Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Bollnäs 19/11 16.00

Recept för lördagsmys på Studan:

Sätt chanserna, klappa in en hörna eller två, täta till hemåt och håll koll på Hellmyrs.
Nu jävlar måste alla komma till studan och skrika tills halsen blöder.

5-3 till de goda inför 1012 (justerad siffra) tappra själar.
Ja nu jävlar ska det skrikas fram positiv energi. 7-1 till de goda och "hur kan vi förlora mot det här skitgänget" uttalande från bollnäsarna efter matchen.
jag gör mitt och drar från stan
Tyvärr så har vi blivit tvungna att ställa in våran buss till Studan då Sirius vägrar oss halva priset på entrén fast det finns en överenskommelse mellan flera klubbar om detta. Jag hoppas att Giffarna håller sitt löfte när ni kommer på besök hit och ger er halva priset ändå.

Lycka till på lördag!
Mitt tips är 3-3!
Trist! Vi ses på Sävstaås, alltid svinkul där minus att vi alltid torskar ;)
Jag kommer och sjunger. Måste vara slut på otur nu så det kan bara gå bra. Allt hopp till rättvisan och karman.
Trist om det är så som Erikbgif säger.
Beklagar, Erikbgif. Dåligt! Jag tycker det var en bra grej med halva priset på biljetterna för organiserat tillresta bortafans. På flera sätt och vis positivt - bättre stämning i dubbel bemärkelse. Våra biljettpriser är för övrigt för dyra i år tycker jag, dumt att höja biljettpriset så och sedan leverera en sämre "produkt". Publiktillströmningen ökar ju inte direkt, 150 pik för att se ett jumbolag...
Är det inte en ganska löjlig anledning att ställa in en kul resa en lördag för 75 kr? Även om det är fel av vår klubb att säga nej till en roligare läktarmatch. Eller handlar det om en ädel princip?
svårt att veta hur bra "produkten" kommer bli när man sätter priset dock
Girigt av sirius att inte ge halva priset och snålt av bollnäsarna att ställa in. Det här får vi ta upp med nån ansvarig tycker jag.
Förstår sirius finns suppotrar som har fått gå in för halva priset sen har inte vi fått göra det på deras hemmaplan. Antingen ska det gälla alla eller inga alls.
Ääh här kan du inte försvara blåsvart qvarne... Dåligt av sirius tycker jag.
Det handlar inte om de 75 kronorna i sig (Fast för vissa kanske det gör det) utan det handlar om att Sirius nu bara skiter i denna överenskommelse helt. Det är ju som du säger John en ädel principfråga, förra säsongen valde Edsbyn att inte ge oss rabatten, ja då bojkottade Flames vilket gjorde att "Svensson"-Bollnäsarna också bojkottade. 1500 hamnade publiksiffran på då och Edsbyns IF gick back många tusen kronor på det. Så när det var dags för Edsbyn-Bollnäs i Champions Cup så fick vi givetvis rabatten igen, och kommer förmodligen få det i fortsättningen med.

Lite underligt att Sirius nu väljer att strunta i överenskommelsen, ni har väl alltid fått halva priset på Sävstaås? (För 1 buss - 50personer som överenskommelsen gäller)
Hursomhelst så är det väldigt tråkigt!
Får önska er lycka till och hoppas att ni börjar vinna snart (Inte på Lördag dock ;) Ni hör ju givetvis inte hemma på jumboplatsen!!

mvh
Jag vet bara vilket bemötande man själv har fått från andra klubbar när man har försökt få rabatt. Det handlar inte om att försvara utan jag berättar bara att det finns en anledning till att klubben gör så här.

Som Erikbgif skriver har jag fått nej från bla edsbyn hammarby vsk etc är fler klubbar kommer bara inte ihåg vilka.
Tippar seger med 14-1 inför 2321 glada själar.
Så bara för att vissa skitklubbar väljer att strunta i överenskommelsen så ska Sirius göra det samma? Nu gäller det att föregå med gott exempel, ta tillbaka sitt uttalande och göra det helt klart att tillresta supportrar får rabatt på inträdet.

