Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Vetlanda - Sirius ons 16/11

Ångestmatch de luxe. Säsongspremiär för min del dessutom, hoppas det hjälper.
Håller med Brukarn om ångestmatch och dessutom en vidrig sådan. Knappt jag pallar med att följa matchen på elitrapport och definitivt inte på UNT:s direktrapportering. Tippa vill jag inte denna gång.
Jag tycker inte om Vetlanda, vet aldrig riktigt hur bra dom är. Att dom är bättre än Sirius är ingen tvekan, men kan vi ta poäng?
4-4 med risk för förlust. Första hörnmålet kommer åtminstånne ikväll :)
Vetlanda borta är och förblir ett gissel. Blåsvart kammar hem en hedersam förlust. 3-4.
Vetlanda gör det ju bra år efter år när man ändå tappat även till i år flera spelare som Löfstedt framförallt som verkar redan vara en klippa i SAIK och Tim Persson till Villa.
Hoppas på Brukarneffekten i Sapa Arena då men namnet på hallen väcker inga bandyvibbar direkt. Vid förlust föreslår jag att vi kallar den Satans Arena i fortsättningen.
varför tar påfallande ofta Sirius inte timeout? En timeout i rätt läge i lördags kunde ha räddat två poäng ex. vis
0-1 till de goda på hörna inför 634 pers i sopa-arena.
Det resultatet är taget!!! Håller gärna på världens tråkigaste lag, bara poängen börjar trilla in!
Oväntat att VBK gör sitt första hörnmål för säsongen.
Huva vad nervöst! Lättare att kolla in Sirius P18 som leder med 3-0 borta mot Bajen.
5-0 menar du ;-). Nu sprider dom dessutom målskyttet lite.
Tja det funkar det me!! Tänkte just skriva att de är lika kassa som A-laget på hörnor så sätter de två på raken!
3-1 i halvtid. Kul att vi börjar snitta mer än 1,5 mål per match iaf.
MEN SERIÖST, VAD I HELVETE var det där för 2 minuter? 1-4, 2-4 och 3-4. Fantastiskt...
Och där kom kvitteringen också ja. Självklart.
Vafan?
Hahaha. Hahaha. Hahaha. Och så leder vi igen!
Jag vill inte.
Helvetes bajsfan!
Det går fort i bandy.
Jag ska nog bara ta och hålla käften i fortsättningen tror jag.
Könsord.
Faaaaaaaaaaan i helvete!
3 mål på fyra minuter och sen 2 mål efter varandra.
Hur faaaaan är det möjligt?
Att släppa in tre mål på mindre än fyra minuter är så INTE OKEJ.
Att sedan släppa in två mål på mindre än en minut så heller INTE OKEJ.

Jag kan bara tolka det här som ett mentalt problem. Det ska inte hända, även om det går fort i bandy, etc. Förra matchen tappade vi tvåmålsledningarna två gånger om och nu detta. Också 39 hörnor utan mål, om jag räknat rätt. Anlita världens bästa idrottspsykolog, eller något.

Fan vad less jag blir! Tangentbordsruff: 12129u821§3wuj kbvj bv h yn nb.l mnökmjnn 212iy 12uhi ujhi ,v mmjn hmjhynu
Nu är det rädda kvalplats som gäller.
Måste ju vara något allvarligt problem i detta blåsvarta lag som nu verkar enbart ha den svarta sorgfärgen kvar till oss supporters. Hur i fridens namn kan man tappa en match som ikväll? Som det syns så skulle man ju stängt matchen redan i första halvlek, sen tappar man först tre mål på tre minuter och sen två till när man väl tagit ledningen. Känns som det är ett ledarproblem som inte får ut mera av laget än så här. Känns som div 1 nästa år men så dåligt KAN det bara inte gå. Utveckla spelet??? hmmm, skiter i spelet nu, bara man börjar ta poäng!!! Hur man gör det är helt ointressant! Sen måste Mickel o andra börja sätta frilägena! Sen sex mål bakåt mot VBK är ju också för dåligt!
Att släppa 4-1.... jag fattar inget. Nä, nu gäller det att rädda oss från att åka ur. Kvalserien är en ouppnåelig dröm. Känns som hela bandysäsongen gått åt h-vete. SÅ BESVIKEN!!
ja det enda man kan glädja sig åt (vilket jag helst undvikit) var att man inte köpte säsongskort som jag var på väg att göra inför Gais matchen. Fattar nada av detta Siriusår. Sen blir jag ännu mera oroad när man inte hör ett ord från gurun Berglund. Är det inte hög tid att börja tänka på resultat nu Berglund??? Skit i spelet bara poängen trillar in! Alla andra slår ju varandra o (blå)svart åker bara längre o längre ner, det här fanns inte på världskartan för mig inför i år. Vad saknas? kan det vara Roos? tror han betydde mera än vad vi alla förstod! Kyller, njaaa knappast. Nu känns det som man förlorat två matcher på dåligt försvarsspel, förr var det i början på serien på dåligt offensivt spel. Gör man fem mål mot Broberg o Vetlanda så ska det ju normalt vara 4p
Det är nu man som supporter borde bry sig extra mkt om att gå på matcherna va e det för jävla resonemang om att stanna hemma bara för att det går dåligt.
Ja, nog borde Blåsvart - av alla rapporter att döma - gjort fler mål i första halvlek. Dåliga Siriusavslut i kombination med att Skorven är en erkänt bra målvakt satte väl stopp för det. Och visst måste avsluten bli bättre, inte minst av Mickel. Jag noterar många missade frilägen från hans sida, det är inte likt honom. Som sagt, ännu en mental gåta. Fast att anfallare är beroende av självförtroende är inget nytt. Det som är mer oroande är att det är så jävla kollektivt. Men det är väl väldigt Sirius också, att man är ett lag ut i fingerspetsarna. Mindre kul när det är åt det negativa hållet, som nu.

