Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

SAIK - Sirius ons 30/11

Schysst läge att möta SAIK tror jag. Thony Lindquist har ju plötsligt lämnat för Dynamo Moskva, och förhoppningsvis kan SAIK bli lite skakis av det. Samtidigt borde Sirius kunna spela lite mer avslappnat när det inte finns några som helst poängförväntningar.

Därmed inte sagt att jag förväntar mig annat än en torsk. Säkrast så.
yes och fortfarande är Edlund skadad och SAIK har åkt på ett par blåsningar och känns inte som något lag går säkert i år i serien. Förhoppningsvis så stärktes självförtroendet i blåsvart igår och kanske kan man rida lite mera på en förbättrad effektivitet framåt. Dock oroar att man ändå släpper in fyra mål mot TB varav ett med två man mera. Man har inte råd med försvarsmissar mot lag som SAIK som ändå har världens bästa Berlin, Löfqvist och Arni, samt se upp för ynglingen Pettersson som verkar vara landets största löfte just nu.
Ja det blir mitt första besök i den uppochnervända kackerlackan. Jag blir glad om vi gör mer än ett mål och släpper in mindre än tio. En hedersam förlust och en kämpainsats av grabbarna räcker till förlust med 6-4.

1236 bänder bevittnar spektaklet.

Ja det blir mitt första besök i den uppochnervända kackerlackan.

Var beredd på det värsta. Personligen tycker jag Göransson är den mest tragiska av alla halljävlar. Publiken verkar befinna sig i någon form av komatöst tillstånd, förutom de som sitter och fyllnar till i baren.
Jag ska förbereda mig genom att ha hörlurar på med klack-ljud och titta genom en slags tratt så jag endast ser spelet kring boll och slipper insupa den sandvikska stämningen.

Jag ska förbereda mig genom att ha hörlurar på med klack-ljud och titta genom en slags tratt så jag endast ser spelet kring boll och slipper insupa den sandvikska stämningen.

Otroligt fin produktidé! Jag tänker vidareutveckla för hemmabruk med en röd garnboll som dinglar i ett snöre frami (frami, skriver man så?) tratten. Osså tittar jag mot den vita köksväggen, som jag målat lite streck på, och lyssnar på plingrapporten. Då kan man tänka att det är bandy över stora ytor.
Heja Sirius!
Tänka sig så trevlig denna dag har varit. Vinsten i går gör att jag inte är ett dugg nervös inför SAIK-matchen. Sinnesfriden har lägrat sig över mig. Om Sirius kan hålla tätt bakåt de första 30 min (ojdå, det där lät som inkontinensbesvär) och förhoppningsvis själva sätta en och annan balja så kan det bli riktigt trevligt. Och torskar vi så är det inte hela världen (bara halva). SAIK är ju, trots allt och tyvärr, regerande svenska mästare. Här kommer mitt tips: 4-4 inför 1256 pers.
Det blir mitt första besök i deras fuskbygge också. Ska vi få med oss poäng måste Mickel sätta sina chanser. Förhoppningsvis kan det kanske lossna lite nu när han ändå fick hänga fyra kassar sist. Kan vi dessutom plocka bort de avgrundsdjupa svackorna som man även såg mot TB så har vi goda chanser.
Ganska ultimat läge att möta pingvinerna på faktiskt. Med den sköna segern i ryggen kanske vi kan överraska och ta en poäng? 5-5!
6-1 till dom goda.
har blivit lite optimistisk och tror Sirius har en chans och satsar på 4-4.
Lugna och fina nu! Vi snackar SAIK på bortaplan! Och bara för att vi råkade tofla till jumbon i serien innebär ju inte det med automatik att vi kan åka till Jönsson arena och hämta hem en massa pinnar! Nu måste optimismen stävjas!
Drar till med en klassiker. 4-5.
3-7.

Korr. Till IKS alltså. Rätteligen borde jag ha skrivit 7-3.
Jag säger det igen: Bättre tillfälle att möta SAIK på är svårt att få. Endast efter julfest som kan slå detta. Kämpa!
Torsk med ungefär 7-3.

