, eller låta de som fått lite speltid hittills visa upp sig. Typ Ian och Sunday.
Vore fränt om Alan A och de andra ex-junisarna får spela.
Jag och Larz glider dit, honka!
finns det planer efter matchen?
kanske det du!!

Jag och Larz glider dit, honka!

SMS i halvtid och vid full tid då?
och om nån jävel dricker sprit!
Nä, då får du ringa.
Silly för Västra borde innebära lite uppslutning i morgon? Jag drar till Löten!
De kör uppenbarligen på med i princip bästa elvan. Har lite svårt att begripa det i det här fallet faktiskt. Och undrar också vad de försöker skicka för signal till Oscar.
70 och hans top-girl Lill-Ian kommer
7-0 igen. Var det för att hedra 70s närvaro månne?
Hattrick av Sosseh! Övriga mål av: Jocke, OZ, Moses, Tjäcken. :-)
Inte illa pinkat av ett gäng halvalkisar... (obs humor!)
Mittback dock. Jag förstår till skillnad från andra varför Kim lirade Nyholm som mittback. För att se vad han går för. Testa honom. Och han fick nog svar. Han känns inte färdig för den här nivån - än.
obehagligt med blomma samt linus skadade utan besked om hur allvarligt. vår ända uppenbara akilles-häl i år är ju backlinjen
Blomman är okej. Kan spela snart igen.
Det här ser för bra ut! Målen kan ses på 24UNT. För övrigt spelade GUSK-ESK och VSK-Dalkurd oavgjort i sina matcher.
Det blir intressantare kommande två träningsmatcher. Först VSK och sedan Brage.
Ja, VSK blir ju ett riktigt prestigemöte.
VSK torskade mot div 2 laget Skiljebo med 2-0.
Inte imponerande. Hade de verkligen sitt bästa lag på plan?
Citat från VSKs tränare:

– Den här matchen kom till för att ge de killarna chansen som inte hade spelat så mycket, så vi fokuserade mer på den individuella prestationen. De har ju aldrig spelat tillsammans förut. Det är egentligen inte så konstigt, säger han.
Haha, herregud...

"Det blev en svår match för provspel, men Emir Smajic visade ändå prov på både styrka och bollkontroll. Hör honom berätta om matchen, sin egen insats och varför Grönvitt är en intressant klubb."[youtube=]0iYXavQEuq8[/youtube]

Brage vann dock mot ännu ett allsvenskt motstånd, så det blir en riktig kraftmätare om inte annat. Men de spelar ju inte i Norrettan...
Vidrigt: "Det är en fin klubb; bra historia, bra fans - har jag hört och sett bland annat"
Det är en ful klubb: dålig historia, dåliga fans - har jag hört och sett bland annat
Emir, Emir, Emir... Vad fan lär de sig i skolan nu för tiden?
Valsta-Väsby 2-0...
GUSK - ESK 0-0, dillan får beröm av mys-ziggi
Sala FF (div IV) - ESK 2-2. Dillan verkade inte ha spelat trots att ESK luftade 18 spelare.
Fortsätt gärna posta resultat i träningsmatcher med seriekonkurrenter, det är väldigt intressant.
Edit: ESK lirar ny träningsmatch redan i morgon, AIK borta.

Vidrigt: "Det är en fin klubb; bra historia, bra fans - har jag hört och sett bland annat"

Så är det ju, men vad fan ska han säga? Klart han vill spela med ett så bra lag som möjligt och han lär sannolikt inte få chansen att krita med ett, rent fotbollsmässigt, bättre lag än VSK innan säsongen drar igång.
Vem bryr sig om Emir? Låt han löpa.
En gång en stjärna, alltid en stjärna.
En gång en medelmåtta vi tog upp från GUSK, alltid en medelmåtta vid tog upp från GUSK.