Sedan, "med känsla", att säga att sex insläppta mål mot VBK är dåligt, visst, det är det. Speciellt när man släpper in hälften så många mål mot Edsbyn. Men man ska komma ihåg att VBK på sina handfulla matcher gjort minst fyra mål framåt. Liksom att de släppt in minst fyra mål per match också...

:(
Så vi förlorade på grund av "dåligt försvarsspel" nu också? Nu fick du faktiskt mig att småle lite trots allt...
Ja inte fan e det bra försvarsspel att släppa 3 mål på 4 min :)
jo men vi alla känner väl att sex insläppta varav fem inom totalt fem minuter mot VBK är iaf tre för mkt för min smak. Försvarsspelet oroar allt mera, 10 mot VSK o sen de sista två matcherna o betänk en sak, kolla på Svenskbandy hur man ser ut i andra halvlek! Varför tappar man så mkt i andra halvlek? Man borde väl vara väldigt bra tränade nu med den här hallen? Eller, var det så att hallen gjorde att man trodde att det övriga nu går av sig självt och man tog inte i riktigt mot Gais, det var ju så dålig is som man sa, sen mot VSK satt man kvar i bussen hela matchen? sen blev det nerver osv....
var så säker man skulle vinna när man ledde med 4-1, varför blev jag siriussupporter? Den här matchen känns det verkligen som man slarvade bort! Känns som en fyra poängs match också! Samtidigt måste man ju beundra detta stackars lilla samhälle som tappar sina tre bästa lirare och ändå är med o kör så pass bra. Kanske Sirius skulle börja köra lite mera med lille Berglund, Wängelin, Engstrand? Presterar säkert mera än vad en del som ex vis Sunding gör.
men Joint, anser du inte att man förlorade på främst dåligt försvarsspel ikväll? 3 insläppta på fyra minuter o sen lite senare 2 till på en minut....eller?
Felpost.

Det är nu man som supporter borde bry sig extra mkt om att gå på matcherna va e det för jävla resonemang om att stanna hemma bara för att det går dåligt.

Ja det var ett riktigt patetiskt resonemang och då är man ju inte mkt till supporter heller. Avgå!

Alla till studan på lördag!
med känsla, vi är besvikna allihop och då är det lätt hänt att känslorna svallar över och man tar till ord som man egentligen inte menar. Klart att du ska fortsätta se Sirius, det är ju nu de behöver vårt stöd. Sirius har helt klart hamnat i en ond cirkel där självförtroendet är i botten och prestationen blir därefter.
Jag har varit inne på det tidigare och skriver det igen då: m-e-n-ta-l-t p-r-o-b-l-e-m. Jag skyller inte tre insläppta på fyra minuter och sedan två insläppta på knappa minuten på någon lagdel. Jag skyller i stället på laget som helhet. Men okej, om vi hade haft Pirre Roos så hade det aldrig hänt, vi säger så!