Positivt att Håkan Sjösten dömer. Det minskar risken för domarrelaterad hjärtinfarkt.
Som Apan sa, fler gjorda än 1 och färre insläppta än 10 är helt ok. Skiter i denna match, redan inställd på Kungälv på lördag. Det ska bli kul som tusan.
Underligare saker har väl hänt än att Sirius vinner borta mot saik?
Brynäs leder Elitserien, Sverige vann mot Holland och Sirius vann mot Edsbyn i kyrkan 08/09
:)
Åh ni ungdomar... Allt bättre än 14-2 är positivt. Men jag tror vi gör en bra match och får till en hedersam förlust. Typ 6-3.
Ett surt 5-4, är jag rädd. Prove me wrong, please!
Gillar Viktor Brobergs kommentar i UNT idag:

– Vi har alltid pratat om vårt spel, men blir ju ibland trött på det själv liksom. Jag vill vinna och ibland skiter jag i hur spelet ser ut. Vi ska vara så pass bra att vi vinner även utan att spelet sitter.

Kan det vara därför han inte fick spela förut, för att han "obekväma" synpunkter på upplägget?

Gillar iaf hans inställning och hoppas flera hänger på där! Han har visat helt klart att han skall spela och han producerat redan 6 mål är det väl på relativt lite speltid.
Ja, det luktar lite hybris på vissa håll. I Sandviken har vi tagit sammanlagt 1 poäng samt några hedersamma uddamålsförluster de senaste 17 säsongerna. Lite udda är att de hyggliga resultaten i Sandviken har vi gjort under de jobbigaste säsongerna (95/96 6-5, åkte ur; 98/99 4-4, kval; 01/02 5-4 åkte ur; 07/08 8-7, kval), medan vi de säsonger det har gått bra har åkt på riktiga kölhalningar (99/00 14-1, okval; 09/10 13-1, kvartsfinal; 10/11 12-3, kvartsfinal).
Hybristomten i mig säger 3-4, men med under tio insläppta får man väl var nöjd ändå.

Ja, det luktar lite hybris på vissa håll. I Sandviken har vi tagit sammanlagt 1 poäng samt några hedersamma uddamålsförluster de senaste 17 säsongerna. Lite udda är att de hyggliga resultaten i Sandviken har vi gjort under de jobbigaste säsongerna (95/96 6-5, åkte ur; 98/99 4-4, kval; 01/02 5-4 åkte ur; 07/08 8-7, kval), medan vi de säsonger det har gått bra har åkt på riktiga kölhalningar (99/00 14-1, okval; 09/10 13-1, kvartsfinal; 10/11 12-3, kvartsfinal).

OK, i så fall vill jag ha pisk! Smiska upp mig rejält, pingvindjävlar!
Jag med, SAIK-indexet avgör hur bra det går i slutändan. Hoppas vi förlorar med 1000-0.
Samma trupp som senast enligt officiella plus Engstrand som galleravbytare. Hoppas han får lite istid också denna gång.
Just det, uddamålsförlusten för fyra år sedan var sjukt tung. Virre gjorde hattrick efter en kvart och vi ledde med 5-3 i halvtid och senare 7-4 med knappt 25 minuter kvar. Zeke fick matchstraff i första halvlek också och allt såg så bra ut, men deg slutade med en uddamålsförlust alá 8-7 till slut. Den säsongsstarten är rätt lik denna om man tänker efter, tunga uddamålaförluster och skit. Men det gick ju bra den gången när man summerade säsongen, såatteh...
Om föra säsong det var bara mig och Jonas som sjungde blir det fest idag med 5 "serious" röster på lektan. Krossa Sandviken!
Låter lite som VSK-matchen så här långt. Fast inte lika många mål i baken än så länge.
5-1. Övertygande torsk, men säkert inte tillräckligt stor för att det skall vara statistiskt säkerställt med slutspel. Det var väl en djävla säsong att vara motsträvig...
Ja, sjukt menlöst resultat. Lät inte kul att titta på heller.
Att förlora borta mot SAIK var ju inte oväntat precis. Enligt UNT:s direktrapportering verkar det ha varit en avslagen match. Sämsta tänkbara start på matchen fick vi också, 2-0 efter 20 min. Sirius chans låg nog i att hålla tätt en bra bit in i matchen vilket hade skapat oro i SAIK-lägret men nu blev det som det blev - en till hörsägen komfortabel seger för de korrupta. Hur som helst är vi de moraliska segrarna, alltid.
Verkar som att Sandviken anammade en rätt bra taktik, genom att stänga ytorna centralt och pressa ut oss på kanterna. När sedan inte bolltappar-Putte och Fall har haft samma fart på rören i år och hörnskyttet fortsätter att knacka så är det nog rätt knepigt. Trist med avslagenhet, när man borde visa ett jävlaranamma, och blott tre utvisningar vittnar väl lite om träningsmatch-tendensen. Känns lite pruttigt att inte göra ett enda spelmål. Men vi har som sagt inte vunnit i Sandviken på 17 år och det är ju således ingen match vi ska vinna, det hade bara varit en pluspoäng i kalkylen, däremot SKA vi vinna på lördag. Superviktigt.
Ja, ja! 1 - 5 i baken var väl inte helt oväntat...men vad är det för fel på Sandvikensborna. De orkar ju knappt jubla när det blir mål.

