Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Gais-Sirius

Idag släpps tågbiljetterna ner och imorgon hem förslag på vilken tid vi åker ner?
jag röstar för tåget som går 09:19 från knivsta det borde gå från uppsala typ 10 över 9
datum på detta? *lat*
21 feburari
Sista elitseriematchen alltså. Kan ju vara på liv och död. Hade bokat om det inte vore för att sista tågresan hem går 20.42.
men joint vi sover ju kvar
Hej alla glada.

Resealternativ till Gais:

Uppsala-Göteborg 09.09-13.20 just nu knappt ca 400kr turretur

Jonas och knivstefan verkar bestämt sig för denna avgång.

Jag funtar på 12.09-16.20 ca samma pris just nu.

Hemresa. Det går en nattbuss runt 23.20 framme i Uppsala ca 07 med swebus. Så det går att jobba dagen efter för den modige.

Annars hemresa 12.42-16.51

Övernattning: Bekanta/hotell/vandrarhem.

Tjo!
Göttteborrrrrrrg!!!
jag bokar 09:09 dit och 12:42 hem imorgon.
Har jag möjlighet att åka är det klart man hakar men det kan jag omöjligt svara på redan nu.
Jag ska dit! 12.09 låter trevligare än det där tåget i ottan. Jag tar gärna en natt i Gbg också så vi kan rulla hatt på avenyn.. Hemresa 12.42 låter prima!

Biljetter bokade åt mig och hawkeye.
jag har bokat 1209 från uppsala , hem 1242.

kostade 352 kr just nu.
men va fan vi kan ju inte sitta och åka olika tider, var är reseledar amin?
jag åker gärna tidigt ner så man har en dag där nere och sen kan vi ju rulla hem med 12 tåget dagen efter

men va fan vi kan ju inte sitta och åka olika tider, var är reseledar amin?
jag åker gärna tidigt ner så man har en dag där nere och sen kan vi ju rulla hem med 12 tåget dagen efter

ja men ta 09.09 som mig oskar o stefan så hinner vi utforska staden.
Jag är extremt på det här. Tar dock en lite annan resväg.
Kanske lika bra att göra som med kalix. Att köpa biljetter just-in-case och sen hoppas på att man kan ta ledigt.
qvarne har ni ombokningsbara biljetter?

gött mos, då ska vi se om vi kanske kan samla ihop lite fler som vill boka ihop så kanske vi får till grupp rabatt

1. lill-tette
2. carlapis?
Är vi inte portade på sj efter kalix-resan då?
Vilka platser har du John?
Nix inte ombokningsbara.[code][/code]
Jag har också bokat biljetter till Gôtet nu. Ner samma tåg som John, vi sitter i vagn 7 plats 41, 42. Hem är jag tvungen att ta ett tidigare tåg, 1042.
Jag måste spara å snåla så jag får skita i det här.
tettler har köpt piljett p tåget ner och 12 tåget hem

glöm inte mig när ni bokar hotellet
Ja boende kanske vi ska börja fundera på. Jag brukar bo på Slottsskogens vandrarhem när jag är i Götet. Det ligger på promenadavstånd från Långgatorna och Järntorget där det finns mycket trevliga pubar, men är ju inte toknära Heden direkt.
bodde på masthuggsterassens vandrarhem i somras. nära de dekadenta långgatorna. rekommenderas
ska kolla upp mitt schema och hoppas på turen att vara ledig..men återkommer
Jag är gubbig nog att vänta till jag ser om matchen gäller något.
Knappast gubbigt, bara medgångigt.
Jag är naiv och räknar med buss om det är en på liv-och-död-match.
Gubbar bestämmer sig alltid i sista stund! Jag flyger fram och tillbaks om det är liv och död.
Jag firade kvällens vinst med att boka in Göteborgsresan. Kommer till Götet kring 13.30 och åker till Stockholm med 13.42 tåget dan efter. Dags att börja fundera på vandrarhem också kanske?
Sjukt viktiga matcher idag. Matcher som delar in Västra i glad-västringar och depp-västringar. Vilka vill man ska vinna liksom? Broberg eller GAIS? Bajen eller Vetlanda? Vinner Broberg och GAIS blir det jobbigt med slutspel, vinner GAIS och Vetlanda tätnar det underifrån.