Den tvåsiffriga förlusten mot VSK skyller jag inte heller på försvaret som sådant. Det var kass inställning den matchen, laget slutade på spela efter några bollar, VSK storspelade stundtals och det rann iväg. Hänt förr och kommer hända igen. Höll på att hända Edsbyn förrförra matchen mot Villa då man förlorade med 8-1, i dag var det nästan tvärtom då man slog Bajen med 7-0. Det rinner lätt iväg i bandy. Markeringsmissar och misstag som sådana kan jag klandra försvarsspelare för, resten vettefan. Men däremot kan man ju kanske säga att hela laget ska ingå i försvarsspelet och så där va... men ah. Vi släppte bara in två mål mot GAIS, Kalix och tre mot Byn. Var försvaret usla då också eller? Skämt åsido, laget måste börja komma i gång som helhet. Jag skyller varken på offensiven eller defensiven. Vad ska man skylla hörnorna på liksom? Kassa hörnskyttar? Månne stämma i viss grad, men bevittna en träning så ser du hörna efter hörna hängas i nättaket. Så jag vill återkomma till min utgångspunkt och säga att det måste vara mycket mentalt som ligger bakom både hörnmisskavalkaden, de tappade ledningar och tre uddamålsförluster.
kanske hög tid då för en idrottspsykolog? Menade förstås inte att bara försvarsspelarna skall lastas, likaså har ju mittfält o anfallare sin del av ansvaret i försvarsspelet. Det är ju därför man undrar vad som hänt eftersom det verkar vara 14-15 man som samtidigt mer eller mindre underpresterad, en sak om någon enstaka har en formsvacka det är ju förstås helt normalt i en lång serie
Ja, jag underskattar inte vikten av en sådan. Det verkar som att laget lade sig ned och dog efter insläppt mål i dag.
Klart att det sitter i huvudet på spelarna. Förväntar mig en kommentar från Maestro Berglund i UNT i morgon. Nu in sorgens tid kan vi i alla fall glädja oss åt P18:s överhalning av Bajenkidsen (10-3!!)
Flytta upp Felix Bengtsson och låt han skjuta på våra hörnor. ;-)
ja fantastiskt duktiga ungdomar, varför inte försöka börja slussa in några nu innan de drar till andra toppklubbar? Varför får Måns Berglund spela så lite? Killen verkar ju begåvad!
matförgiftning ryktas det om på twitter, slog det till under matchen tro ?
http://twitter.com/#!/jboivie

Edit: kanske inte ändå
Blytungt!

Hydas utgick tydligen handskadad i halvtid. Kan kanske vara en förklaring till att det blir stressat i försvaret.

Bollnäs på lördag. ALLA ska dit!
Hydas har väl spelat med spricka i fingret sedan Kalix. Gick kanske inte längre.

Sedan tycker jag faktiskt att det inte är sååå jäkla kört som alla verkar vara inne på. Det är tre poäng upp till slutspelsstrecket. Sirius har legat bra mycket ruttnare till, bra mycket senare på säsongen. Och nu spelar man ju i alla fall lika bra som otståndarna i princip. Jag var oroligare efter VSK-matchen - då hade de gjort två riktiga kalkonmatcher på rad. Nu ser det inte lika bottenlöst ut tycker jag.

Det är bara det med hörnorna. Ett normaluselt hörnskytte hade gett tre poäng till. Ett Edsbynbra skytte hade gett åtta poäng till.

Uppställning Lördag!
Hade ingen aning om att lill-hydas blev skadad. Nu fick jag i alla fall en rimlig förklaring till raset i går. Som om det inte vore nog med att spelet inte klaffar nu ska vi dessutom drabbas av skador på just backar! Ödet grinar Sirius i ansiktet just nu.
Zocke flinar, fnissar och smaskar gurkor doppade i hallonsylt.
Nej inte hydas!!! *svordomar och diverse könsord*
Hydas röntgades idag. Ledbandet är av. Operation. Borta minst två månader.
Festen tar aldrig slut. Undrar om Max får spela nu?
Kandke blir en film av detta så småningom: Bandysäsongen som gud glömde.