Nämen skämt åzido så skulle det vara lite trist om han gick just dit. I övrigt bryr jag mig inte, han har varken potential eller grundkvalitet för mer än en bra div 2 anfallare (peppar peppar)
Fast i GUSK var han ingen medelmåtta. Där var han grymt bra. Och nog tycker jag att det finns lite potential i killen, men går han till VSK önskar jag honom ingen större lycka... Likaså gäller Dillan, om han går till ESK, vill säga.
AIK/U21/Akropolis slog ESK (Siggi åter nöjd med Dillan som återigen spelade) med 4-2.
Med både Blomman och Linus borta, så vore det mycket märkligt om inte OZ får starta mot VSK.

Bylle - Viktor, OZ, Calle, Elliot - Kim, Björk, Petter - Jocke, Alle, Ante

Mycket prestige imorgon!
Intressant. Synd att träningsmatchen krockar med Västras årsmöte och P16-final.
Emir sätter väl 3 i morgon så klart...
Emir har dock redan skrivit på för gurkorna. Äcklig dag...
Emir sörjer jag inte alls speciellt mycket. Men att vi sprider spelare till alla våra seriekonkurrenter är lite oroande i sig. Skiter iofs i om Emir målar imorgon, men det känns ju givet att han sänker oss i minst en av seriematcherna i sommar.
Emir, Fernberg och Dillan kommer alla att sänka oss varsin gång under säsongen. Kanske till och med två var, men det vore för extremt till och med för att vara Sirius.
Nej då. Det här kommer att bli bra. Tror på Kim och spelarna. Sirius Hej!
Jag tror också att det blir bra i slutänden. Faktiskt. Men det blir såklart en hel del smärta, lidande och elände på vägen, och jag tror inte vi tar sex poäng mot varken ESK, VSK eller Frej.
Jag hade bara hellre sett Dillan och Emir i företrädesvis, säg, Akropolis och Väsby i stället för Enköping och Västerås.
I slutändan är jag övertygad om att det kommer att bli skitbra, men det stoppar som sagt inte en hel del obligatoriskt blåsvart lidande på vägen.
Bara skador kan stoppa i år.

Ja, och skador har vi ju gott om som vanligt...
Sirius kändes som ett klart och tydligt topplag för ett par veckor sen, men nu har alla konkurrenter fått ordning på sina trupper och Sirius står och stampar. Vi hade ett övertag men det är uppätet nu. Tror dock fortfarande på topp-4, vi har ju varit 2:a och 3:a de senaste åren så vi brukar vara med i toppen.
dissteffe skrev ...

Ja, och skador har vi ju gott om som vanligt...
Sirius kändes som ett klart och tydligt topplag för ett par veckor sen, men nu har alla konkurrenter fått ordning på sina trupper och Sirius står och stampar. Vi hade ett övertag men det är uppätet nu. Tror dock fortfarande på topp-4, vi har ju varit 2:a och 3:a de senaste åren så vi brukar vara med i toppen.

