Oavsett vad man tycker om själva tränarfrågan inför nästa år - och vi håller ju alla på Sirius och hoppas och tror att det ska bli bra - tycker jag faktiskt det kan vara på sin plats att trots allt uppmärksamma Brännan idag när han gör sin sista dag i klubben i och med eftermiddagens träning på Löten.
Brännan har sammalagt gjort nio säsonger i Sirius som spelare och tränare och är för mig tillsammans med Bylle den person som mest personifierar ett äkta engagemang för klubben och laget (det finns absolut fler att nämna, men om man ska hålla fram två så...)
Tack som fan för det engagemang och det jobb du lagt ner på vår klubb! Och lycka till med tränarkarriären - i någon annan serie...
#2 ·
haze
· 2011-11-30 08:34
Instämmer, lycka till Brännan!
#3 ·
Hornby
· 2011-11-30 09:06
Bara att instämma, tack för allt och lycka till Brännan!
#5 ·
nr 4
· 2011-12-02 21:55
Ja, man får hoppas att Brännan hamnar i en klubb där han trivs och får utvecklas. För potential för ett huvudtränarskap på hög svensk nivå finns det. Tack för de här åren.
#6 ·
Joint
· 2011-12-03 01:20
Som assisterande också. När han assisterade/delade ledarskapet med Jocke klarade man ju resultatmålet.
#7 ·
70
· 2011-12-20 19:55
Hehe Jocke Mattson sade åt Lasse Svensson att avgå :)
http://vastrasidan.temp.citynetwork.se/web/article/brannan---9-ar-i-blasvart/
#8 ·
70
· 2011-12-20 19:55
Och tack för allt Brännan!
#10 ·
Sutra
· 2011-12-20 20:04
För en sån som kan så lite, och har så lite insyn, som jag, så är det oerhört fascinerande att få ta del av Brännans text. Och jag önskar Brännan all tänkbara lycka och framgång! Kom gärna tillbaks och plocka upp oss några hack!
#11 ·
Joint
· 2011-12-20 21:50
Verkligen. Jocke hade stor & tung, blå-svart pung.
#12 ·
Tifo
· 2011-12-20 22:54
Oerhört intressant läsning! Och som tack, tack som fan och lycka till, Brännan! Bra av Västra att fixa presenter också!
Jag bad Brännan att skriva "några rader" om varje år, han levererade sex a4-sidor... Men det var otroligt intressant och fascinerande läsning! Och det avslöjar att det faktiskt finns en röd tråd i Sirius verksamhet iallafall - det råder alltid fullt kaos.
#14 ·
Håwe
· 2011-12-21 17:33
Låter som många kockar och ingen"chef". Och en del kockar serverar, beställer mat, städar + div. annat medan andra kockar mest sitter vid grytorna och luktar eller enbart är intresserade av att bestämma menyn. Ja, man förstår ju mer av lagets konstanta ojämnhet efter den läsningen.
Sedan får man nog tänka att detta är den städade, publika versionen.
#16 ·
John
· 2011-12-21 22:35
Och en individs syn på hela soppan... Nu vill man höra hur andra ser på de senaste tio åren. Olle K, MIlle och Lasse S synpunkter vore kul att läsa.
Åtminstone Lasses finns ju delvis. Han har ju skrivit krönikor i alla de här Siriustidningarna i UNT. Jag vill minnas att allt har varit väldigt bra i klubben.
#18 ·
johann
· 2011-12-22 12:19
klart man kan lägga massa värdering i texten om man vill. jag ser den för vad den är: rätt och slätt en intressant inblick i hur det varit ur en spelare och sedermera tränares perspektiv.
nu har ju lasse ingen egentlig makt längre. sedan att det skar sig mellan brännan och den nya ordföranden en annan sak.
erling: skulle du som ordförande i en klubb skriva kritiska krönikor om din egen klubb för öppen ridå?
Självklart inte. Som avgången tränare skulle jag också hålla igen. Svårt det där. Folk som är anställda bör ju vara lojala mot klubben. Samtidigt finns det kanske saker som skulle göra klubben gott om det skedde förändringar. Det är ju omöjligt att veta. Jag menar det inte som kritik mot varken Lasse eller Brännan i det här fallet. Det är ju självklart att Brännan i en sådan här text som är offentlig håller igen ordentligt. Dumt vore det annars. På samma sätt med Lasses krönikor.
Brännström slutar i Hudiksvall: http://helahalsingland.se/sport/fotboll/1.4889981-huff-tranare-slutar
Det blir visst ett annat jobb i en annan klubb på lite närmare håll.
#24 ·
nyg86
· 2012-07-11 17:32
Var på K/S-Sirius i måndags.
Finns ju några lag i serien som skulle behöva ny tränare. Dalkurd tex. Men jag tror inte det är det det handlar om.
Hehe. Ja det vore ju en sensation i alla fall.
#29 ·
johann
· 2012-07-12 07:11
Spelade tränare i Nyby FK?
#31 ·
Joint
· 2014-07-03 15:34
Är det någon här som känner till något om det som Brännan twittrade i söndags vid 02-tiden?
Oacceptabelt agerande av "en spelare tillsammans med en anställd på nyckelposition i IKS".
#32 ·
johann
· 2014-07-03 15:42
Vilken kvinna på UNT finns det ens att sextrakassera? Susanna Lans?
#33 ·
Joint
· 2014-07-03 15:56
Ja, enligt honom är det ju reportrar, i plural med andra ord. Det behöver ju dock inte röra sig om någon från UNT. Av de kvinnliga UNT-reportrarna skulle jag väl mest kunna tänka mig att Norén fått höra ett och annat..? Kanske någon praktikant?
Oavsett vem/vilka som blivit utsatta för detta, så är det riktigt dåligt av de IKS-anställda. Bedrövligt.
Men joint du skriver det som att dte är en sanning. Vi vet ingenting om det stämmer eller inte då e det ganska onödigt att slå på stora trumman. Ja det är en sjuk sak att ljuga om men brännan i en pressad situation är en helt galen människa som gör allt för att skydda sig o sitt lag.
Och om jag vore reporter skulle det här vara ett bra scoop som jag skulle publicera direkt.
Ja och vad han tycker är oacceptabelt är säkert ingen universell sanning direkt.
Är det nåt som är borttaget nu eller?
#37 ·
Joint
· 2014-07-04 10:04
Nej, tweetsen från i söndagsnatt finns kvar trots att "det här kommer ge två personer panik." Jag tycker det vore märkligt att myta om detta. Att säga A men inte B är ju Brännans melodi på Twitter dock. För övrigt har jag tappat stor respekt för den mannen sedan hans twitterkarriär tagit vid. Sorgligt. Men det är också sorgligt om Sirius styrelse inte agerat kring detta. Kanske har de ingen vetskap om det hela. [size=9]Om det är sant...[/size]
Jag hittar den inte men det är la skitsamma egentligen.