Vi har fått reducerat biljettpris på Sävstaås, ja.
Kyller och Lill-Hydas skadade och eventuellt Werner (har någon hört hur det är ställt med honom?). Ett självförtroende som är i botten i kombinationen med dåligt hörnskytte och en Mickel som inte är tillräckligt listig. Tja, det kan väl inte sluta på annat sätt än stortorsk. 8-1 till de onda inför 678 pers. Nu har jag i alla fall inte utmanat ödet.
Ja det var trist att det blev så här, hoppas på bättring från vår sida i framtiden. Dock får ni gärna åka hem utan två poäng , vi behöver dem bättre än ni.
Jag är som alltid päpp! Nu jävlar!
Päpp, på bortaplan :-(

Kyller och Lill-Hydas skadade och eventuellt Werner (har någon hört hur det är ställt med honom?). Ett självförtroende som är i botten i kombinationen med dåligt hörnskytte och en Mickel som inte är tillräckligt listig. Tja, det kan väl inte sluta på annat sätt än stortorsk. 8-1 till de onda inför 678 pers. Nu har jag i alla fall inte utmanat ödet.

Jacobsson också väl?

2-5, 847 pers.
Jag gör en "johann".
Förlust med 3-7 inför 742 åskådare (varav alla är 65-70+ enligt programledaren i Ståplats, där Sirius Bandy för övrigt fortsätter bli "veckans diss").
Tråkig behandling av Bollnäsfansen och bedrövligt att inte alla klubbar är med på halva priset-överenskommelsen.
Man kanske borde rulla in Fröjdlund från UNIK bara för att lappa till hörnor... Men det kanske har blivit förbjudet att byta i samband med hörnor nu eller?
har man inte "glömt bort" lite i Sirius trupplanering att det borde vara bra att ha en bra skytt i laget? Han behöver som sagt inte vara någon virtuos men nån som knappar in en hörna per match vore ju inte alls fel.... 40 hörnor 0% är ju bara för tungt.

Sen måste man också försöka hålla sig mera på banan och minska antalet utvisningsminuter. Det går inte att snitta 50 minuter utvisning varje match. Framförallt inte flera onödiga för protest. Eller onödiga neddragningar eller slag mitt på banan. Är ok med en utvisning om man är sista man hem.
Fall sa i någon intervju att hörnorna sitter bra på träningarna men att det knyter sig i skarpt läge så det är nog mycket mentalt. Sen är det rimligtvis svårare i en matchsituation men skyttet verkar finnas där någonstans.

Med risk för dumstrut på sätter jag en zooask på att vi nätar på någon av de tre kommande hörnorna. Är det taget farbror?

För övrigt saknar jag allroundspelaren Wiberg. Sällan lysande men gjorde ett stabilt jobb på i princip alla positioner. Synd att han försvann till b-gurkorna.

Om jag inte minns fel så tog Hellboy 10 minuter efter att ha dragit ner en spelare på mitten, men den var enl mig helt korrekt eftersom han förhindrade ett läge som med rätt stor risk hade blivit riktigt farligt. Snack däremot är alltid onödigt.
finns det ingen möjlighet att "damma av" Roos för ett antal matcher eller är han helt otränad nu? Man får inte lite mera lugn o rutin samtidigt en jättebra skytt.
Är ovanligt cp-päpp inför morgondagen. All in! Nu jävlar äter vi upp bönderna!!!

Sen har väll vi blitt nekade halva av VSK och byn för att vi typ aldrig kommer med buss dit och bara bilar och de räknas väll inte som organiserad bortaresa. Egentligen är de skitsamma jag tycker vi ska föregå med gott exempel iaf.
Jag satsar på mustach imorgon. Det hade jag i slutet av förra säsongen men har vägrat sen i somras. All otur ka ha varit mitt fel, återstår att se imorgon.
Vi har åkt buss till båda men som sagt var skit samma nu krossar vi bönderna istället!!
Aaah just ja vi åkte buss sist mot VSK...tänkte inte på att saker räknas även om jag inte är med.