Alltså, att de andra lagen blir något bättre behöver inte vara något negativt för då slår de ju varandra samtidigt som vi spöar allihop!!
Upp till bevis idag för ett i alla fall på papperet svagare mittbackspar än i tidigare matcher.
Träffade Ante tidigare idag. Han var nästan lite bekymrad över att det gått så bra på försäsongen. Bloggade lite om det.
Vi som ska på bandyn eller dyliikt kan wappa in på följande adress för att följa matchen minut-för-minut: http://www.everysport.com/sport/fotboll/trningsmatcher-herr/trningsmatcher/event/2012-03-17/vsters-sk-fk-ik-sirius-fk/40153251
Ser ut som att VSK framför allt är farliga på sin högerkant. Egentligen inte så förvånande. Mot bra motstånd har Elliot Käck haft problem i defensiven. Men jävlar vad bra han är framåt! 0-0 i halvtid. VSK har haft en boll i ribban.
Nu leder VSK med 1-0. Iofs rätt väntat, de är ju favoriter till seriesegern.
Emir satte precis 2-0 och jag förbannar mig själv för att jag hade förväntningar på den här säsongen.
Ja, då väl allt som vanligt igen, man är nere på jorden och det lär väl bli en till nagelbitarsäsong. Ante har tydligen missat två frilägen men VSK har haft ett par ribbskott och förefellae efter rapporten ha dominerat en del.
Psykologiskt viktig förlust...
Håller med Fantomas, finns väl inget bra med att vinna ihjäl sig på försäsongen. Perfekt att komma ner lite på jorden nu och börja samla ihop sig för seriestarten.
Jag vidhåller det jag sagt hela tiden: Västerås har seriens bästa defensiv... Mittfält och framåt är vi egentligen bäst.
Precis som man inte ska dra särskilt stora växlar på att spöa Dalkurd med 4-0 ska man inte säga så mycket om att torska mot VSK med 0-2. Enligt folk som var där var det en helt jämn match - och rätt bra överlag. Man kan också notera att VSK ryckte när Sirius bytte ut Ante och Alle mot Sunday och Moses. Framför allt tror jag att det var rätt bra för folk runt omkring laget att åka på däng. Själva laget antar jag har tillräckligt bra koll på sig själva för att ta det med jämnmod.
Det kan kanske vara bra att ge VSK lite falska förhoppningar inför serien... Hur som, chans till revansch på tisdag mot Sandviken hemma.
Enskede-Väsby 0-0.

...och underskattning.....
Hur ställer Sirius upp i em då?
Någon som vet hur det gick i matchen?
2-0 till Blåsvart enligt livestream 24. Målen i 25:e och 37:e minuten.
Målen av Ante och Alle. Debut av Jakob Bergman (16 år) på högerbacken.
10 dagar till nästa match... Någon som såg matchen igår? Synpunkter?

Debut av Jakob Bergman (16 år) på högerbacken.

Killen är född -96...

http://svenskfotboll.se/landslag/p96/spelarportratt-2011/?profile=26206

häftigt!
Kul att Kim lyfter fram lite talanger så här på försäsongen. Bra på sikt och sänder bra signaler till junisarna.

Enligt mina rapporter från Löten i går var det däremot ingen större match direkt, men skönt att vara tillbaka på vinnarspåret igen.

Kul att Kim lyfter fram lite talanger så här på försäsongen. Bra på sikt och sänder bra signaler till junisarna.

En kollega till mig är bosatt i Bromma och följer BP på nära håll. När jag, i samband med att Kim tog över här, frågade honom om vår nya tränare sa han två saker. Kim kör ett spel med mycket boll på backen och gillar att lyfta fram unga spelare. Jag tror att våra mer etablerade spelare bör låta bli att ta sina platser för givna. Kim kommer inte vara rädd att ge yngre spelare chansen. Jag tror inte att det är en "försäsongsgrej" att lufta talanger. Vi kommer att få se flera av dem i serien i år. Det är jag övertygad om.
En kollega till mig är bosatt i Bromma och följer BP på nära håll. När jag, i samband med att Kim tog över här, frågade honom om vår nya tränare sa han två saker. Kim kör ett spel med mycket boll på backen och gillar att lyfta fram unga spelare. Jag tror att våra mer etablerade spelare bör låta bli att ta sina platser för givna. Kim kommer inte vara rädd att ge yngre spelare chansen. Jag tror inte att det är en "försäsongsgrej" att lufta talanger. Vi kommer att få se flera av dem i serien i år. Det är jag övertygad om.