Utan Västras sånger skulle det varit knäpptyst i hallen...bortsett från de där förbannade trummorna förstås.

Kul 1: Viktor ser allt hetare ut!
Kul 2: 16 årige Tobias Engstrand fick debutera sista minutrarna!
Mindre kul: Berglunds uttalande i UNT som andas "Det var ingen mening att ens försöka vinna eftersom SAIK är bättre än oss"
Jag har aldrig varit på en så motbjudande plats. Mitt första och sista besök på platsen jag knappt vill nämna vid namn.
Jag håller med. Berglunds snack är skönt emellanåt, och när det går bra, men sådant här provocerar bara.

"Jag kan förstå dig och alla andra som tycker att vi borde och tryckt på mer för att få in ett reduceringsmål, men vi kan inte göra det mot ett lag som Saik. Vi får acceptera att de är bättre än oss". Rentav bedrövligt uttalande av en ledare, som borde försöka ingjuta mod till vårt redan självförtroendesvajiga gäng. Jag vill i sammanhanget påminna Herr Berglund om att försäsongen är över - nio elitserie-matcher är spelade. Vakna!
Ja vad fan, jag tycker det var bättre än man kunde befara! Men det är lite synd att vi saknar sån skärpa i avsluten. Werner hade jävligt mycket öppet mål att sikta på i slutet på första exempelvis. Hade vi fått en reducering där hade det kanske kunnat bli lite spännande ivf.

Men satan i gatan vilket rövhål till arena! Snacka om att man har dödat allt vad bandykultur heter. Tacka fan för att ingen orkar heja på skiten.
Bränn skiten!

Sirius borde vässa avsluten...annars var det över förväntan.
trist att det var en så avslagen match, känns som att dessa siriuskillar inte längre är några kämpar vilket gör mig rätt förtvivlad! Såg ju inte matchen men läste på UNTs referat och det var nog så att sirius skall vara glada för bara 1-5. 16 hörnor emot sig, får bara inte ske ex. vis, tur de bara knoppade in en enda.
Det positiva med hela skiten är att jag kan vakna en seg morgon som denna. Lite småbakis och skittrött men ändå tillfreds pga att jag inte är i mässhallen längre.
Gillar Berglund och är tacksam för vad han gjort för Sirius men håller med Big Spender och Joint att Berglunds uttalande i UNT var direkt olämpligt. Inte bra alls! I det fallet står jag helt på Viktor sida. Man vill ju vinna för f-n, eller vad han nu sa i UNT häromsistens.
Jag tog inte heller den här matchen på allvar, Sirius kommer aldrig att bli så bra/SAIK kommer aldrig att bli så dåliga att en match mot SAIK i Sandviken kan kännas oviss.
Men - hade jag varit tränare för Sirius hade jag aldrig andats ett ord om såna tankegångar, det är ju fan snudd på tjänstefel.
Är oroad över inställningen i Sirius i år. Har inga som helst krav på att man skall vinna eller ta poäng mot SAIK borta, däremot att man ändå försöker, att man kämpar och inte ger upp från början. Blir nästan förbannad att höra Berglund. Tycker UNT gjorde en bra sammanfattning idag om Sirius och problemen att man spelar alldeles för långsamt. Spelare som Eskhult är definitivt på väg ner och det är farligt för Sirius att lita så mycket på att han skall fixa det. Är väldigt besviken hittills på spelare som Fall, Spjuth och Johansson som måste in mera i spelet och hög tid att börja producera poäng. Fall har väl knappt en passningspoäng, han som skall vara passningskungen... Eskhult hade inte en enda poäng mot Tillberga. Jacobsson underpresterar, Sundin glimmar till ibland men allt för sällan. Nu sätter man sig igen i situationen med en massa "måste-matcher"....västgötalagen som man möter härnäst är ju normalt inga "lätta" matcher för blåsvart: Kungälv H, Vänersborg B, Villa H. Känns som att åtminstone 4p där är ett "måste"....
Dessutom trista skriverier idag om hur trista Sirius är, Aarni ex. vis "– Skönt. Men man måste förstå att det inte är så enkelt att göra mål när lagen vi möter inte verkar vilja vinna. Sirius ställer upp som om deras målsättning är att inte släppa in tio mål, sa Aarni"
Gillar dessutom Viktor Brobergs inställnings och önskar flera i blåsvart hade samma inställning. Heja Virre! En av få positiva ljuspunkter hittills i år.