Taggen är otrolig...6-3 till de goda efter en obeskrivlig kämpainsats och tre mål på hörna. Bollnäs gnäller efteråt på tråkig hördbandy.,
Önskar jag kunde vara lika optimistiskt som du CarlApan. Mot GAIS trodde jag benhårt på seger, frågan var snarare med hur många mål Sirius skulle vinna. Mot Byn och Broberg trodde jag att vi skulle ha en rejäl chans att vinna men nu är jag helt övertygad om att det blir torsk. Bara vi slipper förnedras så kan jag ta en förlust mot laget med bandyhistoriens fulaste matchställ.
Det är inge svårt alls att vara positiv i dessa tider. 4 kartor lyckopiller, en halv wirre och några hårda smällar mot tinningen brukar göra susen.
Kalix-Ronny dömer. Allt kan hända idag! Jag tippar 0-10
16-åringen Tobias Engstrand finns med i laguppställningen! Bra Sirius!
kuk
fan va tungt, kändes ju som att en poäng var räddad och så detta igen....känns som allt pekar mot Sirius i år, man borde haft många flera poäng med lite flyt. Kändes ju som att man ändå gjorde en jättebra match. Varför kunde man inte bara spela av den där sista sketna minuten o få en poäng?
snart måste det väl ändå vända om man ändå gör en så pass bra match med flera skadade? Känns himla tungt även om jag köper en förlust mot detta Bollnäs o sina hörnskyttar
Det är fanemig helt jävla sjukt att vi inte vunnit än. Och den här matchen i synnerhet var ju bara löjlig, vi var bättre än Bollnäs överallt förutom på hörnorna.

Vi sätter en av 45, de sätter 4 på en match. Vad är det for jävla skitsport egentligen, där hörnor är så jävla avgörande och sjukt bra målchanser!? Påminner om en fotbollscup jag spelade för några år sen, där det inte fanns tid att spela förlängning, vid oavgjort vann det lag som hade flest hörnor. I den här jävla sporten måste man iofs göra mål på hörnorna också, men det är ju inte så jävla svårt. För de flesta.
håller helt med dig Sakul, denna sport är totalt beroende av hörnor o det lag som inte sätter hörnor förlorar. Samtidigt känns det också snopet att sirius inte släppt in fyra hörnor med lillhydas på plan, men all heder till sirius idag som förtjänade poäng vad jag förstår och stod upp väldigt bra!
Nu vänder det! Sirius gjorde en bra match och spelar helt jämt med Televerket. Sen att de sätter några hörnor är ju skit. Det är väl sådant de ägnar sig åt i hålan Bollnäs, roligare har de inte. En eloge till Max, som gjorde en helgjuten insats. Nu j-vlar kommer vi. SIRIUS HEJ!
Suck!!! Så idiotiskt att skita i att markera inte bara en, utan två bollnäsor i slutminuten. Helt soprena, ofattbart! Werner gjorde det ju så bra och tog en viktig utvisning där på mittplan...så glider vissa spelare runt på mittplan i stället för att jobba hem och plocka poängen! Fullständigt vidrigt att se. Äckligt vad allt ska studsa emot oss i år, samtidigt är det ju inte bara osis. Mycket måste sitta i hjärnorna...
Tycker som Joint att det nästan är lite korpenvarning på sista målet. Med så lite tid kvar måste ju spelarna var samlade i försvaret. Liukkonen står ju ganska ensam och måttar in segermålet.

Kul att se Tobias Engstrand i truppen men borde han inte kunnat få lite speltid också? Gissar att det skulle sporra enormt att få vara med på isen ett par minuter åtminstone.