Ja, Kim flyttade till exempel uppp Guidetti till BP:s A-lag redan vid 15-årsålder. Fast jag tror ändå det är lite av en försäsongsgrej, jag har svårt att tänka mig att sådana som Bergman och Hovstadius kommer spela så många tävlingsmatch-minuter i år. Det är bra att lufta lite och få andra att känna på tempot och allt det där. Däremot kommer nog en sådan som Björk, som verkligen visat framfötterna på försäsongen, få lite minuter här och där. Han var ju även tydlig med att satsa på Dillan, så därav besvikelsen att det inte blev något kontrakt med honom. Gurra verkar ju exempelvis inte vara så intressant dels på grund av åldern. Kim gillar helt klart ungt och vill se utveckling.
Jag kom precis vid andra målet och såg alltså slutet av 1a halvlek och nästan hela andra.
Rapporten på officiella stämmer rätt bra med vad jag såg.
Det fanns vissa riktigt bra perioder och vi var vassa vid omställningar. Under stora delar av andra halvlek hade vi svårt att spela oss fram till lägen utan fastnade framför deras försvar. Det kändes som deja vu 2010-2011. Ca min 60-70 satte Sandviken upp press och tvingade siriusbackarna att spela långt. Det var inte ett framgångsrecept för Sirius. Mittfältet björk, petter och moses vann inte så många andrabollar om man säger så. Inte någon annan heller. Mot ett tröttare Sandviken i slutet om med några fräscha ben så blev det lite bättre spel.
Bergman var en trevlig bekantskap, men inte en högerback för ett topplag i nuläget. Men han kan nog bli, om något år och ett par kilo. Bajramovic var ok, lite obeslutsam på bollarna bakom backlinjen bara.
Min upplevelse var att vi hade lite svårare att få tag i mittfältet än när jag senast såg laget, mot dalkurd. Och då skulle jag nog vilja utnämna Petter till mittfältsöverstelöjtnant, för någon general fanns det inte.

När jag läser vad jag skrivit så låter det kanske lite för negativt. Trots alla skönhetsfel så var sirius det klart bättre laget. Försvaret imponerade genom att vara väldigt samspelta i offsidesituationer. Och Sirius har ett par riktigt bra spelare framåt. Ser fram mot premiären.

Däremot kommer nog en sådan som Björk, som verkligen visat framfötterna på försäsongen, få lite minuter här och där.

Som det ser ut nu så lär han nog få spela betydligt mer än så. Med Clage skadad och tillbaka tidigast i höst, så har vi egentligen bara Kim och Petter som renodlade mittfältare i truppen.
Yttermittfältare: Moses, El Sirius (skadad), Jocke.
Allround-mittfältare: Petter.
Innermittfältare: Clage (skadad), Kim, Björk (junior), Aljaderi (junior).
Innermittfältare (med "förstaposition" back eller anfallare): Sosseh, Blomman, OZ. (Den förste som nummer tio, de sistnämnda som defmf.)
ian är väl dock inte skadad längre?
Nä, sant. Tar tillbaka det. Han spelade ju nästan en halvtimme häromdagen. Bra!

Lövgren ersatte för övrigt Jocke, så han spelade nog minst på mittfältet också. Nog tycker jag det finns rätt bra bredd där ändå.
För att förtydliga mig, så menade jag centrala mittfältare. Visst finns den en del alternativ, men "problemet" som jag ser det, är att flera av dessa är bättre på andra positioner (Blomman, OZ och Sosseh). Det handlar väl helt enkelt om att jag saknar Carlos...
Aljaderi skulle jag nog räkna som yttermittfältare i första hand, Joint.

Ja, vad har vi på mitten egentligen?
Kim, Björk, Petter som ganska renodlade mittfältare. Visst, Petter har mest spelat kant tidigare, men nu känns det som att han spelat in sig på mitten, och åtminstone jag tänker på honom som innermittfältare.
Moses är så klart lite spretig, men har ju spelat en del innermittfältare nu på försäsongen och gjort det rätt bra. Blomman har vi ju också sett fungerar som defensiv mittfältare, tänk Vilundavallen i höstas. Och bakeom dem, som sistaalternativ som mittfältare, har vi ju Sosseh och OZ också.