Idag är jag nog trots allt glad-västring!
Detta önskar jag mig:
Giffarna-Villa 1 (Villa är ett psykfall och kan mycket väl vika ner sig resterande matcher)
Tillis-Väners 2 (bättre att Tillis blir avhängda och vi har redan tagit 4p av Väners)
SAIK-Byn 2 (alla dagar i veckan vill jag att SAIK torskar)
Vetlanda-Bajen 2 (hmm.. vill ju egentligen att Vetlanda vinner men vill inte att bottenstriden ska tätna)
Kalix-VSK 2 (det kräver jag av gurkorna!)
Broberg-GAIS 2, (då skulle det bara vara 3p upp till 8:e slutspelsplats men det kommer inte att hända)
Heja GAIS och vetlanda!
GAIS krossar ju verkligen Brobban borta. Starkt! Och det gör ju onekligen att vi har lite häng..
Rätt oväntat måste jag säga.
Dags att boka vandrarhem snart va? Kan någon ta tag i saken? Masthugget eller Slottsskogen spelar ingen roll för mig, det är typ lika långt från centrum båda två.
nä men vi bokar väll något hotell med frulle till dagen efter?
Frulle finns säkert på vandrarhemmen också, tror jag föredrar att hålla nere kostnaderna lite.

Vad säger ni andra Göteborgsresenärer? Dags att agera snart!
Det finns ganska trist frulle på Slottskogen för 65. Inte så prisvärt. Dock finns juste fik på krypavstånd med frukostbuffé.
vandrarhem funkar väl? Vi är i Göteborg, frukost kan man äta vart som, till skillnad från Haparanda.
Ska jag ta tag i det här? Hur många blir vi?
men man vill ju åt en härlig hotellfrukost, dubbelrum brukar ju ligga på ca tusenlappen dvs 500 pix var för boende är det för mycket?
Lyx-Tette.
Amin: Gör det! Jag röstar nog på vandrarhem ändå, det blir ju halva priset mot hotell, eller ännu mindre. Frulle kan man ju som sagt äta varsomhelst.

Vilka är vi egenligen? Brukarn, Knivjonas, Knivstefan, Hawkeye, John, Tifo, Tette, Amin. Johann?
jag o oskar kommer bo hos oskars polare
jag håller ställningarna här hemma, har precis fått nytt jobb och är lite opäpp på att ta ledigt det första jag gör. är med er i anden dock.

Amin: Gör det! Jag röstar nog på vandrarhem ändå, det blir ju halva priset mot hotell, eller ännu mindre. Frulle kan man ju som sagt äta varsomhelst.

Vilka är vi egenligen? Brukarn, Knivjonas, Knivstefan, Hawkeye, John, Tifo, Tette, Amin. Johann?

Jag ska också ner men är mer inne på tettlers hotellinje.
Vi är alltså 6? jag ska kolla med alexis också. Bokar nått nu i slutet av veckan.
Slottsskogen verkar ha både hotell och vandrarhem på samma ställe. Då kan alla bo tillsammans och både lyx-västra och fattig-västra blir nöjda! (Är inte hundra på vilken fraktion jag tillhör än)
jag ska sluta vara besvärlig jag bor där alla andra bor, kan även ställa upp på att sova sked.
Sådär! Kollade runt som fan men fastnade vid slottsskogens, och så fick det bli.
http://www.slottsskogenvh.se/
225:- pp, frukost finns för 65:-, städning 25:- pp och sängkläder 65:- pp.
Vi bor samlade i ett 6 bäddars rum, ska jag kolla om vi kan få ändra till två 3 bäddars rum eller funkar 6 bäddars?
Bra jobbat! Jag kan nog tycka det vore praktiskt med två rum om det går att greja.
Ett för kultur-västra och ett för katastofsupar-västra?
Nu har vi ett kultur och ett festar -rum.
Skitbra! Jag paxar kulturrummet, måste vara i form att jobba lite på onsdagen.
Kanon! Jag kan tänka mig en plats i kulturrummet jag med..
Jag är inte mycket för att festa, eller ens dricka öl men jag kan väl tänka mig en plats i festrummet, tette med? En till!
jag vill ju inte att amin ska sitta själv i ett mörkt rum så jag gör honom sällis
Känns skönt att "Katastrofsupar-Västra" får sitt eget rum ;-)
Känns skönt att "KulturInSupar-Västra" får sitt eget rum
nån föresten som går förbi och fixar nått i flaggväg?
Jag hoppar gärna in i kulturrummet, tar med mig läderfotöljen och en svår bok om rysk postmordernism ur ett quuerkonservativt perspektiv.