Max spelade ju igår så han lär väl fortsätta. Någon som vet hur Kyllers rehab framskrider?
Neeeeeeejjjjjjjjjj!!!! Nu är jag bedrövad på rikt!
aj aj, den infon om Lillhydas hade man gärna avstått, vilket tungt avbräck igen. Även för att skydda sig mot hörnorna. Läge ringa Roos snart?
Satans vilket elände! Spelade inte Hellboy back förra säsongen?
Jo. Han spelade ju back i senaste hemmamatchen också.
verkar börja likna lite AIS sjukstuga det här, tyvärr är det väl inte så lätt att låna in spelare i bandy som det är inom hockeyn. Nu får man på käften också för den tunna truppen tyvärr. Förra året klarade man sig riktigt bra trots tunn trupp då man klarade sig från skador om man bortser från Werner var det väl. Nu har man rätt hyggligt på offensiva sidan men dålig backup bakåt om nån blir skadad o nu har man redan två långtidsskadade, arma elände!
Fast ingen bandyklubb har särskilt bra täckning för 4 skador. Bajen hade 3 el. 4 man borta igår och fick då pisk med 7-0.
Och en av dem var ingen mindre än PN. Sirius trupp är dock exceptionellt tunn, men man har varit relativt förskonade från skador. Nu har trupplottot slutat och ja, nog fan är det kännbart. Knappast optimalt att flytta ned en spelare som Hellboy t.ex, även om han gör det okej så behövs det någon som kan stöka centralt i banan. Skittrist med Lill-Hyddas, krya på dig som fan!
På vilket sätt är våran trupp exceptionellt tunn? Vi har täckning för en skada på varje position utan att det förstör hela laget. Nu när två försvarare går sönder så går max in samt hellboy ner då kan vi flytta sundin till mitten så har vi fortfarande ett riktigt bra lag. Finns inget lag som har fullgoda ersättare om 2-3 spelare går sönder.
Helt otroligt att det går att förlora en sån här match. Vi hade total kontroll på händelserna fram till 4-1, då vi helt oprovocerat och självsvådligt begick harakiri. Det var som Sirius fotboll i somras i kubik, ett lag som av någon anledning inte törs eller vill vinna.

Håller helt med Joint om att det är ett mentalt problem. Det går att peka på två anledningar till att vi inte vann matchen:
1. Effektiviteten framför mål, som är av IK Sirius FK-klass. Vi snackar ett antal soprena frilägen, jag tror tre stycken stolp/ribbträffar, och så alla dessa hörnor. Matchen skulle varit död och begraven redan i paus om Sirius satt sina lägen.
2. Tendensen att bli totalt paralyserade så fort vi släpper in ett mål. Som Joint påpekade, fem av Vetlandas mål föll inom två perioder av sammanlagt sex minuter. Sex minuter när Sirius helt slutade röra sig på plan. De där 84 minuterna av hyggligt till mycket bra spel spelar liksom ingen roll då.

Kanske spelar försvarsskadorna en viss roll i sammanhanget, främst som någonting som bidrar till att späda på osäkerheten, men huvudproblemet sitter i just huvudena.

Erlingmark: Lite svårt att förstå hur du kan vara mindre orolig nu än efter VSK-matchen. Att börja med några plattmatcher har hänt förr och behöver inte vara någon katastrof. Men nu har vi spelat hyggligt eller t.o.m. bra i de fyra senaste, och vi har fortfarande bara två poäng. Och då har matcherna inte ens varit särskilt omöjliga. Visst kan vi fortfarande nå slutspel, större mirakel har väl skett, men å andra sidan, hur viktigt är det egentligen? Det som är fullständigt livsviktigt är att komma över det första, och gärna också det andra strecket, och det är det jag fokuserar på.
Jag menar att mot GAIS och VSK funkade INGENTING. De senaste matcherna har ändå Sirius varit rätt nära att vinna/ta poäng och dessutom spelat bitvis riktigt bra. Poängmässigt är det tre poäng upp och 20 omgångar kvar att styra upp det på. i fjol var det väl dubbla antalet poäng med 8-9 matcher kvar. det tycker jag är ett sämre läge. Jag tror Sirius måste börja se det så också, i stället för den panik de nu verkar känna i slutet av matcherna.
notera är ju tyvärr "tabellen" på andra halvlek där Sirius ligger väldigt sist. Det har man ju gjort i stort hela säsongen och man kan börja undra varför? Kan ju inte bara bero på att så rutinerade mannar som Sirius har blir nervösa? Det är ju inga duvungar man har i laget, finns ju inte en endaste ung spelare i princip med undantag av Hydas. Håller också med om att hur man kan känna mindre oro när det tyvärr bara ser värre ut och man i två matcher verkligen fått en matchstart som känns som en dröm, 2-0 på Broberg första sex minuterna sen 5-3 med tio kvar, 3-1 i halvtid o 4-1 i början på andra på VBK. Ny ledning från 4-4 till 5-4 o sen tapp till 5-6 på EN minut. Fattar nada hur ett så erfaret lag kan falla ihop som korthus på så kort tid. Visst kan man skylla på att tydligen Hydas var borta i andra halvlek men vadå...han var ju inte ens ordinarie när förra säsongen började så det måste finnas annan förklaring. Sen kan man undrar varför man inte spelar med junioravbytare borta? Är det nån regel som säger det eller varför kortar man en avbytare på detta sättet när man nu fick två skador i andra senast. Hade varit skönt att ha en avbytare då. Eller är det ngn regel jag inte känner till som hindrar detta?