Ni som sett Sirius mycket mera än mig i år, är inte Sälen lite mera "mänsklig" i år än tidigare säsonger? Känns som han inte längre gör alla de idioträddningar som han gjort sista åren?
som sagt, berglund: skön i medgång, en dåre i motgång.

men bara för att han ger upp borde inte spelarna och coacingteam söderman/gabrielsson göra det

lite skumt för övrigt att skriva i matchprogrammet om vi ska "ta steget" i år och utmana på allvar (om än omskrivet i berglundismer), och sedan inte ens försöka vinna matcher.
kanske smällen mot vsk som spökar..
Såg lite bättre ut efter paus när det blev några lägen. Dock irriterande att man allt för ofta tvekar i till synes bra skottlägen och söker en avgörande passning i stället. Sen är timingen i passningsspelet sämre än väntat. Relitahallen borde ge alla möjligheter att träna just den biten.

Det nykomponerade försvaret sköter sig bra men jag saknar verkligen Hellboy röjaregenskaper på mitten. Kyller bör väl vara spelklar efter Kungälvsmatchen och då blir det förhoppningsvis lite bättre balans i spelet.

Att inom ett par dagar uppleva två raka bortamatcher i ogästvänliga gurkburken och genomvidriga Göranssons är inte nyttigt. Ska bli skönt att rena själen med lördagsmys på Studan.
är man verkligen ense i truppen? Det känns med Brobergs "utspel" som att det kokar lite hos en del? Att man sätter såna "ramar" kring spelet att det hindrar individen att gå fram?
Är dessutom rätt oviss på vilken kompetens herrar Söderman och Gabrielsson besitter. Förstår inte att man inte försökte ta in Roos och Rosa som ledare, eller ville de inte? Rosa skulle ju vara med men han verkar ha försvunnit? Saknar hans pondus på planen. Sen saknar jag en LEDARE, finns ingen i dagens Sirius som kan lyfta upp laget när man faller ner i dessa djupdykningar i matcherna. Vill höra nån skrika till "för h-e gubbar, nu kör vi och går inte ner oss..." Hörde ex. vis A. Westh under timeouten i Villa- Bollnäs i tisdags, saknar en sån ledare i dagens Sirius! Lyssnar man på Sirius TV på hemsidan så är det en himla massa "goa" killar, men...
Alltså jag håller inte med om att allt ser så himla illa ut. Uppenbart är att många saknar självförtroende och att laget har påverkats negativt av att ha två försvarsspelare borta, men i det stora tycker jag att det ser bra ut. Som jag ser det har vi ganska många olika anfallsvägar och variar bra mellan dem. Putte på genomåkning, Limpan med dribblingar, långbollar från Werner och Fall tycker jag har varit riktigt bra de senaste matcherna efter en knackig inledning. Problemet, som jag ser det, är just självförtroendebiten som gör att vi blir osäkra när vi närmar oss mål. Söker hellre en extra passning än går rakt för att hitta eget skottläge. Dessutom har vi för mycket bolltapp i uppspelsfasen.

Sedan tycker jag också att det är ett jävligt märkligt uttalande i bladet, men jag förstår vad han menar. Jag tycker att det är riktigt att inte flytta upp allt och alla mot ett lag som SAIK. Det hade ju inte gagnat någon. Bättre då att försöka värdera lägen och anfalla med kraft när tillfälle ges. Länge var det ju inte särskillt stora marginaler i målprotokollet. Att då börja chansa och tokspela mot SAIK är ju självmord. Hade vi haft lite kyla i avsluten hade vi haft minst 3-1 i paus och matchbilden hade blivit en annan. Vi saknar egentligen inte målchanser, så grundspelet fungerar ju så till vida. Det är avsluten som suger. Lite som i fotbollen.. Det löser man inte genom att börja spela på chans.
Man ska väl inte dra allt för stora slutsatser kring kommentarer på bandysverige och dylikt, men jag är återigen oroad...
Förresten, Berglund har ju femårskontrakt. Dyrt att bryta. Inte för att jag ropar på hans avgång, men ... Nu sätts han på prov!
Ska erkänna att jag redan förra året hade mina dubier vad gäller Maestro Berglunds ledarskap men sen kom ju vändningen och allt vart bra igen. Men nu har den obehagliga känslan kommit tillbaka och jag vill att den ska försvinna redan på Lördag. Sirius Hej!
Har på distans funderat mycket över ledarskapet på isen. Verkar darrigt. Kan nog vara läge att fundera över rollerna hos Fall resp informella ledare som Eskhult, ex 17 etc. Och en sån diskussion kommer vi aldrig att få ta del av såklart, men jag utgår från att den förs.
Jag tycker trots allt att vi inte får överdriva de "negativa tankarna".

