Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Tb-Sirius

Tillberga borta på söndag tycker vi borde kunna fylla en buss, jag garanterar seger.

1. Kniven
1. Kniven
2. Jointen
1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan

Tack Qvarne...skönt med vinst.
1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
Fasiken; ni som gör denna resa är i sanning djärva. Godspeed.
1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
7. Hawkeye
1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
7. Hawkeye
8. lill-tette

1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
7. Hawkeye
8. lill-tette
9. doktorn
Hur många behövs för att det ska gå runt?
30 för lagom mycket back med de vanliga priserna. 40 brukar ge +-0 ca.
kämpa!
10. Chad
1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
7. Hawkeye
8. lill-tette
9. doktorn
10. Chad
11. Lars
1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
7. Hawkeye
8. lill-tette
9. doktorn
10. Chad
11. Lars
12. Kniv-stefan
1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
7. Hawkeye
8. lill-tette
9. doktorn
10. Chad
11. Lars
12. Kniv-stefan
13. RRR
Har ni frågat Janis? Kanske han vill åka med. Jag kommer att veta snart om jag kan följa med.
Janis kan inte.
Jag hade gärna följt med men en släktträff sätter stopp för resa till Gurkburken.
1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
7. Hawkeye
8. lill-tette
9. doktorn
10. Schad Jihaad
11. Lars
12. Kniv-stefan
13. RRR
14. Kalle B
Om det inte blir buss tar vi lokal buss då eller kör någon? det här är ju förfan årets viktigaste match.
det är oklart om jag är körklar vid två tiden men kanske är jag chaufför
Är de fest på fredag eller tettler?
de är paaartey i gävle på lördag
Jag kan köra i alla fall.
Fan jag hade fått för mej att matchen va på lördag men den är ju på söndag ju. Klantigt av mej att jag aldrig kan tro rätt. Nu måste ju hela helgplaneringen strktureras om.
Jag kan tänka mig att köra en bil från södra förorten
En Knivstabil, en Larsbil och kanske en tettebil då?
Hmm får det ganska tight tidsmässigt på söndag, jag åker men ganska sent. Matchen börjar 16, jag får svårt att åka tidigare än 15, de som vill åka och se matchstart bör nog köra själva från Knivsta
Jag kan köra en bil också. Men vad fan, det är ju kanske 1000 ggr roligare att bussa! Kom igen nu!
Doktors bilen kan rulla också..
1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
7. Hawkeye
8. lill-tette
9. doktorn
10. Schad Jihaad
11. Lars
12. Kniv-stefan
13. RRR
14. Kalle B
15. rocka

men krävs ett under om det ska anmälas 15 till
som Sirius-supporter är man van att hoppas på mirakel. Skriv upp er nu!
Vi har i alla fall bilar så att det räcker nu.

1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
7. Hawkeye
8. lill-tette
9.. Schad JiChaad
10. Lars
11. Kniv-stefan
12. RRR
13. Kalle B
14. rocka

Måste avanmäla mig.. Kan inte.. Jävla skit.. Ska försöka ändra på det andra som komm upp men verkar svårt.

kör du en minibuss lars? vågar inte chansa att åka med mikko eftersom han kanske blir sen
Jag åker med vem som helst som kommer i tid men självklart helst i minibuss.
Jag har bokat minibuss.
Den går från fyris torg imorgon klockan 14:30 och kostar 100kr.
Jag skriver upp de åtta första som anmälde sig så får ni ta bort er om ni inte vill åka med i bussen.

1. Kniven
2. Jointen
3. CarlApan
4. haze
5. Tifo
6. johann
7. Hawkeye
8. lill-tette
9. Lars
Ja hur går det i matchen då?

6-2 till de goda i säsongens första vinst. 341 västeråsbor bryr sej inte ett skit.
nån som ska förvärma lite nånstans innan?
å kommer någon köra vanlig bil?
Kör någon vanlig bil vet att garligur o egget o chad vill med
Jag kommer eventuellt kunna flexa från jobbet (vet säkert vid 13). Vem har bilplats?
Kämpa Sirius! Kämpa Västra!
bara en minibuss alltså? svagt
Det är kört för mig...
pinsam nivå på UNT idag att man skriver när Sirius mötte svenska mästarna Bollnäs i förra matchen...

Håller tummarna för att det går vägen idag!
Skönt! nu lossnar det.
Precis som en match mot Tillberga ska vara, tvåsiffrig vinst och Pelle på läktaren :)
Tack Sirius! Jag var tvungen och lämna datorn när Wiberg gjorde 4-8, även fast det bara var ca 6 min kvar av matchen. Så nervös var jag. Underbart med seger!
Härligt, låter som en jättebra genomförd match av blåsvart och den här gången höll man ihop det hela matchen, ända in i kaklet som Tommy Söderberg säkert sagt :-) Bra jobbat! Kul med fyra mål på Mickel, tror han behöver det för självförtroendet och lika kul med tre mål på Virre som visar att nån hade fel när han inte var med senast! Stort grattis! Hoppas det var vändningen nu! Ett hörnmål igen :-)
Så himla skönt. Skall bli spännande att höra vad resenärerna tyckte, men från distans kändes det tryggt och hyggligt effektivt. Bra med många mål; särskilt glädjande att Mickel och Broberg gör många.