Tre "riktiga" mittfältare, två "nästanmittfältare" och två "interiktigtmittfältare". Och så Clage då, som man inte riktigt kan räkna med den här säsongen. Visst, hade vi haft Carlos kvar hade jag ju inte direkt varit ledsen över det, men jag tycker inte heller att det är läge att gå ut och jaga mittfältare.
Visst. En viktig faktor tror jag är att Kim får vara skadefri. Det är den spelare som jag tycker utvecklats mest sedan i somras. Han, eller Clage, är den som ska fördela passningarna - och delvis uppspelen - på mitten. Utöver det ser jag gärna en städgubbe på mitten (Blomman, OZ typ) och en kreativ kämpe (typ Petter, Björk och ibland kanske Sosseh). Petter ser jag som sagt som allround på mitten, men tänker mig i första hand honom någonstans i mitten. Hans inläggsfot har varit för dålig för kanten. Just där gäller det att Jocke, Moses och El Sirius framför allt lyckas leverera för inne i boxen har vi en av Sveriges spänstigaste anfallare. Det måste vi utnyttja bättre, inte fan ska han vara kantlöpare som Brännan stundtals förespråkade.
Fast Ante har ju ungefär samma roll i Kims 4-3-3 som i Brännans 4-5-1, alltså winger som går in i boxen. Skillnaden nu är att vi har ett mycket rakare spel.
Ingen match i helgen!? Träningsläger?
Jo, imorrn mot Brage på Löten.
Nej, det är nästnästa lördag det.
http://siriusfotboll.se/web/article/traningsmatchen-mot-stromsbergs-if-installd/

vore kul om vi kunde bli ett gäng på eskilstunamatchen. skicka iväg de till östersund with a bang
Joint: Det har du så rätt i, jag läste fel.
VSK-GUSK 2-0
Väsby-Värmdö 2-2
Näfver sänkte sitt gamla ÖSK (i år igen, väl?): http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.1598742-na-tv-nafver-sankte-osk
I kommentarsfältet kan man bland annat läsa: "Forward skall vara starkare i år.", så man får förstås se upp även där.
Äntligen match igen imorgon. Hoppas att skadeläget har ljusnat.

Jinx på skadeläget där asså ...
Jag har tappat räkningen på alla skador, hjälp mig att fylla på.
Clage
Alpen
Aljeri (stavning?)
El Sirius
Gustafsson
Dock var det gött att knäppa benknäckargänget på näsan...
ESK-Skiljebo 7-0. ESK fixade två nyförvärv i dag också. De kommer garanterat att bli ett topplag i år.
VSK lyckades skola Hasse till mittback...
Hasse kommer att kunna vara seriens bästa mittback om han behagar att spela mittback.
om han behagar spela, om han behagar träna
Brännan pratade ju under hösten om att skola om Haisem till mittback, och det är ju svårt att blunda för hans kvalitéer. Framför allt har han ju en sjukt bra fot. Har faktiskt ingen aning om varför han kukade ur i Sirius i fjol, men det känns fortfarande som en av seriens bästa försvarsspelare.
Intressant match på torsdag, Väsby-ESK.

Matchen mot Eskilstuna är på måndag, inget annat. Kan ha flyttats eller så har jag bara haft det om bakfoten hela tiden.
en match mellan ESK ovh Väsby kan vara mycket men aldrig intressant
Humor: "I andra halvlek kom Brage ut som det piggare laget. Sirius hade svårt att ens komma över på Brages planhalva. "

Humor II: http://ikbrage.se/News/2012/04/06/bilda_en_hejaklack_och_vinn_10_000_kronor/default.aspx
Kan vi inte bilda en klack? Det står inget om att man måste hålla på Brage!
Exakt. St Cyr Supporters Club. ;)
Haha helt underbart. Låter väldigt nytänkande med lite glättiga mello-vibbar. Jag tror att Tramsin skulle digga idén skarpt.