Om man bortser från bortamatcherna mot VSK och SAIK där åtminstone undertecknad hade sett poäng som ren bonus så tycker jag att övriga matcher handlar mer om flyt och oflyt. Lite mer stolpe in så hade vi haft betydligt fler poäng. Dessutom är det fortfarande inte många poäng upp till slutspelsplats och det är väl 17 matcher kvar att lira för oss?

När det gäller Berglund uttrycker han sig på ett sätt som jag kan tycka är lite "nedvärderande" mot både supportrar som stöttar i vått och torrt samt sponsorer. Vilken sponsor vill höra att laget inte är särskilt intresserad av att vinna utan siktar på bättre tider framöver? Samtidigt har vi ju under Berglunds ledning nått en semifinal och två kvartsfinaler vilket jag som gammal Sirius-stofil inte är bortskämd med.

Sen tycker jag vissa inlägg här tjatar om att Fall, Putte och Eskhult skall visa mer. Personligen tycker jag fortfarande att det är de tre som står för det konstruktiva spelet. Jag är betydligt mer orolig för spelare som Sundin, Spjuth och Mickelsson. Mickel tycker jag har stora problem med både timing, bollmotagning och effektivitet i avslut om man jämför med förra året. Viktor hamnar ju betydligt fler gånger i avslutslägen än Mickel och då har ju ändå inte #10 fått så mycket speltid/förtroende från lagledningen.

Avslutningsvis är det med ångest man tänker tillbaka på mässhall, zombiepublik och trummor. Till råga på allt har man en kommentator som mitt under pågående spel kan skrika ut saker som "Mina damer och herrar, JOOOEL OOOTHEEEN!" (spelet är alltså i full gång) och "Linus Forslund fyller 23 i dag, ge honom en varm applåd!" (Och det var väl i princip enda gången Sandvikens-publiken applåderade i går?)

Kungälv känns som många påpekat som en nyckelmatch!
(Har vi inte nästan alltid nyckelmatcher både i bandy och fotboll?)
Summasummarum är det iaf för mig en gåta att Sirius med så pass bra lag ligger på nedflyttningsplats efter mer än 1/3 av serien. Det känns som om något inte stämmer internt när man får ut så lite av det här laget. Det kan bara gruppen tränare få ta på sig. Saknar att man inte tagit in personer som Roos och Rosa i teamet. Tror att de med sina enorma vinnarskallar hade kunnat tillföra mera än vissa andra i tränarteamet. Sen är det förstås trist att läsa på Bandysverige att alltfler tycker så illa om Sirius. Det gynnar ju inte direkt i kampen om att få in sponsorer och publik som är helt avgörande för att lyckas i framtiden. Sponsorer satsar pengar för att synas med vinnare och med idrottare som för positiv publicitet med sig. Anser att detta är ett mycket allvarligt problem för Sirius som får allt svårare att finna sponsorer och har en väldigt vikande publikkurva.
... och vad har hittills Relitahallen hjälpt? Tror spelarna så naivt att de är bättre än vad de är bara för att de får träna inomhus? Sirius bandy är en gåta för mig!
Berglund är så mycket mer än spelet. Föreningen Sirius är på uppgång och som jag ser det är allt annat än nedflyttning och okval en stor framgång. Det behövs lite perspektiv känner jag. Detta med framgång är bara en fluga.
En del av eftersnacket verkar gå ut på att Sirius inte en försöker mot SAIK. Nog tusan försöker vi få till en vändning men det är inte lätt mot ett SAIK som stänger bakåt och väntar på att Sirius ska gå bort sig. Tycker det är klokt att vi inte kastar alla säkerhetbälten bakåt för då hade de slutat med ruskiga siffror vilket vi knappast mått bättre av. Berglunds kommentar i UNT är definitivt småmysko men kan det inte lika gärna varit UNT som spetsat till den lite?