Finns ingen anledning att tycka att en storseger mot Tilliberga är mindre värd - Sirius funkar ju inte så. Vi har ofta svårt mot skitgäng, nu lappar vi till dem rejält.

Fosshaug är en märklig snubbe.

Bortamatchen mot SAIK härnäst är i mina ögon lika svår/lätt som denna. Nu har vi ångan uppe; kom gärna hem med poäng från Jönsansons Arena!
Mycket var bra idag men vi mötte ett jävligt dassigt lag också. Uruselt försvar.. Men det var ju ändå kul att se hur Virre tog för sig, hur Fall vågade styra mer av spelet och se Putte åka åttor kring TB. Kul med nytt hörnmål av Sudden också och viktigt att Mickel får stänka dit ett gäng, även om han kanske stod för de grövsta missarna också. Max var också grym!

Sälen gör det bra som vanligt men ett av målen får han ta på sig. Förvisso i ett oviktigt skede av matchen. DÄremot är det riktigt dåligt att släppa in ett mål när man är två man mer. Det är som Sirius slutar lira när vi får det numerära övertaget. Sämsta perioden av matchen tillsammans med första fem i andra då TB är riktigt heta, men inte skapar annat än hörnor.

Jävligt skönt att se hur glada grabbarna blev över denna vinst!
Bra sammanfattat Tifo!

Tillberga var rejält sunkiga och hoppas de cementerar sig på jumboplatsen. Det räcker med en bortaresa/säsong till Gurkburken.
När gjorde vi tvåsiifrigt på bortaplan i högsta serien senast? Borde vara någon slags hittelön till den som gräver fram det.
På sr.se/vastmanland finns intervjuer med Wiberg och Fosshaug.

Lite udda är att i intervjun med Psykhaug kommenterar man att Tillis inledde andra halvlek med en fin period. Varken reportern eller Psykhaug nämner dock inte med ett ord att herr tränaren själv stängde matchen där, med sitt utbrott som gav uppvisning på läktaren och lagstraff.....

Man undrar om herr reportern var rädd för att få en klubba i skallen????

Hur som helst, grattis till en bra insats blåsvart. Bra fart på skridskorna, rakare spel över lag. Snällt dock av Tillis att checka så som man gjorde och lämna tomt bakom frontlinjen.
Roligt att när Tillberga jobbar sig in i matchen i början av andra så tar Pelle Fossaug en "timeout" och åker upp på läktaren, därefter dog Tillbergas spel fullständigt, det lilla de hade, det gick inte fort där, förutom för Wiberg, han förtjänar bättre. De gamla gubbarna i Tillberga var riktigt orörliga
Åh herregud vad härligt! Och jag som hade börjat tro att den där ketchupeffekten bara var en myt.
Känns som att en stor börda föll från mina axlar där. Snyggt att peta in tvåsiffrigt också vilket dessutom betydde att vi kravlade oss över det där avskyvärdaste strecket.

Haze: Det var ett tag sedan... Västanfors - Sirius 2-10 den 25e februari 1981, så det lät vänta på sig lite mer än 20 år. Ser fram emot hittelönen!
Måste väl nästan vara ett rekord också att blåsvart fått hela fem straffar på åtta första omgångarna? varav fyra i mål.
Ehhrmmm, 30 år ska det förstås vara. Decennierna går undan nuförtiden.
Bra hittat Brukarn! Då var det ju ta mig tusan på tiden!
Bra grävt Brukarn. Hittelönen får bli en bira på Alexander eller motsvarande. 30 år är ju tom äldre än Sävstaåsspöket.

Finns trevligt nog filmsnuttar på youtube från gårdagsmatchen. Alla mål verkar han fått med men mitt favoritklipp är detta:

http://www.youtube.com/watch?v=tXRlldrPo5U

Bra grävt Brukarn. Hittelönen får bli en bira på Alexander eller motsvarande. 30 år är ju tom äldre än Sävstaåsspöket.

Finns trevligt nog filmsnuttar på youtube från gårdagsmatchen. Alla mål verkar han fått med men mitt favoritklipp är detta:

http://www.youtube.com/watch?v=tXRlldrPo5U

Tack, men orkar inte. Så djävla überdeppigt att se bilder från en dylik hall. Det första intrycket är att det ser ut och låter som en knatteträning i en hockeylada i det inre av Ångermanland. Efter 26 sekunder ekar den mäktiga Tillbergaklackens klassiska "Heja Tillberga" över Arenan. Så trist.

tack för länken, trevligt att se så många Siriusmål samma kväll :-) och tänk att "gamle" Wiberg pangade in tre strutar mot sitt gamla lag, det var väl mer än han gjorde senaste säsongerna i blåsvart. Märkligt dock att blåsvart gör 10 mål och Eskhult inte får en enda poäng, hur var han i matchen igår?