Marginalerna mot hittills och en veckas uppehåll kanske passar rätt bra nu? Vi får moblisera som fan inför Tillberga nästa helg.
Undra på vilka grunder man petade Virre på förresten. Maya har väl inte gjort någon glad?
GAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
det jäkliga är väl också att om man tittar på statistiken så har nu Bollnäs gjort 8 hörnmål i år, varav just 4 mot Sirius eller iaf 3 för den fjärde idag räknades tydligen som spelmål konstigt nog, alltså 100% plussade man statistiken idag, känns ju rätt surt också, känns som sirius led av att lillhydas var borta med sina tokrus. Men snart måste det vända, som Eskhult sa i UNT att aldrig har ett så bra lag legat sist i elitserien, det uttalandet gillar jag då det visar att man ändå fortsätter tro på sig själv.
två bortamatcher nu, tillberga o saik, huga möta tillberga nu, måste nog bli ett par tre poäng ändå på dessa båda matcher, men med detta spelet sista matcherna så måste man väl ändå klara av Tillberga?
Wesths mål räknas väl inte in i statistiken för att det var i sekvensen efter hörnskottssvingen. Alltså frukten av en misslyckad Siriusrensning. Såg förvisso inte helt otagbart ut för Sälen.

Jag gillar också Eskhults uttalande, men det han inte nämner är att det aldrig varit en sådan här jämn elitserie. Det är sjukt skrämmande. Det finns helt enkelt inget uselt lag i år, ingen slagpåse som tidigare år. Tillis är ju knappast usla heller och slog ju exempelvis Bollnäs. Men det är klart vi måste åka till Gurkburken och håva in två poäng, allt annat vore katastrof. Vi borde dit och gör vårt.
Vad är det for jävla skitsport egentligen, där hörnor är så jävla avgörande och sjukt bra målchanser!?

Så ja. 16,06 % av målen görs på hörna. 83,94 % av målen är spel-, frislags- och straffmål. Närmare bestämt är 1,29 % frislagsmål och 9,32 % straffmål. 73,33 % är renodlade spelmål, med anda ord. Jag föreslår att vi förbättrar vårt 2,17 %:iga hörnskytte (7,12 % under snittet) eller helt enkelt gör några fler mål på annat sätt. 2,71 gjorda mål per match (GAIS gör 2,00 mål per match, resten av lagen gör fler mål) är för klent. 5,26 % av våra mål görs på hörna (10,8 % under snittet). Samtidigt har Exet bara gjort hörnmål för Bajen och hörnmål utgör endast 8 % av deras målfabrikation och ändå är de ett topplag. Det gäller att väga upp ens styrkor mot ens svagheter i bandy - och i livet med för den delen.
man måste ju markera folk även o, det är 15 sek kvar. All kredd till Werner för årets hakning
Hittade ingen kommentar från Berglund i UNT denna morgon heller. Märkligt med tanke på det prekära läget. Vore intressant att få höra hans tankar.
Nu har det gått så förbannat dåligt (resultatmässigt ska sägas) så det kan bara inte bli värre. Jag är övertygad om att det vänder mot Tillis eller det måste vända. GÖR MIG LYCKLIG IGEN SIRIUS eller åtminstone lite frid i själen.
finns det något svar på frågan varför Viktor inte spelade igår? Var han också skadad eller sjuk? Killen har ju ändå gjort två bra matcher de sista två och producerat bättre än ex. vis Mickelsson.

Skillnaden just nu på Sirius i år och ifjol är väl ändå just Mickelssons (uteblivna) målskytte? Han har väl bara gjort två spelmål eller ev. tre på sju matcher och förra säsongen snittade han väl ungefär två mål per match. Han måste få torrt krut i bössan snart och var väl nästintill osynlig igår igen. Känns som han spelar utan självförtroende.
Dålig journalistik att inte få reda på det också. Det går bra att gnälla på laguttagningen i krönikan, men inte ifrågasätta managerns petning face-to-face så man kanske kunde få nån motivering till det märkliga beslutet...
ja vad säger man det får inte hända orkar inte analysera varför vi förlorar när vi spelar bra, jag kan inte förstå att vi står på 2 poäng.
Vi måste ju få in lite självförtroende igen. Dråplig situation i första när två blåsvarta är typ fria men ingen verkar vilja ha bollen.
alla till gurkburken