Bandysverige.se får man ta med en stor näve salt. Först skriver någon om matchen utifrån elitrapport.se och sedan dråsar standardkommentarerna in som ett brev på posten från samma 10-15 tyckare. Sirius spelar tråkigt, Bollnäs söker bara hörnor, Villa har dåligt försvar osv.

Att motståndarna (t.ex Aarni) tycker att vi spelar tråkigt är väl egentligen bara bra då det tyder på frustration. Det är knappast Sirius uppgift att underhålla motståndarna.

Sponsormässigt tror jag matcharrangemangen spelar stor roll och den biten har ju blivit många gånger bättre på Studan senaste åren. Då är nog SAIK mer illa ute. Deras inramning bestod i onsdags av ett gäng osynkade trumnissar och en skabbig pingvin.

Relitahallen är såklart grymt viktig både för A-laget och Sirius juniorlag (som ligger bättre till än på många år).

Nu släpper jag SAIK-matchen och ser fram mot morgondagens match.
Tach haze för lite mer nyanserat snack om SAIK-matchen. Det är nästan komiskt hur mycket domedagsprofetior som framkallas av en fyramålstorsk på bortaplan mot svenska mästarna (inte här alltså, men på vissa andra forum menar jag).

Angående Berglundscitaten så tycker det känns lite som UNT velat provocera lite och fiskat efter citat kring SAIK-matchen, både med Brobergsintervjun och frågorna efteråt. Inget direkt fel med det iofs, de är ju journalister. Själv roas jag lite av Berglunds kompromisslöshet, och framförallt vilken oerhört provocerade effekt det verkar ha på vissa individer.
Jag tycker det är bra att Berglund får lite kritik, ingen ska vara helig. Jag tycker ändå han är en bra tränare.
"Ingen ska vara helig", där sade du något bra, dissteffe. Så är det givetvis. Ibland känns vi (Sirius och tillhörande fans) nästan som en sekt där Berglund är vår pastor. Och visst, han förvandlade oss när han kom hit, vilket jag är oerhört tacksam för. För att tuffa vidare på föregående spår så känns Eskhult som frälsaren. När han kom hit lyfte han alla lagkamrater och briljerade inte minst på egen hand. Tycker absolut inte att han varit dålig i år, men vill se det där lilla extra som jag vet att han har.

En stor del av kritiken mot Berglund beror ju på hans kontroversialism. Folk tar honom för ordagrant. Klart han har ambitionen att åka upp och ta poäng mot Sandviken, men en annan kravbild på det hela. Jag tycker dock att han behöver mediatränas om han ska hålla på med sådana här utspel. Det sänder som sagt inte bra signaler mot oss som tror på klubben.

Jag har dock en liten avvikande uppfattning om att vi spelat så otroligt bra och att stolpe-ut är orsaken till poängbortfallen. Spelet som visats upp föregående Berglund-säsonger har varit bättre, och rentav underhållande att skåda. Spelstrategin nu känns inte alls lika glasklar, och den idén som finns måste börja klicka omgående. Samtidigt som vi inte vill se elva rädda blåsvartingar, utan se dem i det mod de haft tidigare. Självförtroende är en viktig ingrediens och man stärks absolut inte av att undervärdera sin förmåga som MB gjorde med sitt - faktiskt - rätt så bra material. Det gäller att ingjuta mod och styrka nu. SAIK borta är SAIK borta, men Kungälv @ Studan ska vi ju inte gå bet på. Viktigt, kämpa!
Bra skrivet, Joint!
Nu var ju inte Joint i Västerås och såg matchen mot Tillberga, det var bandygodis.
Jag är mer oroad att man spelar så dåligt på Studan. För två år sedan var det där man slaktade den ena efter andra. Iår har spelet varit rätt dåligt. Relitahallens fel?
Eller möjligen Ramsins?
Nej men vad spelar det för roll? Det var ju en rent allmän text om lägessituationen. Och du RRR kan väl inte uttala dig om hemmamatcherna som bara sett två stycken? :P Men w/e, rätt i sakfråga för kryssar vi i dag har vi redan då tappat lika många hemmapoäng som under fjolåret.
Nu vann vi så vi slipper spekulera
Sirius P-18 vann idag mot Bollnäs med 6-5. Jakob Edberg gjort 4 mål och hade dessutom två assist. Här har vi alltså ytterligare en talang på jäsning. Härligt killar!
Äsch, det blev fel tråd! Ursäkta!