Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Kungälv

Skiter i gårdagen garanterar seger tippar 8-3. Hoppas på god uppslutning från västra för det har varit pinsamt uselt på slutet.
Äntligen hemmamatch! Päppen är total!
Ja, den här gången kommer tom jag. 100% Alex innan.
Kommer, sjunger.
4-2 inför 1227 åskådare.
Ska bli svinkul
Naturligtvis kommer jag! En och annan bertil på Alex hinner man garanterat med. 5-1 till de osedvanligt vackra blåsvarta laget inför 989 pers.
Jepp västra är lite för mycket medgångsklack just nu. Skämmes! Alla till studan!

6-2 inför 1203 pers.
jag kommer nu börjar det ju bli spännande
svinpäpp!!! jag tar dessutom mitt medlemskap i kulturvästra på allvar och går på vernissage innan alex.
Sirius har inte vunnit på hemmaplan och Kungälv har inte vunnit på bortaplan. Det har därmed alla förutsättningar till att bli en spännande match. Jag hoppas att den inte blir onödigt spännande utan att vi kan knalla hem från Studan med två välbehövliga poäng och lämna den där vidriga jumboplatsen igen. Vi klättrar två placeringar vid ett kryss också i och för sig.

Tips då? 7-4 inför 1068 åskådare. Mickel gör hattrick, Virre, Sudden, Fall och Putte sätter resterande mål.
Hyfsat väder oxå
Nyllet har fått rapporter om att det är sprickor i isen på Studan. Inte så bra.
Äntligen en mobiltelefonthriller med lyckligt slut! Starkt att slå Kungälv i Kungälvsväder.
Jjjjjjjjjjjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaa!
Tur och otur kanske jämnar ut sig lite iaf. Väldigt skitnödigt mot slutet när Sälen kastade bort två bjudbollar. Men det gick ju vägen!!!
En riktig kämpaseger. När Kungälv gjorde 2-3 på hörna trodde jag på torsk. Nu visade grabbarna härlig fighting spirit. Bra gjort Sirius! Om Sirius anklagas för att spela tråkbandy, vad ska man då kalla Kungälvs spel? Tråkspel i kubik?
Vi tackom nu så gärna.
yes mycket bra kämpat, vilket jävla väder och turen kanske vänder nu?
Så otroligt skön seger. Hade nästan börjat tro att vi tappat förmågan att spela i grisiga förhållanden iom all träning i Relita men vändningen från 2-3 är riktigt stark. Fall/Eskhult visar grym bollkontroll i vätan. Ruskiga utkast av Virtanen i Kungälvsmålet men ex17 och övriga försvarare har bra koll för det mesta.

Två av Kungälvsmålen föll när vi körde antihallsramsan – skrämmande!

Eftersom vi nu har varit inne på lite statistik de senaste matcherna så har vi ganska fin statistik mot Kungälv. Idag tog vi sjunde raka segern mot Kungälv på Studan, senast de tog poäng här var 1989. Tänkte ta upp det innan matchen, men det kändes lite för jinxigt.

Kungälv är för övrigt ett av de få lagen jag känner genuin sympati för i den här serien. Frånsett den uppenbara risken att de gör det på Sirius bekostnad så hoppas jag absolut att de går till slutspel.
Man är gubbigt stolt över inställningen hos de blåsvarta idag. Utsökt försvarsspel under svåra förhållanden.

'vad man kan önska är lite mer självförtroende framåt. Även lite mer själviskhet i vissa läget. Den sista passningen är inte alltid nödvändig.

Farbror blir utan kvällsmacka ikväll, det tycker jag han gott kan bjuda på!
Hae och Garligur skriver sånt jag vill läsa. Låter fint. Och tack Brukarn, för försiktigheten med statistiken!
Nån som förstod något av denna kommentar på UNT?

"På ren djävla travSvenska alltså.
Kusarna i stallet har alltid haft kvalite för ett Elitlopp. Nu börjar formen infinna sig på allvar i boxarna. Medvinden i andra halvlek visar vad Ego Eskhult o Fall Hannover kan göra med en aning mer sprutt i bena`.När sen Magnus "kusken" Berglund är tillbaks i sulkyn känns det tryggt. BlåSvarts egna Norska huvudlag. O yeah!! Nu kör vi med den gasen i resten av säsongen tack.
Janne Johansson"
Bra med lite jävlaranamma igår. Kul att det fanns spelare som försökte spela bandy trots förutsättningarna och att man slapp höra att isen var dålig, för det var den väl inte? Den var bara täckt av 2 dm vatten....
Oj vad jag jublade när slutsignalen ljöd. Har inte blivit så glad i sportsammanhang sen Sirius spöade Byn borta i andra semi. En eloge till ALLA SPELARE för er härliga kämparinsats. Fall, Eskhult, ex17, Sudden, Räven, Spjutet, Putte (kanske kändes det lite jobbigt att lira mot dina polare i Kungälv?), Werner-werner, Max (skriv på för Sirius!!), Hellboy (alltid hjälte), Sälen (som fisken i vattnet), VIKTOR!! (f-n vad bra du är!) och Maya (grattis till målet – du är på gång!). Har jag glömt några? Jo Mats, Olle och Maestro – kram på er också. Ja det kanske är lite pinsamt att erkänna men jag fick nästan en tår i ögat när jag såg hur glada killarna blev efter slutsignalen. F-n dom har haft det (och har) tufft psykiskt och behöver vårt stöd mer än någonsin. Tack Västra! Uppmjukningen på Alex är alltid lika trevlig.
Who da fuck is Janne Johansson?
På svenska fans säger Kungälvs tränare om matchen mot Sirius så här: "Vi skapar mycket mer än Sirius och är det klart bättre laget". Alltid lika kul att läsa förlorarens analyser.
Undrar vilken match han tittade på?
Han räknar kanske målvaktens utkast som målchans? ;)
Jag tycker det var 50-50.
Det var faktiskt obehagligt mycket målchans vid varje utkast. Minsta lilla snedträff eller rättvinklad Kungälvsklubba, så kunde den ha suttit.
Jag var aldrig orolig...

Det var faktiskt obehagligt mycket målchans vid varje utkast. Minsta lilla snedträff eller rättvinklad Kungälvsklubba, så kunde den ha suttit.

Håller med! Vad är det med finska målvakter och utkast till straffpunkten? Själv skulle jag kanske orka fram till egen straffpunkt. Och varje gång bollen damp ner där kändes det hemskt. Defibrillator.
Virtanen, förmodligen en gammal finsk spjutkastare...

Med honom som speluppläggare visade Kungälv upp en riktig gladbandy.... ;-)